8 dagen na NOD nog steeds omo witte test.. Hoelang nog wachten?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Zolief, May 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Hai allemaal,

Zoals het onderwerp al zegt ben ik nu 8 dagen over tijd.
    Ik voel me zwanger. Heb niet veel symptomen; snel moe, regelmatiger trek en voel een opgeblazen ballon of wat gerommel (geen ongesteldheidskrampen) onderin mijn buik. Vooral dat laatste laat mij geloven dat er wel wat groeit.
    Totaal nog geen ongi klachten.

Zijn er meer mensen bekend met een hele late positieve test? Zo ja, had je dan wel symptomen of voelde je al iets?:(

Ik heb tot nu toe alleen nog maar de KV 2v5 test gebruikt. Kan het ook zijn dat deze test mij nooit positief zal laten testen? oftewel dat ie voor mij niet werkt? :$

Ik hoop dat er wat mensen zijn die dit herkennen. Graag tips wat ik kan doen.

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Heb je normaal een regelmatige cyclus? Hoelang gestopt met de pil?

Weet je zeker dat je geen late eisprong hebt gehad en je NOD misschien nog niet is geweest?

3. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Ik sluit me even aan bij Daantje, zonder verdere "gegevens" over je cyclus is het moeilijk om iets hier over te zeggen.

4. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik weet dat ik 11 april m'n eisprong had. Die heb ik gevoeld (niet getest dus).

Ik ben al 3 jaar geleden gestopt met de pil, sinds zo'n 7 maanden is die 'normaal' te noemen en voel ik ook een eisprong. De laatste maanden was mijn cyclus: 33-30-28-27 dagen.

Het loopt dus af. Vandaar dat ik het vreemd vind. Vooral omdat het nu zo lang duurt, dat zou ik niet verwachten.

Ik heb twee miskramen gehad. Beide keren voelde ik ook zo'n opgeblazen ballon gevoel met af en toe wat krampjes. Vandaar dat ik denk dat het wel raak is. Alleen krijg ik geen positieve test..

5. Ketie

Ketie Actief lid

Nov 28, 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Danssie,

Frustrerend he;) Ik begrijp je gevoel helemaal. Ik zit nu ook op 17 dpo en heb altijd een strakke cyclus gehad... Ik voel me helemaal niet zwanger en zou dan ook erg verbaasd zijn als het wel blijkt te zijn.
    Bij mijn eerste zwangerschap testte ik op 14 dpo ook negatief en toevallig dat ik nog eens testte op 18 dpo. Die was hartstikke positief.
    Ik heb afgelopen dagen trouwens met verschillende zw testen getest. Allemaal::(
    Tsja, de enige tip die ik kan geven is rustig afwachten, probeer ik ook... maar het is zenuwslopend... ik denk er de hele dag aan... wat als...
    Veel geluk:D Ik ga voor ons duimen

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,277
    6,191
    113
    Het kan heel goed dat je cyclus nu ineens weer wat langer duurt, helaas. Je kan er wel vanuit gaan dat als de kvtest negatief is dat je of niet zwanger bent of zo pril dat het nog niet te meten is.

Wat vervelend van je miskramen, dat moet een extra onzeker gevoel geven. Wanneer had je bij je miskramen een positieve test als ik vragen mag? Omdat je toen dezelfde symptomen had?

Ik duim voor je dat de test snel roze kleurt!

7. goofychick

goofychick VIP lid

Dec 31, 2007
    12,116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat is je cyclus??? En hoe vaak ben je naar het stoppen van anti conceptie al ongi geweest?

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Helaas denken wel meerdere mensen hun eisprong te voelen terwijl de kans ook aanwezig is dat het niet zo is. En dan klussen ze dus op het verkeerde moment!

Ik meende ook altijd mijn eisprong te voelen. Echter, uit echo's die ik had tijdens mijn vruchtbaarheidsbehandelingen bleek juist datgene wat ik voelde, dat het juist het groeien van de follikels was en niet de eisprong zelf!

Je kunt pas echt zeker weten dat je eisprong geweest is als je getemperatuurd hebt, al weet je dan pas achteraf dat je eisprong is geweest. Ovulatietesten geven een LH-piek aan, maar dan nog biedt dat geen zekerheid dat je een eisprong hebt.

Kortom: je ei kan (ondanks je gevoel) toch later zijn geweest en dan is automatisch je NOD dus ook later.

Ook zou het helaas zomaar kunnen dat je een cyclus overslaat. Bij sommige mensen (ook als ze een erg regelmatige cyclus hebben) wil dat wel eens voorkomen.

Maar wat je ook zou kunnen doen: als je het echt niet vertrouwt, de huisarts even bellen en naar zijn mening vragen. Misschien wil hij je wel een bloedtest laten doen. Je weet nooit!

Heel veel succes! En ik hoop dat je binnenkort een mooie positieve test in handen hebt.

9. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Wat betekend DPO ook al weer:(. Al die termen ;) Hoeveel dagen zit je dan na je NOD?
    Hopelijk krijg je snel een positieve test!!

10. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Dat gevoel in mijn buik is altijd rond de uitgerekende datum van de eisprong. OOk voel ik dit maximaal maar 1 dag. Dus ik ga er wel vanuit dat dat de eisprong is. Sowieso klussen we dan nog wel langer min. om de dag dan die exacte eisprong-dag voor de zekerheid.

Wat apart zo'n cyclus overslaan. Gaat je cyclus dan vanaf de NOD weer overnieuw in zeg maar?

Ik bel de huisarts wel volgende week woensdag (Als de test dan nog steeds negatief is). Dan ben ik vrij en ben ik ruim 2 weken over tijd. Dan hoop ik dat ik toch wel een bloedtest mag ;)

11. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Vandaag 15 dagen over tijd, nog steeds een negatieve test.

HA gebeld en die gaf aan nog één week af te wachten en dan weer te testen...

12. Elance

Elance Fanatiek lid

Mar 27, 2012
    1,448
    1
    38
    Hoi Danssie

Mijn moeder heeft toen ze zwanger was van mij nooit een positieve test gehad. Ze moest toen zelfs clomid gaan nemen van de dokter. Toen zelfs dat niet hielp hebben ze haar gevraagd om even haar temp bij te houden. Die was verhoogd en bleef verhoogd en dat was niet normaal, toen toch maar doorverwezen naar de gyn en ja hoor ik zal al 3 maand in haar buik te zwemmen :D

Dus mijn raad zou zijn: tempen en als je volgende week nog niet ongi bent of een posi test hebt, even kijken of je temp schommelingen vertoont (want de hoogte verschilt natuurlijk voor iedereen)

13. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Goed idee, ik zal dat deze week is doen elke morgen. Dank je voor je verhaal :)

14. Chaii

Chaii Niet meer actief

Gewoon blijven testen.
    Mijn gemiddelde cyclus was 35 en ik was voor het laast ongesteld op 11 feb, 4 testen negatief met kv 2 v5.
    Op 2 mei weer getest en jahoor twee dikke strepen binnen enkele seconden met middag en daarna nog een keer met avond urine, vollop hcg dus!
    Zolang je niet ongesteld bent kan er dus nog heel veel.. :)

15. Elance

Elance Fanatiek lid

Mar 27, 2012
    1,448
    1
    38
    Ja dat vind ik ook, ik las dit onlangs ergens op het forum maar weet niet meer van wie. Ik vond het best grappig: 'geen bloed is moed' :D
    Haha, blijft me toch bij :p

Er moet een reden zijn waarom je niet ongi wordt meis. En als je al zolang pilloos bent gaat je lichaam niet plots stoppen met eitjes te laten springen dus er is zeker iets hé daar binnenin.
    Ik ben benieuwd wat :D

16. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Hoeveel dagen was je dan over tijd, toen je positief testte? en heb je nog overlegt met de huisarts, of gewoon afgewacht? Heb je ook een bloedtest gehad?
    Fijn.. het geeft me hoop. Want ik voel wel iets af en toe.. maar de twijfel slaat wel toe met al die negatieve testen.

17. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik hoop het.. :)

Share This Page