Help! Kitten in de kerstboom!

Discussie in 'De lounge' gestart door moonlight159, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Wie of wie heeft de gouden tip om onze kitten uit de kerstboom te houden?

Ik weet dat het ontzettend leuk is om boompje te klimmen, dat het erg leuk is om tegen die glimmende ballen aan te slaan, dat de takken wel erg veel naar buiten ruiken en dat het daarom zo lekker is om er flink in te bijten.
    Maar waarom doet mevrouw het alleen als wij er WEL bij zijn? En dan vooral als het vrouwtje net afgepeigerd van de fiets komt, eindelijk zit en de eerste 10 minuten even geen zin heeft om van de stoel te komen.

Het helpt totaal niet om boos naar haar toe te komen, haar naam te roepen, tik op haar neus helpt ook niet (hou ik totaal niet van!) en de plantenspuit helpt maar voor 10 minuten en daarna begint het gedonder overnieuw.
    Gelukkig heb ik plastic kerstballen, dus als ze er uit vallen dan stuiteren ze alleen maar (wat natuurlijk weer super leuk is om tegen aan te meppen en alle gevallen kerstballen door de kamer te slingeren *zucht*)
    Of zal het door de hormonen komen en ben ik wat sneller geirriteerd?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

bij kittens is het vaak stug volhouden met de plantenspuit tot ze het geleerd hebben, je hebt ook spray bij de dierenwinkel dat ze heel erg vinden stinken (wij ruiken het niet) dan blijven ze ook weg bij de kerstboom, ik gebruik die spray voor mijn leren stoelen die als krabpaal gebruikt werden, die spray helpt ook alleen als je 1 keer in de week blijft spuiten, succes ;)

3. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Mijn kat heeft toen hij kitten was het 1x geflikt om met 4 poten tegelijk in mn spaghetti te springen :)
    Heb m bij zn nekvel gepakt en op de grond gegooid (niet te hard natuurlijk), zodat hij even schrok.
    Het is nu de best opgevoede kat ooit :p ....schooit werkelijk nooit! Kunt een kip voor zn neus leggen, hij zal net zo lang ervoor blijven zitten tot ik zeg dat hij het op mag eten.
    Misschien toeval, maar misschien helpt dat om even 1x goed aan te pakken. Het is even zielig, maar wel effectief.
    En beter zo dan dat hij met boom en al omver klettert...das pas zielig denk ik dan maar ;)

4. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ja die spray heb ik ook, stay off spray ofzo heet het, maar helpt maar voor heel even. Lijkt net of het hier vervliegt. Helaas ruik ik het nu wel heel erg en vind het behoorlijk stinken.

Ik weet ook wel dat het volhouden is bij een kitten, maar het is echt een heel maf beest, die heeft niet een dol uurtje, maar een dol dagje, elke dag weer.

Maar daartegen is ze ook ontzettend lief! Ze kan zo heerlijk tegen je aankruipen, waardoor ik daarna weer ontzettend spijt heb dat ik zo boos tegen haar heb gedaan....

5. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Wat wij toen deden, ( we hadden en echte boom gekocht toen) was de kat in de boom gooien (wel voorzichtig natuurlijk ;) ) toen er nog niets inhing, daar schrok ze zo van en het prikte natuurlijk, dat ze er wel uitbleef ;)

Nu hebben we een nepperd en wel een kitten, maar die zat al in de boom voordat we hem helemaal opgezet hadden :)

We hebben nu (nog) 2 bomen staan, 1 moet nog opgeruimd worden, moesten eerst kijken welke de mooiste was ;) en daar kruitp ze dan wel in, in de boom met ballen en slingers heeft ze nog niet gezeten ;)

6. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik heb die van ons al 10x naar buiten gemikt en al meerdere keren het trapgehad in gekiepert (klinkt onaardiger als het lijkt), maar ze leren er neits van, dus ik denk da tje geluk hebt gehad!

Ik durf om die reden dus geen kerstboom dit jaar.

7. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Nou ja wij hadden dus die oplossing die ik eerder gaf vorig jaar, zo bang dat de kat er in zou klimmen..

Maar vorig jaar was het dus de hond die 2 dagen voor de kerst de boom om sodemieterde waardoor de boom kaal was, naalden vielen allemaal ineens uit en de ballen waren kapot :cry: Inclusief de speciale eerste kerstbal van Tim :cry:

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Dit is helaas iets wat ze heeeeeeeeeel moeilijk af te leren is als ze het gelijkal doen en dat komt heel logisch omdat het een boom is..

Wij hebben 3 katten, 2 intreseert het totaal niets en onze peos vind het geweldig, had van het weekend de tassen met kerstballen beneden staan en ja hoor mevrouw had er alweer 2 uitgevist om mee te spelen.
    Boom staat nu nog in de vuilniszakken ( we hebben een neppert en dat gaat wel wat beter, scherpt je nagels niet zo lekker!) maar ik draai alle ballen met ijzerdraad vast om de takken heen en hij is vorig jaar omgeduwelt inderdaad omdat ze erin zat, maar niets aan de hand.

Bij je kitten zou ik het toch proberen nog even om te eeeehhhh 'en of plantenspuit, want die zijn soms gewoon hardleers, maar hier krijg ik het er niet uit. Hoe goed ze verder ook luistert, kan alle katten (en hond) in principe met mijn stem sturen, op de stoep, op het gras , niet op de was enz. maar dit wil niet lukken.

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij hebben een jonge hond en ik heb de ballen ook met ijzerdraad vastgemaakt. Als ze met haar neus of poot tegen de ballen gaat, blijven ze gewoon hangen. Het kan natuurlijk wel zijn dat de hele boom nog aan diggelen gaat en dan ben ik wel pineut want ik heb glazen ballen...

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hihi, ik weet dat het irritant is als je kitten erin hangt, maar ik vind dat altijd zo schattig! onze katten zijn alweer volwassen en slaan nog weleens tegen een kerstbal aan, maar echt in de boom hangen doen ze niet meer en dat vind ik stiekem best wel jammer :oops:

maar we hebben we een nepboom en plastic ballen, dat scheelt een hoop. ik vond het gewoon zo grappig als ze erin gingen hangen.

verder zijn ze goed opgevoed hoor ;)

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

wij hebben ok geen plasticen ballen, maar van die breekbare. dat ie omgevallen was vorig jaar waren er 3 ballen stuk en de rest heeft het gewoon overleeft..dus er is nog hoop en anders piek er even af ijzergaren aan de bovenste tak en vast aan de muur, piek er weer op klaar.

12. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb de katten altijd gewoon met 1 plastic kerstbal laten spelen... Dat ding over de grondwegrollen en spelen maar!
    Zo is de boom ineens een stuk minder interessant! Althans, dat werkte voor ons :)

13. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Ik heb alleen beertjes in de boom hangen. Scheelt een hoop ballen rapen ;)
    Tegenwoordig hebben wij een kunstkerstboom waar de katten niet veel aan vinden. De doos waar die boom in zit echter...ge-wel-dig! :)

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier 2 katten maar die kijken er niet naar om gelukkig.ik heb ook 1 kleine plastic bal gegeven om mee te spelen.die ziet dus ook het hele huis.an vooral leuk als ze hem naar zolder meer nemen om hem dan weer naar de beganegrond te laten stuiteren.verder is de doos van de ballen veel leuker om in te liggen.

ik zou toch eens kijken of je kitten als je haar 1 bal geeft uit de boom blijft

15. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Hey das ook een goed idee :)

16. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb ook een beetje het gevoel dat ze het er gewoon om doet hahaha. Tis echt een heel slim beest, zo wacht ze netjes tot ik klaar ben bij het aanrecht, ik de keuken uit ben ( kijkt ze eerlijk waar nog even stiekem om het hoekje of ik echt weg ben) en klimt dan het aanrecht op om te kijken of er nog wat te halen valt.

Ach misschien moet ik er maar gewoon vrede mee hebben en blij zijn dat ze een heel iel katje is, die amper wat weegt. Want als mijn kater van 7 kilo in de boom gaat hangen (die er trouwens niet naar om kijkt) ben ik veel banger dat hij om gaat ;)

17. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    wij hebben hier bij alledrie geen last, de jongste stond wel weer erg raar te kijken toen ie tevoorschijn kwam vandeweek, maar nu hij staat kijken ze er niet naar. Alleen de oudste is in het eerste jaar een beetje vervelend geweest, maar dat is hij meestal. Gewoon een beetje boos zn naam zeggen en hij houdt er mee op.
    Ik denk dat je gewoon consequent moet blijven. niet de ene keer wel boos zijn, en de andere keer lachen...ze zijn echt niet gek!

18. tanja8

tanja8 Niet meer actief

hier wordt af entoe een bal uit de boom getikt.
    Ik heb het eerste jaar steeds de plantenspuit er bij gehad. dat ging prima maar de nacht was wel een probleem maar als ze ouder worden gaat het beter:)
    Succes ermee!

19. Handige dingen staan hier.. Vorig jaar liet ik uit angst onze kat niet in de kamer waar de kerstboom stond (behalve als ik in de buurt was). Ze was toen wel zeer geïnteresseerd, maar dat is ze altijd in dingen waar ze niet aan mag komen.
    Dit jaar maar even kijken eerst of ze interesse heeft, zo ja dan komt ze weer niet bij de kerstboom in de buurt ;)

20. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    gewoon even laten kijken...dan is het nieuwe er zo af joh...en dan vindt ze het al snel niet leuk meer!

Deel Deze Pagina