Stel je voor : Je lover heeft kinderen uit een eerder huwelijk. De kinderbijslag is vandaag gestort , bij lover op de rekening. Kinderbijslag voor je eigen kind in dit geval. Het bedrag voor de andere 2 kinderen wordt bij hun moeder gestort. Je moet iets hebben voor de kleine dus vraagt of hij even via internet bankieren een bedrag over wilt maken. Normaal zit hij de hele avond achter de pc maar nu lijkt hij het te vertikken. Gedraagt zich vreemd als je vraagt het bedrag over te maken. En heeft voor het eerst "geen zin in de computer"! Maar jij : Bent er inmiddels al achter dat er een deel van de kinderbijslag naar zijn ex is overgemaakt , om iets leuks te kopen voor hun kinderen. Hoe zou je reageren ?
Het eerste wat ik denk ik dit: De kinderbijslag gaat toch normaal automatisch naar de moeder haar rekening, zelfs als ze getrouwd is? Ik begrijp dus niet zo goed hoe jouw lover kinderbijslag op zijn rekening kan krijgen? Of is het de kinderbijslag van jullie kind(eren) en hebben jullie een gezamelijke rekening?
Uhm dat hangt er idd van af of dat geld ook voor "ons" kind was. Als dat niet het geval was dan heeft ex evenveel recht op dat geld en dus is het in samenspraak gegaan dat er iets voor "hun" kinderen gekocht word. En zou ik eerder open kaart naar vriendlief spelen en vragen hoe de vork in de steel zit.
hmm waarom gaat het geld naar je lover toe, is dat de vader van jullie kind? heeft lover meer kids waar hij KB van krijgt? ik zou het rekeningnummer laten veranderen, heb je dit gezeur ook niet meer.
Als de kinderbijslag inderdaad ook voor jullie kind gestort is, heb jij/jullie kind daar ook recht op.
Waarom stort lover geld naar ex? moet hij allemetatie betalen en heeft hij dat van de KB gedaan of zomaar? Nogmaals rekeningnummer wijzegen, heb je dit gezeur ook niet meer.
Als de kinderbijslag enkel en alleen voor jullie kind was, de ex kinderbijslag voor de andere kinderen krijgt én hij netjes zijn financiële (en andere) verplichtingen nakomt, zou ik een eh, hoe zeg je dat netjes, 'stevig gesprek' met hem hebben
Kun je het niet apart van zijn kinderen laten storten? Op bijvoorbeeld jouw rekening of een gezamenlijke rekening?
Wat ik niet begrijp is waarom dit verzwegen moet worden..? Hij had toch gewoon kunnen zeggen dat hij het geld voor zijn kinderen heeft overgemaakt? Ik vind zelf openheid heel belangrijk in mijn huwelijk en wij hebben dan ook geen geheimen voor elkaar. Dus dat het geld voor zijn kinderen is gebruikt vind ik niet erg, wel dat er stiekem gedaan wordt.