Ik ben trouwens helemaal van slag van het verzetten van de klok haha. Dat komt, omdat een aantal klokken automatisch op de nieuwe tijd gaan staan en een aantal klokken moeten handmatig verzet worden... Heb net getest en dacht dat het half 1 was, maar het was half 2 (nieuwe tijd) Ik terug rekenen en was helemaal in de war hoelaat ik nou voor het laatst naar de wc was geweest hahaha. Oke,maar er zat 3 uur tussen. Ik ben eruit! De test is weer donkerder dan gistermiddag, maar nog niet helemaal knal. Ben benieuwd wat de test vanmiddag doet.
Joos, het lijkt erop dat je ei onderweg is! De onderste test is donkerder dan de bovenste, dus het zou, gezien welke dag je zit, wel kunnen ja. De bovenste test is trouwens niet positief, de onderste zo goed als of al positief, dat merk je als je door test. Amy, onze meid was vanmorgen ook vroeger wakker dan anders!! 5.45 nieuwe tijd! Dat is 4.45 oude tijd... Ze was tot 6.55 wakker, toen heb ik haar bij mij genomen en ze sliep meteen weer! Portret. Om 8.15 eruit, uur later zaten we in de auto, en het was eerst nog erg rustig, maar ook vreselijk koud! Echt, ik was zo blij dat ik haar toch haar winterjas had aangedaan! Tja, Artis, moppie vind het geweldig, maar er was nog niet zoveel te beleven. De leeuwen en andere wilde dieren liggen maar te slapen, er waren 3 olifanten en de chimps waren wel lekker actief. Helaas is moppie hard gevallen, ze heeft nu allemaal schaafwonden in haar gezicht.... En ze heeft al zo'n gevoelig en vaak rood huidje, dus nu helemaal, het is gewoon een zielig gezicht... Tel daarbij op dat ze ook nog eens allergisch lijkt te reageren, dus ook traanoogjes en rode oogjes heeft, dan weet je een beetje hoe ze er uit ziet: slecht.... mijn hart breekt als ik haar zo zie. Ze heeft slecht geslapen, onderweg naar huis even, maar thuis schrok ze wakker dat ze begon te huilen en het duurde lang voor ze beetje mens was. Nu zijn ze in de tuin, ik ga zo ook weer even naar ze toe. Manlief morgen weg, ik ben weer een week alleen... Hihihihi, je verhaal over het testen...je was echt helemaal van slag he? Hier verder geen wachtbankbijzonderheden, vanmorgen temp 37.0, ik heb een prachtig mooi kaartje, maar helaas kunnen we daar niets uit opmaken.
Zow hallo, vandaag weer getest, en gelijk begon de 2e streep zichtbaar te worden...Wow! Fijn, onzekerheid weg! Want dacht echt even dat ik er niet uit zou komen. Zal foto's plaatsen. Ben erg benieuwd aangezien we deze maand nog niet gaan insemineren, hoe de testen er morgen uit zullen zien. Of de strepen nog donkerder zullen worden of dat dit de piek is. Met de temp kan ik niets...blijft vrij gelijk. Lang leve de testen! Als dit nu de piek was/is, klopt het dat ik dan vandaag of morgen mijn donor op bezoek moet vragen? (als we wel deze maand zouden beginnen dan he?) Oh snel weer verder kijken naar Dance battle! Tot snel! Dan zal ik me meer inlezen in jullie ervaringen en verhalen.
Joos! Kijk eens wat een super test!! Ik zei toch dat als de test positief is dat de streep er dan af zou knallen? Dit is dus een positieve ovulatietest zoals we die graag willen zien! En ook de gewone sensitest is inderdaad positief. Vanaf vandaag zal je ei binnen 24-48u springen. Bij de één is dat misschien al vandaag, bij de ander morgen, bij de ander overmorgen. Dus is het ook zaak dat je op andere tekenen let, zoals krampen of soms wel flinke pijn in je onderbuik. Lijkt mij overigens wel knap lastig om dan goed te plannen wanneer je insemineert... , want ja, wanneer springt je ei? Maar, goed zaad overleeft wel eventjes. Ik heb weleens gelezen dat je het beste de dag NA de positieve test kunt insemineren, maar dat hangt helemaal af van waar jij je goed bij voelt. En wat ik net al schreef, op dag zelf kan ook, goed zaad overleeft wel even. Spannend he? Maar ook wel weer erg leuk om er zo mee bezig te zijn!!
Hoihoi, ja! is zeker spannend. We hebben besloten eerst alles wat duidelijk te hebben. Ben daarom ook erg benieuwd wat de testen morgen laten zien. Ik zal gaan letten op mijn lichaam hoe deze de aankomende dagen zal voelen. Wie weet merk ik verschil. Ik denk dat als ik na deze maand en wellicht nog volgende maand goed duidelijk heb hoe de testen op mij reageren, ik dan weet of ik de dag zelf of de dag erna ga insemineren. Inderdaad erg spannend en leuk deze tijd! En natuurlijk hoop ik dat het snel raak is...(onze donor gaat nog een maand op vakantie en dan nog wachten...pwoh moet er niet aan denken hahaha) Dus...morgen weer kijken en laat jullie weten! Groetjes, José
Hi Mex, ah jeeee wat zielig van jullie meisje!! Is ze wel lekker gaan slapen vanavond? Ik zei vanavond nog tegen mijn man, het was echt prachtig weer om naar de dierentuin te gaan. Hadden wij ook wel kunnen doen (ik en m`n meisje), want we hebben een abonnement van Blijdorp. Denk dat ik deze week of volgende week weer gezellig met haar ga. Meis, ben echt helemaal van slag vandaag van die tijd hahaha... Trouwens vanmiddag getest en ja hoor, test was weer lichter. Heb de afgelopen dagen wel wat afscheiding, beetje plakkerig en soms een klein kloddertje (hahahahah moet ff lachen hoe ik het omschrijf LOL) maar nog geen vruchtbaar slijm kunnen vinden. Wat denk jij? Ben ik te ongeduldig?!? Mijn FF gaf aan dat mijn proefperiode over 3 dagen afgelopen is. Denk dat ik het handmatig maar bij ga houden en een grafiekje maak. Betaal jij er wel voor? Ik duik zo m`n mandje in! Trusten meiden! Tot morgen!!!
Hoihoi, euh...(naam even kwijt) waarom jaloers op mijn test? Misschien al ik dit topic terug lees, vind ik het antwoord wel. Is het trouwens zo dat, ondanks dat mijn temp niet veel bijzonders laat zien, ik wel een eisprong heb nu de test zo donker was? (vandaag weer testen, dus misschien nog is?) Ik was gisteren zo blij dat de streep duidelijker was al andere dagen, dat ik de foto naar onze donor heb gestuurd haha. Kreeg een dikke duim terug, Leuk dat hij zo meeleeft. Is Dierentuin Blijdorp de leukste die er is? Ik ga morgen met een vriendin naar een dierentuin en vandaag kiezen we welke we naar toe gaan... Ik ga nog even ontdekken hoe deze site eigenlijk werkt...Als ik het goed heb kun je op je eigen pagina terug lezen waar je op hebt gereageerd...geloof dat ik nu al kwijt ben op welk topic ik ook gereageerd heb haha. Groetjes en fijne dag!
Hoi Joos, Ik zei het met een knipoog hoor Maar de eerste ronde had ik veel vruchtbaar slijm èn een knaltest en ronde 2 en 3 heb ik geen knallende test gehad, dus vandaar Als je je piek hebt gevonden springt over het algemeen je ei binnen 24-48 uur. Het kan ook eerder of later zijn. Als je temp 3 dagen hoog blijft, is (vaak) je eisprong geweest. Dus tempen zegt meer iets over òf je eisprong geweest is en dan (afhankelijk van je LF) wordt je na ca. 14 dgn ongesteld of je ongi blijft uit en je staat met een positieve zwtest in handen Wij vinden Blijdorp erg leuk. Ben nog nooit in Artis geweest, dus geen idee. Emmen is ook erg leuk, maar ik weet niet waar je woont, is misschien te ver weg?!? Als je bij je naam klikt (Welkom, Joos1978 staat er) dan kan je op statistieken klikken en vervolgens zie je 'zoek alle berichten van joos1978' en 'zoek alle onderwerpen die gestart zijn door joos1978'. Succes! En veel plezier in de dierentuin!
Ik zeg Emmen! Dat is zo leuk daar! Daar is Artis niets bij! Blijdorp wil ik ook nog eens heen, nog niet geweest. Joos, je temperatuur zal pas later wat gaan doen, de positieve test geeft aan dat je ei eraan komt, je temp zal pas gaan stijgen als je ei al is geweest. Ik had op dag 12 een knal positieve test en op dag 14 een dip in temp, dag 15 steeg de temp. Ei op dag 14. Amy, wat betreft je testen en tijdstip. Ik denk zomaar dat je middagtijdstip geen geschikt tijdstip is voor jou. Dat kan he? Je zou het eens eerder kunnen doen, of later. Welke tijden test je ook alweer? Je ochtendtest is de meest duidelijke, dus die moet je dan aannemen als de juiste test. En ja meid, ik begrijp je echt wel, je wilt NU gewoon die knallende test, zodat je een mooi ei krijgt en een mooie cyclus. Je zit inmiddels ook alweer op dag 16! Hier een ziek dochtertje...wéér.... Mag ik even zuchten?? Ik denk dat jullie het wel begrijpen, aangezien alles wat ik heb meegemaakt, maar ik baal zo. Manlief is op reis en ze is weer ziek! Zo kom ik weer de deur niet uit en moet ik nu al nadenken over hoe of wat met werken en kdv als ze ziek blijft. Meestal is ze wel een aantal dagen ziek, dus vandaar dat ik er nu al over nadenk. Temp vannacht 36.7...... veel te laag, zo ging het vorige ronde ook. Vanmorgen, iets later dan normaal, 37.2. Beide temp na zeker 4u slaap. Welke moet ik nu aanhouden? Die ochtendtemp toch? Zit alweer op 9 dpo, gaat eigenlijk best snel dit x en ben er ook minder mee bezig. Komt vast omdat ik geen testen in huis heb . Hoop dat ik er rustig onder kan blijven, maar eerlijk is eerlijk: 9 dpo, dan gaat het kriebelen hoor
O en Amy, ik betaal niet voor FF. Je krijgt dan wel extra's zoals je klachten in beeld, een fertility watch (of zoiets) en een overzicht of je goed geklust zou hebben, maar dat maakt mij alleen maar onrustig en wat voegt het verder toe? Ik word niet zwanger van kijken naar FF , dus nee, ik betaal niet en hou het op de simpele uitvoering. Daar heb ik als zenuwpees meer dan genoeg aan!
Hi Mex, He wat verveldend dat je meisje ziek is. En uitgerekend nu je man weer weg is... Logisch dat je al over de week nadenkt hoor. Beterschap!! Ik test begin van de middag, dus tussen 12.30-13.00u en eind van de middag tussen 17.00-17.30u Ik zou de temp van de ochtend aanhouden, want die lijkt mij het meest betrouwbaar. Het gaat kriebelen bij je, maar uhm... kan je je inhouden?!?
Hoi again, Emmen is nog wel te doen. Woon in het oosten (twente) dus is goed te rijden. Zal zo eens even gaan googlen. Sjonge wat een afkortingen worden er gebruikt...ben natuurlijk nog maar net begonnen dus wellicht dat ik ze nog wel leer kennen Ga over uurtje weer testen en ben benieuwd of het nu weer minder is. Ik begin beetje meer te snappen van tempen en testen...even inkomen Oh weer naam kwijt (weet amy, maar andere weer vergeten)... Is je dochter vaker ziek als je man van huis is? Groetjes, José
Amy, ja hoor, je kan gewoon je temp blijven bijhouden op FF en je houdt een goed overzicht. En als je toch liever uitgebreid wilt, kan je altijd nog betalen. Tja, je testtijden zijn toch prima zou ik zeggen, toch zou ik uitgaan van de testen van 12.30-13.00. Ik ben benieuwd naar je test van vandaag! Ik hoop een knaller meid! Hou je je slijm in de gaten? Want die flubbertjes kunnen opgedroogd vruchtbaar slijm zijn he? Heb ik ook weleens. Joos, het is nu wel toeval dat mijn dochter weer ziek is nu mijn man weg is.... heimwee? Maar, en dat weten Amy en Baby, mijn dochter is eigenlijk veel ziek. Ik heb de afgelopen twee jaar heel wat meegemaakt en mijn dochter dus ook,de kleine bikkel. Heel kort: koemelkallergie, eczeem,heupdysplasie, dubbele middenoorontstekingen, chronische verkoudheden. Daarbij behorende ziekenhuisopnames en poli bezoeken, huisartsbezoeken, de reguliere kinderziektes, een longontsteking en laat ik vooral de constante slapeloze nachten niet vergeten Wel zal ik in de gaten houden bij de volgende reis of het weer zo is. Ze is overigens ook vaak ziek als ik vakantie heb, ik werk in het onderwijs, dus dat is best vaak . Daarom stop ik ook met werken, ik ben zelf na 2 jaar wel even opgebrand en ik denk dat het voor alle partijen goed is, zo creëren we meer rust en bij ziekte en zeer geen stress. Ik ga haar zo naar bed brengen, ze heeft net paracetamol gehad, wat neusspray en ze is nu redelijk te spreken, ziet er wel ziek uit, maar ja, wat wil je ook.
Hoi, weer even testen gedaan en de midstream denkt nog steeds dat ik een piek heb, de dipstick is duidelijk minder. Dus mooie houvast voor de volgende maand. Gek idee te bedenken dat als ik vandaag bv inseminatie gedaan had, ik kans had gehad binnen 2 weken te weten of ik zwanger zou zijn...Juu! Zal foto's toevoegen; tis fijn dat mensen met ervaring meekijken. (oh shit, dacht ik toch echt nu je naam te onthouden om je ook aan te spreken...weer vergeten...iets met mex? Sorry ) Kan het zijn dat je dochter overgevoeliger is als andere kinderen? Lijkt mij zo als ik zo lees wat je schrijft. Kreeg gelijk het idee dat ze moeite heeft met veranderingen, maar kan ernaast zitten hoor (ja ooit wil ik kinderfluisteraar opleiding doen, geen idee of je daarin geloofd...) Als je vind dat ik je ongevraagd iets vertel, geef maar aan!! Want dan hou ik natuurlijk mij stil haha. Oh moet zo werken en heb niet zo heel veel zin...wil andere dingen doen! Hoezo in de wolken met het hele kind idee Groetjes en tot snel!
Joos, de gevoelige van sensitest kan inderdaad 2 dagen een duidelijke test geven, je ei is onderweg! Spannend allemaal he? En je zegt niets ongevraagd, sterker nog, mijn ogen gingen wijd open en mijn wenkbrauwen omhoog, om vervolgens tranen te krijgen... Het klopt als een bus dat ze erg gevoelig is voor veranderingen, ik zei het gisteren ook nog tegen mijn man, dat het wel iets is om in de gaten te houden, dat we haar daar goed in moeten begeleiden. Ze gaat al ruim een jaar naar het kdv en zelfs daar moet ze iedere ochtend als ze er heen gaat (2x in de week) kijken,wennen en acclimatiseren waar ze is. Zelden rent ze er vrolijk op af. Het is wel vaak goed als wij weggaan, we bereiden haar echt iedere x nog goed voor. Man en ik hebben ook het idee dat niet alleen moeilijk tegen veranderingen kan, maar ook dat ze wel erg slim is. Zo weet ze alle kleuren, en zegt ook "papa de blauwe, mama de rode". Ze kan ook de kleuren matchen. Ook wist ze al snel dat de O, de "oo" is en weet dat de a van appel is. Momenteel is boekje voorlezen aanwijzen van letters. Memoryspelletjes op de Ipad, van Uki bijvoorbeeld.... 6 kaartjes, 4x een ander spel en na de 4e komt de 1e weer. Ze weet 'm dan feilloos, ook dagen later. Maar dat ook met 8 kaartjes en soms met 12 kaartjes. Daarnaast kan ze zich (in mijn ogen) snel vervelen, ze is ergens snel op uitgekeken. Zo zijn wij ZO blij dat we geen keukentje voor haar hebben gekocht! Ze heeft een kookplaat, met toebehoren en daar heeft ze 3 dagen mee gespeeld en nu staat ie te verstoven. Zoals zoveel Ik weet, het zegt op deze leeftijd helemaal niets, maar ze heeft bijvoorbeeld ook nooit gekrast als ze kleurt. Ze zet rondjes en streepjes en alleen als ze er de balen in heeft gaat ze krassen, maar dan ook vaak in het rond of van boven naar beneden. En ja, als papa dan weggaat, dan is alles anders... Rustiger,dat wel, en daar heeft ze echt veel meer baat bij. De vorige reis was ze dan wel ziek, maar ze sliep echt verder supergoed. en dat is uniek hier hoor! Toen hij eenmaal thuis was, ging het met slapen ook weer minder. Hij is erg druk, wil erg veel met haar doen en ik vind dat hij teveel bij haar in haar wereld zit, als je begrijpt wat ik bedoel. Hmm... heel verhaal weer, maar dat kwam los omdat je een 'rake klap uitdeelde' Ze
Amy... ik heb nog geen testdrang. Ik heb ook geen testen in huis en kan ze nu ook niet halen (okee, bestellen kan wel... ), maar merk dat ik er na al die witte testen van de afgelopen maanden wel even klaar mee ben. Sta versteld van mezelf hoor, ben meestal erg onrustig zo een week voor NOD.
@Joos, Het ziet ernaar uit dat je piek geweest is hoor meis. Je ei is onderweg! @Mex, Meis, jullie hebben zooo veel meegemaakt, zooo veel te verwerken gehad. Niet alleen jij en je man, maar jullie kleine meisje ook! Is inderdaad goed om haar 'gedrag' in de gaten te houden. Ook goed dat jullie haar iedere keer goed voorbereiden voor het kdv. Begrip, steun en begeleiding is heel erg belangrijk! Komt goed hoor meis! Heb om 13u getest en zal ff een fotokaartje plaatsen met alle testen op een rij. Ben begonnen op cd8. de cd staat achter de test, veelal heb ik 2 testen op een dag gedaan. Vertel mij het maar...
Amy, het is wat lastig kijken via een foto, maar ik kreeg de indruk dat jou positiefste test op donderdag 22 maart was... Maar hoe bizar zeg, de eerste test een streep, de tweede test heel licht, echt te idioot voor woorden! Is het toch niet een idee om andere testen te gaan proberen? Heb je nog ergens iets van slijm gespot?