Laagliggende placenta.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 16 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Gisteren bij de verloskundige weer een echo gekregen, super leuk! :D

Ze zei wel dat de placenta vrij laag ligt.
    Hierdoor zou het zo kunnen zijn dat ie voor een deel voor de opening ligt en je misschien niet normaal kunt bevallen.
    Bij de echte uitgebreide 20 wkn echo gaan ze uitgebreider kijken.
    Ze zei ook dat de placenta mee omhoog kan groeien en het probleem dan vanzelf weggaat.

Zijn er mensen die hier meer ervaring mee gehad hebben?
    Of waar de placenta inderdaad omhoog is gegroeid met de baarmoeder mee?
    Alvast bedankt! ;)

2. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Als je 14 weken bent moet je baarmoeder nog een heel stuk omhoog,
    ik zou me er voor nu nog niet zoveel zorgen over maken hoor, zelfs als hij bij 20 weken nog laag ligt gaan ze zo rond de 30 weken nog eens kijken of hij alsnog omhoog is gekomen.
    geniet maar gewoon lekker van je zwangerschap!
    groetjes
    bambie

3. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik ben ook niet bezorgd hoor, maar wel benieuwd hoe zoiets zich kan ontwikkelen. ;)

4. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Hoi,

De hele zwangerschap heeft mijn placenta zo laag gelegen dat hij voor de uitgang lag. Met de 20 weken echo was hij er zover voor dat ik verder onder controle moest bij de gynecoloog en zou een keizersnee krijgen.
    Met 35 weken de laatste echo gehad en toen was hij er helemaal voor vandaan :D Dus niet te druk om maken grote kans dat hij nog omhoog gaat.

5. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    heb ik ook gehad..
    met 20 weken lag hij er nog steeds voor....
    maar met 34 weken nog een echo gehad en toen was de hele placenta mee naar boven gegroeid!
    grote kans dat dit bij jou ook nog wel gaat gebeuren....

6. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik had ook een laagliggende placenta, met 20 weken waren ze er noig niet zeker van of het goed zou komen, dus met 28 weken weer een echo, maar toen was ie helemaal omhoog getrokken, dus ben gewoon natuurlijk bevallen.

7. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Fijn om te horen, bedankt!
    :D :D :D

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hier ook 2x gehad, bij mijn zoontje was die met 29 weken mee omhoog gegroeid, daarvoor was ik doorgestuurd naar de gyn.

en bij deze zwangerschap zat die er weer voor, en dat is enkele keren bekeken, met 20 weken ook nog, met 29 weken weer een echo. en later heeft de gyn voor de zekerheid met 35 weken ook nog een echo gemaakt. hij ligt nu tegen mijn rug aan.
    in het merendeel groeit hij dus mee naar boven.

9. susan99

susan99 Actief lid

1 feb 2008
    182
    0
    0
    ik begrijp niet waarom ze in zo'n vroeg stadium naar de placenta kijken, volgens mij zijn er bijna geen gevallen bekend waarin dat zin heeft en waarbij de placenta op die plek bleef liggen, zo schept ze alleen maar onrust, is mijn mening! ook al maak je je geen zorgen, het zit toch in je hoofd. Ga er maar vanuit net als wat de anderen schrijven dat het allemaal goed komt!

de diagnose stellen ze pas met 32 weken.

10. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    vriendin van mij kreeg in de supermarkt een verselijke bloeding. in het ziekenhuis bleek er niks met de baby te zijn maar het de placenta te zijn die voro de opening lag. Ze heeft er even gelegen en moest onder controle blijven bijd e gynecoloog (dit was met 10 weken) ze zou ws en keizernee krijgen als hij niet omhoog zou groeien. Met 20 weken was hij een eind weg dus mag gewoon normaal bevallen en weer naar de verlsokundige.

Bij mij kwamen ze eraachter bij een groeiecho met 30 weken. Heb toen een inwendige echo gehad om te kijken hoe het lag maar lag net voorbij de opening. Rond de 35 weken weer gekeken en was weer en eind opgeschoven.

Ik debnk dan ook dat hij in de meeste gevallen gewoon weg groeit hoor!

11. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik heb ook bloedingen gehad die veroorzaakt werden door een laagliggende placenta. Dat was bij ongeveer 16 weken. Bij de 20-weken echo zat de placenta al zoveel hoger dat nader onderzoek niet nodig was en ik gewoon normaal zou kunnen bevallen. Dat is uiteindelijk ook gebeurd :)

12. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Hier ben ik het niet mee eens, ik heb ook een laagliggende placente (placente praevia) en heb te horen gekregen dat ik op moet passen met tillen, zware inspanning en ook met sex. Het kan bloedingen veroorzaken en in het ergste geval loslatting van de placenta. De gyn heeft wel gezegd dat het in uiterste gevallen voor komt maar hij moet waarschuwen.
    Dus om te zeggen dat het dat ze alleen maar onrust scheppen vind ik niet terecht. Het is echt iets om goed in de gaten te houden.

13. susan99

susan99 Actief lid

1 feb 2008
    182
    0
    0
    dat is wel zo conny maar dan in een later stadium

14. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Als je de hele tijd maar bloedingen krijgt en niet weet waar het vandaan komt en bang bent dat je een miskraam krijgt dan ben je toch wel blij dat ze kijken waar het vandaan komt. En mij werd ook aangeraden het rustig aan te doen. Niet te tillen e.d.

15. jessica1

jessica1 Niet meer actief

hier bij mij geen laagliggende placenta maar wel 2 keer bloedingen gehad,

16. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Nou als ze bij mijn vriendin in een later stadium gekeken hadden was ze met 10 weken compleet doodgebloedt! Ze mocht absoluut niks meer tillen en geen sex toen het bloeden eenmaal gestopt was. Daarna liep ze onder strenge controle van de gynecoloog die later zag dat het naar boven gegroeid was en ze dus weer wat normalen kon gaan leven.

17. susan99

susan99 Actief lid

1 feb 2008
    182
    0
    0
    wat ik bedoel is dat als je verder nergens last van hebt is het niet nodig om met 14 weken naar de ligging van de placenta te kijken, dit kan dan onrust veroorzaken wat totaal niet nodig is. Als je bloedingen hebt is dat een heel ander verhaal dat is niet wat ik schrijf

de to vertelt verder niks over klachten of bloedverlies dus is het niet nodig om naar de placenta ligging te kijken.

Deel Deze Pagina