Hallo, Ik ben bezig met ovulatietesten en ik geloof dat ik vanavond positief heb getest maar twijfel nog omdat ik daarna een van CB deed (zo'n smiley test) en die gaf negatief aan. Maar volgens mij is deze van sensitest wel positief want streep is zelfs nog iets donkerder dan de controlestreep. De onderste is van vanavond. Wat denken jullie?
Dankjewel voor je reactie! Ik denk idd ook dat ie positief is. Maar omdat die digitale van CB negatief was, begon ik weer te twijfelen. Maar daar staat ook in de gebruiksaanwijzing dat je 4 uur van tevoren niet mag drinken en plassen en ik heb 2 uur gedaan dus missch ligt t daaraan... Hoe dan ook, vanavond gaan wij even aan de klus
Ik had het verleden week ook. Ik teste met de CB digital en met predictor ovu testen. De predictor was op maandag al positief net als op dinsdag en woensdag. De CB enkel op dinsdag. Precies dat de CB minder gevoelig is. Ik weet niet of het iets betekend, maar ik vond bij mij op woensdag de streepjes op het stickje van de CB ook nog positief. Maar mag je deze ook zo bekijken eigenlijk?
Voor zover ik weet en heb gehoord mag je de testen van CB niet beoordelen op de streepjes maar alleen aan de hand van de smileys. Ik heb afgelopen week zelf ook de testen van CB smileys gehad. CB geeft de 2 dagen aan waar je het meest vruchtbaarst bent. Dat was in mijn geval ook zo. Ik heb ze wel om gewoon te bekijken uitelkaar gehaald de hele week . Hier heb ik datum en tijdstip bijgezet en je zag van een een lichte streep tot een heel donker streep opkomen.
mja ze zeggen idd 2 dagen, maar bedoelen ze dan dat je 2 dagen positief test? Mijn CB was enkel dinsdag avond positief. Ik heb elke dat rond hetzelfde uur getest en ook gezorgd dat ik niet teveel dronk of naar het toilet ging.
Als het goed is wel. Ik testte bijvoorbeeld in de ochtend laten we zeggen om 11 uur.. En dan de volgende ochtend weer... dus daar gaat dan al 24 uur overheen.. Als je ei er is, dan is die ongeveer 24-36 uur levend. Maar omdat jij net een uur later ook geprobeerd hebt is een beetje apart want de eerste keer dat je test is je urine er dan toch helemaal uit ? Dan een uur later is toch urine van een uur dus misschien te veel water ? Misschien heb ik het mis hoor, maar volgens mij moet je deze testen in de ochtend testen...
Die CB heb ik telkesn rond 19h 'savonds getest. Met die predictor heb ik idd op maandag 2 keer getest, waarbij de 2de duidelijker was dan de 1ste (raar maar waar). Ik dacht trouwens dat je een ovulatietest net niet 's morgens mocht doen?
Ik kan het ook ontzettend mis hebben hoor, maar ik heb wel regelmatig rond de zelfde tijdstip getest en mijn testen groeidden ernaar toe zeg maar..
Iedereen bedankt voor de reacties. Net weer getest en hij was nog positiever, die van CB gaf ook een dit keer. Ik heb vanmorgen om half 11 getest nadat ik 4 uur niet had gedronken en geplast en toen was die CB dus wel positief. Denk dat die gewoon wat meer geconcentreerde urine nodig heeft dan die van Sensitest. Dus kan niet missen, vandaag ook nog maar ff aan de klus voor de zekerheid @Noukytje idd klopt hoor dat je eigenlijk niet met ochtendurine moet testen (althans niet met je eerste urine). Dit staat ook in de gebruiksaanwijzingen, want LH bouwt gedurende de dag op. Dus ergens tussen 10 en 20 uur testen is het beste.