Hier zijn de ovutestjes weer binnen (gister)...gelijk ff gebruik van gemaakt.. haha.. er is wel een streep mar goed, vandaag ook streepje erin maar is lichter dan gister.. k denk dan dat mn ei toch is geweest, en m gemist heb toen de ovu's op waren... Zou het kunnen dat t bruinverlies dan toch daar mee te maken heeft gehad? iemand soms ervaring daar mee?..verder maar rustig afwachten... Anne@spannend... hopelijk deze ronde raak
Hier dikke slierten bruin bloedverlies, net als vele eerdere keren, gelukkig weet ik nu dat het mijn ei is. Mijn baarmoedermond is nu ook dicht, zo voelt het. Kan dat kloppen??? Heb vorige keer, voor mijn menstruatie gevoeld (voor het eerst) en toen was deze open. Verder ken ik het niet hoe dit in elkaar zit. Ik weet dus ook niet of het vanavond nog wel "moet"! Maar hopelijk straks bloedvrij en plezier hebben. Ik slik nu andere capsules. Mijn vriendin was hiermee snel zwanger(heeft het maar 2 weken geslikt!), maar zegt niks dat het voor mij ook geld. Is van Bloem, babywens Womans Health. Goed voor vruchtbaarheid. Natuurlijk product. Is iemand hiermee bekend? Zit alles in, ook monnikspeper,groene thee, vislolie en natuurlijk foliumzuur. Ze heeft het mij gegeven. Morgen reageer ik weer even op iedereen, installeer me nu even op de bank met een kop thee en BZV!
Hoi meiden! Joos, de eerste dag van de menstruatie is inderdaad als het helder bloed is. Maar wat waardeloos dat je je toch weer zo vreselijk slecht voelt en veel pijn hebt... Anne, goed kunnen klussen? Lijkt me wel bizar om tijdens je ei ook bloedverlies te spotten, maar als het iedere maand terugkomt, weet je wel wat het is,d at scheelt. Krulletje, misschien is je ei nog niet geweest, want je testen waren nog niet donkerder aan het worden toen ze op waren toch? en dat de test de ene dag iets lichter is dan de andere, zegt ook nog niet alles, want het is van zoveel factoren afhankelijk. Ik weet, ik heb makkelijk praten, maar het is denk ik het beste om deze ronde over je heen te laten komen, gewoon klussen wanneer je zin hebt en als je ongesteld wordt, dan kun je weer gaan rekenen wanneer te testen enz. Amy, ja, ik heb kunnen slagen voor een winterjas, al viel het niet mee. Ik had mezelf voorgenomen om in slechts één winkel te gaan kijken (ik word erg onrustig van winkel in, winkel uit en dan terug te moeten naar de allereerste winkel,want die was toch het leukste ) Dus in die winkel een zooi jassen gepakt en gaan passen. De stoffen jassen vielen al af, ik zit zo vaak op de fiets, een regenbui is niets in NL, dus dan is een stoffen jas geen optie. Echt, de ene na de andere jas ging uit, ze waren of te lang of ze hadden gewoon geen goed effect voor mijn figuur. Serieus, ik heb een jas aangehad waarin het leek alsof mijn borsten op mijn navel hingen!! Uiteindelijk een jas gekocht met leuke details, bontkraag (niet te vermijden deze winter...) die eraf kan, en die net onder mijn kont komt. Donkerblauw, dat wel. Maar ik heb ook beige aangehad (geen gezicht), rood (mij toch iets te opvallend) en toen ik had afgerekend zag ik dat ze ook een okergele hadden. De modekleur geloof ik. Sta ik bij de kassa, zegt de pin dat mijn saldo op is. Nou ja.... dat kan helemaal niet!! Ik wist zeker dat er genoeg op de bank stond! Was manlief gaan internetbankieren, boodschappen gaan doen en had de bank even leuk het spaargeld afgeschreven (dat had ik kunnen weten, ik moet dat echt omzetten naar eerder in de maand ) Manlief lachen, die heeft gelukkig alles rechtgezet, dus kon ik met het schaamrood op mijn kaken toch de jas meenemen ! Ik zit op dag 24, en als ik Ff moet geloven dus op dag 6, maar ik heb zelf het idee dat het toch nog later was, mijn ei. Hierbij het kaartje, kijk maar eens. Voel mij prima, jammer dat het zo donker is vandaag! My Ovulation Chart
Hier lijkt het of ik ongesteld ben, bah. Elke keer bij het afvegen rood bloed. De slierten zijn wat verdwenen. Vorige maand zo blij dat ik geen tussenbloeding had. Maar ja, ik ga nu ook niet gezellig doen met mijn vriend.... Ik hoop dat de vrijdagnacht voldoende was (wanneer ik bv zaterdag mijn ei heb gehad of zondag)Anders volgende ronde maar weer.... zie het somber in deze maand. Dus een nieuwe jas Mex, ik wil ook wel weer een nieuwe maarja ik wil zoveel.... ik denk dat ik volgend jaar een nieuwe doe. Of ik kom een leuke nog tegen dit jaar, ga er niet om zoeken. Mijn gyn vertelde mij dat de dag wanneer je al iets roods/bruins hebt, je 1e dag is van je menstruatie... hmmm de een denkt er anders over dan de andere gyn. Mijn gyn vertelde namelijk dat de prikpil niks uit maakt, als je stopt duurd het niet langer dan de gewone pil dat je cyclus normaal is. Vriendin van mij is vorige week naar een ander ziekenhuis geweest en mailde mij dat het 2 jaar kan duren voor je cyclus normaal is na de prikpil. Nou, wie weet hoor ik daar bij
net toch maar even een ovu testje gedaan, geen dikke streep, maar wel een streep. Dus ik denk dat mijn ei is geweest. Anders was het wel wit geweest
Hangt een beetje af van welke test je hebt he? De gevoelige geven altijd een tweede streep,wat het soms lastig maakt te beoordelen of je ei in aantocht is, of juist al geweest is... Vervelend dat je nu gewoon echt bloed verliest... word je ook niet wijzer van en inderdaad, ik zou dan ook niet gezellig gaan doen hoor!
Weet je, dat is het hem nu juist. Wanneer je dus niet gezellig doet, komt er ook geen kleine! Ik lees dat er meer vrouwen zijn die dit hebben en dat het allemaal wel goed komt en niks ernstigs is. Waarschijnlijk maakt mijn eitje zo'n grote explosie! Hihi. Maarja hopen dat het zaad zijn weg heeft gevonden sinds vrijdagnacht en dat het genoeg was. Gisteren was ik er flauw van en had echt geen zin!. Nu hoeft het niet meer omdat ik nu echt bloed verlies en mijn ei al geweest is. Ik heb testen van kruitvat gehaald. Ik heb hier ook geen ervaring mee. Volgende ronde test ik hier gewoon mee. Heb er nog 4 en weet wel ongeveer wanneer het is. Altijd in het weekend en klopt ook netjes met mijn cyslus. Als ik mijn ei heb gehad heb ik mijn menstruatie over 2 weekjes in het weekend, of mijn vriend heeft goed zijn best gedaan en worden we het niet. Ik was zo positief dit keer! En dacht nu, we gaan ervoor... maar nu ik bloed is al dat positieve weg. Wanneer wij in jauari wel naar het ziekenhuis gaan, gaan we naar een andere gyn. Aangezien mijn vriendin naar een ander ziekenhuis gaat en daar de gyn heel anders is als de mijne. Maar zover willen we nog niet denken. We hebben nog wat kansen de komende tijd tot januari en hopen dat er 1 raak is!
Anne, ja, dat snap ik wel. Als je graag zwanger wilt worden, moet je er dus wat voor doen, maar soms is zin maken gewoon ook geen optie. Het moet ook leuk blijven nietwaar? Ik hou sowieso al niet van verplichtingen in het dagelijkse leven, dus laat staan in bed . Dat is voor mij momenteel nu ook een punt, ik heb er gewoon even geen zin in, daarom test ik ook niet. Deze x dan wel even, omdat ik het lang vond duren en ja, dan zal je net zien, meteen knal positief. De ovulatietesten van kruidvat waren voorheen echt drama, die gaven de hele cyclus 'positieve testen', maar nu ik die gevoelige van sensitest heb gebruikt, weet ik dat daar geen verschil in zit, want die geven ook steeds een duidelijk tweede streepje. Waarschijnlijk zijn die van kruidvat ook gewoon echt gevoelig Nu maar duimen dat vrijdag voldoende was, meer kun je nu toch niet doen meid! En daarbij, alle avonden aan de klus wil ook geen garantie geven hoor. Wij klussen al een jaar, dan weer om de dag, dan weer alle vruchtbare dagen, dan weer alleen vlak voor ei, dan in de ochtend, dan in de avond. Enz enz. Zonder succes. Dus ja... Geen enkele garantie, alleen puur geluk dat een zaadje en het eitje elkaar erg leuk vinden en een band voor het leven aangaan met elkaar!
Ik lees dat er vrouwen zijn die door "de rode zee" gaan... nou wij niet, mijn vriend heeft er veel voor over,maar dat niet en ik voel me gewoon vies als ik bloed. Het is al een stuk minder gelukkig. En idd je moet geluk hebben en dat komt vanzelf,daar ben ik van overtuigd! Voor ons allemaal!
Ik snap er niks meer van. Heb veel slijm! test gedaan.... en zie resultaat.... heb rechtsonder ook pijn. Hmmmmm Heb de testen even op de foto gezet.
gezien de foto.. denk ik datie vandaag of morgen toch komt.. dus jij hebt ook dat bruin voor je eisprong? Hier de testjes wisselen idd van kleur maar nog nog geen duidelijke knaller.. k denk idd niet te veel bezig zijn.. hoe moelijk dat ook is.. en dan wachten op mn ongi.... Kga nu werken tot vanavond 22.00...
Mexicang@ nee idd. toen ze op waren waren ze nog lang niet donker.. denk net zo iets als wat ze nu zijn. maar als k kijk naar bruinverlies..en als dit met eisprong te maken heb, zou t denk wel geweest zijn lijk me...pff beetje moedeloos van worden, t was alleen met af vegen af en toe een bruinig sliertje enz..(dit heb ik vanaf november al)..toen zei de ha dat t met eisprong te make kan hebbe vandaar dat k zo beetje zit te denken.. maar ja waarom dan die testen dan nog zo blijven hahah..vreemd lichaam...we zullen wel zien hoe t loopt, denk toch dak deze week ff door blijf teste om te kijke of ze nog lichter worden.
Krulletje, ik weet niet of je mijn geschiedenis kent. Even kleine update: Ik ben nu een jaar van de pil af. Heb 1,5 jaar de prikpil gehad en 3.5 jaar de minipil. In totaal ben ik dus 5 jaar niet ongesteld geweest. Mijn 1e menstr had ik al na 3 weken dat ik stopte met de pil. Doordat er in de minipil/prikpil andere hormonen zitten duurd het langer voor je cyslus weer op orde is (het kan, ik hoor daar dus wel bij) ik had na 2 maanden 2 bloedingsweken in de maand. Dus ik dacht, 2 keer een menstruatie. De ene duurde 6 dagen en de ander 3. Maar in maart ben ik ovulatie testen gaan gebruiken en kwam ik er achter dat het met de eisprong te maken had. Dit hebben veel meer vrouwen. Ik ben tot 3 keer bij de gyn geweest en alles was normaal met mij. Geen cystus, vleesboompjes. En heb een cyclusannalyse gehad en die zag er super uit (natuurlijk net die maand geen tussenbloeding) Afgelopen maand ging het ook goed! Geen tussenbloeding, nu wel weer. Begint dan met bruin bloed (oud bloed) en word steeds roder. Ook een beetje menstruatieachtige buikpijn. Mijn eileiders en eierstokken zijn gewoon hard aan het werk (denk ik dan) Gisteravond ging het redelijk goed met bloeden en hebben we toch nog plezier gehad
Ps: mijn baarmoedermond staat nu vrij ver open en hoog. Ik lees weleens dat je daaruit iets kunt zien, wie weet wat dit te betekenen heeft?
Anne, ik heb geen idee hoe dat zit met de baarmoedermond. Persoonlijk vind ik dat voor mezelf nogal ver gaan om dat ook nog eens te gaan controleren , maar het schijnt dat het iets kan betekenen ja, maar wat, geen idee. De bloeding wordt dus veroorzaakt door het rijpen van je ei, lijkt nu wel he? Krulletje, heb je verder helemaal niets gemerkt aan je lichaam? Vruchtbaar slijm? Je hebt het nu over sliertjes, wat voor sliertjes zijn dat? hier alles okee, DPO7 alweer, er niet mee bezig zijn heeft echt zoveel voordelen, zoals dat de tijd vliegt! Nu de keuken in, heb een aantal nieuwe recepten, waaronder één voor vandaag, dus dan kost het altijd even meer tijd en ik wil op tijd eten, want mijn lieve meisje wilde vanmiddag niet slapen, dus ze gaat er vroeg in vanavond!
Wow, wow, wow!! Hier na 2 dagen pijn een stuk rustiger. Was me aan het klaarmaken om de dag verder te gaan, moest ook werken vanavond etc. Krijg ik ineens weer buikpijn en rug en bovenbenen doen weer leuk mee. Snap er niks van! Ook erg last van wisselende stemmingen waar ik geen grip op lijk te krijgen en voelde me er moedeloos van! Ook weer flinke bloedlossing ook. Trek ik net mijn tampon eruit...even ranzig hoor maar zat flink vol (prima) en zag er dikke donkere klonten op, uitgedroogd en strak. Misschien raar zeggen, de klonten ben ik bekend mee, maar zijn vaak euh...soepeler en vol met bloed. Dit zag er even zo anders uit. Gok dat mijn lichaam daarop gereageerd heeft met weer pijn. Ik ga donderdag naar de arts voor een gesprekje. Misschien toch ook nog eens aanhalen mijn klachten en of er iets mee te doen is. Als ik geen kinderen wilde, zou ik al overwogen hebben de boel eruit te halen. Dit is elke maand een gedoe! Lijkt ook steeds heftiger te worden. Maar kan natuurlijk ook te maken hebben met alles wat nu een andere betekenis krijgt en bewustwording. Groetjes, Joos. Oh ja, heb me uit vlaag van paniek ziek gemeld. Toch maar weer tabletten genomen dus nu beetje high en geen pijn meer. Beetje balen want had misschien toch kunnen werken. Al is de rust om mij heen nu ook heeeel erg prettig. Heeft steeds zo'n inpact!
Ik ga morgen weer testen, als hij nog donkerder is dan doe ik het morgenavond nog een keer. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik de vorige keren tijdens een bloeding en de dagen daarna nooit echt wat deed met mijn vriend,het lijkt er nu idd op dat de rijping van het eitje dus een bloeding veroorzaakt... appart! Dus lekker aan het koken, ik wil dat ook zo graag weer eens doen. Ik denk dat ik komend weekend lekker de keuken in ga en lekker uitgebreid ga koken! Vaak is het zo standaard, pasta,aardappelen,stampot.... je kent het wel. Bij mij vliegt de tijd ook voorbij, het is zomaar weekend en de week gaat ongelovelijk snel! Dus een nieuwe ronde is er ook zomaar. Beter zo als andersom toch! Fijne avond allemaal! Liefs Anne
dat waren echt bruine sliertjes/ slijmerig wel idd.(dat vanaf november en dat is ong 2 a 3 wk voor mn ongi.) maar gewone slijm heb ik nu overigens ook.. hahah handig allemaal he.. overigens dat bruin gaat bij mij nooit over in rood of heel donker rood, het blijft bij bruine slijmerige sliertjes met afvegen(zelfs niet eens op verbandje) t is alleen verschrikkellijk irritant, aangezien ik het dan ook niet echt fijn vind om te klussen zeg maar. nu is het sinds zondag weer weg dat bruine, dus zondagavond mar ff van genomen straks misschien nog ff. alhoewel k erg moe ben van mn werk...we zullen wel ff zien. Nee verder echt niets gemerkt kwa symptome wat met ei te maken kan hebben, maar goed begin nu ook langzaamhand weer wat op te knappe van alles.. heb veel last van spieren/rugpijn. (waarschijnlijk spanning dat eruit komt)
Tja Krulletje... ik kan er bijna niets anders van maken dan dat dit je vruchtbare slijm is. Vooral omdat je zegt dat dit altijd 2 a 3 weken vóór je menstruatie is. Dan kan het bijna niet anders lijkt mij. Waarschijnlijk komen er dan nog restjes mee van de vorige menstruatie. Een andere verklaring zou ik echt niet weten. Hoe zijn je testen? Vannacht slecht geslapen, tenminste, het tweede deel van de nacht, want ik val als een blok in slaap en na een uurtje of 5 ga ik liggen draaien en woelen. Vannacht ook weer. Vanmorgen temp 37.0, dpo 8. Voel me prima, straks lekker naar de dansschool met mijn moppie, we gaan weer peuterdansen! Fijne dag vandaag!
Hier de test alweer lichter, ik ben natuurlijk nog niet bekend met het merk. Volgende ronde ga ik de gewone senitesten gebruiken. Ik ga ze weer bestellen, hopelijk niet nodig, maarja dat zeg ik vaker.... Hier bloeding gestopt en ontzettend last van mijn borsten, wat aangeeft dat mijn ei is geweest. Het komt met golven en is sinds vandaag, denk dus dat mijn ei gister is geweest. Buikpijn is ook weer over, voel me verder dan ook weer helemaal normaal. Nu weer op de wacht bankje.