Ik heb nog ruim €200 eigen risico over voor dit jaar. Dus beter om nog dit jaar onderzoeken te starten dan weer opnieuw te moeten beginnen met eigen risico in een nieuw jaar haha
Ik begrijp dat je het krap kan hebben maar een reden om geen test te doen omdat het €50 kost. Wat kan ik er van zeggen. Typ fertilityscore en dan heb je thuistest. Erg betrouwbaar want ze meten motiliteit en aantal en bij ons kwam dat overeen met LAB test en kost je €20 euro 2 tests. Die test hebben we ook gebruikt en uitslag was net zoals lab. Door onzekerheid toch me man gedwongen om naar lab te gaan met het zelfde resultaat. Alleen deze test kijkt niet of vorm van cellen goed is, maar dat mag 96% afwijken. Vorm fout betekent oveigens niet dat ze de ei niet kunnen bevruchten.
Is het ook niet, in principe geven die testen alleen aan of er zaad in zit. Je moet ze echt onder een microscoop zien. Aan 100 miljoen zwemmers heb je weinig als daarvan 99 procent zich niet progressief voortbeweegt. Is ook niet voor niets dat mannen na een sterilisatie een semenanalyse moeten doen en geen thuistest. Als die betrouwbaar waren, was dat veel goedkoper geweest en allang ingevoerd
Waarom doen sommige mannen daar toch zo moeilijk over hè? Nee, wij hebben het makkelijk en bij ons wordt het hele Kralingse Bos bekeken door meerdere mensen. Hij hoeft alleen maar met zijn Euromast aan de slag
Ik heb hem gejat van Jandino (typetje Gerrie, die ‘vrouw’ die altijd die poezentrui aanheeft. Hilarisch vind ik ‘haar’).
Whoeoehahahaha geweldig, het Kralingse bos en de Heinenoord tunnel! Ik zei tegen mijn man, kan zijn dat je je broek moet laten zakken daar omdat ze ook controle kan doen bij jou. Nou echt, alsof ik tegen hem zei dat hij moet bungeejumpen zonder elastiek! Dus ik zei; ik gun je een prostaat onderzoek, van een arts met heeeeele dikke vingers. Kwartje viel haha, hij deed niet meer moeilijk. Maar mijn hemel toen hij zijn uitslag kreeg en die was meer dan uitstekend? Echt, de laatste keer dat ik hem zoooooo trots heb gezien was tijdens de geboorte van ons kind. Hij belde gelijk in de wachtkamer nog zijn moeder op (ja echt.... Die zei; oh eh eh fijn jongen) zo trots. En de gyn zei; dit zie ik bij praktisch alle mannen als ze een zeer goede uitslag krijgen, is voor vrouwen niet te snappen die fascinatie voor hun eigen piemel en inhoud. (Ik schaamde mij toen we terug liepen, volgens mij dachten mensen daar dat ik zwanger was ofzo, hij was té blij. Al hebben zij ook het gesprek met zijn moeder kunnen horen hoeveel goed zaad hij had. Hij wou daarna serieus ergens lunchen om het te vieren...) Dus doe je een onderzoek en is de uitslag meer dan uitstekend, bereid je dan ook voor op een te blije vent.