Goedemorgen meiden! Het is hier best lekker weer, maar voor hoelang nog, als je weet wat er voorspelt wordt... Meisje is naar kdv, ik ben aan het rommelen in huis en ga weer ergens een poging doen om een zitje achterop mijn fiets te krijgen. De ene besteld een zitje en is nu 2 weken later nog niet binnen en als ik bel weten ze amper waar ik het over heb. De ander heeft het zo druk, zeggen ze "kom maar langs, kan niets beloven" en ja, daar heb ik niets aan, heb mijn fiets nodig! Dus ik ga er nu maar op uit en hoop dit weekend nog een ander zitje te hebben. Gek, voor ei hield ik mij nergens mee bezig, af en toe een beetje tempen en nu na ei temp ik trouw iedere dag. raar toch? Dat is overigens ook het enige, denk er verder niet zo bij na, ben druk met andere dingen en ben dit weekend ook nog jarig ! Temp was vanmorgen 37.1, op dpo7, zegt dus helemaal niets. Wel wat cremige afscheiding, maar volgens mij zegt dat ook helemaal niets. Dus, ik zeg ook niets meer, nog een weekje !
Hoihoi, even kort hoe het met me gaat. Heb flink pijn gehad en dat was weer niet grappig. Vandaag 3e dag en vanmorgen nog weer pijn. Dus heftige periode deze keer. Tegelijk wordt het me steeds duidelijker hoe dit nu zit en komt. Kan er alleen niet zomaar wat aan veranderen. Medisch kunnen ze niets vinden en dat verbaasd me niets. Heb erg veel stress in mijn buik zitten. Voornamelijk als het om het vrouw zijn gaat. Was 11 toen ik ongesteld werd en toen heeft me ook flink zeer gedaan en ik was nog helemaal niet toe aan het 'vrouw worden'. Toen heb ik er al stress op gezet en dat heb ik eigenlijk nooit veranderd. Ik wilde de pijn niet, wilde toen geen vrouw worden, was er niet aan toe en was vooral erg bang. Ik heb helaas nogal wat meegemaakt in mijn leven, toen al en daarna nog meer. Dus aandacht voor mijzelf en de pijn was er niet. Dus heb nooit geaccepteerd dat dat op dat moment bij mij hoorde. hoe vervelend ook. Ik heb alles daarin afgewezen. En ik gok dat daar nog een stuk verwerking momenteel bezig is, wat nog steeds gepaard gaat met pijn. Nou ja, kan het even niet beter uitleggen, maar dit is iets wat al jaren speelt. Ik roep ook altijd in die pijn: er zit niks geen liefde in mijn buik. Weet ook niet goed hoe dat te ontvangen. Dus probeer ik voorzichtig aan mijn buik, mijn buik te laten zijn. In de liefde die ik nu wel kan voelen, iets wat ik in mijn jeugd nogal gemist heb. Maar goed, beetje uitleg over mijn beleving. En ik denk ook dat dit ook invloed heeft op het zwanger willen worden. Zoals men weleens zegt: angst kan de baarmoeder bevriezen...wie weet doe ik dat onbewust zelf wel. Aangezien ik eigenlijk over 2 pogingen zeker weet dat er wel iets heeft plaatsgevonden maar zich niet verder lijkt te kunnen ontwikkelen. Ik ga trouwens wel naar een arts om eens mijn 'geval' uit te leggen en te vragen of ze kunnen onderzoeken (zonder naalden) of alles verder bij mij ok is. Gewoon voor mijzelf. Want met mijn verleden zou het me niets verbazen dat er nog wat 'troep' is achter gebleven. Ook nog even kijken wat de natuurpillen na een paar weken doen. Ik moet zo werken..lees alles vanavond of morgen even goed door. Groetjes, Joos.
Goedemorgen, Joos wat vervelend dat je baarmoeder niet lekker in haar vel zit. Omdat ik een hele tijd last heb gehad van 2 bloedingen in de maand, had ik eens een gesprek met iemand die mij kleurentherapie aanbeveelde. Ik ben eerlijk gezegd niet zo van het "zweven" maar heb dit altijd toch wel in mijn achterhoofd gehouden. Het gaat deze maand wat beter, al heb ik deze maand geen echte menstruatie gehad,maar misschien grijp ik die kans wel aan om een afspraak met zo iemand te maken. Na een jaar is alles nog niet op de rit en daar baal ik van. Ik wil ook zo graag en van willen krijg je uitstel, je lichaam voelt dat volgens mij aan. Idd stress. Dat is niet goed. Ik heb na die bruinebloedingen van vorige week nog steeds soms een beetje buipijn wat op menstruatiepijn lijkt. Ik vind dit soms een beetje eng. Maak me wel ongerust hierover. Ik denk dat ik volgende week toch een afspraak maak met de gyn. Kijken of er niet een cyste zit. In juni ben ik nog heen geweest en toen zag alles er mooi uit. Maar ik baal dat de gyn zegt "alles is prima en je hebt een mooi menstruatie en cyclus patroon". Wanneer er niks uit het onderzoek zal komen ga ik kijken bij een kleurentherapeut. Deze zoekt "de" plek op wat de pijn of opstakels veroorzaakt. Plakt er een kleurtje op die je een tijdje moet laten zitten. Maarja, baad het niet dan schaad het niet,toch? Aan de andere kant denk ik, hoe meer polonaise aan mijn lijf, hoe langer een zwangerschap op zich zal laten wachten. Mijn vriend zegt dat ik me er niet zo druk om moet maken. Dat het komt wanneer het komt. Maar mannen kunnen dat makkelijk zeggen, wij vrouwen denken daar wel anders over. Vandaag een lekker vrij dagje nog. Gister opgestaan ook nog met blaasontsteking. Waarschijnlijk door de warmte van vorig weekend een bacterie gegroeit en gister was de pijn dan ook vreselijk. Ik heb de hele dag goed gedronken, ibuprufen gehad en cranberrie tablet. Nu gaat het wonder boven wonder heel goed. Dus gelukkig ben ik een kuurtje van de dokter voor! Ik ga lekker in huis rommelen. Joos, doe je rustig aan! Liefs Anne
Anne, cranberry is goed voor de blaas! Hoop dat het snel over is! Joos, wat een situatie zeg... je verleden speelt parten op je buik... Zo staan lichaam en geest heel sterk met elkaar in verbinding en bij iedereen komt dat er anders uit, meestal op 'de zwakke plek'. Omdat ik op een gegeven moment ook letterlijk vast zat (kon niets meer met mijn nek), ben ik een combi van klassieke homeopathie en osteopathie gaan doen. Dit was voor mij de gouden combinatie en toen het eenmaal beter ging, ben ik op advies van de homeopaat naar een masseuse gegaan. Niet één die dat masseert waar jij last hebt, nee, iemand die kijkt naar de samenwerking van je lichaam en ook voetreflex, handreflex en oorreflex doet. Ik noem het vaak ontspanningsmassage. Er komen flink wat afvalstoffen vrij en je merkt ook echt dat er iets gebeurd in je lijf, de volgende dag ben ik meestal helemaal murw. Omdat ik ook vaak pijnen ervaar, heeft zij mij een vorm van ademhalen geleerd. Als eerste de echte buikademhaling en ook nog het ademhalen naar de pijn. En het werkt echt, het is het proberen waard! Al is het moeilijk hoor, zeker buikademhaling, als je daar al zoveel pijn hebt. Wat je doet met naar de pijn toe ademen is de pijn accepteren dat deze er is, en zorgen dat er voldoende zuurstof naar de pijn gaat zodat het weg gaat. Laatst had ik zo'n pijn in mijn buik, dat ik dit heb geprobeerd en het werkte, ik werd er ontspannen van en de pijn werd veel minder aanwezig. Wie weet helpt het je!
Ik ben vandaag echt hartstikke moe. Meisje was weer de hele nacht aan het huilen en kermen, ik moest aldoor plassen, dus geen twee uur achter elkaar doorgeslapen.... Eerst meisje naar het kdv gebracht, waar ze voor het eerst sinds maanden huilde toen ik wegging... Toen even naar huis, tas pakken en de stad in, spulletjes halen voor mijn verjaardag. Maar ik liep als een zombie door de stad, ik genoot er echt niet van en bedacht mij dat het lang geleden is dat ik mij zo voelde. Maar ja, al sinds eind juli slaapt ze slecht en het lijkt erop dat ik weer van voor af aan kan beginnen. En dat met slechts nog een week vakantie.... ik begin eerder uitgeput dan uitgerust... Ik ben op een gegeven moment naar huis gegaan en zit nu op de bank. Er moet hier nog een hoop gebeuren, strijken, boodschappen, opruimen enz, maar ik weiger. Ik luister nu naar mijn moeheid en denk dat ik zo even een powernap ga doen. dan hoop ik dat ik er straks weer tegenaan kan en toch de boodschappen kan doen, dat zou wel fijn zijn. Sorry... ik moest even klagen, maar heb er zo de pest over in! Het ging zo goed! Mijn leven kreeg weer meer kleur, de sociale contacten leken weer wat terug te komen. Mensen zijn hard, sommigen hebben ons echt in de steek gelaten, ze hebben geen idee hoe moeilijk het voor ons was en soms nog is. Maar ik begrijp echt niet waarom ze 's nachts aldoor zo huilt, het enige wat ik kan bedenken zijn de kiezen of toch het buisje... Ik ga nu meteen de kno bellen, kan mij het schelen...
Zo, gelukt! We kunnen woensdag al terecht, de assistente was vol begrip en vond het een juiste keuze! vanmorgen om 7u had ik 36.9, op dpo8. Vind het zelf wederom te laag, maar ga mij niet gek lopen maken, het gaat net zo goed Had natuurlijk een baggernacht gehad, dus kan niet zoveel met deze temp, zeker niet omdat ik nog geen 2u achter elkaar heb geslapen. Ik ben al langere tijd bezig met een achterzitje voor op de fiets, maar omdat ik een e-bike heb met bagage-accu,is dat nog niet zo makkelijk. Bij meerdere fietsenwinkels geweest, maar gisteren toch nog een ander,waar ik enorm goed werd geholpen. Het kan, maar het is wel heel lastig, er komt las en boorwerk aan te pas, ik kan mijn fietstassen niet houden en moet dan een mandje ofzo voorop het stuur. Ook moet er een nieuwe standaard op, dat is veiliger. Omdat mijn zus had verteld dat er nu meerdere elektrische moederfietsen zijn , vroeg ik daar ook naar en daarna gewoon gevraagd wat ik nog voor mijn fiets kan krijgen. Zegt die jongen...900 euro! Dat is onwijs veel! Dus, nog even gewacht met zitje en in overleg met man, ben zondag jarig
Hey allemaal, Hopelijk kunnen jullie me helpen, ik word helemaal gestoord van mijn lichaam! Ik ben 2 aug voor het laatst ongesteld geweest, dit is altijd voor maar 2 a 3 dagen. De eerste cyclus was 38, toen 39 en daarna 51. Ondertussen ben ik begonnen met ovulatietesten van Sensitest, de extra gevoelige. Ik ben vorige week zaterdag begonnen en heb iedere dag zo rond 17.30 uur getest. Ik heb alleen nu al een week lang dezelfde uitslag... geen knaltest maar ook geen witte test. Ik snap er dus helemaal niks meer van. Ik zit ondertussen op dag 24 van de cyclus en op dag 21 kreeg ik bij het afvegen een beetje bloedverlies. We zijn wel al een tijdje druk aan de klus! Wat is jullie reactie op mijn verhaal en deze foto? Ik ben benieuwd!!
Hoi Lvh85! Met de gevoelige testen van sensitest heb je áltijd een streepje, maar je ziet dat de teststreep nog niet positief is. Als de teststreep positief is, dan knalt die streep echt bijna van je test af, je zult het dan echt wel zien, zonder enige twijfel zul je meteen denken 'ha, een positieve test!'. Daarnaast kun je ook letten op signalen die je lichaam afgeeft, zoals vruchtbaar slijm, dat is in de dagen voor je eisprong vaak aanwezig en ook merkbaar na of tijdens een wc bezoek. Zelf zou ik wel even je cyclus in de gaten houden, het is echt vrij lang , dat kan komen door ontpillen, maar ik ben zelf iemand die mijn wenkbrauwen optrekt bij ontpillen. Ik ken er genoeg die stoppen met de pil en hup, meteen een maand later zwanger. Mijn zusje was gestopt met de pil en ook zij meteen een maand erna zwanger. En toen ik stopte met de pil was mijn cyclus ook meteen weer op orde. Wat ik bedoel te zeggen is, kijk het aan, maar niet te lang. Cyclussen die zo lang zijn, zijn niet normaal, dat hoort niet zo.
Waar is iedereen eigenlijk? Hier alles goed, lekker natte dag vandaag, gelukkig is bijna alles al geregeld voor morgen, dus hoeven we niet veel. Vannacht weer een baggernacht gehad, dus ik begin nu weer aan het einde van mijn energie te raken. Een vakantie is bedoeld om uitgerust te raken, maar ik ben na bijna 6 weken uitgeput... Viel mij vanmorgen, toen ik rond 6.50 van ellende mijn meisje bij mij in bed nam, wel op dat ze erg naar haar rechteroor greep. We wilden vandaag gaan zwemmen, maar is dat wijsheid? Met een watje (vette watten) met wat vaseline erop in haar oor zou dat toch moeten kunnen? Vanmorgen temp 37.1, het is vandaag 9dpo. Nog helemaal geen testdrang, wat ik meestal wel begin te krijgen rond dpo 9. Maar ja, logisch ook als je er helemaal niet mee bezig bent (geweest). Maar, eerlijk is eerlijk, die moeheid, ik weet dat het komt vd slechte nachten, maar soms denk ik stiekem 'zal het ergens anders van komen?'
Hier ben ik! Afgeloen dagen zat ik ff niet goed in mijn vel. Ik had wat licht bruinige afscheiding en kon de verloskundige tijdens telefonisch spreekuur niet bereiken.. Gisterochtend om 5u heel naar onbestemd, zenuwachtig gevoel rond navel, ik werd er naar van. Dit alles maakte me erg onzeker. Verloskundige weer geprobeerd te bellen en ze zei om mij gerust te stellen mochten we gisteravond voor een echo komen. En wat denk je? Een prachtig hartje!!!!! Beentjes en armpjes waren ook al te zien!!!!! Ben zooo opgelucht. Hier trouwens zonnig We zijn weer even bij mijn ouders. We hebben gisteravond het grote nieuws verteld! Mijn mams had het al lang door, ze zag het aan mij en begon toen op van alles te letten hihi. Kan ook niks geheim houden voor mams hahaha... Ze reageerden erg leuk! Grappig, want aan mijn buik is nog niks te zien. Kan niet wachten tot die begint te groeien Meiden, kom op met die positieve testen. Zou het gezellig vinden als jullie je hier aansluiten! Mex, ik zou niet gaan zwemmen met je meisje. Misschien worden haar klachten dan nog erger... Zielig hoor! Beterschap. Ik hoop dat ze gauw weer lekker in haar vel zit en jij ook. Knuf! Liefs.
Jeetje Amy.... vervelend dat je je zo hebt gevoeld! Maar super dat de echo goed was!! Jippie !! Probeer je wat te genieten? Blijft spannend he? Maar ik denk echt dat alles goed zit bij je kleine frummel hoor! Nou, met dit weer ga ik inderdaad niet zwemmen, dan gaan we wel naar de ballenbak ofzo. Of gewoon lekker rustig thuis. Ik begin er zo langzamerhand moedeloos van te worden,en we vragen ons echt af 'wat nu weer?'. Ik begin zelfs weer eten de schuld te geven, iets wat ik niet wil, want ik was net zo lekker rustig en ontspannen wat dat betreft. Maar ja, omdat alles nog niet zo heel lang 'rustig' is, is een terugval snel gepiept... Hopelijk is het snel woensdag,ik ga het echt bespreken met de kno arts en anders ga ik contact opnemen met de kinderarts. Dat mochten we doen als we het idee hadden dat het toch niet ging. Dan gaan we eerder dan november starten met het onderzoek naar de afweer. Want weet je, ik zeg wel dat het goed gaat (in principe is dat ook zo), maar hoesten sinds 27 juli is natuurlijk niet goed he? Dat had allang weg moeten zijn. Nou ja, ik haal maar eens diep adem, probeer niet te huilen en ga weer verder. De was moet maar afleiding geven
Thanks voor je reactie. Ik heb het wel al vaker gelezen van je slijm in de gaten houden maar omdat we deze maand echt graag zwanger willen worden, zijn we 2 weken bezig met klussen--> om het ei maar niet te missen! Gelukkig blijven we er wel plezier in houden. Maar nu hoop ik dat het niet te ranzig wordt, als ik het slijm moet testen, dan zit er toch nog altijd wel wat sperma bij en test ik niet zuiver het slijm toch? Ik heb ook liever een kortere cyclus maar die is nou eenmaal zo en ik denk niet dat de doktor iets voor me doet aangezien ik pas in maart gestopt ben met de pil.
mexicang, wat fijn dat je met je meisje snel terecht kunt! Hopelijk kan het buisje goed gezet worden en gaat ze weer beter slapen Amy, rot dat je je zo hebt gevoeld, maar joepie!! een goede echo!! Mijn ongi is bijna over! moest ik eergisteren nog om de 2 uur tampon wisselen en was maandverband doorweekt (sorry ), vandaag bijna niks! dus ik ben happy. nu maar hopen dat er echt een eitje aan het groeien gaat.. ik wil gewoon zooooooooooooo graag zwanger worden deze maand.. als het in oktober raak is, zou ik ongeveer 26 juni uitgerekend zijn, minus 3 weken die ik eerder word ingeleid, kom ik uit op 5 juni.. en zie mijn onderschrift... dus we gaan over een week heel goed ons best doen
Hey dames ff berichtje van mij Pff meis wat een gedoe weer met je meisje hopen dat ze snel de oude is!! Amy ik had dat ook in het begin van de zwangerschap hoor dus het hoeft niks te zijn maar toch fijn z'n extra echo en fijn dat het goed was! Amy82 fijn dat je lichaam het weer oppakt en hopen op snel een eitje en een mooie plakbeeb Hier cd 14 alweer dus begint al mooi op te schieten krijg alweer een beetje zeurderige buikpijn en wat puistjes op mijn kin en rug dus eitje zal binnenkort wel komen deze ronde dus geen ovutestjes en tempen gewoon vaak heel gezellig hebben hihihi Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn dus ook niet vaak meer op zp de tijd ga zo wel sneller!!
Hey meiden! Amy, ja, ik probeer positief te denken, maar dat is soms gewoon echt moeilijk... Vannacht was ook weer een nacht van geen 2uur achter elkaar doorslapen, dus ik ben vandaag echt gebroken. Ik vraag mij ook echt af of mijn temperatuur dan wel serieus genomen kan worden, maar goed. vanmorgen 37.1, dpo10 en nog geen testdrang Vandaag jarig, vanmorgen al veel visite gehad, dus straks rustig. Meisje nu op bed in de hoop dat ze even slaapt voor de volgende visite komt, maar het lijkt erop dat ze de ochtend moet verwerken, ze ligt nog te kletsen. Ik ga nu zelf ook even op de bank ogen dicht doen, anders red ik het niet tot de avond, we gaan straks lekker uit eten!
Dank je wel lieve Amy!! Ondanks de slechte nacht was het goed te doen. Vanmorgen eerst veel schoonfamilie en mijn zus met kids. Tijdens het slapen niemand en daarna mijn ouders en zusje. Die rond 17.15u weggestuurd want we gingen uit eten. Uiteindelijk in een ander restaurant dan gereserveerd beland omdat ze daar waar we wilden eten geen appelsap en geen rietjes hadden. Meisje had het er al binnen 5 minuten gezien, dus geëxcuseerd en naar een zaak gegaan waar ze lekker kon spelen. Toen nog even 2 kermisattracties gedaan en daarna lekker naar huis. Nu gaar op de bank. Grappig, toen we uit eten waren wilde ik zo graag de carpaccio, maar toch denk ik er altijd om na ei. Terwijl ik dondersgoed weet dat dit nergens op slaat,want die bloedband is pas na een week of 6. En ik heb niet eens een +test gehad, heb niet eens testdrang! O ja, ik zag vanmorgen dat ik wéér een paar dagen gratis VIP op FF heb! Toevallig? Vanwege verjaardag? Geen idee, maar VIP is tot NOD!
Mex gefeliciteerd! Fijn dat jullie leuke dag hebben gehad Hier druk bezig met kussenset voor de triptrap stoel ga hem zelf maken Heb het patroon helemaal uitgetekend en ga dinsdag stof halen zal foto plaatsen als het af is En ga ook mooi dekentje maken voor op vakantie dus lekker druk bezig Hier ons ventje ook erg mopperig en soms huilen tot hysterisch aan toe soms om niks Weet niet wat dit is ook slecht eten weer nou ik denk maar dat het een fase is