sensitest & clear blue ovulatietesten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Maantje555, 18 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

Kunnen jullie mij helpen? Ik ben sinds deze maand begonnen met clear blue ovulatietesten omdat ik twijfel wanneer mijn ovulatietest positief is.. Ik heb het vermoeden dat ik te vroeg als positief bestempel... Ik gebruik de laatste maanden ovulatietesten van de sensitest.. Ik heb vanochtend clear blue test gedaan en was geen smiley nu heb ik net een sensitest gedaan om te kijken of de testen wel oplopen (Had wat steekjes in mn lies) en deze test kwam eruit... Is deze nu nog steeds niet positief? Of moet ik over een paar uur nog maar een clear blue test doen en Is deze dan wellicht wel positief? Graag advies!!

2. Maantje555

Niemand advies?

3. Bobelle

Bobelle Actief lid

21 feb 2013
    144
    1
    18
    Ik heb geen ervaring met de ovulatietesten van sensitest, maar hij ziet er op de foto positief uit hoor!

4. Maantje555

Maar dan is het toch raar dan clear blue geen smiley geeft of zou ik vanmorgen net iets te vroeg hebben getest? Of kan dat niet?

5. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik gebruikte sensitest en als ik zo eentje had gelijk jouw dan zat ik rond mijn eisprong!
    Ik zou geen 2 testen door elkaar gebruiken, dat brengt je alleen maar in de war..

6. Junyor

Junyor Fanatiek lid

18 nov 2010
    1.111
    0
    36
    Een broertje of zusje voor ons kleine meisje is ze
    Twente
    Ik heb ook beide gebruikt. De dipsticks en de digitale CB.

Ik ben overgegaan op alleen maar de digitale CB met dubbele indicator. Het kost wel wat meer maar je weet precies waar je aan toe bent.

als ik test zorg ik dat ik niet heel veel drink en ik drink best veel thee.
    En probeer dan minimaal 3 uur niet naar het toilet te gaan.
    Met de Digitale CB (met 1 smiley) teste ik na het avond eten zo tussen 19.00 & 20.00 uur.

7. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Mag ik vragen wat het verschil is tussen de cb en de cb dubbele indicator testen?

De sensitest ziet er wel positief uit..
    Misschien zat je nog onder de benodigde hoeveelheid voordat die een positieve test aangeeft?

8. Maantje555

Morgenvroeg nog maar eens een poging wagen. Hoop/ga ervan uit dat ie dan wel positief zegt :)

9. Maantje555

Jeej zoals ik al hoopte\dacht, een smiley vandaag op de ovulatietest! Nu een andere vraag.. Mijn man en ik hebben gister (eind van de ochtend) nog seks gehad, en lees vanalles over dat je niet te vaak seks moet hebben ivm zaadkwaliteit.. Wij hebben nog geen testen gedaan of zijn zaadkwaliteit goed is maar daarvan uitgaande ; Is nou het beste om vanavond weer te vrijen of kunnen we beter even overslaan en morgen vrijen? Ik vind het ergens beetje tricky om nu geen seks te hebben... Ivm positive test...

10. Junyor

Junyor Fanatiek lid

18 nov 2010
    1.111
    0
    36
    Twente
    Ik zou voor morgen gaan. Zaadcellen kunnen een paar dagen leven in je baarmoeder. Doe morgen nog een keer een test en als je dan nog de smiley hebt dan weet je zeker dat je goed zit. Mijn arts zegt altijd om de andere dag.
    Ander vraagje; Voel jij je eisprong niet?

11. Junyor

Junyor Fanatiek lid

18 nov 2010
    1.111
    0
    36
    Twente
    De CB digitale geeft 2x een smiley.
    De CB met dubbele indicator geeft 4x een smiley. 2x een knipperende smiley en 2x een "vaste' smiley. Ik gebruik de dubbele omdat wij in het IUI traject zitten en we 2x te laat zijn geweest ivm het verkeerd inschatten van mijn eisprong.

Daarvoor heb ik altijd de digitale CB gebruikt.

12. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    Zou het kunnen dat de CB pas 24 uur van te voren positief is? Dat verklaart waarom je sensitest gisteren al positief was.. die geven al eerder aan dat je ei komt. Dat verklaart ook waarom ik bijv laatste keer drie dagen positieve test had waarvan eentje heel donker.
    Zelf probeer ik absoluut elke dag te klussen dan. Te laat klussen is erger dan te vroeg..zaadcellen leven namelijk langer dan je ei.. Dat artsen om de dag zeggen is volgens mij omdat dat inderdaad nog steeds wel tot zw kan leiden en niemand wil moeten vrijen.., maar ik mocht van mijn gyn graag zelfs elke dag toen ik in de mmm zat.
    Ik test de sensitestjes altijd net zo lang door tot ze weer goed afnemen. Zou ik bij de eerste streep stoppen dan zou ik mijn ei missen.

13. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Dit zijn de gevoelige testen van Sensitest, die kleuren best donker t.o.v. andere testen. Maar je hebt je ei duidelijk gevonden dus veel succes en veel plezier! ;)

Deel Deze Pagina