Ai ai ai.. Ik weet het even niet meer..! Een hele tijd geleden heb ik in via Ebay hele goedkope zwangerschapstesten uit China besteld. Op het moment dat ik kon testen (10 dpo) waren we op vakantie en had ik de goedkope China testen nog niet binnen. Toen heb ik met een kv 2v5 positief getest. Toen we thuis waren, kwamen met 5 wkn zwangerschap de China testen aan. Uiteraard heb ik er daar ook een stuk of 5 van gedaan (ja zoiets als test-verslaafd). Steeds waren ze positief, maar geen dikke vette lijn zoals de kv met 5-6wkn aangaf. Nu ben ik dus 10 weken, en had nog een stuk of 15 China testen liggen. Ik weet niet wat mij vanochtend bezielde, maar ik heb dus een China test gedaan. Dit is een simpele dipstick. Ipv 'm als dipstick te gebruiken had ik 'm in een straal urine gehouden. Ik kreeg wel een tweede streep, maar niet zo donker als met 5 en 6 weken. Ik ging ervanuit dat dat kwam omdat ik 'm niet goed gebruikt had. Toch knaagde het aan me. Omdat ik geen andere zwangerschapstesten heb liggen, heb ik behalve de China test ook een ovu test van de Action open gemaakt (deze gaven ook dik "positief" aan bij 4-5-6 weken). Ik heb beide testen gedaan zoals het hoort, dit keer (ofja hoort.. Ik begrijp natuurlijk dat een ovu test geen zwangerschapstest is, maar bij gebrek aan... Nja, ik hoop dat je 'm snapt). Nu dus m'n issue.. De ovu test werd weer heeeel dik "positief", maar de China test hetzelfde als vanochtend. Dus veeeel minder dikke duidelijke lijn dan met 5 weken. Nu natuurlijk stress! Van de ene kant denk ik, ach die goedkope China rotzooi.. (20 testen voor 1,- ofzo). Maar.. Je zult begrijpen dat dit toch knaagt. Vanmiddag dus toch maar even naar de Kruidvat? Of afwachten? Of.. 2v5, of toch cb met indicator.. Wat zouden jullie doen? Ik heb maandagochtend weer een echo. En ik heb een professionele doppler in huis, maar weet niet of ik die wel kan gebruiken met dit termijn. Als ik het hartje niet kan vinden ben ik denk ik nòg meer in de stress... Hellup! Wat zouden jullie doen?!
Wachten tot maandag. Vanaf de 10 weken daalt het HCG hormoon weer. Als je 10 weken zwanger bent, geen bloedingen hebt en geen buikkramp is er niets aan de hand! Testen in de prullenbak gooien. Wachten tot maandag en weten dat je HCG met 10 weken begint te dalen. En genieten van je zwangerschap! (anders bel je even je verloskundige natuurlijk, daar zijn ze voor)
Je hgc neemt weer af he richting de 12 weken! Ik zou anders de vk bellen misschien kan ze jou gerust stellen met een echo of doppler om even naar het hartje te luisteren. Dont worry! Ik had bij mn eerste zwangerschap die test bij moeders voor moeders gedaan, die leek ook eerder negatief dan positief. Zulke dingen kunnen je onzeker maken!
Gewoon niet stressen. Met 10 weken is je hcg zo hoog dat de test het niet meer "aankan" en dus lichter wordt. Niks aan de hand.
Meis, jeetje wat haal je je een hoop stress op je nek! Lekker weg kieperen die bouttesten. Je vk even bellen, het uitleggen en zeggen dat t je niet lekker zit. Misschien kun je eerder langskomen en gerust gesteld worden. En daarna NIET meer testen en genieten van je zwangerschap
Hcg daalt met 10 weken?! Dat is wel positief om te lezen! Ik dacht juist piek met 12 weken. Vk bellen heeft niet veel zin. Ze komen mij al tegemoed met een extra echo as maandag, omdat ik maandag eind vd ochtend in Antwerpen verwacht wordt voor NIPT. Omdat het toch een vrij prijzige test is, wilde ik daarvoor nog zeker weten dat het goed zit. Ik heb mij hier echt hard voor moeten maken. Ze vonden het onzin. Als de NIPT niet goed zou zijn, zou ik ook weten dat het niet goed zou zitten. Toen ik vertelde dat het om 590 euro ging, wilde ze wel overleggen. Ik vertelde dat ik desnoods zelf 50 euro wilde neerleggen voor 2 minuten kijken. Dus als ik nu ga bellen en zeggen dat ik met cheapass testen minder posi heb getest dan met 5 wkn, zullen ze vast niet zeggen dat ik langs kan komen voor een echo.
Meid zoals de andere dames ook zeggen! Gooi die test weg! Ga lekker genieten wacht op je afspraak bij de verloskundige. Die doppler kun je nog niet gebruiken dat is pas vanaf 14 weken. En dat zegt nog weinig. Hier de placenta aan de buikwand liggen en zelfs de verloskundige kan soms alleen mijn hartslag vinden. Terwijl de kleine daar gewoon ergens lekker ligt. Dan raak je thuis helemaal in de stress.
Dankjewel allemaal..! Geen testen kopen dus. Niet druk maken.. Gewoon doorgaan en afwachten ☺️. Hoop dat ik 't zolang volhoud. Maandag maar even extra genieten van onze 2 minuten durende echo 😏.
Niet meer testen. Je hcg kan ook te hoog zij voor de testen. Ik had met 6.4 een vreselijke mvm test. Kei licht. Gelukkig had ik die ochtend een echo gehad, dus wost dat het goed zat. Maar je schrikt wel. Dus niet meer testen en lekker genieten. Wel balen dat je vk zo vreselijk moeilijk doet.
Meid meid meid. wat doe je je zelf aan! ik ben het ook helemaal met de andere dames eens. weg mikken die hap ! geniet van je zwangerschap.
even ter rectificatie je hcg daalt natuurlijk niet met 10 weken dat is onzin, maar je hcg kan veelste hoog zijn dat de test het niet aankan om te meten meer ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje uhm dommig vind om met 10 weken nog eens te testen, je maakt jezelf helemaal knettergek zo, misschien zou je je verloskundige kunnen vragen om een echo te maken met 10 weken moet er toch echt wel een mooie embryo met kloppend hartje zichtbaar zijn gooi de testen weg je hebt er nu niets aan. hier de tabel Een vrouw die niet zwanger is minder dan 5 3 weken zwanger 0 - 5 4 weken zwanger 3 - 426 5 weken zwanger 18 - 7.340 6 weken zwanger 1.080 - 56.500 7 weken zwanger 7.650 - 115.000 8 weken zwanger 15.300 - 229.000 9 weken 25.700 - 150.000 10 weken 50.000 - 288.000
Inderdaad je lichaam maakt nu zoveel hcg aan dat de test het niet meer aan kan en daardoor lichter uitslaat. Nika om je druk over te maken!
Gewoon rustig je echo afwachten as. maandag & inderdaad niet meer gaan testen. Je maakt je zelf helemaal gek en onzeker.
Haha, tja, kan niet anders zeggen dan: heeeelllll herkenbaar. Eerlijk? Ik was meteen naar de Kruidvat gegaan. ook al zou ik donders goed weten dat dit nog steeds niks zegt over het verloop van de zwangerschap. Bij m'n zoontje testte ik ook voor de grap toen ik 11 weken was, en toen schrok ik me ook rot zo licht was de streep. Ik had toevallig een echo gepland staan die dag, dus hoefde niet zolang te stressen, maar zelfs in dat uurtje heb ik nog getwijfeld nog snel een test te kopen. Ach ja..... Lang leve de onzekerheden 😫😉
Dankjewel allemaal. Ik heb al eerder 2 goede echo's gehad met kloppend hartje. Dus nu maandag afwachten. Ik ga inderdaad maar geen testen meer doen of kopen.
Ik was 10weken en deed mee met mvm...ik verwachte natuurlijk een streep die door het scherm heen zou knallen maar hij was super super licht.....schrok me wezenloos maar het klopt. En heb hier een jongen rondlopen
Deze eigenwijs heeft net toch de doppler erop gezet.. Met het idee dat ik dus ook niks zou kunnen horen en dat niks hoeft te betekenen (maar toch nog onzekerder zou maken). Maar.. Had binnen 3 tellen het hartje gevonden. Ben weer 100% opgelucht!