Dag dames, Ik heb even een vraagje. Ik heb echt hele erge kiespijn, zo erg dat ik eigenlijk niet weet waar ik het zoeken moet. Morgen de tandarts maar weer eens proberen (vandaag kreeg ik hem niet te pakken). Nou heb ik het de hele tijd gered zonder paracetamol, maar ik denk niet dat het me vannacht nog lukt. Zouden jullie paracetamol pakken, alleen maar om de nacht door te komen? Ik word er gek van. De een zegt dat het mag en de ander zegt van niet. Kunnen jullie me helpen? Groetjes Sandra
Ik zou de bijsluiter lezen. Wat staat hier in ? Als je er geen raad mee weet bel dan de huisartsenpost zij kunnen jou ook goede adviezen geven. Want ik weet hoe pijn het kan doe Succes Grtz. Ine
Dat is dus het probleem, de bijsluiter. Bij de ene staat dat het geen probleem is (advil) en bij de ander paracetamol) staat dat ik een arts moet raadplegen, maar om hier nou de huisartstenpost voor te beeln vind ik ook zoiets en dat kost je toch alweer snel 30 euro.
Toen ik zwanger was had ik ook paracetamol nodig. Ik heb toen de apotheek gebeld en deze zeiden dat de gewone huis-tuin en keukenparacetamol van 500 tijdens de zwangerschap geen kwaad kon. Je mag er met een gerust hart eentje nemen.
dank je, dat ga ik dan zo maar eens snel doen en dan lekker mijn bed in. En dan hoop ik maar dat ik de hele nacht doorslaap en morgen snel naar de tandarts "mag".
ja ik mocht ook gewoon paracetamol...maar wel zonder coffeine of codeine.. dus de gewone normale. sterkte en hoop dat het morgen verholpen zal zijn
Ik MOET zelfs 4 gr paracetamol per dag slikken van mijn gyn, dus die ene keer kan echt geen kwaad, paracetamol is volledig onschuldig voor je kleine, de stress van de pijn is veer erger. Succes bij de tandarts, oh, voor het geval je je afvraagt hoe het met de verdoving zit, na de 12 a 13 week mag je verdoven, dus misschien moet je de behandeling even uitstellen tot volgende week.
Hoi hoi, Je mag gewoon paracetamol nemen. Ik heb afgelopen zaterdag er speciaal de huisartsenpost voor gebeld. Ik heb namelijk sinds zaterdag een ontsteking in mn kaak, ben er ook al voor naar de tandarts geweest en beide vertelden mij dat je max. 6 paracetamol mag nemen. Dus als je toch een beetje goed de nacht door wil komen, gewoon 2 paracetamol nemen en dan morgen weer naar de tandarts bellen. Als je hem dan nog niet te pakken krijgt ga dan naar een vervangende tandarts. Ik zelf ben naar de weekendarts gemoeten en die zei dat als je zwanger bent zeker moet gaan omdat een ontsteking en/of kiespijn gevaarlijk kan zijn. Dus meid kop op! Liefs, Duveldraakje
dus eigenlijk moet ik wachten met de behandeling tot de dertiende week? Maar das nog meer dan een week. Ik zal het morgen wel eens met de tandarts overleggen. In ieder geval heeel erg bedankt voor jullie reacties. Ik heb er gelijk eentje genomen en het werkt gelukkig wel al een beetje. Nou maar hopen dat ik goed kan slapen en dan kijken we morgen wel weer verder.. Groetjes Sandra
niet nog een week blijven lopen met die pijn! het klinkt als een ontsteking! en die KAN veel meer kwaad doen, dan zo'n verdoving bij de tandarts! dus niet wachten omdat je nog geen 13 weken bent! succes met je kiespijn!
Nee hoor ook in het begin van de zwangerschap kan er gewoon een verdoving gegeven worden. Alleen foto's maken wordt sterk afgeraden. sterkte met de pijn!
Probeer anders te spoelen met Corsodil of Bocasan. Die mag je beiden gebruiken tijdens de zwangerschap. Helpt heel erg bij ontsteking. De laatst genoemde prikt wel vreselijk tijdens het spoelen trouwens
gewoon een paracetamolletje nemen en morgen je tandarts bellen verder niet zelf gaan dokteren ,paracetamol kan geen kwaad in je zwangerschap mits je je aan de voor geschreven hoeveelheid houdt sterkte met je kiespijn
Ik had het toevallig 2 weken geleden ook Ik ben wel naar de tandarts geweest en hij heeft een stukje van mijn kies afgeslepen om de ergste druk er vanaf te halen. En hij adviseerde om te spoelen met waterstofperoxide 3% ( NIET DOORSLIKKEN ) en poetsen met paradontax ( is vies, maar helpt wel ) Wat je ook nog kunt doen : Is met gekookt zout water spoelen of met kamille ( als je dat hebt ) kan je ook e.v.t. ook met kamillethee doen die afgekoeld is. Sterkte ermee
succes meis, en morgen gewoon ff de TA bellen en vragen om die dag nog te komen! verdoving kan geen kwaad, alleen een foto is niet zo goed voor de beeb. maar ga niet nu van alles in je hoofd halen, wie weet is verdoving helemaal niet nodig, vaak alleen bij wordtelkanaalbeh. nodig.... succes ermee!
Ik had van mijn tandarts begrepen dat hij een aangepaste verdoving heeft voor zwangeren. Wellicht kun je je tandarts hier over bellen.
Hoe gaat het nu Sandra? Heb je nog een beetje kunnen slapen? Mijn tandarts steld behandeling echt uit tot week 13, tenzij het echt niet anders kan, maar dan moet alles wel zonder verdoving. Verdoven doet hij beslist niet in het eerste trimester.
Nou dames, ik ben vandaag naar de tandarts geweest en natuurlijk moest ik het weer treffen. Een ontsteking en dus een wortelkanaalbehandeling. Het ging snel en relatief pijnloos, maar ik weet nog niet of het geholpen heeft. De verdoving begint nu eindlijk uit te werken. Hij heeft me gelukkig helemaal gerust gesteld wat de verdoving betrefd, dus ik voel me daar wel een stuk relxter door. Nou maar hopen dat het allemaal nut heeft gehad.