Baby.... waardeloos he? Je voelt het zelf meestal wel goed aan of je ongi eraan komt ja of nee. En ook een omowitte ovutest... Bij mij is wit echt wit en weet ik genoeg. Gelukkig zijn er ook uitzonderingen . Je baarmoedermond? Geen idee? Volgens mij zal deze ten tijde van ongesteldheid weer lager zitten en meer open, omdat alles eruit moet. Als je zwanger zou zijn, blijft het denk ik potdicht en hoog. Amy, waarom kan je je temp niet invullen?? Dat is toch vreemd? Is het inmiddels al gelukt? En heb je wel de tijd ingevuld of juist weggelaten? Je had al geplast en daarna niets gedronken, het zou invloed kunnen hebben, dat er nog wat ochtendplas bij zat, maar ik denk dat het wel mee valt, dat er gewoon nieuwe urine is aangemaakt. Lastig als je niet hetzelfde kan testen he? Ik denk dat je ei nog niet geweest is, aangezien je toch nog wat slijm hebt, wat doorzichtig is. Zie je al een temperatuurstijging? Joos, na je eisprong blijft te temperatuur hoger tot aan je eventuele ongesteldheid, dan zie je soms al een paar dagen ervoor dat je temperatuur zakt, soms slechts een dag ervoor. Dan word je ongesteld en dan blijft je temp lager totdat je weer een eisprong hebt gehad. Na je eisprong stijgt er een hormoon wat zorgt voor de tempverhoging. Als je ei niet is ingenesteld en dus wordt afgestoten, zakt dat hormoon waardoor je temp ook weer lager wordt. Als je er goed op let, zal je na je eisprong ook kunnen merken dat je anders slaapt, misschien meer droomt, dat je haar anders zit, je meer puistjes hebt, je sneller kribbig bent, pijnlijkere borsten hebt enz enz. Allemaal omdat je meer hormoon aanmaakt! De kans is dus dat je verhoging wat je schrijft, een verhoging was door hormonale veranderingen. Ik heb er zelf altijd behoorlijk last van, bij mij stijgt mijn temp 0.5-0.6 na eisprong en dat vind ik flink. Soms zelfs wel 0.7, en dus slaap ik na eisprong altijd onrustiger en droom ook anders. Ga ik aan het einde van de ronde weer beter slapen en minder dromen, weet ik al genoeg. Vaak is mijn temp dan ook lager en komt de ongi eraan. Vanmorgen 37.0, 12 dpo en nog altijd geen test in huis gehaald! Het is wat niet? Ik dacht net op de terugweg van mijn werk wel om even snel langs Kruidvat te fietsen, maar niet gedaan, ik had het koud en ben moe. Toch verwacht ik menstruatie... Gisteren bij het afdoen van mijn bh al minder pijnlijke borsten, wat ik de afgelopen dagen behoorlijk had, vrij snel na eisprong eigenlijk,en nu dus minder. Dat zegt meestal al genoeg he? Amy, ik heb mijn meisje vanmorgen naar het kdv gebracht. Ze was wel wat moeilijk wakker te krijgen, het duurde ook lang voor ze goed wakker was en rook behoorlijk uit haar mond. Ze hoestte ook even flink, maar eenmaal goed wakker ging het best goed, wel paracetamol gegeven, ondanks dat ze geen koorts had, hoestdrankje, neusspray en toen ik net belde naar het kdv, ging het goed. Weet je, alleen daarom al ben ik zo blij dat ik ga stoppen... Ik hoef haar dan niet meer om 7u wakker te maken, dan kan ze net wat langer slapen, we hoeven geen haast te maken, geen stress meer 's morgens, ze gaat minder lang naar het kdv en bij ziekte en zeer hoeven we niets meer te regelen, dan kan ze bij mij blijven. Ik merk steeds meer dat het mij echt tegen begint te staan dat zij zich op mijn werkdagen maar moet aanpassen omdat ik moest werken. En juist dat aanpassen is voor haar gewoon lastiger door alles wat ze heeft meegemaakt. Ik krijg het er zelf ook steeds moeilijker mee, dus kan niet wachten!
hier temp vanmorgen 37.0 dus nog steeds hoog. heb helemaal geen rare kwaaltjes! mijn tempkaartje ziet er mooi uit al zeg ik het zelf hihi
baby, je hebt een prachtig kaartje!! Hoe plaatsen jullie die? Copy/Paste?? Als ik jou kaartje had, zou ik mij niet kunnen inhouden om te testen als ik ze had! Je zit op 13 dpo? Hoeveel is je LF meestal?
Ik probeer hier mijn kaartje te plakken, maar nee, dat werkt niet. Zit achter laptop, hoe doe ik dat?
uhm bij afbeelding toevoegen onder aan bij meer opties! hihi wil ook graag testen hoor maar durf niet ben bang voor een teleurstelling en dat wil ik eigenlijk niet ik heb al wel een afspraak gemaakt bij de huisarts voor mijn lange cyclussen kan woensdag terecht dus ben benieuwd of hij tips heeft! wil gewoon niet al te lang wachten misschien iets op mijn cyclussen korter te maken
Nou, het lukt niet hoor.... Jullie moeten het maar doen met geschreven temperatuur Snap wat je bedoeld hoor Baby, ik ben ook blij dat ik geen testen in huis heb, dan kom ik niet in de verleiding en dus ook geen teleurstelling. Maar, voordeel ervan vond ik dan wel weer dat als de test dan omowit bleef, dat je dan je kan voorbereiden op de duivels, dan is het als ze doorbreken al iets minder erg. Ik zit trouwens ook onder de pukkels! waardeloos, ze zitten vooral bij mijn haargrens. Alles wat ik de vorige ronde mistte, is nu 2 x zo erg!
Hoi hoi, blij blij blij met je heldere uitleg Mexi. Ik heb al jaren erg veel klachten als ik ongesteld ben en ben lange tijd bang geweest dat mijn lichaam niet werkt zoals het zou moeten. Nu kon ik erachter dat mijn lichaam wel degelijk doet wat het moet doen. En nu nog de grote hamvraag...gaat het me lukken zwanger te worden?? Ik had inderdaad dinsdagnacht onwijs gedroomd...ik droom al veel maar nu was erger/meer. En had inderdaad de ochtend verhoging. Ook een minder goede ochtend gehad en was helemaal vaag en raar, gelukkig de middag/avond weer beter. Al heb ik een korte nacht gehad in mijn slaapdienst, das minder want ben nu ook helemaal munt. Ik kan mooi vanaf februari alles qua temp verklaren en ook op een kaartje zetten. Want na jou uitleg snap ik er nog meer van en krijg ik een nog helderder beeld. Enige voor mij bijna onverklaarbare is dat ik ineens een week later ongesteld was sinds we besloten hebben ervoor te gaan. Wellicht dat mijn lichaam op deze keuze en verandering reageert. Wat spannend allemaal wat ik lees over eventueel zwanger zijn of niet bij de andere berichten! Ik vind mijn ontwikkeling met tempen en testen al spannend en leuk...hoe zou het dan zijn als ik ervoor ga en ga insemineren haha. Ik wens ieder zoveel geluk als je jezelf ook wenst. Fijn dat ik met vragen hier terecht kan. Thanks! Groetjes, José
José, dat kan goed hoor, dat je ineens later ongesteld bent. Je eisprong kan enorm varieren! Om mijzelf als voorbeeld te geven: Ik heb nu een eisprong gehad op dag 14,maar ik heb mijn eisprong ook regelmatig op bijvoorbeeld dag 20! Daarom zijn ovutesten icm tempen ook zo handig! Want een latere eisprong betekent ook later ongesteld. Want na je eisprong gaat je luteale fase in en vanaf dat moment reken je naar je nod toe. Ik weet zelf eigenlijk ook nog niet zo lang dat mijn lijf dus zo doet vanwege die hormonale veranderingen. Ik ben eerlijk als ik zeg dat ik er echt soms last van heb hoor. Vooral 's nachts heb ik er veel last van, waardoor ik dus ook moeier ben overdag, en ik ben al zo moe! . Het is wel fijn om te weten dat alles werkt, maar het mag wel iets minder met de klachten na eisprong! Ik zou weleens willen weten of het beter wordt als ik de teunisbloemolie ook zou slikken na eisprong, maar ze zeggen dat dit niet goed is. Ik ben vandaag echt bekaf... 4u gewerkt en veel te veel gegeven.... vanmiddag niet de rust kunnen vinden om even een uurtje te pitten, dochter was oververmoeid na kdv en wilde niets en manlief weg en ik alles alleen doen hakt er ook flink in. Ik merk het dan dat mijn hart weer over gaat slaan, veel te veel alert zijn en veel te veel adrenaline. Ik denk dat ik de pc ook maar ga uitzetten, een kop thee ga pakken en vroeg onder de wol. Ik moet nog zeker 3 dagen alleen, dus moet goed voor mezelf zorgen... (wat is dat?? )
Meiden, Super gezellige dagen gehad met mijn mams. Vanavond weer op de trein gezet. Pffff vind het altijd weer moeilijk om mijn mams te moeten missen. Maar oh wat hebben we een lol gehad. En ons meisje vond het ook zoooo geweldig. Oma voor, oma na hahahaha... Vanmiddag niet getest, want we waren op stap. Net logde ik in bij FF en toen stond mijn temp wel ingevuld, terwijl deze vanmorgen niet te zien was. Had denk ik tijd nodig om te verwerken. Het viel mij net trouwens op dat mijn afscheiding er wat anders uitziet. Eergisteren was het 'veel' (meer in vergelijking met andere dagen) en leek het eiwitachtig, gisteren doorzichtig en vandaag lijkt het meer creme-achtig te zijn. Mijn temp was vandaag nog gelijk: 36.5 Gek he, maar ben zoooo bang dat ik geen eisprong krijg... Weet niet waar die angst vandaan komt, want in ronde 1 had ik èn overduidelijk vruchtbaar slijm èn heb ik zeker weten mijn eisprong gevoeld. Mex, kruip maar lekker vroeg onder de wol. Ik ga nog even mijn andere mailtjes checken, vaatwasser inruimen en dan heerlijk slapen (o nee... er móet nog geklust worden hihi - oh en ben zo erg moe hahahaha) Morgen vroeg op, want manlief heeft geheel onverwachts morgen vrij genomen, omdat hij graag met ons meisje wilde gaan zwemmen. We maken er gezellig een family-uitje van, want mama gaat ook mee Trusten meiden!
nou dames hier nog geen ongie te bekennen voel me wel een beetje raar! mijn temp vannochtend 37.1 dus nog steeds hoog morgen even testje er tegen aan gooien
Baby...spannend!!! Ik krijg goede hoop voor je hoor! Je zit al op dpo 14! En wat versta je onder je raar voelen? Ik kom later uitgebreider terug, dochter is vannacht toch weer ziek geworden, ze hoest echt heel erg en weer koorts. Hoesten en koorts.... de laatste x kreeg ze een longontsteking.... ze is al suffer aan het worden, hoop dat het niet erger wordt,maar ik ben er echt mee aan...
@Baby, tjeeee meis spannend!!! Duim-duim-duim, ik duim nog steeds hoor @Mex, Wat naar meis! Oh wat zielig he zo`n klein poppetje... Beterschap meis. Red je het wel in je eentje? Vanmorgen heerlijk met manlief ons meisje gezwommen. Was erg gezellig zo saampjes. Even een update: Di. 27/3 veel (doorzichtige) afscheiding, ik dacht rekbaar slijm gezien te hebben (weet het eigenlijk wel zeker) Wo. 28/3 veel (doorzichtige) afscheiding, geen rekbaar slijm opgemerkt. Do. 28/3 afscheiding werd duidelijk anders. Meer creme-achtig. Vr. 29/3 Geen afscheiding, bijna droog. Vanmorgen was mijn temp 37.0! Dus 0.5 graden hoger dan van de week. Ik denk dat mijn eisprong nu wel geweest is. Wat denken jullie? Wij hebben vanaf cd8 om de dag geklust. Dinsdagavond laat (23.30u) voor het laatst. Gisteravond was ik echt veeeeel te moe. Wij allebei; we keken elkaar lachend aan in bed en zeiden tegelijk "Ben jij ook zo moe?!?!? hahahaha". Denken jullie dat wij dan nog wel een kans zouden maken als wij dinsdagavond voor het laatst geklust hebben? Tot later meiden! Ga nu even lekker knutselen met m`n meisje.
Amy!!!! IK ga duimen dat je temp hoog blijft, want het lijkt erop dat je ei is geweest!!! Joepie!! Klopt ook wel als ik lees hoe je afscheiding was en ik denk dat je test daarop aansluit! Je afscheiding werd donderdag al minder en anders? Ik denk dat je dan of woensdagnacht of donderdag overdag je ei hebt gehad. Ben benieuwd wat FF over 2 dagen aangeeft! Ik denk dat je nog wel een kans maakt hoor, je had ook zondag geklust en daarvoor al om de dag, dus het zaad was in beweging en als het goed is, overleven ze wel even. Die van dinsdag zou toch zeker goed genoeg moeten zijn lijkt mij. Je mag op de wachtbank Amy! Of ik mij red? Op zich wel, maar toen ze vannacht om 00.20 weer met koorts wakker werd en de verdere nacht vreselijk hoestte, zat ik er wel even doorheen hoor. Ik wist echt even niet hoe ik het moest doen met mijn werk, want er zijn veel zieken en ik wist dat er geen inval zou zijn. Dus een enorme huilbui gehad, kon ook niet goed meer in slaap komen. Veel liggen piekeren waarom mijn meisje nou weer ziek is geworden. Waarschijnlijk was ze gewoon nog niet goed beter, dus mijzelf de schuld geven omdat ik echt even boodschappen moest doen enz. Dus schoonmoeder gebeld, die 'toch maar' kwam, dus daar was ik wel blij mee. Toen ik thuis kwam zei schoonmoeder dat mijn meisje toch echt niet lekker is, en dat zegt ze niet snel. Dus de juiste keuze gemaakt. Mijn schoonmoeder had goed op haar gelet en haar eerder naar bed gedaan omdat ze zo moe was, toen ze wakker werd, had ze 39'C, dus meteen weer hoestdrank, "palamol" (zo noemt meisje paracetamol ) en even rustig op mijn bed wakker worden. Heb met schoonmoeder afgesproken dat ik morgen bel als ik boodschappen wil doen, want ik ga dat niet met mijn moppie doen, ik laat haar echt even een paar dagen binnen,eerst maar echt goed beter worden! Vanmorgen 36.9, 13 dpo, kan alle kanten opgaan nog. In Januari had ik een soortgelijke cyclus: Positieve ovu op dag 11 en 12 Ei op dag 13 of 14 LF van 12 of 13 Cyclusduur: 26, waarbij op dag 23 al spotting Nu: Positieve ovutest: dag 12 Ei: dag 14 LF: tot nu toe 13 Cyclusduur: tot nu toe 27 Ik heb vandaag op de terugweg naar huis een zwangerschapstest gekocht bij kv. Hoop niet dat het de goden verzoeken is. Ben van plan om mss morgen, als het nog nodig is, een test te doen, maar toen ik mij dat bedacht,kreeg ik meteen beelden van een omowitte, dus misschien laat ik het ook wel.
Hoihoi, wat spannend allemaal voor jullie. Sjonge de termen vliegen me hier om de oren... Ik duim voor allen mee!!! Heb net even horoscoop gelezen en wederom staat er bij de stier dat het een vruchtbaar jaar zal kunnen worden. Natuurlijk kan dat op verschillende vlakken zijn, maar zwangerschap/gezinsuitbreiding wordt in alle horoscopen die ik dit jaar gelezen heb genoemd. Komt waarschijnlijk door de planeet Jupiter die groei en vermeerdering met zich mee brengt. En willen zij nou dit jaar voor kinderen gaan en ik en mijn donor zijn beide stier! Dus wie weet!! Nou ik lees graag hoe het verder met jullie gaat. Ik ben nu even gestopt met testen want heb mijn ei als ik het goed heb wel gehad begin van de week. Ik blijf wel temperaturen, en hou dat netjes bij. Op naar de volgende maand en hopelijk vind ik mijn ei dan net zo 'makkelijk' als deze maand en dan keuze maken wel of niet al te beginnen met insemineren. Spannend! Groetjes, José
Hier is ongi onderweg.... ik voel het aan alles.... Vooral die menstruatiekramp is niet leuk. Zal wel weer uitgerekend morgen ongesteld worden, wat echt niet uitkomt... ziek meisje, boodschappen halen.... pffff. Bedenk me nu ineens dat ik geen Aleve Feminax meer in huis heb, en kan niet de deur uit, want mijn grietje is flink aan het hoesten en koorts, eigenlijk alles lijkt op de vorige x wat uiteindelijk een longontsteking bleek te zijn.... José, als je een positieve test hebt gehad is het inderdaad goed om daarna te stoppen met testen, dat is dan niet meer nodig. Tempen wel, dan krijg je een mooi grafiekje en kan je ze op een gegeven moment met elkaar gaan vergelijken. Aan het einde van de Luteale Fase blijft je temp of hoog en ben je waarschijnlijk zwanger, of je temp daalt en dan weet je eigenlijk bijna zeker dat je menstruatie eraan komt.
mex ik heb met je te doen hoor!!!! hier een clearbleu digitaal met indicator in huis gehaald kv testjes waren op bij ons maar voel me al 2 dagen een beetje raar beetje weeig/licht misselijk maar kan ook van de spanning komen en heel erg moe. weinig trek in eten hebben en een beetje trekkerig gevoel in de buik geen ongi gevoel. dus als me temp morgen nog hetzelfde is ga ik testje wagen! ben zelf een beetje zenuwachtig! hier ook ziek mannetje geen koorts maar heel erg verkouden en veel hoesten de afgelopen nachten
Lieve Mex, ik sluit mij helemaal bij Baby aan: ik heb echt met jou te doen hoor. Petje af voor jou hoor!! Ik hoop dat jullie een goede nacht hebben en ik hoop vooral dat je meisje géén longontsteking heeft!! En meis, wat BALEN dat je alle tekenen van ongi hebt... Ook voor jou zit ik hier te duimen en ik hoop zooo dat het snel raak mag zijn!! Baby, wat SPANNEND!! Je houdt ons wel op de hoogte he Succes meis!! Hier even weinig nieuws. Ik hoop dat mijn temp morgen nog/weer hoog is en dat mijn ei echt geweest is. En nóg meer hoop ik natuurlijk dat het raak is, maar dat is logisch haha... Ik heb wel zoiets, mocht het deze ronde niet raak zijn, dan heb ik in ieder geval deze maand heel erg ´erbovenop´ gezeten en snap ik meer van mijn lichaam qua afscheiding, temp, gevoel etc. Wij gaan morgenochtend tot zondagavond naar mijn schoonouders, wonen ook niet in de buurt, dus het kan zijn dat ik niet snel reageer. Maar als ik kan lees ik helemaal bij en reageer!! Fijn weekend meiden. Mex, sterkte meis!!!!!!
Hallo meisjes, Ik ben er nog hoor haha. Ben een week echt beroerd geweest een combi van ziek en zwanger. Daarna zijn we lekker op vakantie geweest naar Tenerife, en nu het normale leven weer op gang. Eerste echo hebben we gehad en die was goed. Komende dinsdag tweede echo en eerste deel van de combinatiestest. Baby je temp ziet er goed uit. Hopelijk morgen nog steeds zo en hopelijk natuurlijk een positieve test. Dat zou geweldig zijn! Mex wat vervelend dat je meisje zo ziek is. Hopelijk knapt ze snel op.ik hoop voor je dat je morgen niet ong wordt. Dan kom je je dag tenminste een beetje door.
MamaRosa!! Leuk weer iets van je te horen. Heb nog aan je echo gedacht hoor En lekker genoten van de vakantie? Spannend dat je volgende week weer een echo hebt, maar ook leuk natuurlijk om de kleine te 'zien'!
nou dames getest vannochtend met de clearbleu digital met indicator " niet zwanger" maar mijn temp is wel weer ophoog gegaan zal mijn temp-kaartje er even onder zetten. ik kon het niet laten en heb de test gesloopt er is wel een heel licht streepje te zien. ik weet dat ik hier niet naar mag kijken maar is er nog een kans???