Fenna, Ellis, Nadine, Vita of Chloë?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Kiwi25, 17 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke meisjesnaam?

1. Fenna

2. Ellis

3. Nadine

4. Vita

5. Chloë

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Meisjesnamen, lastig!

Ik zoek een naam die het liefst aan deze criteria voldoet:
    1. niet te populair momenteel
    2. willekeurige anderen kennen de naam / weten hoe te schrijven / uit te spreken
    3. voorkeur voor 2 lettergrepen
    4. een leuke naam zijn zowel op kinder- als volwassen leeftijd
    5. liefst geen trema's, streepjes etc in de naam

Mijn eigen gedachten:
    Fenna - Was eerste keus. Maar wordt wel erg populair helaas, plaats 16 in 2012! Daarnaast, op zeevannamen.nl vind bijna de helft het geen mooie naam?
    Ellis - Iets minder leuk dan Fenna maar wel unieker. Of te ouderwets? Wat over schrijfwijze Alice?
    Nadine - Welke associatie hebben jullie bij deze naam?
    Vita - Klinkt wel wat fel/hard, of als een hondennaam (?).
    Chloë - Klinkt leuk, maar niet iedereen zal de naam kennen en kunnen schrijven/uitspreken. En toch wel wat apart misschien, en trema ook niet altijd handig. Achternaam begint met een K, dubbele K-klank ook niet zo ideaal.

Het nadeel is natuurlijk dat minder populaire namen vaak óf wat apart zijn, óf al 'ouderwets'. Fenna te populair, Ellis en Nadine te ouderwets, Vita en Chloë misschien te apart.

Welke suggesties hebben jullie??
    Dank voor het meedenken!

2. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Fenna, super leuk!!

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Ik vind Fenna veruit de leukste naam van je lijstje.

Ellis vind ik oké, maar ik vind de schrijfwijze 'Alice' en daarmee de 'onduidelijkheid' inderdaad een bezwaar... Nadine vind ik wel een leuke naam, maar een beetje 'geweest'. Vita vind ik niet mooi. Te hard inderdaad en gewoon geen mooie klank. Chloë vind ik een prima naam, maar is gewoon niet mijn smaak. Denk trouwens niet dat die naam heel veel problemen op zal leveren, want volgens mij is het een heel bekende (en juist geen aparte) naam, hooguit af en toe eens 'kloowie' of 'kloowee' verwarring, maar dat is wel te overleven, lijkt me?

4. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik vind Vita een hele leuke naam.

Misschien vind je Viva of Vive nog een optie?

5. Femmes82

Femmes82 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.414
    0
    0
    Overijssel
    Fenna of anders Chloe

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Chloé (vind de schrijfwijze Chloë niet mooi)
    En anders Vita! :)

7. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Dank voor de reactie's al!

Nadine en Vita vallen af denk ik.

Fenna de meeste enthousiasme over. Misschien moet ik me er maar bij neerleggen dat het toch wat een modenaam is.
    Ellis en Chloë (ik zou voor uitspraak Klowie kiezen) ga ik nog even laten bezinken.

Collega die laatst bevallen is heeft voor de naam Annika gekozen, en dat heeft me wel aan het denken en twijfelen gebracht. Annika is niet zozeer mijn naam, maar ik vind het wel een leuke en gedurfde originele keus in deze tijd (ook een beetje 'geweeste' naam natuurlijk)! Geen 13 in een dozijn-naam, wat ik bij Fenna wel een beetje voel.
    Andere collega heeft een dochtertje Fenne gekregen vorige maand. En dat is dus wat ik jammer zou vinden, dat Fenna straks met 2 andere Fenna's en 2 Fenne's in de klas zit, en dat de eerste associatie bij een geboortekaartje/naam toch is van 'hmmm, weer een Fenna?'.

Viva doet me aan het tijdschrift denken, en Vive aan iets van Vive de koningin. Dus niet helemaal ;) Viënne / Fiënne klinkt wel leuk, maar te apart en weer dat trema.

8. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Vita doet me aan een playstation portable denken.

Chloe vind ik wel leuk! Is toch gewoon een algemeen bekende naam dacht ik?

9. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    chloe vind ik het leukste van het rijtje.

10. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    #10 aklina, 18 apr 2013
    Laatst bewerkt: 18 apr 2013
    Als je annika leuk vindt, wil ik je mijn naam wel vertellen: An.ilka

Zeer onbekend en betekend engel in het Pools (alleen is de Poolse schrijfwijze anders).
    Ik vind het mijn hele leven al een prachtige naam en niet moeilijk uit te spreken of te schrijven, omdat het lijkt op Anika.

11. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Fenna vind ik niet zo leuk, voornamelijk omdat het best een populaire naam is.
    Ellis vind ik erg leuk al denk ik wel dat veel mensen het als Alice zullen schrijven, Chloë heeft ook op ons lijstje gestaan. Vind het een erg leuke naam!!

12. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Fenna vind ik het leukst, stond ook op ons lijstje..
    Bij ons is het hannah geworden, een naar ons idee tijdloos, voor iedere leeftijd en niet al te populaire naam!
    Succes ermee

13. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik vind Fenna zelf neit leuk, maar die hoor je ook best veel. Ik zou zelf voor Ellis kiezen.

14. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik vind Chloë de leukste denk ik, maar ze hebben allemaal wel wat. Misschien is dit nog wat:

Zara
    Felice/ Felicia (wss iets te lang maar vind hem zelf zo leuk hihi :p )
    Alix of anders Alexis
    Marit
    Julie
    Stella
    Lucy :)P )
    Linde
    Luana/ Luna
    Ronja
    Tara
    Mara / Yara etc
    Niene/ Nienke
    Guusje
    Janna
    Isis

15. Bri

Bri Niet meer actief

1. Ellis
    2. Fenna
    3. Nadine
    4. Chloë
    5. Vita (die zou in mijn geval nogal lachwekkend zijn; het bedrijf waar ik voor werk heeft dit in de naam staan)

Het zijn geen namen die bij ons op de shortlist hebben gestaan, maar dat maakt niet uit. Smaken verschillen nu eenmaal...

16. LiBeLa

LiBeLa Lid

18 okt 2012
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij voldoen al je namen niet aan je eigen eisen. :D Het is wel moeilijk ook he?
    Fenna - Inderdaad te populair. Ken trouwens ook iemand van tegen de 30 die zo heet. Toen was het nog origineel. ;)
    Ellis - Ouderwets. Maar ik vind Alice helemaal niet mooi. Dus als je voor de klank gaat zou ik Ellis kiezen.
    Nadine - Altijd al een geweldige naam gevonden. Maar ken iemand die zo heet en dan zou ik het gevoel hebben alsof ik mijn kind vernoem, dus zelf kies ik hem niet.
    Vita - Hond, gamecomputer, geen naam iig
    Chloë - Spelling en uitspraak moeilijk. Klo-ie of Klo-ee qua uitspraak? Of mensen die het net als chloor gaan uitspreken. Glo-ie of gewoon Gloe. Vooral oudere mensen doen dat waarschijnlijk. Maar goed, dat soort dingen kun je mensen best wel weer leren natuurlijk. :) (Hoewel mijn oma de engels klinkende naam van een van haar kleinkinderen altijd op z'n hollands bleef uitspreken). Overigens is alliteratie (dubbele k-klank zoals je het noemt) vaak juist mooi. (Brigitte Bardot, Marilyn Monroe, Donald Duck, diverse albums van Suske en Wiske...)

Misschien vind je Tamar nog wat. Volgens mij voldoet het aan al je eisen.

17. Amazing

Amazing Bekend lid

29 okt 2012
    576
    0
    0
    NULL
    Alphen a/d Rijn
    Van dit rijtje vind ik toch Fenna het leukst, daarna Alice. Annika vind ik ook wel leuk trouwens, maar zou daar zelf ook niet zo snel voor kiezen. Varianten van deze naam zijn: An(n)ila, An(n)ice, Anique / Aniek, Anisa en Danique. :)

18. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Chloë! Dat staat op ons lijstje op nr 2. :p
    Fenna, leuk, maar te populair inderdaad.
    Ellis vind ik juist wel leuk!
    Nadine, moet ik aan de uitspraak nadien denken.
    Vita, nee denk aan een hond. :)

19. Fleur88

Fleur88 Actief lid

12 dec 2012
    342
    289
    63
    En thirza?

Vind van jullie rijtje Chloë het mooist. Jullie argumenten hadden wij ook, alleen dan voor een jongensnaam. Wij hebben voor Tobian gekozen! :) meisje was Juna geworden. Succes!!

20. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ik kies voor Fenna..
    Rest van de namen liggen mij niet zo.. en Vita doet me denken aan de PS Vita.

Deel Deze Pagina