Hallo, even een vraagje. Ik zit nu in mijn eerste ronde en ben er onbewust toch wel heel erg mee bezig. Ik hou mezelf voor dat het echt niet in 1x raak zal zijn maar je weet maar nooit. Nou zag ik dat er ook zwangerschapstestem bestaan die je al 6 dgn voordat je ongesteld moet worden kan gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee? Zit er dan al wel HCG in je urin zodat de test positief kan zijn? Bedankt vast. Groetjes
Die zijn er wel. Matcare ultra en ik geloof een van sensitest. Ik zou het liefst ook voor NOD testen, maar ik raad het je wel af. Het kan namelijk zo zijn dat het voor je NOD nog fout gaat en je 'gewoon' ongesteld wordt... zonder dat je wist dat je zwanger was.. Stel dat je het wel weet, omdat er een licht streepje te zien is, en je wordt toch ongesteld, heb je je er enorm op verheugd.... Nogmaals, ik wil het liefst overmorgen ook al testen.. maar ik denk toch dat ik wacht tot mijn NOD..
Ik heb alleen gehoord van zwangerschapstesten die je vier dagen vantevoren kunt gebruiken. Maar ik zou je het niet aanraden hoor. Het komt vrij vaak voor dat het vruchtje niet goed is en toch afstoot wanneer jij ongesteld had moeten worden. En als jij dan al zes dagen vantevoren hebt getest ben jij al helemaal blij met je zwangerschap en is de teleurstelling alleen maar groter als je toch ongesteld word. ik zou gewoon wachten tot de dag dat je ongesteld had moeten worden hoor.. Maar je moet het zelf weten natuurlijk.
Haha vlinderbloem! Inderdaad! (hoewel ik ook net echt op het punt stond zo'n ding te bestellen hoor, hahaha! ik kan echt noooit wachten,.. maar 08-08-08 vind ik nu toch wel zo'n mooie datum. Nog even volhouden!)
Niet aan beginnen, is nix waard. Ik heb sensitest xtra sensitive gebruikt (6 dgn voor NOD) en die was negatief. 2 dagen later gewone sensitest en die was positief. Maar, zoals de meiden hierboven al beschreven; er kan dan nog heel veel misgaan met het vruchtje, waardoor je dus 'gewoon' ongi wordt. Ik ben een paar dagen heel erg blij geweest, maar op m'n NOD had ik de eerste negatieve test te pakken. Uiteindelijk werd het een vmk (4 wkn, 4dgn). Geloof me, die teleurstelling wil je liever niet hebben, dan kan je beter die paar dagen nog extra wachten... Succes Liefs
Ik heb ook die van sensitest gehad of de website staat 6 dagen voor nod maar in de gebruiksaanwijzing bij de test staat van je eerste dag dat je menstruatie zou krijgen......
Ik heb zelf negatieve ervaring met deze testen. Ze lijken zelfs minder gevoelig dan een andere willekeurige test. Digi cb en elke andere test zei bijvoorbeeld al zwanger en de oh zo gevoelige testen deden het pas een dagje later. Ze deden het al helemaal niet zes dagen voor mijn nod! Ik zie het meer als een slimme verkooptruc, want inderdaad in de handleiding raden ze aan om pas op je nod te testen. Mooi verkooppraatje voor de nieuwsgierige dames onder ons
Ja Sanne, ik raad het ook af. Ik had vorige ronde dus met Matcare ultra 6 dagen voor NOD ook een licht streepje ... en toch ongi geworden. Ik vermoed dus een vmk! Dan verheug je je dus op nix... Gewoon NOD afwachten dus. Da's het beste... Ik weet het is allemaal spannend en ik ben er ook enthousiast aan begonnen vorige maand ronde 1... En je wilt het lekker snel Maar toch beter om tot de NOD te wachten... Groet Mona
Bedankt allemaal voor jullie advies. Ik wacht dan toch maar tot mijn NOD. Ook een beetje zonde om er tal van testen tegenaante gooien terwijl ze in werkelijkheid niet zo betrouwbaar zijn als dat de site doet vermoeden. Dat wordt dus geduld oefenen maar goed, dat moeten jullie ook allemaal. Nogmaals bedankt. Groetjes, Sanne
Ik heb deze test ook gebruikt en heb hem toch even geprobeerd 2 dagen voor mijn NOD. De test zei: helemaal niets, noppes nada. Mijn NOD dag was hij super positief en verscheen het streepje in 2 seconde.
Sensitest ultra gebruikt hier 5 dagen voor nod en negatief. 1 dag voor nod was de gewone en een clear blue wel positief. Dus nee die ultra dingen geloof ik niet zo.......