Het kan voor beide. Ik ken zowel jongens-Senna's als meisjes-Senna's, maar voor meisjes vind ik het mooier. Daarom heb ik op 'meisje' gestemd.
Je bedoelt waarschijnlijk Ayrton Senna. Zal ook altijd mijn idool blijven. Maar over de naam Senna zelf ken ik zowel meerdere jongens en meisjes die zo heten.
ik heb deze poll gestart, en ben er gelukkig er een stuk wijzer uit geworden. het word toch niet de naam senna. het word toch het meeste geassocieerd met een meisje. dus bedankt allemaal.
wij hebben twee berner sennen honden en de naam Senna komt veel voor bij dit ras en wordt dan gebruikt voor de teefjes! het is ook linguistisch gezien een meisjes naam daar in veel latijnse talen (frans,spaans,italiaans) meisjes namen en vrouwelijke woorden op een A eindigen...hoop dat dit helpt voor je? succes ermee, ben zelf ook druk aan het zoeken naar een geschikte jongensnaam, tis niet makkelijk!
Het tweede zoontje van Marco Borsato heet Senna. Maar ik vind het ook een meisjesnaam. Persoonlijk vind ik Senne of Sanne een stuk mooier klinken. Liever, zachter en tegelijkertijd pittiger.
Ik vind Senna mooier voor een meisje, maar het is schijnbaar unisex. Senne en Sanne klinkt idd. liever. Wij hebben onze dochter die deze week geboren is Zenne genoemd, past ook wel in dit rijtje.
Hier nog zo'n 'idool' van Ayrton Senna! Nou ja, mijn mama dan.. Onze hond heette Senninha, die we helaas hebben moeten laten inslapen vorige week .. Over de naam: Hier is mijn nichtje, het kindje van mijn zus wel vernoemd naar Senna de coureur.. Toch wel grappig, want van de coureur was het zijn achternaam van zijn moeder meen ik.. en Da Silva de achternaam van zijn vader? Verbeter me als ik t niet goed heb..
Jazeker ieder zijn mening maar grammaticaal gezien is een naam eindigend op een A vrijwel altijd vrouwelijk. Maar goed, daar hoef je je natuurlijk niks van aan te trekken.
het kan voor beiden in de namenboekjes staat het oo bij allebei mar als ik Senna hoor denk ik aan een meisje groetjes marea