Hoi Mex, He bah wat frustrerend of niet? (Wat je man betreft) Misschien komt het door de drukte in huis qua verbouwen/klussen? Wat je temp en ei betreft, zou het niet zo kunnen zijn dat je deze maand zo ontzettend veel aan je hoofd hebt; gezondheid van je meisje, je werk, de rotzooi in huis etc... Ik begrijp dat je enorm baalt van je lange cyclus. Weet er helaas alles van Komt goed meis! Vooral niet druk maken!! lfs
Hoihoi, ik lees dezelfde frustratie zo'n beetje als die ik nu ervaar. Zit op cyclusdag 14 en gister gaf de test 3 kleine dunne streepjes aan. Hoe bizar? Zo precies op de randjes van waar de streep eigenlijk moet zitten. Was wel druk en op het werk, maar verder niets anders als anders. Dus ik rond 0.00 nog een keer testen, dikke niks, net als de voorgaande dagen. Heb cyclus van gemiddeld 30 dagen dus zou ook nog te vroeg zijn. Vanmorgen spontane verhoging! 36,7, komend van 36,4. ??? Zou ik dan mijn ei gemist hebben? Dan spontaan ook beetje krampen in onderbuik alsof ik ongesteld moet worden? Of komt dit omdat ik ermee bezig ben in mijn hoofd. Twijfel om donor te laten komen of toch maar af te wachten.... Was er gewoon beetje raar van, want wilde toch echt in april beginnen met ronde 1. Maar weer gaan slapen na er even uit te zijn geweest en net besloten maar af te wachten wat de testen aankomende dagen aangeven. Mocht ik ei gemist hebben (aangezien de testen niets aan knal laten zien nog, gok ik nog maar van niet) dan zal ik toch in mei gaan beginnen, zoals mijn eerste plan ook was. Toch duim ik stiekum dat ei nog komt in aankomende dagen! Iedereen succes met alles!! Groetjes, Joos.
En dan denk je...even google erbij om te kijken wat de verschillende meningen zijn over wanneer ik mijn ovulatie zou hebben. Nou daar word je erg onzeker van! De ene zegt: morgen beste dag. De andere zegt: overmorgen. En dat terwijl de testen nog niets aangeven (of ik heb iets gemist, maar als ik vergelijk met vorige maand, lijkt me dat niet). Wat te doen? Dan toch donor vragen morgen te komen...ben ik voor ongeveer 3 dagen klaar....dus mocht ik in die 3 dagen de piek hebben...zou het eventueel misschien nog wel raak kunnen zijn. Maar...als dat niet het geval is en de piek komt toch maandag of later ... is onze donor te vroeg aanwezig geweest. Sjonge...nu ik dan ook echt ervoor wil gaan...blijkt het ineens erg spannend en kan ik niet wachten tot die streep er (net als vorige maand) gewoon komt te staan! Afwachten maar weer....morgen pas weer testen. Denk niet dat na de negatieve test van vanmorgen, deze vanavond al zo anders zal zijn....toch? Groetjes, Joos.
Hier test nauwelijks een streepje zit op dag 18 dus ben weer bang voor lange cyclus!! Druk weekend hier Pff maar wel gezellig Mex denk ook dat het door alle drukte komt hoor en alles wat je aan je hoofd hebt!
Hahaha Joos heel herkenbaar dat het je allemaal onzeker kan maken. Maar een tip: NIET GOOGLE-EN!!! Dat heb ik wel geleerd en geldt eigenlijk voor alles. Je moet niet gaan google-en,want dat kan je erg onzeker maken. Wat betreft je piek, ik denk zelf dat je je piek niet zo gauw kunt missen als je dagelijks test. Ik denk dat ie nog moet komen, maar garantie kan ik helaas niet geven Ja moeilijk he en ik begrijp dat je erg in dubio staat... Ik hoop dat je snel je piek mag vinden. Heb je al vruchtbaar slijm kunnen spotten?
Hi meis, Druk, maar gezellig weekend? Leuk! Hier relatief rustig weekendje. Vanmiddag op (kinder)verjaardagsvisite en verder helemaal niks op de agenda staan. Is ook wel eens lekker. Oh ik hoop echt dat je niet wéér een hele lange cyclus hebt hoor!
Joos, nee hoor, bij een stijging vd temp hoeft je ei niet al geweest te zijn. Pas als die stijging aanhoudt is de kans dat je ei is geweest. Maar, temperatuur kan zo verschillen,dat is echt gewoon je lijf. Ongikrampen zijn vaak eikrampen, maar ook die hoeven niet te betekenen dat je ei springt, een ei wat zich rijpt kan ook krampen geven. Zo had ik van de week ook flinke krampen, maar mijn ei is pas een dag of 2 later gesprongen. Ik had vanmorgen 37.0, dus ik ga ervan uit dat mijn ei gisteren of eergisteren is gesprongen. Baby, ik hoop echt dat je snel je ei vindt en niet weer zo extreem laat! Ik vind dit bij mij al veel te lang duren, ei op dag 22 waarschijnlijk, kan je nagaan hoe jij dat hebt! Maar, in een paar dagen tijd kan een hoop gebeuren hoor! Joos, inderdaad, niet google-en! Zeker niet op eisprong met ovulatiekalenders, ze geven allemaal wat anders aan EN gaan meestal uit van een LF van 14 en dat is nu eenmaal verschillend. Niet doen dus! Ik deed het ook, maar je wordt er echt niet wijzer van. Vertrouw op je lijf en op je ovutesten. Iedere cyclus is anders, bijna niemand heeft iedere maand op dezelfde dag eisprong, dezelfde hoeveelheid cyclusdagen, dezelfde hoeveelheid LF. Allerlei verschillende factoren spelen daarin mee. Kijk naar mij, vorige maand ei op dag 14, nu op dag 22! Dat is een hele week! Onregelmatig dus. En, de kans bestaat dat, omdat je er veel mee bezig bent, je lijf daar ook op reageert. Hoe leuk ook, het is toch ook een vorm van stress. Amy, lekker dagje vandaag? Schiet het al een beetje op je cyclus of gaat het je te langzaam? X mex
Oohhh...zo fijn te lezen wat jullie schrijven! Ik weet dat ik gerust op mijn testen af kan gaan, maar dan ineens denk ik...toch nog maar even kijken op internet. Dus stop ik daarmee en wacht 'rustig' af hahaha. Ik moet erg veel werken deze week en heb al kunnen regelen dat ik de dinsdagdienst kan ruilen met de maandag. Zoals de test nu laat zien komt de piek morgen niet, dus kan ik beter morgen werken ipv dinsdag. Alleen de woensdag (dan zou de piek als ik regelmatig zou blijven, er zijn) werk ik van 9-19. Dus moet even checken of onze donor de avond kan komen. Zo niet, zou ik toch moeten kijken of ik de middag vrij kan krijgen. En dan nog testen op het werk...pfff...hahaha. Valt even minder goed samen. Maaaaarrrrr....als de piek woensdag is, zou donderdag nog kunnen insemineren en die dag zijn we beide vrij... Wachten wachten wachten! Spannend en leuk! Groetjes en tot snel!
Hoi meiden, Rustig dagje hier. Ik had afgelopen week heel wat bloemetjes gekocht, maar door het slechte weer nog niet in de tuin kunnen zetten. Vanmiddag heb ik het er even van genomen. Heerlijk in het zonnetje de bloemetjes erin gezet. Voor- en achtertuin staan er weer mooi bij Mex, het gaat me echt veeeeeel te langzaam hihi... Wachten is niet leuk! Hebben jullie een leuk weekend -mijn vraagteken doet het niet op het toetsenbord- Al is het in de rotzooi
Huh.... ik spot net veel vruchtbaar slijm. Eiwit! Nu is het mijn beurt omveen rare cyclus te hebben denk ik.... Verder heerlijk hoor hier,ondanks de rotzooi! Maar dat is eind deze week hopelijk klaar !
Amy, nee, ik heb niet getest.... Na de positieve test heb ik nog een dag getest en daarna niet meer. Morgen misschien nog maar even doen en manlief melden dat we vanavond nog verder moeten klussen Gisteravond had ik echt het idee dat ei was geweest, dus ik vertel dit aan mijn man, en hij schrok echt en voelde zich schuldig omdat hij 's morgens zoiets had van 'niet nu'. Dus ik denk dat als ik dit zeg dat hij dan echt wel denkt van 'laat ik maar luisteren'
Hoihoi, Hoop ik ergens in deze dagen mijn piek te hebben, want ben aan de regel met mijn diensten om te ruilen hahaha. Ga zo nog een test doen om te zien of er al wat aan lijkt te komen. Zo niet, dan de maandag en dinsdag werken ipv de woensdag en donderdag. Gelukkig kan ik deze week dit alles ruilen...wat een geregel zeg hahaha! Afwachten maar weer en proberen los te laten. Groetjes en tot horens. Joos.
Joos, heb jij veel avonddiensten omdat je moet ruilen? Want in principe kan je na je piek nog wel even wachten om te insemineren, omdat je nog een uur of 24-48 hebt. Hier gisteren inderdaad man afgericht Amy , hij gaf geen tegengas, hihihihi. Maar, vanmorgen 36,8 en bij het invullen van FF gaf FF een kruis aan ! Jippie!!! Volgens FF ei op dag 21. 21!! Dat is voor mij echt laat! Maar goed, dat kan gebeuren en als het nu een beetje meezit....mocht het deze ronde niet gelukt zijn ben ik als het goed is net niet ongi als we een weekendje weg gaan! Het zal er om hangen. Misschien kan ik dan zelfs wel testen! Zou ook wel heel erg leuk zijn! Kortom, ik zit op de wachtbank! We lopen hier zo ongelijk dat we bijna nooit met z'n meerderen op die vreselijke wachtbank zitten he? Gelukkig zijn we veel bezig in en om het huis,dat helpt hopelijk ook. Straks even naar de kno voor mijzelf, vanmiddag de tandarts, morgen niets, woensdag dansen, donderdag en vrijdag werken en dan kunnen we het weekend eindelijk het huis schoonmaken en weer een beetje normaal inrichten. Zegt mijn man dat hij pas eind volgende week de bank wil laten komen!! EHH?? Nou nee! De verwarming ophangen en de stopcontacten plaatsen is geen smerige klus, dus die bank kan gewoon komen. Eindelijk weer lekker zitten !
Hoihoi, deze week dinsdag 14.30-22.00 en woensdag 9.00-19.00. Rond 24e a 25e zou eventueel ei in aantocht zijn, dus was dit niet zo handig met mijn diensten. Maarrr....vandaag ga ik werken en morgen de dagdienst. Woensdag dan vrij, dus alle ruimte om ei en donor te ontvangen haha. Nou duimen dat dat ook zal gebeuren. Gelukkig donderdag ook vrij en vrijdag pas de slaapdienst om 18.30 beginnen. Groetjes en duim ook voor degene die dat nodig hebben!
Nou Joos, en nu maar hopen dat je lijf doet wat jij wilt!! Hoe zijn je testen nu? Blijft toch lastig hoor, het is nauwelijks te plannen helaas! Zou trouwens wel heel handig zijn, als je het kon plannen, want dan hoefden we niet zo te zoeken Stap ik vanmorgen op mijn fiets (elektrische, veel gebruikt door mijn man dit weekend), ben ik de hoek om.... batterij leeg! En zonder batterij is het zwaar fietsen, zeker een kwartier. Dus omgekeerd, ziekenhuis gebeld en afgezegd. Gelukkig kan ik morgen al terecht! Daarna boos mijn man gebeld, dat als hij dan mijn fiets leent, dat hij dan wel de batterij moet controleren! Daarbij, hij is bijna 2 meter en kan echt niet om mijn fiets, te klein frame enz. Hij maar mopperen dat hij te weinig beweegt, pak dan je eigen fiets, nietwaar? Ik ga mijn moppie naar bed brengen, straks met haar naar de tandarts, zij gaat voor het eerst!!
Hoihoi, mijn test vanmorgen gaf al lichtelijk iets meer aan als niets... Ben benieuwd. Moet nu oppassen dat ik niet om het uur wil gaan testen. Heeft geen zin, maar voelt wel zo hahaha. Kan het streepje er wel op kijken! Rekbaar slijm...geen idee of ik dat heb, Nooit zo op gelet eigenlijk. Ik weet dat ik altijd wel beetje van allerlei rekbare dingen tegenkom haha. Zal er eens op letten. Balen van de fiets, maar wel fijn dat je zo snel weer een afsprak kom maken. Ik ga weer verder, zo alweer naar het werk. Groetjes, Joos.
Hihi Mex, ik heb zooo moeten lachen om jouw fiets-verhaal. Ik zag even helemaal voor me Oh wat spannend zeg, je meisje voor het eerst naar de tandarts! Ik heb ooit gelezen: vooral niet zeggen dat het niet eng is. Want dan worden ze juist alert Joos, ik hoop dat je lichaam naar je luistert. Jammer, dat het allemaal niet te plannen valt he. Succes!
Grrr... heel verhaal... weg! Amy, bedankt voor de tip! Heb gezegd dat we straks na het slapen naar de tandarts gaan, een tandendokter en dat ze gaat kijken naar haar tandjes. Ook gezegd dat de tandarts dan vast gaat zeggen dat ze mooie tandjes heeft en dat het leuk is bij de tandarts. "waar gaan we straks naar toe?" "tanneh dokker!". Lekker grietje. Ik moet zelf ook, mondhygieniste,dus hoop dat het gaat. Mijn meisje is niet zo van het wachten, dus graag een hoog tempo! Joos, weet je zeker dat je ei morgen/overmorgen in aantocht is? Je geeft aan dat je test iets meer dan niets aangeeft, dan lijkt het mij dat je piek nog wel even op zich laat wachten... Heb je een foto van je test? Meerdere keren testen hoeft dan ook echt nog niet hoor! Zou ik pas doen als de teststreep goed duidelijk wordt, tegen positief aan. Of als je twijfeltesten krijgt. Maar, meer dan 2x per dag zou ik zeker niet doen. LH bouwt zich langzaam op, meerdere keren testen heeft geen nut. Amy, lach er maar om ! Ik was best boos hoor! En dat heeft ie geweten ook! Ik weet niet waar mijn vent last van heeft, lijkt wel of hij ongesteld moet worden! In ieder geval, hij riep voor de verbouwing steeds dat het allemaal wel mee zou vallen, maar nu..... hij is het zo zat, en hij werkt 5 dagen! Ik zit er middenin he? Dat wat hier staat en dat wat opgeruimd moet worden (was, afwas, speelgoed enz), ruimt hij zeer slordig op, ik noem het verplaatsen ipv opruimen, hij laat alles achter zich slingeren... Momenteel is hij echt even niet leuk! En dat vind ik ook niet leuk !