Hoihoi, wat een dagen! Niet lekker voelen, slecht slapen, moe. Beetje buikkrampen, zeer lichaam. Gisteren lichte bruine afscheiding, net licht rood een beetje. Zit op dpo 6 en temp was nog mooi hoog vanmorgen 36,9. Tis gewoon of de ongesteldheid die er (veel eerder als normaal) aan komt. Of misschien deze klachten vanwege innesteling. Beide kant, maar de een kan ik nog niet testen want dat is te vroeg. De ander zet zich dan nog niet door (en hopelijk doet ie dat ook niet, want dan heb ik wel een erg korte LF) Merk dat ik het lastig los kan laten omdat ik steeds zo'n last van mijn lijf heb. En de klachten lijken wel op een ongesteldheid, maar toch ook weer niet. Heb dan toch maar even een paracetamol genomen, want moet vanavond nog werken en ik voel me zooo brak! Dus...blijven duimen dat mijn lichaam wat heftig reageert op eventueel innesteling.... En maar even rustig aan doen deze dagen. Ik heb nog even gekeken naar afgelopen maanden, hoelang mijn LF periode steeds was. Dat ligt tussen de 11 en 14 dagen. Ik zou met de testen 4 dagen voor NOD kunnen testen toch? Dan zou dat toch eventueel op dag 10 dpo al kunnen? Dat zou dan woensdag zijn... Nou ja ach...ik zie wel...maar dit alles maakt me even onzeker en voel me er niet zo prettig bij. Thanks for listening! Groetjes, Joos.
Joos, ik ga een best wel persoonlijke vraag stellen, als je geen antwoord wilt geven, ook goed hoor! Maar hoe insemineren jullie? Ik zie dat zo voor mij dat jullie het opgevangen zaad in een spuitje doen en dan inbrengen, klopt dat? Of maak je ook nog ergens anders gebruik van? Ik denk mij zo in dat het gebruik van een spuitje misschien wel wat lichte wondjes kan geven en dat je daardoor misschien wat meer pijn hebt ofzo, of dat het niet goed schoon was oid, ik roep maar wat. Toch, je lijf kan misschien best wel reageren op een innesteling, dat duurt bij de één heel even, de ander heeft er langer last van. 6dpo is gewoon te kort om ongesteld te worden, zo simpel is dat. Je ei kan niet eerder geweest zijn, dat heb je kunnen zien dmv de ovulatietesten. En weet je, als je klachten hebt, dan kun je het ook niet loslaten, dan let je op alles, begrijpelijk hoor, heb ik zelf ook! Zo heb ik zelfs dat ik tijdens de menstruatie denk van "hee, wat is dit dan?" als ik even nog misselijk ben of pijnlijke borsten. Dus ja, hoezo er mee bezig zijn. Heb je testen in huis? Ik weet niet hoe lang je lf normaal is, maar als je bijvoorbeeld een lf van 11 dagen hebt, dan kun je over 2 dagen al gaan testen. Mocht het nu zo zijn dat je zwanger bent, wil ik je recept ! Succes meid en als het niet gaat met werken, dan niet hoor, luister naar jezelf!
Hoihoi, leuke vraag die weinig mensen maar durven te stellen. Of ze gaan er grapjes overmaken. En al is het best grappig...de hele tijd...ach...waar mensen maar blij van worden denk ik dan. Alles is steriel en inderdaad vanuit een potje in een spuitje en inbrengen. Ervaring van donor is daarmee positief, dus daar eerst mee begonnen. Heb stomweg door zenuwen het spuitje eerst iets te hoog (tis maar hoe je het bekijkt hihi) geplaatst en wat doorgedrukt en dat heeft even pijn gedaan later ook. Toch gelukkig al snel door gehad en netjes lager geplaatst. Ja hoe kun je dat nou missen, nou dat lukte mij haha. Mocht ik na een paar rondes niet zwanger raken, wil ik 2 keer insemineren proberen. Voel me iets beter nu na even geslapen te hebben en mijzelf verwent met 4 paar nieuwe oorbellen hahaha. Las op een ander onderwerp dat anderen beetje zelfde klachten hebben als ik...was even fijn de herkenning te vinden en dezelfde spanning daarom heen. Heeft me ook goed gedaan. En reactie vanuit jullie kant is ook fijn. Ik had ook al gekeken naar mijn LF tijd. En meestal rond dag 11 en 12 lichte bruine afscheiding, en dag 13 of 14 echt helder bloed. Dus ja...welke dag telt dan echt...ik geloof 13 en 14... Maar ik zat inderdaad ook al te rekenen dat als ik de 11e dag aan hou, ik al vrij snel mag testen. Vorige maand dag 10 getest...was negatief en 2 dagen later begon de bruine afscheiding... Dus als ik dag 10 aan hou, moet ik nog 4 dagen wachten. Mocht het raak zijn...dan is het bovenstaande mijn recept... Liefs, Joos.
LOL! Nee Joos, dan willen we dag van positieve test, en de dag van inseminatie! En gaan we massaal insemineren . Tja meid, je doet het dus allemaal steriel en ach, als je even verkeerd zit, dan kan dat even wondjes geven, maar verwacht niet dat je dan nu nog pijn hebt of klachten ervan. Zal mij niets verbazen als je zwanger bent hoor! Zou wel super zijn! We slepen je wel door die dagen heen hoor, en anders een gevoelige test als je niet kunt wachten! Nog even meid, dan weet je meer!
't heeft ook echt geen zin op dag 6 te testen .... Toch? Geloof ook niet want het hormoon heeft dan nog amper kans gehad zich bekend te maken ... toch? En ik zeg wel dag 6, maar kan ook dag 5 zijn...heb vanaf de maandag geteld omdat ik de zondag inseminatie heb gedaan en de maandag de temp omhoog ging. Dus fijn de steun!
dan kan je wel dag 6 zeggen hoor. Op de dag dat je temp omhoog is, is je ei geweest,de stijging geeft een gesprongen ei aan, dus dan heb je waarschijnlijk zondag je ei gehad. Misschien zit je dan zelfs wel al op dag 7. Wanneer had je ook alweer de knallende ovutest?
Knallende test van sensitieve op zondag, die dag ook inseminatie gedaan, daarna niet meer getest. Wel getempt, en had de zondag nog 36,5....maandag 36,7 dinsdag 36,8 en woensdag 37,1. Schaam...heb net toch test gedaan...te nieuwsgierig wat er zou gebeuren...natuurlijk dom maar moet wel alles met eigen ogen gezien hebben of meegemaakt hebben...was natuurlijk omo wit. Dus nee, dag 6 kan niet....of....ik ben ook echt niet zwanger. Kortom...ik moet afwachten!
Grrrmmpppfffhhh!!! Alweer zoo slecht geslapen! Slaap thuis al minder de laatste week, nu op het werk misschien 3 uurtjes geslapen, waar ik er 9 had kunnen hebben. En maar last van opboeren en maagzuur! Verder amper nog afscheiding en mijn lichaam voelt alweer wat lichter aan. Soms denk ik...wil ik dan zo graag, dat mijn lichaam op mijn wil reageerd? Of is dit allemaal echt en gebeurt er daadwerkelijk wat in mijn lichaam? Zullen zien. Maar als de klachten wat minder worden, merk ik gelijk dat ik minder bezig ga met de vraag word ik ongesteld of ben ik toch misschien ... Wordt vervolgt! Oh ja, nu dus dpo 7 met vanmorgen om half 3 (hihi was bang dat mocht ik in slaap vallen, ik rond 6 uur niet wakker zou worden) 37,0 en om half 6 37,3. Dus temp is ok! Groetjes, Joos.
Joos, je maakt het spannend! En ach, je kan jezelf soms zo bezig houden dat iets in je lichaam je er gewoon toe 'dwingt' om te testen, dat kan je dan een rustiger gevoel geven, want je zult nu de eerstkomende dagen niet meer gaan testen. Tenminste, zo werkt dat bij mij Als ik even kijk naar je temp, dan lijkt het erop dat je zondag je ei hebt gehad. Na zondag ging je temp met 0.2 graden omhoog en bleef daarna ook die 0.2 graden hoger. Maandag zou ook nog kunnen, al is die stijging van maandag-dinsdag slechts 0.1 graad, dus dat zou dan eerder zondag zijn. Ik ben benieuwd! het zal mij niets verbazen, al weten we allemaal.... je lijf kan echt hele, hele, hele rare dingen met je uithalen. Geest en lichaam staan zo nauw met elkaar in verbinding, dat je dat je lijf echt kan aandoen! Maar, duimen draaien voor een mooie test over een paar dagen!!
Voor mij is het CD8, begin al afscheiding te krijgen. Ik heb tot nu toe niet getempt, wel zo rustig, maar krijg nu wel testkriebels... . Niet leuk, want was dat niet van plan. Weet ook wel dat ei er nog niet aankomt, ik had vorige x ruim 8 dagen vruchtbaar slijm, dat is er nu nog niet. Prachtig weer hier! Lekker naar het bos geweest en straks nog lekker fietsen en ijsje eten in de stad. Jummie!!
Joos, Jeetje spannend meid! Hier alles rustig...dagen donkere afscheiding gehad na mijn menstruatie, sinds gisteren niet meer Ik heb met mezelf afgesproken te luisteren naar mijn lichaam. Als ik die rare krampen heb doe ik eens een ovu testje om te kijken. Als dat dan weer z'n rare test is doe ik ze niet mee!!!
Poeh, iets rustigere dag als het om de kwaaltjes gaat. Nog wel last van opboeren en maagzuur, maar krampen zo goed als weg en afscheiding bijna kleurloos. Lichaam al minder pijn, dus scheelt weer energie. Sjonge dat waren 2 gekke dagen! Lijkt er dus nog niet op de ongesteldheid komt, hoeft ook niet van mij hoor, hahaha. En verder...pfff...word bijna gek hier want wil zo graag weten of al deze tekenen, de juiste tekenen zijn voor wat het doel is, zwanger zijn! Maar ja, wachten wachten wachten... En heb nu afgesproken niet eerder als woensdag/donderdag te gaan testen. Maar denk dan al snel...tis toch niet zo want 6e dag was dik wit. En vergeet dan totaal dat het dan echt nog te vroeg was. Pffff. Dus...hop op de bank (moe!) en lekker 2e voetbalwedstrijd kijken en wellicht heerlijk in slaap vallen. Tot morgen! Joos.
Wie ligt er alweer wakker? Jep, that's me. En waarom? Omdat mijn temp best laag was zojuist: 36,7 Sniff... Natuurlijk temp lijst erbij gepakt, maar weet ut niet meer. Elke maand toch best beetje anders. Dag 8 begint dus niet zo lekker. Zit mijn gevoel er dan zo naast? en zo ja, waar komen/kwamen die rare klachten dan vandaan? Hopelijk val ik nog weer in slaap, vandaag slaapdienst. Moe beginnen is niet handig. Nog steeds te vroeg voor test en ongesteld worden, dus zal toch moeten wachten. Groetjes, Joos
Joos, dat je temp nu lager is zegt nog niet zoveel hoor. Je was vroeg wakker en je slaapt de laatste tijd onrustiger, dat is allemaal van invloed op je temp. Weet je, voor je het weet is het woensdag, dan zit je op 10 dpo en dan kan je, gezien je lf, wellicht een test wagen. 6 dpo was echt te vroeg hoor, die kan je beschouwen als stress wegnemer Ik hoop dat je nog wat hebt geslapen, succes vandaag met de slaapdienst! Hier schijnt de zon weer, straks misschien even naar een hobbywinkel, moet nog wat voor vaderdag maken en ik heb in gedachten om een sleutelhanger van krimppapier te maken. Maar ja..... waar haal je dat? Ach, en anders naar Action, bord halen en een eigen bord laten beschilderen ofzo, ik kijk wel. Al zegt mijn kleine moppie steeds als ik zeg dat we nog wat voor papadag moeten maken: "keek maken mama, met hakkie!" Cake maken, met een hartje (hakkie) erop. Tja, dus dat gaan we dan ook maar doen. Kortom, ik ben deze week aan het shoppen voor vaderdag. Hoop ik wel meer energie te krijgen, die is weer ver te zoeken.
Nou joos je houd het wel heel spannend wil je niet ontmoedigin maar mijn temp zakte ook op 8. Dpo en werd 10 dpo Ongie Ik duim nog voor je! Hier een klein ziek mannetje met hoge koorts dus vandaag dagje vrij genomen!
Baby.... wat sneu voor je mannetje! Hoop dat hij snel opknapt, het kan zo zielig zijn! Wel fijn dat je een vrije dag kon nemen! Tja...bij mij is zakken van temp meestal ook een teken van ongi, tenminste...meestal....altijd helaas. Ik heb dan een langere lf dan jullie. Afgelopen ronde zakte het 11 dpo en werd op 14 dpo ongi. Ik zit te wachten op de postbode, ik krijg vandaag waarschijnlijk meer nieuws over mijn werk of ik weg kan ja of nee. Maar aangezien veel collega's al hebben gehoord dat alles is ingetrokken, ga ik ervan uit dat dit bij mij ook zo is. Ben er ziek van, maar goed, dan begint de juridische strijd, want ik geef niet zomaar op!
Hoihoi, nog snel voor ik weg ga. Afscheiding van vanmorgen nadat ik nodig moest p..p.n (hihi) was alleen toen even. Daarna en nu niets meer. Heb even flink mijn best gedaan rustiger te worden van binnen want jeee...dit spannende is niet aan mij besteed! Ik kan niets anders doen dan afwachten wat mijn lichaam gaat doen. Die temp...ja das minder goed teken.. Besefte mij weer dat ik het vertrouwen mag hebben, voor wat er ook komt. En werd er weer rustiger door gelukkig. Gekke is dat ik nu weer misselijk word van de maagzuur of wat ook die spontaan weer rond gaat waren. En heb mijn tandvlees ineens ontstoken! Vraag detail maar heb dat eigenlijk nooit. Wa bizar hoeveel mij nu ineens opvalt! Geloof dat ex dit ook al opschreef pas geleden. Ik hobbel zo naar mijn werk, redelijk ontspannen en toch nog steeds beetje spannend van...wat zal er nu gaan gebeuren! Hou jullie op de hoogte en wat er ook komt...het is zoals het is. Oh ja..een eventuele ronde 3 zou nog in juli kunnen. Donor vertrekt pas de 8e. Dus als nodig is en cyclus blijft nu zelfde, kan ik in juli toch nog een kans wagen! Blij! Nog blijer als het niet nodig is natuurlijk, maar goed. Liefs!
Ja Joos, dat is het he? ALLES, maar dan ook alles valt nu op. Ik kan mij ook niet voorstellen dat er mensen zijn die zeggen dat je er minder mee bezig moet zijn, als het niet lukt. Hoe kan een vrouw er nu minder mee bezig zijn, als ze van alles voelt. En dat voelen, wat het ook mag zijn, kan je niet negeren, gaat onbewust. Tja, ontstoken tandvlees kan een teken van zwangerschap zijn, al is dat meestal pas bij voldoende hcg en dan heb je vooral dat het sneller bloedt. Nog 2 dagen Joos, dan kan je weer een x testen als je dat wilt. Ik duim nog altijd voor je! En ook voor Amy, ook al is zij in Portugal! Ik hoop dat zij daar flink en goed heeft kunnen klussen en dat ze met z'n vieren thuis komen!
Hoihoi, Ja!! tis echt bizar hoeveel me nu opvalt. Vorige keer had ik dat allemaal helemaal niet. Maar goed. Een collega heeft de overtuiging (nog steeds via haar pendel) dat alles goed komt en dat ik niet meer ongesteld ga worden en toch echt wel zwanger zou zijn. Heb met haar afgesproken dat als ze gelijk heeft ik haar meeneem naar een lekker restaurant. Dat wilde ze wel hihi. Op mijn werk geeft me lekker afleiding. Wel stom dat als ik naar de wc moet, ik wel even denk...is alles nog schoon? Hahaha, tot nu toe wel. Ben dan wel benieuwd naar mijn temp van morgen en overmorgen. Ik heb vaak dat de temp hoog blijft tot ik echt bloed. Dus nog 2 dagen hoger als ik al bruine afscheiding heb en pas lager als het echt bloed inclusief de buikpijn. Sjonge nooit geweten dat ik zoveel van mijn lichaam af zou gaan weten haha. Ik heb met mijzelf afgesproken dat ik vrijdag ga testen. Dan zou ik 1 dag voor NOD gaan testen, dus moet goed zijn. Spannend! Groetjes!