Hij moest in december stoppen met strumazol en euthyrox en kijken wat zijn lichaam zou gaan doen (dit moet vanwege de strumazol die je niet mag blijven slikken na 1 jaar). Zijn waardes waren onmeetbaar hoog in het begin toen alles uit kwam, tijdens medicijnen net aan binnen grenzen. Nu zit hij elke keer op randje van wel/geen Graves. Antistoffen nog steeds wel aanwezig. Hij moet binnenkort weer prikken want door de schommeling en op randje van durven ze nog niet met zekerheid te zeggen dat hij het nog heeft of ervan af is. Hij is dus een jaar behandeld geweest met medicijnen t/m december. De vraag is of nog steeds actief aanwezig is.. wel/niet
Oh wat raar. Ik mocht door de aanwezige antistoffen echt niet na een jaar stoppen met de strumazol maar moest nog een half jaar langer. Ik slikte de dubbele dosis omdat de reguliere dosis niets deed. Hier was ook alles onwijs hoog toen ze erachter kwamen dat ik Graves heb. Nu ik zwanger ben word ik om de 6 weken geprikt. Maar mag geen medicijnen meer gebruiken. Had het anders nog tot augustus door moeten slikken. Wel gek dat hij ondanks antistoffen met z'n medicijnen mocht stoppen. Is de slok geen optie? Nadeel is wel dat je dan een half jaar niet zwanger mag worden.
Denk dat elke arts er weer anders naar kijkt. Je mag het wel ietsje langer gebruiken maar niet echt veel langer. Ze hadden het ook over hopelijk heeft de medicatie je lijf gereset maar dat moet het nog uitwijzen. Zo niet word het radioactief jodium of operatie. Antistoffen verdwijnen soms.... maar we zagen een daling en nu weer een beetje een oploop de laatste keer qua waarde
Dinsdag weer een potje inleveren en dan gaan ze het bewerken. 31 augustus dan een uitslag.. aankomende week gaat mijn eitje ergens springen (als het goed is). Ik denk zelf vrijdag zaterdag of zondag.. als ik naar me vorige keren kijk. Proberen het toch maar.. hopen op een wonder, gaan er niet vanuit dat het natuurlijk gaat gebeuren na wat de arts zei
Door zelf vaart achter te hebben gezet krijgen we donderdag uitslag van het bewerken en mediumtoevoeging van het zaad van een andere arts (onze is op vakantie, anders hoorde we het pas op 31 augustus). Nu wil zij niet in het vaarwater van onze arts zitten dus bepaald niet het verdere traject maar we horen dus wel snel meer qua mogelijkheden of die er zijn en welke.... heel spannend want dit zal dingen duidelijk gaan maken hoop ik. Mijn man zijn schildklierwaardes zijn nog steeds niet goed en nu hebben we op aanraden van iemand die bekend is met schildklier en sperma testosteron laten onderzoeken in het bloed. Wat blijkt: deze is te hoog. Wat dit verder betekend en wat de oorzaak daarvan is hopen we te kunnen horen van de arts die wij donderdag spreken. Dit moet uitgezocht worden. Testosteron referentiewaarde is t/m 31 maar hij zit op 43. Afwachten dus... Iemand bekend met hoge testosteronwaardes etc?
Heel veel sterkte TS! IUI kan op meerdere manieren. Ik heb het gedaan zonder hormonen, in natuurlijke cyclus. Met mijn cyclus is niks mis en dan hebben hormonen weinig echte toegevoegde waarde. Maar dat is de zienswijze van MCK. Die hormonen zijn dan bedoeld voor de dingen die je met een goeie cyclus gewoon al hebt. Ik vond het heerlijk zonder hormonen. Ja het was stress over de timing, of die wel goed was. Maar lees hier zo vaak dat meiden na spuiten ook stress hebben om de timing dus denk dat dat weinig anders is.
Er is uit 2e onderzoek uitgekomen dat alleen IVF of ICSI mogelijk is. Op het uitgedraaide labformulier staat bij IVF: nee en bij ICSI: ja. Maargoed, lekker duidelijk dus. 31 augustus is onze eigen arts er weer en horen we meer en dan weer de vragen stellen waar we nu weer mee rond lopen. We moesten beide getest nog worden op infectieziekten d.m.v. bloedname en ik moest nog urine inleveren, dus dat maar direct gedaan. We hebben een patiëntenfolder meegekregen om alvast in IVF en ICSI te kunnen verdiepen. Ik moet eerst een psychische screening krijgen vanwege mijn verleden en aan de hand daarvan geven ze een advies en kunnen ze akkoord gaan... Dit gaat nog lang duren ben ik bang . Pffff me hoofd.
Jeetje, dat moet een klap zijn. Wij vonden de definitieve "ICSI" als enige behandelmogelijkheid ook loeizwaar. Maar ik moet zeggen dat wij aan het idee zijn gaan wennen en ons erop in hebben gesteld. En na de eerste ronde en je weet wat je kan verwachten gingen de twee rondes daarna een stuk minder zwaar vond ik zelf. Veel sterkte voor nu en hopelijk mogen jullie snel beginnen.