Semenanalyse (HULP NODIG)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Tilburg013, 15 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.749
    113
    Vrouw
    Mijn vriend en ik hebben ook ADHD en jullie verhaal is erg herkenbaar.

2. Lizzzzz

Lizzzzz Lid

27 okt 2020
    20
    2
    3
    Vrouw
    Beste allemaal,

Ik ben nieuw hier, geen idee of ik dit zo in dit topic mag plaatsen... Zo niet schroom je niet om mij hierop te wijzen. Ik wilde een nieuw topic openen maar dit lukte mij niet?
    Ik zag dat hier mensen op jouw topic hadden gereageerd en misschien heb je nu wat meer kennis opgedaan en zou je deze ook met mij willen delen? :oops:

Hier ook iemand die niks van het semenonderzoek snapt! Wat de uitslagen zeggen en betekenen?

Wij kunnen via het zkh dossier de resultaten bekijken van het semenonderzoek maar hebben over een maand pas gesprek met de fertiliteitsarts.

Omdat het er niet goed uit ziet, (opmerking:teraszospermie) zouden wij graag vast een klein beetje kennis willen? Wat betekend dit allemaal? Hoe slecht is het?

Wij hebben al een beetje gegoogled wat dit teraszospermie in houd... wij hebben vorig jaar aug een miskraam gehad (eerste zwangerschap). De oorzaak zal helaas niet meer achterhaald kunnen worden, maar het zou er wel te maken mee kunnen hebben...

Ik weet dat het misschien niet slim is en moet misschien het gesprek afwachten. Maar wij zijn eigenlijk echt heel erg bang...

Ejaculaat: 1,3 (laatste gedeelte verloren gegaan)
    Ph: 7,7
    Sperma concentratie: 202
    A+B: 53
    C: 3
    D: 44
    Bew. Sperma: 56
    PSMD: 107,1
    VCM: 139,2

Hopelijk kan/wil iemand ons helpen? :)

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Lijkt mij goed zaad!

4. Lizzzzz

Lizzzzz Lid

27 okt 2020
    20
    2
    3
    Vrouw
    Echt waar??
    Uit welke waardes lijkt jou dit dan als ik vragen mag? Ik heb hier echt geen kaas van gegeten.
    Bij opmerkingen stond teraszospermie, en dat betekend dat er te weinig normaal gevormde zaadcellen zijn gevonden? (Als ik google mag geloven)...

5. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw

Prima resultaat hoor, een vcm van 139,2 (ter vergelijking mijj man heeft een VCM van 1 en wij zittendaardoor in een ICSI traject). Ook A+B is 53% (gemiddeld is 32%). A+B is goed en matig zwemmend zaad. Ik zou dus niet weten waarom dit een slechte uitslag is...? Wat heb je op internet gelezen..?

6. Lizzzzz

Lizzzzz Lid

27 okt 2020
    20
    2
    3
    Vrouw
    -
    Onderaan het onderzoek stond een opmerking geschreven namelijk: Teratospermie. Dus wij zijn dat gaan googlen omdat de rest van de uitslagen ons niks zeggen en toen vonden we dit:

Van teratozoöspermie (ook wel: teratospermie) spreekt met als er in het ejaculaat van een man te weinig normaal gevormde zaadcellen gevonden worden.

Daar schrokken wij erg van, klinkt toch niet erg positief??

7. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Dat is inderdaad niet positief helaas. Een natuurlijke zwangerschap kan dan lastig zijn. Maar middels ICSI heb je zeker een kans omdat de zaadcellen dan onder de microscoop worden uitgezocht.

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Volgens mij is het met zo'n hoog vcm dat er ruim voldoende goede zaadjes tussen moeten zitten.
    Zullen ook veel afwijkende zijn, maar ook voldoende wel goede.

9. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @Lizzzzz bij ons stond die opmerking er ook, maar ons ziekenhuis zei dat elke man dat heeft. Dus het hoeft niet wat te zeggen.

10. Lizzzzz

Lizzzzz Lid

27 okt 2020
    20
    2
    3
    Vrouw
    Oke. We zullen het maar moeten afwachten. Weet jij ook of je nog ergens kan zien wat de verhouding is tussen die slechte/goede zaadjes? Heel erg bedankt voor de info!

11. Lizzzzz

Lizzzzz Lid

27 okt 2020
    20
    2
    3
    Vrouw
    Oke, we zullen het maar moeten afwachten dan. Heel erg bedankt voor het delen van jouw info!

Orchid24 vindt dit leuk.
  12. Lizzzzz

Lizzzzz Lid

27 okt 2020
    20
    2
    3
    Vrouw

Oke, dat klinkt nog wel alsof we nog een beetje hoop mogen houden. ☺️☺️☺️ Bedankt voor de info!

13. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    #33 Kramertje, 27 okt 2020
    Laatst bewerkt: 27 okt 2020
    Hoop houden moet je zeker! VCM en A+B is erg goed, enkel teratozoöspermie niet, maar het VCM getal is zo hoog, oftewel meer dan genoeg zaad, dat het uiteindelijk een goede uitslag is. Zou me er niet teveel zorgen over maken bij zo'n uitslag.

Lizzzzz en Orchid24 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina