Onze Senseo ( nu 2 jaar oud) blijft knipperen dat het water op is. Heb alles schoongemaakt en opnieuw ontkalkt, maar nog steeds blijft ie knipperen. Kan met een volle tank water 1 kopje koffie zetten en dan knippert ie weer. Het water is dan nog niet op. Zet dan opnieuw de watertank er in en hoop dat het knipperen dan ophoudt. Soms werkt het, maar vaak ook niet. Wat kan ik nog proberen??
het kan zijn dat de tank niet goed "contact" maakt . bij ons helpt t dan om de tank dr goed op te drukken, soms met wat meer kracht. hoop dat t helpt
Ik ken het probleem, in de senseo zit een " vlottertje" die aangeeft hoeveel water erin zit. Het kan zijn dat deze vast zit. Dus even het reservoir eraf halen en proberen het vlottertje heen en weer te bewegen. Wij hebben dit ook met onze senseo!
Dit hebben wij ook gehad , licht waarschijnlijk aan de censor van de water tank. was bij de onze wel zo.
Is inderdaad het vlottertje in de watertank wat niet omhoog komt. De watertank goed afwassen met warm water (niet heet want daar kan hij niet tegen) en dan is het weer voor eventjes verholpen. Ik heb het bij mijn senseo ook regelmatig,niet leuk maar een nieuwe watertank vind ik echt te duur.
Tip: Wij hebben ook dat het sensortje het niet meer goed doet. We gebruiken nu een magneetje aan de buitenkant van het reservoir om het sensortje even weer omhoog te duwen en voila hij doet het weer. Scheelt een hoop frustratie en getik, gedruk e.d aan het reservoir in de hoop dat ie het weer zal doen.
Heb je al geprobeerd om door te spoelen? Grote bak eronder zetten (want hij spoelt al het water door) en dan op beide knopjes tegelijk drukken (knopje voor 1 kopje en knopje voor 2 kopjes).....
Als de senseo na deze tips moeilijk blijft doen, dan zou ik naar philips bellen. Mijn moeder had anderhalve week geleden problemen met haar senseo (1 jaar oud). Hij ging halverwege uit, dan zat er nog maar een kwart koffie in het kopje. Van de 4x koffie zetten deed hij dit 2 á 3 keer. Zij heeft afgelopen week naar philips gebeld, om te vragen waar dit aan zou kunnen liggen. Maar ze boden haar meteen een nieuwe senseo aan! Na 3 dagen had ze hem ook al in huis. Helemaal gratis!
Die vlotter daar heb ik naar gekeken en die kan wel gewoon heen en weer bewegen en gaat ook omhoog als ik er water in doe. Wij hebben een quatro (die vierkante) senseo, dus ik kan niet zien wat ie doet na het zetten van een kopje koffie (na veel heisa). Er steviger op drukken gaat dus ook niet doordat dit een quatro is. Heb 'm ook al ontkalkt met van dat speciale spul. Dat doe ik regelmatig als de kopjes minder vol worden. Werd van de gebruiksaanwijzing niet veel wijzer met dit probleem. @Alies05: hoe bedoel je dat met een magneetje? Ik snap niet helemaal waar je dat houdt om 'm weer omhoog te krijgen. Consider: Bedankt voor de tip, fijn te horen dat de service dus goed is. Als ik er niet uitkom waag ik er even een telefoontje aan.
Dat sensortje of vlottertje wat je bedoelt is magnetisch. Zo activeert hij het apparaat. Doordat dat vlottertje dus niet meer goed werkt en niet op de goede hoogte komt waar hij hoort te komen als je water bijvult, blijft het apparaat knipperen. Door een magneetje aan de buitenkant van het waterreservoir, waar het vlottertje hangt te houden, hijsen we het vlottertje ietsie omhoog waardoor hij weer op een hoogte komt dat hij weer het water op gaat warmen. Want zodra het vlottertje op de goede hoogte komt, begint het apparaat het water weer op te warmen. Het magneetje kan je dan weer weg halen, zodra deze het goede punt weer heeft bereikt.
Alies: Aah nou is het me duidelijk. Ik ga het zo gelijk proberen. Vind die senseo toch wel makkelijk als ik alleen thuis ben. Bedankt voor je hulp in elk geval.
Het lijkt te werken, de truc met het magneetje. Heb even flink heen en weer gerost met die magneet langs de vlotter en heb net zowaar in één keer ene kop koffie kunnen maken. En zelfs daarna ging het lampje niet branden. Bednakt voor de tip en anders weet ik Philips te bereiken.