hey hey!! Nog 11 weken voor onze dame komt... maar o o de naam.... zo moeilijk graag jullie mening Elena Eliv Emma Lana nieuwe suggesties zijn natuurlijk welkom groetjes!!!
Elena! Prachtige naam. Emma vind ik ook mooi, maar het heeft door zn populariteit zn klasse wat verloren. Eliv vind ik leuk voor een turks kindje, niet voor een Nederlandse. En Lana vind ik gewoon geen naam, het betekent wol in het spaans.
Elena (of ook: Helena, Eleni) Emma: mooi maar populair Eliv: wel mooi maar in Nederland zullen ze die v altijd als f uitspreken, wij verstemlozen nu eenmaal de laatste klank Lana: vind ik niet zo mooi
Lana, origineel, maar wel makkelijk te gebruiken dus niet die discussie van; hoe??? Ik zou (als mn partner t er mee eens zou zijn geweest) mijn kind wel Lana of Lara willen noemen Een vriendelijke naam met niet teveel gedoe
Elif vind ik heel mooi, maar niet voor een volledig Nederlands kindje. Lana vind ik niet zo leuk, Elena vind ik leuker, Emma vind ik erg mooi (maar is wel heel populair natuurlijk). Afhankelijk van jullie achtergrond kies ik dus voor Emma of Elif (met een -f op het eind dus).
Lastig hè Loenda! Paar tips die misschien niet heel vernieuwend zijn maar je mogelijk nog niet hebt toegepast: Spreek alle namen af en toe eens hardop uit. Wat klinkt het beste? Doe dat ook regelmatig in combinatie met achternaam. Wat past het mooist? Spreek de naam van jouw partner, jezelf en de toekomstige meid achter elkaar uit. En wat klinkt het beste? Niet dat het je keuze moet bepalen (maar zelf heb ik het mee laten tellen), maar wat denk je dat familieleden van welke naam vinden? Ik zou het zelf niet tof vinden als een van oma's bijv. de naam niet uitgesproken krijgt maar bij de namen in jouw lijstje valt dat trouwens wel mee denk ik... Succes meid!
Elena, bij deze naam vind ik het persoonlijk net klinken of de eerste letter ontbreekt. Dat komt denk ik omdat ik een Helena ken.. Eliv, vind ik niet heel mooi. Elin daarentegen wel! Emma, heb ik altijd heel mooi gevonden als meisjesnaam! Nog steeds! Als wij ooit een dochter mogen krijgen, dan wordt dit misschien de tweede naam (eerste naam zijn mijn man en ik al over uit). Lana, zo heet de hond van de buren.. tja, als ik deze naam zie moet ik daar aan denken. Maar het is ook een echte meisjesnaam, dus het zou wel kunnen. Ik ben er niet erg enthousiast over.
nou idd lastig... zeker omdat ik alle 4 de namen mooi vind.. maar niet het wouw factor bij heb. maakt het nog wat lastiger
Eline? Elin.... Elynn.... Eliana Moet 't met een E? Ik vind Elena trouwens wel mooi Eliv vind ik niet klinken Emma, mooi, maar inderdaad, vaak gegeven Lana heb ik ook hondenassociaties bij...