Semenonderzoek!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Livasoof, 20 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Ik heb er wel verstand van. Heb in t traject gezeten.
    Een gemiddelde man (die normaal vruchtbaar is)
    Heeft 3-5ml
    Heeft minimaal 20 miljoen zwemmers per ml
    Heeft minimaal 50% a&b kwaliteit = goede zwemmers
    Heeft een morfology van minimaal 8% (= gezonde vorm)

Als een van deze minder is spreek je van verminderde kwaliteit. Mijn man had alkes prima behalve morfology en dit was 1 of 2% en wij hebben er 28 maanden over gedaan bij de eerste *ik had ook problemen dus zo waren we echt jut en jul.
    Je kunt veel vinden over de diverse vormen van verminderde vruchtbaarheid.

Zoals ik het zie (als ervaringsdeskundige maar niet als expert) is hij verminderd vruchtbaar en gaat het langer dan gemiddeld duren om op de natuurlijke weg zwanger te worden. Op deze manier mag je na een jaar door naar het ziekenhuis voor onderzoek en hulp.

Niet schrikken het kan over 3 maanden zomaar anders zijn, zaad wordt elke 3 maanden vernieuwd. Je man kan wat supplementen slikken en stoppen met roken en teveel drinken. Ook koffie werkt niet mee etc

Dit is geen slecht staal (zelfs met maar 10 gevonden zwemmers kun je kinderen krijgen, dus geen paniek)

Maar het is idd niet de beste staal van de eeuw.

Gr

2. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Ik bedoel dus met behulp van 't ziekenhuis want met maar 10 zwemmers is de kans heel, heel klein dat je ooit zelf zwanger wordt... maar ik durf nergens meer iets over te zeggen want wij zijn nu zelf zwanger in de eerste maand van de tweede terwijl de eerste 5 ziekhhis behandelingen waren, veel vaginale en orale medicijnen en 2 miskramen... alles kan dus. Maar laat je doorsturen. Met dit staal heb je hulp nodig xxx

3. Livasoof

Livasoof Lid

20 okt 2016
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super lief!! Dankjewel meissie1001 voor je antwoord. We moeten inderdaad gewoon over 3 maanden terug gaan. Inmiddels hebben we een kopie van de uitslag gekregen....

Volume 2,2
    Spermatozoen aantal/ml 10
    Motiliteit (a+b) 40
    Prog. Mot. Zaadcellen 4
    Niet prog. Mot. Zaadcellen 6
    VCM 9

4. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Wat wordt bedoeld met die progressief en niet progressief? Ik ben behandeld in Gent en breda herken dit niet.
    Over 3 maanden nog een keer laten checken. En vooral doorgaan met vrijen want echt, ook al is de kans kleiner je zult de eerste niet zijn die net voor t traject zwanger raakt.
    ik gebruikte conceive plus en dit is om de zuurgraad goed te maken in je vagina en de zwemmers goed door te kunnen laten zwemmen. De keren dat ik dat gebruikte was ik zelf zwanger geraakt. En met granaatappelsap na de ovulatie. Baadt t niet schaadt t niet... Wie weet proberen waard. Wij hebben ook problemen... en toch gelukt...
    Laat je niet weg sturen na 3 maanden met nogmaals zo'n staal! Op je strepen staan. Succes

5. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Heb even een begrijpelijk stuk voor je opgezocht

Succes meid

Bijgevoegde bestanden: