Nou Baby, ik heb eigenlijk zin om ergens mee te gaan smijten! Ik weet, het is voor een goed doel,maar we hadden afgesproken deze week klaar. Zoals één van die mannen het nu deed overkomen, is het pas volgende week dinsdag klaar. Dan nog drogen en dan huis inrichten. Dat is een week later. Ze zijn met z'n tweeen! Ter vergelijking: de gehele bovenverdieping en de hal beneden, dit houdt in: zo'n 20 muren (incl hal boven en beneden), het trapgat, 5 plafonds met plints, is gedaan door een kennis van ons, dus in z'n eentje... in een week!!! Snap je!??
mex ik snap je! ze doen er idd wel lang over hoor! net bij de huisarts geweest en heb gelukkig een kuurtje gekregen!
Baby, mag ik vragen waarvoor je een kuurtje hebt gekregen? Of heb je dat al geschreven en heb ik weer eens met mijn neus gelezen? Manlief heeft met ze afgesproken dat ze donderdag pas weer komen. Het kan niet morgen en daarbij, ik wil samen zijn met mijn meisje en haar niet wegbrengen. Trouwens, wat denk je dat het kost, even een dagje extra kdv? . Tis goed met ze! Als ze de kdv kosten willen betalen, dan mogen ze komen, maar denk niet dat ze dat doen . Ze zijn weg, ik heb alweer geveegd en het ergste stof weggehaald, dus ik ga nu mijn kleine lieverd halen, heb haar vreselijk gemist vandaag!!
Ik heb een keel/amandel ontsteking en de griep dus vandaar dat kuurtje. Fijn dat ze donderdag pas komen!
Baby, fijn dat je een kuurtje hebt gekregen. Beterschap! Mex, Goed hoor dat je voet bij stuk hebt gehouden!
Hoihoi, Mex je hebt gelijk, daarom zat het mij ook zo dwars dat ik spontaan last kreeg van controlefreak gedrag of geef het een naam. Ik weet maar al te goed dat dat juist zal maken dat zwanger worden niet zomaar zou kunnen lukken. Er veel over gesproken gisteren en nagedacht en geschreven en alles werd me weer helder, gelukkig want had er echt last van. Nu besloten wel in april te beginnen en dat zou dan volgende week zijn als mijn cyclus doet wat ie vorige maand ook deed. Wilde al wel gaan testen maar ik wacht nog even een dag of 2. Ben anders veel te vroeg denk ik. Heb trouwens wel al veel langer bruinige afscheiding na mijn ongesteld zijn. Ik ga er maar van uit dat dat de stress is van de afgelopen week. Ik voel me weer beter en kan ineens weer zien/voelen waar ik het vertrouwen even verloor. Wel een vraag of eigenlijk 2 van mijn kant. 1) als ik volgende week de inseminatie gehad heb, moet ik de aankomende periode dan ergens op letten? Voeding misschien of anders? 2) ik doe zumba 2 keer per week. Weet iemand of dit kwaad kan na inseminatie? Misschien weten jullie hier antwoorden op? Ga nu op tijd naar bed. Ondanks dat het al beter gaat, ben ik nog snel moe. Vreet energie hoor...piekeren... Groetjes! José
Joos, nee hoor, in principe hoef je nergens op te letten, dat hoeft pas als je echt zwanger bent. Wel moet je foliumzuur slikken, dat is heel belangrijk en natuurlijk gewoon gezond en gevarieerd eten (hoor wie het zegt ) Zumba kan je volgens mij ook gewoon blijven doen, al heb ik ook weleens gehoord dat rust ook belangrijk is na de eisprong, voor een eventuele innesteling. Maar, dat heb ik gehoord.... Mijn zus stond gewoon te tennissen en deed van alles en heeft ondertussen ook een gezonde dochter! Hoeveelste dag in je cyclus zit je nu? Ik begin meestal rond dag 10 met testen, dit keer pas op dag 12 omdat ik geen testen had. De ene x is dag 10 dan net op tijd, nu had het veel te vroeg geweest. Ik heb inmiddels goed rekbaar slijm, dus verwacht ook dat ei nog niet is geweest. Wel vind ik mijn testen dan wel al behoorlijk duidelijk, maar goed, ik weet hoe een knaltest eruit ziet en ik hoop dat die vandaag of morgen toch echt komt. Grappig, vorige maand was ik heel relaxed en weinig bijzonderheden, toen een mooie cyclus, nu zitten we midden in de troep en ik kan daar slecht tegen, en merk dat de cyclus meteen anders is. Bijzonder hoe een lijf daarop kan reageren he? Ik zit nu op cd18, hoop dag 20 ei, 14LF en dan hoop ik echt op uitblijvende menstruatie, want we gaan een lang weekend weg! Vandaag dus geen stukadoor over de vloer, maar de dag is moeilijk door te komen zo in de bende hoor. We hebben een geïmproviseerde kamer gemaakt in de eethoek, maar toch... Dochter speelt op deze manier weinig, dus dan twijfel ik meteen of ik haar niet beter wel naar het kdv had kunnen doen. Maar ja, dat kost handen vol geld en ik wil ook wel even lekker bij haar zijn. en zij bij mij (hoop ik ) Ze kijkt nu Dora, de tv staat wat vaker aan, ik denk dat we zo lekker een cake gaan bakken samen, hebben we weer even wat gedaan om de tijd te laten versnellen!
Leuk Mex, dat jullie samen een cake gaan bakken! Gezellig lekker freubelen met je meisje Wij zijn vanmorgen even naar Ikea geweest. Vindt ons meisje altijd een geweldig leuk uitje! Ze mag altijd op de kinderafdeling spelen en dan drinken we gezellig wat en ook daar kan ze dan even spelen. Niks bijzonders gekocht, alleen een opstapje zodat ze daar op kan staan bij het aanrecht. Lijkt me erg handig. Is ook een mooie hoogte trouwens. Verder weinig nieuws. Nog steeds ongi en heb er sinds gisteren al hoofdpijn van. Ik ga mijn vouwgoed maar eens opruimen. M`n meisje heb ik net in bedje gelegd en ipv lekker te gaan slapen, lag ze hele verhalen te vertellen aan haar knuffels hahaha erg lachwekkend
Hoihoi, ja je cyclus (ofwel lichaam) kan sterk reageren op invloeden van buiten af die weer wat doen met jou van binnen. Ik zit nu geloof ik op dag 10 of 11. Ik dacht maar even voor de zekerheid een test te gaan doen, en doe er dan 2 nog (ene gevoelig en andere niet) en beide geven duidelijk negatief aan. Als mijn cyclus beetje normaal is deze keer dan zou ik rond 25e april de piek moeten hebben. Dus rond cyclus dag 18. Al wel contact opgenomen met donor en we moeten dan ook nu het contract op gaan stellen. Klein beetje spannend begint het nu wel te worden. Ik weet niet of ik elke dag nu ga testen of dat ik toch nog een paar dagen wacht. Je weet natuurlijk maar nooit of mijn ei spontaan bedenkt eerder te komen.... Ga zo maar eerst een paar nieuwe testen, inclusief zwangerschapstesten aanschaffen. Oh ja ik slik al een tijdje foliumzuur...gezond eten..hmmm..zou veel beter kunnen... Maar ik kan gerust wachten met opletten wat wel en niet te eten tot ik zeker weet of ik echt zwanger ben. Dus als de test duidelijk een ja aangeeft. Fijn te weten. En zumba...ik zal eens vragen aan de dokter wat hij weet... Ik neem aan dat het niet uit moet maken. Maar voor gevoel lijkt het ineens anders. Tot snel!!
Hmmm... toch net besloten geen dubbele testen te gebruiken. Dacht eerder dat het voor de zekerheid wel ok was. Maar de minder gevoelige gaf vorige maand ook duidelijk genoeg aan en de gevoelige geeft nu al een dun streepje aan. Misschien dan alleen maar de minder gevoelige gebruiken waar ik het ook prima vanaf kan lezen. Heb nog niemand verder gezien die er 2 gebruikt...dus moet lukken. Heb er voor 2 maanden nog genoeg. Dan is het gewoon ja of nee...met een beetje ja ervoor ... Spannend!! Groetjes, José.
amy leuk ikea!!! ik moet ook weer even heen! mijn kuurtje slaat goed aan bijna geen keelpijn meer zoontje loopt sinds 2 weken zo schattig om te zien maar dat komt ook vooral omdat hij nog steeds heel klein ins 72 cm hihi! ik ga denk ik toch voor de zekerheid de clearbleu digitale test aan schaffen voor als ik twijfel over mij posi ovu testje als ik die krijg
hier nog even een fotootje hij is een stuk duidelijker als gister! is het al tijd om 2 keer te gaan testen?
Baby, nee hoor, je hoeft nog niet 2x te gaan testen, dat zou ik alleen gaan doen als de teststreep bijna net zo donker is als de controlestreep. Ik had al op dag 12 een duidelijkere streep dan deze en het is nu dag 19 en ik verwacht vandaag of morgen pas een knalstreep. Het kan dus echt nog wel even duren. Maar dan nog, als het bij jou nog een week duurt heb je nog een prachtige cyclus! Ik daartegen baal er van, want er is echt geen peil meer op te trekken. Als ik straks een knaltest heb, dan nog een dag of 2 erbij en heb ik mijn ei 'pas' op dag 21/22! En dat is echt laat voor mijn doen! Maar goed, ik kan het niet veranderen, ben allang blij dat ik 'm niet heb gemist. Maar mijn vruchtbaar slijm duurt deze maand wel heel erg lang zeg! .... hmmm,mijn kleine meid ligt te spoken in bed, ze hoest enorm en kan hierdoor moeilijk de slaap vatten. Ik was net toch maar even hoestdrank gaan geven, maar ja, die aandacht vraagt om meer, dus nu is het keet! Ik zal haar zo maar even toe gaan spreken,hoogste tijd om even te gaan slapen. Vanmorgen weer gaan dansen, zo leuk! Alleen, ze is weer eens flink verkouden en ze had het duidelijk wat benauwder. Tong uit haar mond, veel kwijlen en iets rustiger dan de andere keren. Toch deed ze erg leuk mee,ze geniet er zo van en ik dus ook! Morgen uitslag van de allergietest, ben benieuwd. Gek genoeg hoop ik echt dat er iets uit komt en dat het niet zo is dat blijkt dat ze nergens allergisch voor is, want dan weet ik het echt even niet meer. Alleen al dit jaar is ze al vaker dan 4x verkouden geweest, en na de longontsteking in december hoest ze ook al veel vaker langere periodes en ook best lelijk. Nu ook, af en toe net een zeehond, dat is ook al dik de 4e keer dit jaar. En ik weet, het hoort erbij, maar weet ook, 7, misschien 8x per jaar is normaal, toch? Nou, als ze zo doorgaat overschrijdt ze dat met gemak! Ga even een kleine meid toespreken, voor ze alles sloopt!
Hoihoi, wij zijn vanmorgen weer naar peutergym geweest. Het was erg leuk! Meteen daarna ons meisje lekker naar bed gebracht (kon mama even de was doen en badkamer soppen) Ik hoor net dat ze wakker is. Prima, want we gaan zo gezellig bloemetjes kopen bij Intratuin en gelijk even diertjes kijken, vindt ze zooo leuk! Mex, even een off-topic vraagje; Jouw meisje heeft toch ook last (gehad) van eczeem? Ons meisje heeft er sindskort in de knieholtes en op de armen (ik noem het elleboogholtes) last van. Hydrocortison van de HA gekregen. 3 avonden voordat ze naar bed gaat smeren en dan 4 dagen niet adviseerde de HA. Ze gaat bewust al niet elke dag in bad, maar om de 2 dagen (ja of ze moet vies zijn, dan wel) Om het vet te houden gebruik ik Cetomacrogol (vaseline creme) Omdat ik niet altijd wil terugvallen op de Hydrocortison gebruik ik van VSM Cardiflor Forte (Homepathisch), maar het gaat dan echt niet weg. Sterker nog, het lijkt wel of het erger wordt... Ze heeft er totaal geen last van. Ik vraag ook of het kriebelt, maar nee gelukkig niet. Maar ik vind het zooo zielig om haar zo te zien. M`n hart breekt. Ik wil haar dat niet laten merken, dus doe er tegenover haar heel luchtig over Zo dat was even off-topic.
Amy, weet je... als moeder wil je niets liever dan dat jou kind niks mankeert, er goed uitziet en onbezorgd haar leven kan leven. Eczeem is vreselijk.... je ziet die plekken en dat is niet wat je wilt voor haar. Zo is het gewoon. Wij vinden het vreselijk, terwijl een kind er vaak geen last van heeft. Zo heeft mijn moppie geen eczeem in de holtes, maar een vorm van atopisch eczeem, vooral op wangen, maar ook haar armpjes hebben vaak van die 'keratosis pilaris' achting bultjes. En weet je, ik vind het vreselijk!! Ik kan er nu wel beter mee omgaan, maar ook mijn hart breekt soms als het heel erg is. Maandag was ze een extra dagje naar het kdv en eenmaal thuis viel mij op hoe onrustig haar wangen waren. Dan ga ik meteen als een gek aan de gang, wassen met kamille-thee, dan niet in bad, 's avonds insmeren enz. Het meest erge vind ik nog dat ik er zo op let, dat zij dat dus mee kan krijgen, en dat ik constant zoekende ben waardoor het nu komt... Melk allang niet meer,dat krijgt ze niet, maar wat dan wel? Wij hebben voor de ergste periodes ook hydrocortison gekregen. Paar dagen smeren, dan paar dagen niet. Dat helpt, maar na een paar dagen niet begint het weer, dus is het zo'n cirkel die niet doorbreekt. Om het vet te houden hebben wij al van alles gehad, lanette crème... werd ze vuurrood van en van een andere ook. Nu hebben wij Eucerin(niet het merk eucerin) met water gekregen, van datzelfde als de lanette enzo, dat hielp in het begin super, maar na een week of 3 werd het toch weer erger en kreeg ze er rode plekken van...zucht. Dus ben ik daar weer mee gestopt. En pakte ik de oude 'methode' weer op, omdat het vooral gek-achtige bultjes zijn: Urea crème van het merk Eucerin. Dit lijkt tot nu toe het beste te werken. Momenteel zitten haar armpjes wel behoorlijk onder, haar beentjes ook weer meer, dus vermoed ik: badschuim van Dermocare... En zo ben ik constant in de weer, een goede badolie/badschuim moet ik nog vinden, echt waardeloos. Wat ik momenteel ook doe, is een kopje kamillethee zetten, afkoelen en dan met een wattenschijfje met kamillethee over haar huidje! Doet ze ook zelf en alleen maar leuk en werkt goed!! Is trouwens ook voor eczeem een prima idee! Zo, een lang antwoord, maar je kent me een beetje, als ik eenmaal begin... Zo, testtijd!
mex wat sneu voor je meisje zeg!! mijn zoontje heeft ook exceem maar niet zo erg als jij het omsschrijft maar wel in zijn gezicht en om zijn oogjes. jij gebruikt zalf van het merk eucarin? waar is dat te koop? gebruik nu lannetezalf maar vind het niet echt helpen. peuterdan/gym lijkt mij ook super leuk om straks te gaan doen met mijn zoontje ik heb net even cb ovu testjes besteld op een website die gaat sluiten ik had nu 14 ovu testje voor 20 euro!! dus was uitverkoop daar ook zwnagerschaps testen enzo!
Baby, welke site is dat?? Ik koop Eucerin bij de apotheek. Op de site van Eucerin kan je kijken welke ook geschikt zijn voor kinderen. Zo is er ook de Omega in bepaalde procenten,waarvan er één geschikt is voor kinderen. Ook is er het merk Decubal, dit schijnt ook super te zijn en wil ik gaan proberen. De bodylotion, daar zit niacinamide in en dit schijnt echt een hele goede toevoeging te zijn. In veel crèmes enz zitten schadelijke stoffen, wat op den duur huidproblemen geeft. Helaas zelf aan de lijve ondervonden jaren terug,met heel wat zoektochten naar de juiste producten.... Decubal heeft ook een crème welke geschikt is voor kinderen en ook ondersteunt bij eczeem en psoriasis. Ik lees veel op de site van Jetske Ultee, een dermatologisch arts welke een eigen huidverzorging en een boek heeft, en daar staan oa merken op die geen kwaad kunnen voor de huid. En juist dat heeft de kinderhuid nodig. Net getest: KNAL!! Enorm KNAL!! Maar.... gisteren geklust en aangezien ei vandaag niet zal springen, wil ik toch morgen klussen. Anders is het gisteren, vandaag én morgen. Dat heeft al maanden niet gewerkt. Dus ga ik voor morgen. Ochtend... denk ik... want om 7u staan de stukadoren weer voor de deur
Hoihoi, mooi dat ie knal is! Dan kan morgen klussen toch ook prima? Waarom trouwens 2 keer testen op een dag? Groetjes, José
Wow Mex, knaltest!!! Ja ik zou ook morgenochtend klussen!!! Grappig, want ik heb tegen mijn man gezegd, "afgelopen maand hebben we 's avonds geklust, deze ronde gaan we 's ochtends klussen." Want toen ik van onze dochter zwanger werd, hadden we die ronde ook 's ochtends geklust hahahaha... Hoop dat het helpt! Ik zal me eens gaan verdiepen in de produkten die je net noemde. Bedankt!
Hihihi, dat had ik vorige ronde, dan maar 's morgens aan de klus, want ja, ook bij mijn zwangerschap: nadat we vaker ' morgens klusten. Alleen hielp het de vorige ronde niet , nog altijd hebben we niet het juiste recept gevonden he? Morgenochtend word denk ik wel lastig, die klussers (hoe toepasselijk ) komen om 7u... Ik denk morgenavond. Was van plan om mij er deze ronde niet te druk om te maken, dat is aardig gelukt (1x testen op een dag, laat gaan testen). Joos, soms is 2x testen op een dag handig, vooral als je twijfelt of de test wel of niet positief is. Zo kan het ook zijn dat de test een paar uur later alweer lichter wordt. Dan weet je dat je je piek echt al hebt gehad en dat je moet gaan klussen. Maar het kan ook zijn dat de test nog donkerder is en dat je dus echt je piek te pakken hebt! Daarna duurt het dan nog 24-48u voor je ei springt. Al kan het ook eerder, of ook later zijn. Dat is de natuur he? We weten niets zeker!