Sensitest vraagje

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door amy1981, 11 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Hoera! Wij gaan voor een brusje!
    Ik gebruik weer ovulatietesten van Sensitest, maar ben ff kwijt hoe het ook al weer precies zit...

Ik heb gisteren en vandaag getest en het is niet zo dat de testkant helemaal wit blijft. Er verschijnt een heeeeel licht roze streepje. Wel met het blote oog te zien, maar erg licht. Betekent dit dat de komende dagen mijn lh-piek eraan kan komen, of is dit gewoon net zo negatief als een wit vlak?

Wie heeft hier ervaringe mee?!?

Toen ik voor de eerste keer met de pil stopte in 2009 had ik een cyclus van ongeveer 35 dagen. Maar ik ben nu eind november met de pil gestopt en heb geen idee hoelang mijn cyclus nu is...

2. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Die lichte streepjes zijn negatief, ik heb ze voor en na mijn eisprong. Gewoon doortesten, hij word vanzelf duidelijk.

3. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    Amy ik ben toevallig ook net gestopt en met sensitest bezig. Bij mij zijn ze echt wel wit... pas als de teststreep echt donker wordt kan je ei eraan komen. Welke dag zit je nu ongeveer? Ik op 12... wordt er zenuwachtig van! haha

4. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Hoi dochter2009,
    Ik zit nu op dag 16:(, maar zoals ik al wel schreef was mijn cyclus voor mijn eerste zwangerschap lang (+/-35dgn), dus misschien is dat nu weer zo. Of misschien moet mijn lichaam eerst 'ontpillen'?!?
    Pffff ja ik vind het ook enorm spannend haha... Hoop zo dat het ons nog eens gegund is!
    Ik duim met je mee hoor:)

5. Embarazada

Embarazada Niet meer actief

Hmm, ja dat vind ik dus ook best onduidelijk aan deze testen...bij mij varieren ze namelijk wel in lichtheid of donkerheid...maar volgens mij id het officieel idd wel zo dat hij pas positief is met een hele donkere streep...

6. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Ik snap er nu ff niks meer van...
    Even alles op ee rijtje;

Woensdag heb ik getest en toen was het teststreepje heeeeel vaag. Nog vager dan afgelopen weekend. Dus ik dacht, is negatief.
    Donderdag en vrijdag heb ik dus niet getest. Afgelopen weekend (za+zo) getest en beide keren verscheen er een heeeeel licht streepje, wel duidelijker dan woensdag. Gisteravond (maandag) voor de zekerheid toch maar weer getest en toen bleef het vlak helemaal wit.

Ik zit toch niet om mijn ei heen te testen he ;) haha... zodat ik bijvoorbeeld afgelopen vrijdag mijn lh-piek gehad zou kunnen hebben?!?

7. Channie32

Channie32 Bekend lid

30 okt 2011
    676
    0
    0
    Den haag
    Hai weet wel je elke dag moet testen en dat ook op de zelfde tijd.. Hij moet echt goedzichtbaar zijn dan komt je ei eraan sucses

8. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    officieel moet je ze gewoon als negatief beschouwen, maar bij mij was het wel zo dat dat een teken was dat de eisprong eraan zat te komen (hoewel dat best nog wel een aantal daagjes kan duren).

9. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Hoi Channie32,
    Ik wilde zuinig zijn met de ovulatietesten:p en dacht, woensdag niks in aantocht, dan zal het vast nog ff duren.
    Zou het eigenlijk kunnen dan dat ik op do of vr een piek gehad heb en gemist heb? Gaat dat zo snel?

10. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Hoi Amy,

Hier precies hetzelfde verhaal.. ik zit vandaag op dag 18 en nog steeds negatief (ene dag een ienemienie beetje lichter/donkerder).. ik had afgelopen maanden ook een cyclus van ong. 35 dagen.. en na mijn ei kondigt mijn menstruatie zich 12 dagen later aan.. dus het kan bij mij nog even duren en bij jou ook begrijp ik! we lopen dus preceis gelijk...

11. Pascale75

Pascale75 Actief lid

15 jun 2009
    330
    0
    0
    Vanaf augustus 2010 fulltime mama
    Flevoland
    Ik denk niet dat je om je ei hebt heen getest hoor. Ik had ook soms een lichte streep, dan een paar dagen niks en dan weer een lichte streep en mijn ei moest echt nog komen. Was soms ook bang dat ik mijn ei al gemist had.
    Als je zekerheid wil hebben kun je er wel voor kiezen om rond de dagen dat je je ei ongeveer verwacht 2x per dag te testen, bijv 's ochtends en 's avonds en dan wel iedere keer ongeveer hetzelfde tijdstip aanhouden. Van het ziekenhuis heb ik destijds echt het advies gekregen om met de 2e urine te testen omdat je ochtendurine erg geconcentreerd is en je mogelijk denkt je LH piek gevonden te hebben terwijl dit nog niet het geval hoeft te zijn.

Als laatste; mijn vriendin die kreeg nooit donkere strepen met ovulatietesten. Zelfs niet als haar ei er echt aankwam. Hier werd ze vreselijk onzeker van. Ze is toen digitaal gaan testen met cb waarbij je een smiley krijgt als je ei er is. Toen zelfs de cb positief aangaf bleef de gewone ovulatietest vrij licht. Meer vrouwen schijnen hier last van te hebben dus dan kun je altijd nog overwegen deze testen te gaan gebruiken. Wel duurder, maar dan weet je wel waar je aan toe bent. Tenzij je natuurlijk voorheen wel duidelijke positieve ovulatietesten hebt gehad.

Succes ermee en ik hoop dat je je ei snel mag vinden!

12. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    @ Bunchy
    Wat grappig dat we gelijk lopen. Misschien dat m`n ei dan toch nog komt:p

@ Pascale75
    Bedankt voor je reaktie. Voor mijn eerste zwangerschap had ik wel altijd hele duidelijke positieve ovulatietesten, maar nu heb ik dus nog geen idee omdat ik nog maar net met de pil gestopt ben. Ik hoop dat ik m`n ei niet gemist heb! pfff wel weer spannend hoor.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

13. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    @amy, ik hoop het ook voor je dat je ei nog komt.. maar kan bijna niet missen hoor! Hoe laat test jij meestal? ik rond 17-18u, hopelijk wordt deze iets donkerder!

14. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    ik test nu om 11 en om 20 uur. nog helemaal niks in zicht terwijl bij mijn dochter was alles meteen op de rit. snik....

15. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    op hoeveelste dag zit je nu?

16. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Spannend allemaal weer hoor:)
    Ik zit inmiddels op dag 18. Ik test meestal tussen 15 en 16 uur. Gisteren trouwens niet getest.
    Voor mijn eerste zwangerschap had ik trouwens ook heel duidelijk en opvallend rekbaar slijm (zo heet dat toch? Sorry voor het praatje:p) zo duidelijk heb ik het nog niet kunnen ontdekken. Dat was wel fijn, want toen wist ik o nu moet ik testen haha...

17. 85Eva

85Eva Actief lid

31 aug 2011
    359
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Noord-Holland
    Sluit ik me helemaal bij aan!

18. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    hier dag 15 zucht.... vanavond weer negatief.... gaan vrijdag een weekje weg. zou toch leuk zijn om te kunnen zeggen tegen elkaar dat hij of zij verwerkt is voor de openhaart hahaha

19. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    hier ook nog steeds negatief... hij wordt ook totaal niet donkerder, echt bijna oma-wit.
    Ik zit al op dag 20! als hij nog maar wel donkerder wordt...
    weet wel dat de periode na mijn ei iets korter is nl 11 a 12 dagen, dat scheelt weer ietsje..
    hoe is het bij jullie?

20. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    Nou hier goed bericht gok ik. Eindelijk een streep te zien en zo te voelen is hij morgen wel positief... i hope Bekijk bijlage 207112

Deel Deze Pagina