Moet ik doortesten?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Rosje83, Aug 12, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

Jul 17, 2017
    1,908
    1,757
    113
    Female
    Hoi dames,

Volgens mij heb ik op 7 augustus een positieve ovu test gehad, maar mijn ei is daarna niet gesprongen (tenminste, voor zover ik kan zien in mijn Temp niet).

Moet ik nu doortesten met ovutesten? Want ik neem aan dat ik een nieuwe LH piek krijg als er nog een eitje gaat springen deze cyclus?

Beetje achtergrondinformatie, de hoge temperaturen die erin staan zijn na slechte nachten na het trekken van mijn verstandskies. Deze heb ik dus even op discarded gezet. Sinds zondagmiddag 06-08 heb ik hier minder last van.

Alvast bedankt voor het meedenken!

IMG_8270.JPG IMG_8269.PNG

2. laurita123

laurita123 Actief lid

Mar 1, 2009
    119
    35
    28
    Denk dat 9 augustus je ovulatie was, want 10 augustus is je temp gedaald. 7 augustus een positieve ovulatietest wil zeggen dat binnen 24-36 uur je ei springt toch?

3. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

7 augustus was je ovulatietest zeker weten positief! Van tempen heb ik 0,0 verstand. Volgens mij weet @RoGiJuLi hier heel veel vanaf?

4. manaolana

manaolana Niet meer actief

Huh? Weet je wel hoe de temperatuurmethode werkt? Een daling zegt niets over een eisprong. Je moet juist gedurende drie dagen tenminste 0.2 graden hoger dan je basale temperatuur hebben wil je van een eisprong kunnen spreken.

@TS ik zie inderdaad nog geen eisprong in je kaartje. Ik denk dus dat je ei ondanks de positieve test niet is gesprongen. Ik zou doortesten en door temperaturen.

5. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

Jul 17, 2017
    1,908
    1,757
    113
    Female
    Dankje. Ik zou dus inderdaad dan een tweede LH piek moeten krijgen? :)

6. manaolana

Een derde denk ik zelfs... je test van 4-8 lijkt ook positief of is de foto misleidend?

Maar ja als je ei na deze piek niet is gesprongen moet er sowieso eerst een nieuwe piek komen voordat je ei kan springen.

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,047
    15,638
    113
    Nabij Utrecht
    Ben jij bekend met pcos??
    Dan krijg je meerdere lh pieken maar geen eisprong.
    Ik zie al 2 positieve testen in je kaart en op de foto op 4 en 7 aug.

Er heeft tot op heden nog geen eisprong plaatsgevonden helaas :(

8. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

Jul 17, 2017
    1,908
    1,757
    113
    Female
    @manaolana die 4-8 vond ik een twijfelgevalletje, misschien net even donker als de controlestreep maar op het randje. Dus zou kunnen maar durf het niet helemaal te zeggen :)

@RoGiJuLi nee niet mee bekend (gelukkig), wel eens over gelezen maar meer oppervlakkig.. Ik heb wel veel ibuprofen geslikt in die week, en heb wel gelezen dat dar van invloed kan zijn op je cyclus. Kan het daarvan zijn of heb je dan ook geen LH piek?

Ik blijf sowieso doortesten met de ovu testen en hoop dat hij binnen een paar dagen gewoon komt :)

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,047
    15,638
    113
    Nabij Utrecht
    Ibuprofen heeft geen invloed op je lh hormoon ;)

Wel op je temp maar je hebt in de week van die ovu's ibu genomen dus daardoor is je temp nu niet lager :):)

10. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

Jul 17, 2017
    1,908
    1,757
    113
    Female
    Dankjewel allebei, erg blij met jullie uitleg!

Ik blijf testen en mocht ik nog iets willen weten dan horen jullie me weer :D

11. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

Jul 17, 2017
    1,908
    1,757
    113
    Female
    Nogmaals bedankt voor de tips, zojuist mijn 2e (of 3e?) LH piek gevonden! :D

Attached Files:

12. manaolana

Benieuwd wat je temperatuur gaat doen de komende dagen!

Share This Page