Pffff, met lood in mn schoenen ga ik hier nu toch een post zetten. Al 5 jaar lang hebben wij twee konijntjes, Snickers en Bo. Ze zijn onafscheidelijk. We hebben met deze twee lieverds al heel wat meegemaakt, veel DA bezoekjes, ook 's avonds en in het weekend. De laatste weken was Bo zwak, ze viel veel af en uiteindelijk twee keer bij de DA geweest. Haar kiezen bleven a-symmetrisch te groeien en dus had ze daar heel veel last van aan één kant. Dus 3 weken geleden geopereerd, kiezen gevijld en na 2 dagen begon ze weer goed te eten. Helaas vonden we haar deze week dood in het hok. Pfff wist niet dat dat zo moeilijk kon zijn....heb echt als een klein kind staan janken Maar nu zitten we dus met Snickers.....dit is een konijn wat niet alleen kan zitten. Destijds hebben we hem als eerste gekocht, maar omdat hij zich kaal begon te plukken, hebben we er snel een vriendinnetje bijgezet! Hij bloeide daar erg van op. En we zien nu dat hij Bo mist..... We hebben het er lang over gehad, maar toch, met pijn in mijn hart, besloten dat we voor Snickers een ander baasje gaan zoeken. Ik ben iemand die de volle 100% aandacht wil geven aan mijn dieren, maar ik merk dat ik dat niet meer kan. En dat verdient hij wel! Ik ben sinds 2 maanden weer begonnen met werken 3 dagen per week en merkte al dat het moeilijker was om mijn konijnen zoveel aandacht te geven als toen ik nog thuis was (en daarvoor toen ik nog geen kindje had). Om een lang verhaal kort te maken: Wie heeft er een plekje voor mijn lieve Snickers? Het is een zwart dwergkonijntje, 5 jaar oud, soms wat knorrig, maar super lief en best onderdanig bij een vriendinnetje. Het is een mannetje, maar wel gecastreerd. Ook altijd alle inentingen gehad. Snickers zit buiten, is niet gewend om binnen te zitten. Maar kan dus NIET alleen zitten en zal dus opnieuw gekoppeld moeten worden! Wij wonen in de buurt van Arnhem, via PB wil ik mijn adres geven. Over geld willen we het niet hebben, ik zou voor deze lieve schat nooit geld vragen. Het grote buitenhok mag je er eventueel zo bij hebben, dit heeft echter wel gebruikerssporen van knaagwerk Oh, en geen reacties graag over dat dit nu een slechte beslissing is of dat ik niet goed voor mijn konijnen zorg of hem nu dump of zo. Deze beestjes hebben hier 5 jaar lang de beste zorg gehad, en dat durf ik hardop te zeggen, ik ging door het vuur voor ze, en zette alles aan de kant. Maar ik kan hem dat nu niet meer bieden..... Het zwarte konijn op de foto is Snickers..... Hopelijk is er iemand die een fijn plekje voor hem heeft.
Mijn schoonzus heeft laatst haar 2 konijntjes naar de kinderboerderij gebracht,ze waren er daar heel gelukkig mee. Misschien een idee voor jou,dan is hij ook niet meer alleen.
Dat zouden we idd kunnen overwegen, maar ik begreep juist dat alle kinderboerderijen, opvangen enz. er juist niet blij mee zijn omdat er al zoveel konijntjes zijn..... Maar ik kan natuurlijk altijd informeren. Probleem is alleen, dat Snickers altijd buiten in een groot hok heeft gezeten, en absoluut geen knuffelkonijn is....Ik heb ze altijd zoveel mogelijk 'konijn' gelaten en op schoot en knuffelen is hij dus totaal niet gewend....
Hmmm dan wordt het bij een kinderboerderij wel wat lastig ja,daar worden ze constant benaderd en geknuffeld...althans bij de kinderboerderij bij ons in het dorp is dat wel. Ik zie weleens van die grotere boerderijen waar de konijntjes gewoon buiten in een soort wei kunnen rennen,en waar ze dus niet constant opgepakt kunnen worden...
wat dacht je van konijnenopvang?? die kunnen gecastreerde mannetjes zo herplaatsen, dus vinden ze snel een huisje voor hem (of zelf een voedster halen) ik geef mijn konijnen ook geen uren aandacht, ik voer ze, zorg dat ze een schoonhok hebben, geef ze geregeld een aai, ze hebben beide rennen, en ze vinden het prima zo.
wij hebben een grote ren met kippen en 2 konijnen (1 vrouwtje en 1 mannetje beide vlaamse reuzen), daar zou ie wel tussen kunnen. wij wonen in de omgeving van doesburg, dus dan zou je hem zelf kunnen komen brengen en direct zien hoe ie terecht komt. laat maar weten wat je ervan vind
Ik zou ook naar een opvang gaan, die hebben er verstand van en dan komt hij goed terecht. Ik kan er helaas geen mannetje bij hebben want ik heb nu een stelletje, dat wordt hommeles. Wel goed hoor dat je het op deze manier oplost en hem niet weg laat kwijnen.
Konijnenopvangen zitten helaas ook supervol, en ook een gecastreerd mannetje is niet zo makkelijk te plaatsen, anders was ik waarschijnlijk al sneller naar een opvang gegaan. Maar ik kan natuurlijk altijd even informeren. Ik ben gewoon zo bang dat hij straks bij een gezin terecht komt waar hij alleen in een klein hok terecht komt....en dat wil ik niet want dan kan hij beter hier in zijn eigen hok blijven zitten. hij zit er nu zo zielig bij
Heb je al geprobeerd een knuffeltje e geven... Mijn konijnen zitten ook buiten ik geef ze sochtends en savonds groenvoer en brokjes ook dan aai ik ze en ze kunnen zelf ook nar buiten in hun ren.. Te vermaken zich prima met zijn 2en... Je kan er ook gewoon weer een nieuw konijntje bij zoeken uit asiel
Kinderboerderij zou ik niet doen. Natuurlijk zitten er goede bij, maar vaak komt een konijn dan alleen in een hokje te zitten in een soort 'konijnenhokkenmuur'. Dan denk ik dat je konijn beter af is zoals hij er nu bij zit. Heb je al deze opvangadressen al geprobeerd?: Konijnen opvang en -asiel lijst :: Bunnybunch Tenslotte zou je er natuurlijk ook een voedster bij kunnen halen. Zie weer de opvangadressen. Natuurlijk, je geeft de konijn(en) minder aandacht dan eerst, maar dan weet je wel precies dat je konijn wel die (bijvoorbeeld) 50% aandacht krijgt. Laat die andere 50% dan van een lief voedstertje komen wat je uit de opvang gaat halen . De meerderheid van de konijnenbezitters in Nederland heeft nog steeds maar één konijn, dus de kans dat je konijn elders beter af is dan bij jou met nieuwe voedster erbij is ook kleiner dan 50%. Tenslotte begreep ik van de konijnenopvang waar wij ons kameraadje/rammetje voor onze voedster gehaald hebben dat je nou ook weer niet zomaar iedere ram bij iedere voedster kan zetten. Die 'oude' rammetjes kunnen geen jonge spring in het veld voedster meer aan en willen eigenlijk een lieve voedster van gelijke leeftijd.
nou de kinderboerderij zou ik niet doen! toen ik ze kwijt wilde zei de beste man dat ze ook met de handelaar mee kunnen gaan, dus ik zei, en wat houdt dat in? zegt hij: dan worden ze slangenvoer
Wat een mooi beestje zeg! Helaas, mijn hart is groot genoeg voor hem, maar mijn tuin en agenda niet. Wij hebben onze caviadames van een knaagdierenopvang, maar ik weet dt die qua konijnen erg vol zitten. Sluit me wel bij Berte aan...als hij geen schootknuffelkonijn is dan zou hij met een nieuw voedstertje ook heel gelukkig kunnen worden.
Het is dat je te ver weg woont, anders had ik hem best willen proberen te koppelen aan mijn vlaamse reus voedster. Maar het is 2 uur rijden om bij jou te komen en dat met 4 kids en het risico dat het kan zijn dat het niet lukt, zie ik niet zitten. Anders met alle liefde hoor, hier zit ons konijn ook altijd buiten en loopt los in de tuin. Hij heeft een schuur waar hij kan schuilen met regen en kou en 's winters sluiten we hem 's nachts op in de ruimte waar de fietsen staan. Haar vriendinnetje is 2 jaar terug doodgegaan en toen hebben we besloten haar de ruimte te geven en ze is nu dikke maatjes met onze kitten en speelt ook met haar. Af en toe komt ze even om een hoekje kijken om vervolgens weer naar buiten te gaan. Als jij het wilt proberen en de afstand niet te groot vind dan mag je langskomen met hem.
Uh.. Nog een plekje voor een gecastreerde franse langoor? Onze toet mag vrij in de tuin rondlopen, maar hij graaft zich overal onderdoor en hij heeft al twee keer de groentetuin van de buren opgegeten.. Dus of hij moet in een hok en dat vind ik zielig, of een nieuw huisje..
Ik zoek nog een vriendje voor mijn franse hangoor. Zit met precies hetzelfde probleem als jij maar kan geen geschikt baasje vinden. Hij blijft dus lekker hier maar een vriendje er bij zou super zijn. Echter zit Bullet wel buiten.. Gaat dat met Snickers niet?
Is denk ik toch per boerderij verschillend...de konijnen van mijn schoonzus zitten er nu bijna een jaar en ze hebben het er goed naar de zin. We wonen in een kleine dorpje dus weet niet hoe het in de grote steden gaat hoor...
Pff wij zitten ongeveer in dezelfde situatie... Ook nog eens in de buurt van Arnhem. Wij hebben uiteindelijk toch besloten het konijn te houden maar helaas is bij ons ook het mannetje over... anders had ik jouw nijntje wel als vriendje voor de mijne willen hebben...