Sensi zwangerschaps/ovutesten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Sukke, 28 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hey Meiden,

Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met de sensi midstream zwangerschaps/ ovutesten is.....

Ik heb eerst de ovu testen gebruikt die allemaal erg vaag waren. De ene dag licht, later op de dag weer niks... Dan weer een heel vaag streepje om vervolgens weer niks aan te geven. Uiteindelijk wel mijn eisprong gehad, voelde hem ook, en toen was mijn ovutest iets duidelijker maar het streepje knalde er niet van af of zo.

Nu heb ik vanochtend een zw test gedaan en die was negatief. nu ben ik ook weel heel vroeg want vrijdag is mijn nod pas... Maar goed, gezien heel dat ovutest verhaal, vertrouw ik ook de zw.test niet.

Iemand ook ervaring met de testen...?

2. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hier zowel met de ovutesten als met de zw.testen prima ervaringen.
    Ovutesten werdern positief op het juiste moment en zw test alleen negatief toen ik ookniet zwanger was...

3. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Hoi bo,

Hier hetzelfde probleem, ik zie ook steeds een vaag streepje dan weer ietsje duidelijker dan weer bijna niets etc. Nu 6 dagen getest. Ook een aantal keer op een ander tijdstip.
    Controlestreep is iedere keer wel heel duidelijk zichtbaar.

Dit is voor mij de eerste ronde met ovutesten.... ik voel mijn eisprong ook niet dus ik zou niet weten wanneer hij duidelijker zou moeten zijn. :$ heel lastig...

Iemand tips?

4. shenoby

shenoby Niet meer actief

dit is de eerste ronde dat ik ovu testen gebruik.
    maar bij mij werkten ze super hoor.
    mijn ovu test was positief op het juiste moment.
    het streepje was echt nog duidelijker dan de controle streep.
    en door het ziekenhuis bevestigd dat de test klopte.
    zw testen nog geen ervaring mee.
    nog niet nodig gehad.

5. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Ben tevreden met deze testen, altijd duidelijk een ei gespot.
    Zwangerschapstesten waren ook altijd kloppend (negatief en positief).

6. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik lees mee..
    Ik begin deze maand met de ovutesten, dus ik ben benieuwd
    Zou ook echt niet weten wanneer m'n eisprong is, voel nooit wat

7. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    het is heel normaal dat de streep de ene keer vager is dan de andere keer eigenlijk maakt dat ook niet uit, zolang hij niet net zo duidelijk is als de teststreep is hij negatief.

Bij mij knalt het streepje er ook niet vanaf maar hij is wel gelijk aan de controlestreep

zwangerschapstesten heb ik nog geen ervaring mee maar wat ik hier lees op het forum is iedereen er wel positief over.

Ik heb overigens wel een keer een positieve test gehad, alleen eindigde dat in een miskraam, was ook een heel licht streepje.

8. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hoi

Ik heb net voor het eerst een ovu test gedaan van sensitest en kreeg een heel licht streepje. Denk dan dat het er wel aan komt de piek een dezer dagen en dat zou ook moeten (weet ook niet echt wanneer ik mijn eisprong heb). Nu had ik alleen een vraag.
    Als je de piek ziet, de donkere streep, moet je dan de volgende dag weer testen en dan als die weer lichter is pas beginnen met klussen?
    Bij mij ligt het iets anders namelijk ivm donor. Maar vond deze vraag wel belangrijk omdat ik dacht zoiets te lezen. Of moet ik meteen starten als als ik de piek gevonden heb.
    Dit is de eerste keer dat ik hiermee start, maar wil het natuurlijk wel meteen goed doen. De kans dat het dan ook raak is, is natuurlijk niet groot, maar verkeerd geschoten is altijd mis, haha.
    Hoop op een reactie.
    Btw ik had goede verhalen gehoord over sensitest dipstick dus net meteen maar besteld. Had ze ook van kruidvat, maar hoorde niet zulke positieve verhalen daarover. Ik heb ook de clear blue digital met smiley in huis, maar die gebruik ik pas als de sensi de piek laat zien, ter bevestiging. Die van clear blue zijn me veel te duur om meteen allemaal te verspillen. Hoop ze natuurlijk verder niet nodig te hebben. Succes allemaal ermee, aangezien ik lees van een aantal die ook voor het eerst die test gebruiken.

citaat:
    Deze piek duurt maar 1 of 2 dagen. Nadat het gehalte LH in de urine op z'n hoogst is, vindt de ovulatie plaats binnen 24 tot 48 uur. In deze tijd heb je de meeste kans om zwanger te raken, na gemeenschap. Om deze piek te vinden, zul je een aantal opeenvolgende dagen moeten testen. Zodra een ovulatietest het LH hormoon in je urine detecteert verschijnt een donker lijntje (de controlelijn) en een licht lijntje (de testlijn). Zodra de concentratie van het LH hormoon in je urine toeneemt zal bij een volgende ovulatietest de testlijn donkerder zijn. Zodra je merkt dat bij een volgende test de testlijn weer lichter wordt heb je zojuist de top van je LH piek gehad. In de daar op volgende 1 à 2 dagen ben je vruchtbaar en heb je de grootste kans om zwanger te worden.

9. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.593
    1.051
    113
    Hier
    hey meiden,

ik deed mijn ovu testen altijd rond half 7 's avonds en als ik het vermoeden had dan deed ik er nog een voor het slapen gaan, want soms testen ik heel snel weer negatief en miste me ei dus.
    ik heb ook een zwangerschapstest van hun gedaan en die was al positief voordat ik hem neer kon leggen. ik vond het ze snel dat ik twijffelde of het streepje er dan misschien niet al stond.
    volgende dag een test gedaan van predictor en die gaf ook positief aan.

blijf gewoon goed in de gaten houden hoe je testeb zijn en je moet gewoon ff puzzelen om het goede test moment te vinden.
    succes ermee

10. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    ik heb ook goede ervaringen met de zwangerschapstesten, negatief was ook echt negatief en positief ook echt positief!!

11. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Wanneer raden jullie aan te testen? Welk tijdstip op de dag....? Ik zit nu op dag 19 van mijn cyclus ben bij dag 11 begonnen. Heb nog geen vette positieve test gehad.

Zal ik mijn ei gemist hebben? Of kan hij nog komen?

12. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hoi

Ik test meestal rond 1600. Zorg dat ik daarvoor dan in ieder geval twee uur daarvoor niet gedronken heb. Maar vind het wel vaag. Ik heb ook nog geen knaltest gehad. Gisteren wel een streep, maar nog altijd lichter dan de controle streep en vandaag (in de ochtend getest), maar die was nog weer lichter. Volgens mij had ik mijn ei al moeten hebben, maar ja, dit is ook de eerste keer dat ik die testen gebruik.
    Wordt er een beetje onzeker van. Want ben zo bang dat ik mijn ei mis. Ik ben afhankelijk (bammoeder), dus kan niet klussen zoveel als ik wil:( Bij twijfel laat ik hem anders toch vandaag komen, aangezien die test gisteren een aardige streep liet zien. Wat denken jullie?
    Mijn banner klopt overigens niet helemaal meer, weet ook niet hoe ik hem veranderen moet. Kostte me al veel moeite om hem er uberhaupt op te krijgen:)

Deel Deze Pagina