Sensitest vraagje

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door amy1981, 11 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Hoi Baby, he wat balen zeg!! Geen bloed, geeft moed zeggen ze:) Ik zou overmorgen nog eens testen. Zou het anders niet zo kunnen zijn da je op cd40 je eisprong hebt gehad? Na die dag gaat je temp nl constant omhoog.

Ik begrijp werkelijk niks meer van mijn eigen lichaam;
    Afgelopen dinsdag had ik heel veel afscheiding, waarvan ik dacht rekbaar slijm te zien. Een aantal dagen heb ik een licht zeurderig gevoel in mijn onderbuik gehad (heel licht menstruatiegevoel). Dit was donderdagmiddag over en ik had weinig tot geen afscheiding meer. Ik dacht dat mijn eisprong geweest was en ik verwachtte dat mijn temp vrijdag dus omhoog gegaan zou zijn. En dat was zo nl 37.0, dus 0.5 hoger... Vanmorgen was mijn temp 36.5:$ Wat kan dit betekenen?????

2. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Baby, ik dacht bij het ziek ook hetzelfde als Amy... Zal je misschien je ei hebben gehad op dag 40? Want vanaf dan is inderdaad een constante verhoging te zien.
    Het zou niet kloppen met je vruchtbare slijm, maar omdat na je eisprong wat FF aangeeft, je temp niet 3 dagen meer dan 0.2/0.3 graden omhoog is gegaan, heeft je lijf je ei misschien vastgehouden??

Je zit nu vanaf ei wat FF aangeeft op 15 dpo, weet jij je LF?
    Ik denk wel dat je nu toch wel een zwangerschap zou moeten kunnen testen, of zie ik dat verkeerd?
    Dat lichte streepje, was dat na afleestijd?
    Misschien nog niet genoeg hcg?
    Overmorgen zou, bij een zwangerschap, de test al duidelijker moeten zijn ivm dat hcg zich om de dag verdubbeld.

Maar wat irritant he? Je zou nu toch wel willen weten hoe of wat!!
    Maar, als je ei wel op dag 40 is geweest, dan zit je nu 'pas' op 8 dpo en dan is het nog te vroeg om te testen.

Ik zou er de kriebels van krijgen, eerst maar wachten op je ei en nu niet weten hoe of wat!

Wat dat betreft ben ik blij dat ik meestal wel duidelijkheid krijg, f sneller in ieder geval en mijn lijf wel redelijk goed ken.

Maar verder ben ik alles behalve blij, ik ben vannacht hartstikke ongesteld geworden. Zucht.... Weer een ronde...

3. baby1985

baby1985 Bekend lid

21 jan 2012
    780
    0
    16
    ik heb woensdag een afspraak bij de huisarts en dan gaan we verder stappen ondernemen. zij had het er over om een medicijn voor te schrijven zodat mijn eisprong en cyclus wat regelmatiger word!
    en als dag 40 mij ei is geweest dan hebben we niet geklust dus dan hebben we geen kans.
    ik ga straks eens even kijken wat ff doet als ik die slijm weg haal.

4. baby1985

baby1985 Bekend lid

21 jan 2012
    780
    0
    16
    heb net het slijm ff veranderd in mijn tempkaartje en dan heb ik idd mijn ei op dag 40 gehad:(
    word hier wel een beetje verdrietig van bah!
    begin nu echt aan mijn lichaam te twijffelen. want voel ook wel eens aan mijn baarmoeder mond en die stond toen heel hoog en had vruchtbaar slijme en mijn temp was savonds toen 36.1 dus ja wat verklaard dat dan?
    volgende ronde maar heel veel ovutestje inslaan! word een duur grapje:)

5. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Ben ik nog even.1u na eerste keer tempen vanmorgen (36.5) was het 37.0. Welke temp moet ik nou aanhouden? Zou mijn ei dag toch geweest zijn?!?

Mex wat vervelend meis (dat is nog een understatement)
    Kop op meis! Ook dat nog trouwens.... Meisje ziek en man van huis... Hoe is heti met je meisje?

6. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Amy, je kan ook het gemiddelde nemen, dat doe ik ook weleens, dan vul je 36.75 in. was je in dat uur na de eerste keer tempen al druk in de weer? Want dan telt het niet, je mag eigenlijk nog niets actiefs gedaan hebben.

Met mijn meisje?
    Alsof ze niet ziek is geweest!! Ik ben echt verbaasd! Ze is wel hartstikke verkouden en hoest nog wel, maar tot nu geen koorts en ze is vrolijk,blij en zingt nu door het huis! Ze eet nog weinig, wel lekkere dingen overigens, maar ze heeft volgens mij ook last van een kies die doorkomt.

Ik krijg nu echt steeds meer het idee dat ze ook ziek wordt van heimwee of zo. Dinsdag woensdag ging het wel goed, donderdag kdv, ik dus weg en papa weg, vrijdag weer heel ziek en nu eigenlijk gewoon lief spelend.
    Zal wel toeval zijn hoor, maar ik ga het eens in de gaten houden. Temeer ook omdat als ik 6 weken vakantie had, of bijv 2 weken, dan slaapt ze ook beter enzo. Begint wat op te vallen.
    En zo steeds meer voordelen van het stoppen met werken!

7. Mama Rosa

Mama Rosa Lid

7 jan 2012
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haal anders een andere test kruitvat ofzo met echte streepjes.
    Misschien is er dan wel iets te zien.

8. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Eerst rustig zitten ontbijten en wel daarna de vaatwasser uitgepakt... (ik reageer later uitgebreider hihi)

9. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Nee, dan moet je de temp aanhouden van 36.5. Je moet de temp nemen na rust, niet na een activiteit, helaas.
    Maar het hoeft niets te zeggen dat je temp vandaag lager was, hoop wel voor je dat je temp morgen hoger is!
    Doe je nog ovutesten?

10. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Dames vraagje, ik snap niets meer van mijn ovutesten.
    Eergisteren rond 13:00 een bijna positieve test (werd door sommige posi benoemd) 17:00 amper een streepje, 20:00 weer bijna positieve test werd ook als posi benoemd, gister 2x getest amper een streepje.
    Foto 1 enerlaatste test 13:00, onderste 17:00.
    Foto 2 20:00.
    Vanavond weer een test, weer een duidelijke streep.
    Hoe kan dit?

11. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    En een foto van gister en van de test van net.
    De testen van net met dezelfde urine :(

12. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Hoi Mex, ik voelde me vanmiddag ff 'down', was erg sip want ik begrijp er gewoon niks meer van en haal de raarste dingen in m`n hoofd. Ik kom weer ff klagen, sorry...:(
    Vanmiddag om 12.30u een ovutest gedaan en er is een streep zichtbaar, wel iets minder van kleur dan woensdag en donderdag. (misschien zijn de Wondfo testen ook gevoelig?!?) Later met plassen weer meer (doorzichtige) afscheiding en de keer daarop met plassen bijna geen afscheiding. Heel af en toe 'zeurt' het onderin de buik,maar niet zoals van de week. Ik probeer me niet druk te maken en er niet te veel mee bezig te zijn, maar doe het toch:)

13. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Hoi Joos,

Wat voor merk testen zijn dit? Zijn ze extra gevoelig?
    Je zou denken dat je vóór de test van 17.00u meer gedronken hebt en dat deze daarom lichter is. Als je je piek gevonden hebt knalt deze in de meeste gevallen ervan af, dus dan is het streepje net zo donker of zelfs donkerder dan de controlestreep. Ik heb deze cyclus elke dag getest (vanaf cd8) en vaak 2x op een dag. Het valt mij op dat de streepjes fluctueren van kleur. De ene keer een donkere streep, maar niet knal en dan denk ik: yes, mijn ei komt eraan.
    En de volgende test is dan weer minder duidelijk. En dan hup de volgende dag is er wéér een duidelijke streep. Kortom meis, ik heb geen verklaring voor je testen. Helaas...
    Ik weet wel dat het aangeraden wordt om op vaste tijden te testen, dus bijvoorbeeld: eind van de ochtend en eind van de middag.
    Ook wordt het aangeraden om niet te laat te testen. Ik denk zelf dat 20.00u al erg laat is.
    Succes!

14. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Amy, tuurlijk mag je even komen 'klagen', dat is toch begrijpelijk!

Afscheiding hoef je niet iedere plas te hebben, de ene keer komt er wel wat mee, de andere x niet. Dat heb ik ook en dat is normaal, maar kan ook onzeker maken.

Een ei die zich klaarmaakt om te springen kan ook een zeurderig gevoel geven, er gebeurd toch van alles daar en dat kan je voelen, evenals de eisprong. Meestal is dat gevoel na de eisprong weg,maar kan je wel een zeurderig gevoel krijgen, alleen is dat wel wat anders ervaar ik. Alleen moeilijk te omschrijven...

Ik heb geen ervaring met Wondfo, maar zoals je ze omschrijft zijn ze wel gevoelig ja. Staat het niet bij de beschrijving als je ze koopt?

Hoe was je temp vanmorgen? Eerlijk gezegd hoop ik echt dat je je ei al hebt gehad, anders wordt het ook weer een lange cyclus voor je, en dat niet alleen, het is dan ook nog eens een erg onregelmatige cyclus en dat is erg lastig.

Jane, ik kan weinig zinnigs over je testen zeggen, alleen dat ze niet eerst een hele duidelijke streep en daarna bijna niets kunnen laten zien. Bij 2x testen op een dag moet je absoluut alles hetzelfde doen als bij de eerste test op die dag EN er rekening mee houden dat LH op een dag een lichte op en afbouw kent. Daarom is 's morgens en 's avonds testen niet aan te raden.
    Echt niets drinken, precies dezelfde tijden aanhouden is heel belangrijk voor een duidelijk beeld.
    Ik test ook 2x op een dag als ik zie dat mijn ei eraan komt en merk dat het best lastig is om dan niet te drinken.
    Ik test om 13.30 en 17.00 en dus drink ik vanaf 11.30 niets meer, dan testen, nog even wat drinken en dan vanaf 14.30/15.00 alweer niets drinken en ook heel belangrijk... niet plassen tussendoor!

Wat betreft de rechterfoto, je kan 'm bekijken dat de bovenste positief is en dat bij de onderste de piek al aan het afnemen is, dat kan namelijk! Maar, ik persoonlijk denk dat de bovenste test nog niet positief is.
    Welk merk testen heb je?

Baby, hoe is vandaag meid??

MamaRosa, ik heb nog niet op je gereageerd,maar welkom terug!! ben blij dat alles goed gaat, dat is heel fijn!! Hopelijk kunnen we ons snel bij jou aansluiten!

15. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Het probleem is dat ik zeer onregelmatig werk, en altijd op andere tijden klaar ben met werken, of beginnen.
    Ik gebruik ze van zwanger en kids.
    De 2 testen op de foto waarvan de bovenste tegen positief aan zit zijn beide gedaan om hetzelfde tijdstip met dezelfde urine...

16. baby1985

baby1985 Bekend lid

21 jan 2012
    780
    0
    16
    hier nog geen ongie dus ga er van uit dat ik dag 40 pas mijn ei heb gehad temp 37.0 vanmorgen.
    vrijdag zou dan mijn nod zijn. dus we wachten af. woensdag naar huisarts tot die tijd ben ik even niet online wil het even laten rusten. ik laat jullie meteen weten woensdag!
    amy hoop dat je je ei hebt gehad!!
    tot woensdag allemaal!

17. Joos1978

Joos1978 Actief lid

23 mrt 2012
    278
    0
    0
    Werk: crisisopvang. Passie: muziek en de mens. Wen
    in Twente
    #917 Joos1978, 1 apr 2012
    Laatst bewerkt: 1 apr 2012
    Hoi Jane,

ik had een reactie geplaatst maar was vergeten dat er al meer pagina's met reacties stonden dus mijn reactie is al beetje verleden tijd haha.

Groetjes,

José

18. Joos1978

Joos1978 Actief lid

23 mrt 2012
    278
    0
    0
    Werk: crisisopvang. Passie: muziek en de mens. Wen
    in Twente
    Hoi Amy,

is je reactie over de testen wel voor mij?
    Niet Jane?

groetjes,

José

19. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Je hebt helemaal gelijk Joos. Is voor Jane. domdomdom hahahaha...

20. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Meiden, ik heb geloof ik mijn piek gevonden!!!!! Vanmiddag om 12.00u Echt hilarisch hoor, want we gingen bij mijn zwager en schoonzusje op visite. Ik kreeg een kop thee voorgezet en dacht, ik ga eerst even testen hahaha... Tas mee het toilet en in en plassen maar (in een potje die ik meegenomen had:p). Binnen een paar sec stond er een hele duidelijke streep die donkerder is dan de controlestreep. Vanmiddag weer getest en wederom erg knal, ik denk heeeeeel iets minder knal dan die van 12.00u Daarna gezellig bij de verjaardagsvisite gevoegd, maar ik was zooo happy hihi. Vanavond dus aan de klus!!!
    Ik heb trouwens de test van MamaRosa gebruikt, omdat ik helemaal gek werd van die van Wondfo...

We rijden vanavond weer naar huis (zijn nu nog bij mijn schoonouders in het oosten)

@Baby, succes woensdag meis! Je houdt ons op de hoogte he.
    @Mex, morgen je mannetje gelukkig weer thuis. Is je meisje wat opgeknapt?

Mijn temp was vanmorgen trouwens 36.7

Deel Deze Pagina