Sensitest vraagje

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by amy1981, Dec 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    khm... ja okey ik dacht dat deze hetzelfde waren - maar blijkbaar heb ik inderdaad een gewone en een gevoelige besteld...
    maar wat vreemd is dat controle streep ik ook super zacht is want in groene niet het geval is!
    voor mij nu allen de groene dus!! :) bedankt meiden voor de uitleg!

2. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    okey ik had dus dit besteld : welke zijn grone dan en welke gewone....

se-lhdips 1
    Sensitest ovulatietest dipstick sensitive
    pakket 24 stuks Ovulatietest € 24.99

se-pack01 1
    Starterspakket met 24 ovulatietesten en 3 zwangerschapstesten

3. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Piccolina, het starterspakket is met de gewone testen en die andere is dus met de gevoelige (staat er ook: dipstick sensitive).

Ik zou als ik jou was dus ook de gevoelige gebruiken (groene)

Vanmorgen 36.9, het is dus gewoon zo dat deze ronde mijn temp niet zo heel hoog is, we zien wel.
    Vandaag 7 dpo, zitten op de helft :D!

Vannacht, of eigenlijk vanmorgen vroeg, lag ik heerlijk op mijn rechterzij en terwijl ik wat wakker werd, wilde ik mij omdraaien naar mijn rug. Nou, dat ging dus niet. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, maar als ik wilde omdraaien en tegelijkertijd mijn benen wat wilde uitstrekken, had ik enorme kramp thv de baarmoeder...
    Ik moest echt in gebogen houding overeind komen en toen ben ik op mijn andere zij gaan liggen, ik kon niet gestrekt.

Toen ik echt wakker was, zo rond 7u, bedacht ik mij dat ik dit eerder heb gehad, maar wanneer? het is lang geleden, dat weet ik wel.
    Toch, ergens in mijn hoofd blijft rondspoken dat ik dit dus in 2009 heb gehad en toen positief testte. Toen heb ik het namelijk meerdere keren gehad.

Maar, de tijd zal het leren, testen op 7 dpo is van de zotte, dus dat doe ik niet. Misschien ergens woensdag eens een poging wagen?

Amy, ben je al aan het testen?

Baby, je ei geweest? Hoe is je temp?

Joos, al een knaltest gehad?

4. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,013
    0
    0
    Spannend Mex! Nu nog niet testen hoor, probeer je in te houden hihi.

Ik ben nog niet aan het testen. Vanmorgen vergeten te tempen trouwens. Maar de afgelopen 5 dagen was het steeds 36.5
    Ik probeer er deze ronde niet veel mee bezig te zijn, maar jullie herkennen het vast, want hoe dichter ik straks bij dag 17/18/19 etc kom, hoe meer het gaat kriebelen haha.

Jullie allemaal nog leuke plannen vandaag?

Lfs.

5. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Hihihi Amy, zo gaat dat echt he? Je er niet mee bezig houden, maar als dan de dag eraan komt kriebelt het. Dan is ei geweest en dan proberen er niet mee bezig te zijn, maar hoe dichterbij nod, hoe meer kriebels om te testen.
    Ik zal me inhouden, al is het hebben van nog 7 sensitesten en nog zo'n 5 digitale best lastig, het is zo makkelijk om er even 1 te pakken... ;)

Vandaag geen plannen. Manlief is weg en iedereen roept wel 'kom langs' (nou ja, iedereen.... vooral schoonmoeder), maar zelf hier langs komen ho maar. Gek genoeg leer ik mijn vrienden wel kennen hoor als mijn man weg is. Toen mijn man dit werk net deed werd ik plat gebeld door iedereen, nu niet, is gewoon geworden en er wordt vaak gedacht dat ik het wel red. Nu heb ik ook die houding, want ik red het ook wel, maar het is toch leuk als iemand even belt hoe het gaat.
    Toen de vorige reis mijn dochter ziek was, bood ook niemand hulp, behalve mijn zus. Mijn oudste zus notabene, die het zelf moeilijk genoeg heeft.

Dus, lekker thuis met mijn moppie, die overigens vreselijk mama aan het testen is, veel 'zeurt', niets wil en dus liggen we regelmatig overhoop met elkaar.
    Nog maar genieten van dit weer, straks zwembadje vullen, want het beloofd kouder te gaan worden.

6. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,013
    0
    0
    Geniet ervan meis! Het ziet er heerlijk uit.
    Ennuh... als je naar een test wilt grijpen, denk dan maar dat Amy meeloert en nee roept hahahaha:p

7. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,013
    0
    0
    Baby is stil. Denk druk aan de klus:p

8. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    LOL! Ik zal er aan denken!! Ik moet er niet aan denken dat ik geconcentreerd boven een test loer en jij ineens "boe!!" roept :$!
    Hahaha, zal ik even raar staan kijken ;)!

Badje is uit de schuur, straks als mijn kleine mopperkont in bed ligt ga ik 'm vullen. Fijn werk voor de rug, liters gaat er in, maar ik hou het bij een laagje, want ik denk dat ze meteen haar gietertje vult en de planten water gaat geven :D.

Baby is inderdaad stil, die werkt zich in het zweet ;)! Heerlijk klusweer...;)

9. baby1985

baby1985 Bekend lid

Jan 21, 2012
    780
    0
    16
    Haha nee ei niet geweest temp laag 36.4 dus word nu wel weer onzeker! Eergisteren posi test gister niet vind het heel vreemd!

Het is heerlijk weer zeg wij zijn nu weer terug onderweg van de dierentuin was erg leuk en veel schaduw zoontje vond het ook erg leuk:)

10. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Baby, wat vind je er vreemd aan dan?

Na je positieve test duurt het nog even voor je ei springt en duurt het ook nog even dat je temperatuur stijgt. Je ziet echt pas een tempstijging na eisprong, niet eerder.
    De positieve test geeft dus aan dat je ei onderweg is en het is heel normaal dat de dag erna de test niet meer positief is, omdat je met de test je LH meet, wat maar kort een piek kent. Daarna zakt ie weer omdat het lijf zich klaar maakt voor een eisprong.
    De piek blijft niet hoog.

Je temp is nu 36.4, ik weet niet hoe je temp de andere dagen was, maar gezien vrijdag een positieve test, zou vandaag je eisprong kunnen zijn.

Wisten jullie trouwens dat je ei in de herfst en winter meestal 's nachts springt en in de lente/zomer overdag?
    Had ik eens gelezen, vind dat wel bijzonder.

Dus Baby, ik zou echt nog wel een klusmoment pakken vandaag hoor!

11. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Ik word vandaag trouwens regelmatig geteisterd door flinke krampen.
    Ik zit op 7dpo, dus kom op zeg.... Is vannacht natuurlijk al begonnen, en sinds begin van de middag weer. Vooral als ik zoals nu achter de laptop zit, aan tafel.
    Kortom, de hele tijd een zeurderig gevoel in mijn buik!

:D ha, mijn meisje is wakker! Hopelijk is ze beter te spreken dan vanmorgen ;)

12. baby1985

baby1985 Bekend lid

Jan 21, 2012
    780
    0
    16

Nou dat word vanaaf dan de 3e avond Hihi we maken het dan maar even gezellie!!:D

13. Joos1978

Joos1978 Actief lid

Mar 23, 2012
    278
    0
    0
    Werk: crisisopvang. Passie: muziek en de mens. Wen
    in Twente
    Hoihoi,

even korte update hier.
    Vanmorgen temp best hoog voor mijn doen (36,8)
    Best lastig de boel los te laten. Temp hoog voor ei is voor mij ongewoon. Testen nog niets knal.
    Weet dat ik me niet druk hoef te maken, vorige maanden deden testen het ook prima.
    Maar ga dan bijna weer twijfelen of ik niet iets gemist heb, puur als ik op temp af ga.
    Zit nu op cd 30...dus ei weer later als ik gewend was. Laatste keer was cyclus 37 dagen ...

Heb met mijzelf afgesproken (en ook donor gevraagd) of hij sowieso 3 juni wil langskomen voor insemineren mocht piek er nog niet zijn.
    Stel piek is er rond de 5e, dan maak ik nog een kleine kans....

Verder veel gewerkt en merk dat ik echt moe ben.
    Kan zo eerder naar huis omdat het rustig is op de groep.
    Morgen ben ik niet nodig (mits er nog jongeren geplaatst worden vannacht) dus lekker de dag voor mij alleen! Just moi vanaf half 3!

Reageer later op jullie verhalen.

Groetjes!!

14. Joos1978

Joos1978 Actief lid

Mar 23, 2012
    278
    0
    0
    in Twente
    Vergeten erbij te melden dat de (gevoelige) test vandaag een wat lichtere streep aangeeft als paar dagen geleden...
    Loslaten José!!

15. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Joos, ik begrijp iets niet.... zit jij echt al op cd 30??
    Dat zou dan betekenen dat je cyclus deze ronde dik over de 40 dagen gaat, dat had je voorheen toch niet of heb ik het verkeerd begrepen?
    Wanneer begon je laatste ongi dan?
    Ik meen mij te herinneren dat ik al ongi was geweest toen jij ongi werd. Of ben ik nu helemaal in de war?

Misschien een tip, maar als je onzeker wordt van de gewone testen, moet je die echt niet gebruiken.
    De gevoelige geven inderdaad altijd wel een licht teststreepje, maar bij de piek knalt ie er echt af, dus dat geeft dan veel meer zekerheid dan al die onzekerheid!

Heerlijk dat je vrij bent :D!

Het beloofd weer koud te gaan worden, tenminste, kouder dan het nu is. ik zit er helemaal niet op te wachten, ben er eigenlijk wel mee aan, want juist díe weeromslagen maken mijn meisje ziek...

16. Joos1978

Joos1978 Actief lid

Mar 23, 2012
    278
    0
    0
    in Twente
    Euh, geloof dat ik wat in de war ben.
    Heb zo'n kaartje gekregen om uit te vinden wanneer je ei zal zijn...
    Daar las ik op dat als ik cyclus vab 30 dagen zou hebben ik vandaag mijn piek zou hebben.
    Vandaar de verwarring met het getal 30 hahaha...oepss...
    Zit dus niet op cd 30...maar als ik nu normale 30 dagen cyclus zou hebben...zou mijn piek vandaag moeten zijn...
    Zeg ik het nu goed?
    Geloof het wel..hihi...
    Ik werd 16e flink ongesteld...dus zit vandaag op cd 12.
    Volgens mij haal ik nu van alles door elkaar...maar goed...
    Laatste keer kreeg ik ei opn cd 25...uh...klopt dit allemaal wel hahaha.
    Euh...ik kijk morgen verder...mijn hersens werken niet zo goed vandaag hihi.
    Volgens mijn tellingen en het schijfje zou ik aankomende week mijn ei kunnen hebben...dus blijf maar gewoon testen en merk het snel genoeg!
    Jawel..ik zit wel goed. Al breng ik het nu wel erg krom allemaal...
    Denk ik ...lol.
    Kortom ik blijf duimen op aankomende week.
    Al bedenk ik mij net, vorige maand had ik ei rond de 4e mei.
    Volgens mij vergis ik me toch. Want als ik mijn normale cyclus weer heb, zou ik nu toch ook pas ei begin juni hebben?
    Nou goed, kijk e vanavond nog even naar.
    Blijf gewoon duimen!!

17. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    LOL! Joos, tijd voor je bed ;)!
    Nee meid, als je 'nog maar' op dag 12 zit, dan is je ei echt nog niet geweest hoor! Je bent zelfs vroeg begonnen met testen! Dat is een dure voor je ;)

Als je ei nog niet geweest is de 5e juni, dan is het echt geen gek idee om de donor langs te laten komen, maar je hebt best kans dat je voor die tijd toch nog even je ei mee pikt!

18. baby1985

baby1985 Bekend lid

Jan 21, 2012
    780
    0
    16
    Heey dames

Vandaag een hele mooie tempstijging gehad van gister 36.4 naar vannochtend 36.7! Dus ga er van uit dat mijn ei is geweest!
    Fijne dag vandaag allemaal! :)

19. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Baby... zie je wel!! ;)
    Nu waarschijnlijk op de wachtbank, gezellig, kom erbij! Zit ik in ieder geval niet meer in mijn eentje, maar goed, ik zit wel al op dpo 8.

Vannacht geen kramp gehad, en vandaag verder ook nog geen kramp tot nu toe. Ben ook weer wat beter te spreken, het was de afgelopen twee dagen net alsof ik ieder moment ongesteld kon gaan worden, niet te harden, zo saggie als ik was.

Toch vind ik het bijna jammer dat ik vannacht geen kramp had, ik heb gisteren namelijk even heel sterk een goed gevoel gehad. Waarschijnlijk vanwege die kramp, die zo herkenbaar was, maar niet meer weet waarvan ik mij dat nou écht herinner.
    We zullen zien.

Vanmorgen om 5.45 klaar wakker, temp was 36.8.
    Om 7u was mijn moppie wakker, maar nog even bij mij in bed genomen, vielen we weer in slaap tot 8.30! Toen was temp 37.1.
    Ik denk dat de 'lage' temp dus komt door het tijdstip, want de laatste dagen tempte ik steeds tussen 6-7 ipv later. Dus ik hou de 36.8 aan.

Nu weer genieten van dit weer, vanmorgen al een rondje gelopen met dochter en haar buggy :D. Nu zit zij even achter de Ipad en ik achter de laptop, zo heerlijk naar buiten in de tuin!

20. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,013
    0
    0
    Hi Mex, red je het allemaal? wat super weer he.
    Wij gaan vandaag aan de klus, in huis weliswaar:p Verder met het kamertje van ons lieve meisje!

Baby, super! Nu op de wachtbank. Ik duim voor jullie hoor!

Share This Page