Nog net voor ik naar mijn surrogaatbedje ga op mijn werk. Dag 8 bijna voorbij....een hectische dag waarin ik gelukkig door op het werk te zijn niet de hele tijd dacht...oh wat gaat er gebeuren. Gekke is, ja daar ga ik weer...ik voel pijnlijke tepels! Dat is voor mij bijzonder want ik heb zo'n 11 jaar geleden een borstverkleining gehad, en ik voel mijn borsten en tepels sindsdien haast niet meer. Heb beetje verkeerde bh aan en wilde deze rechttrekken en kwam langs een tepel en deze deed warempel zeer. Nou weet ik eigenlijk niet of ik dat altijd al heb gehad richting ongesteld worden, zal zo maar wel kunnen, maar kan me niet herinneren. Gek dan dat dat nu ineens opvalt. Nog wel steeds klein beetje bruineige afscheiding, maar zet nog niet door. Nou ja, genoeg over gehad nu.... Morgen verder hahaha! Sjonge, als ik nog een ronde 3 nodig heb (of meer) dan ga ik die laatste week (vanaf dag 7 ofzo) euh..weet ik veel. Iets regelen zodat ik niet meer na kan denken en piekeren... Een grote les, loslaten! Heb dan zoveel respect voor degenen die al zoveel rondes verder zijn. Daar ben ik nog een broekie bij. Toch wel erg fijn de steun van jullie! Ga nu naar bed...wekker gaat om 5.45. Groetjes!
Goedemorgen! Poeh vroeg weer! Was om 5 uur wakker, dus dacht: ok termometer, daar gaan we weer....Gimmi some high temp! En plop: 36,9! Dan begint je dag hoopvol! Ik temp meestal rond 5.45, dus heb later nog een keer gedaan: 37,0. Zou mijn collega toch nog gelijk krijgen en ben ik haar binnenkort een etentje schuldig? We zullen zien! Dag 9 is van start gegaan .... en ben nu al moe hihi. Groetjes, Joos.
Lol Joos! Het lijkt er wel op dat je je collega een etentje schuldig bent! Het kan zijn dat je lijf je in de maling neemt, maar ik vind het te opvallend dat er zoveel andere dingen zijn, zoals het bruinverlies al een paar dagen na je ei, bloedend tandvlees, nu pijnlijke tepels en je temp is nog hoog. Ga je morgen testen denk je? Dan zit je op 10 dpo. Of ga je het toch nog wat langer volhouden? Ik heb er vandaag een goed gevoel bij, dus mijn duimen draaien nog voor je! Straks moet ik naar het consultatiebureau met mijn meisje. Is de controle voor 2,5 geloof ik, wat ze over 2 maandjes is. Ik vraag mij altijd alleen af waarom ik er heen moet. Het gaat allemaal goed, dus waarom is het dan nodig? Maar goed, het zal wel een reden hebben, dus dan ga ik maar.
Hey dames Mag ik even mijn verhaal kwijt?! Kreeg gister te horen dat vrienden van ons zwanger zijn kwam voor mij heel onverwachts maar wel blij voor hun Alleen zij heeft voor een jaar terug een ziekte gehad daar is ze voor bestraald nu moet zij dus nog 1 controle en als de e niet goed is moet ze onder een scan door toen zeiden ze heel makkelijk " nou dan kies ik voor me zelf en niet voor het kindje" nou ik kreeg een brok in mijn keel kon mijn tranen en boosheid bijna niet inhouden!!! Ze wisten dat ze nog een controle moesten maar gingen bewust voor kinderen dat is dan toch egoïstisch? Ik vind het heel leuk voor hun maar ze gaan er heel makkelijk mee om ze is nog maar 4 weken hoor Is mijn reactie een beetje overdreven? Mijn vriend zegt dat ik egoïstisch ben omdat ik niet blij kan zijn voor hun ben wel blij maar met gemengde gevoelen Hier nog steeds een ziek mannetje dag 3 al met koorts 39.3 Heeft net gelukkig wel een broodje gehad Ik ben zo benieuwd naar Amy!! Hier wachten op mijn ovulatie het duurt nog wel even dus maar wachten Hoe is het met jou Mex? En joos voor jou vind ik het ook zo spannend!
Baby, ik vind jou niet egoïstisch hoor, dat zijn zij! Ze hadden beter even kunnen wachten tot de laatste controle, want dan weten ze meer. Niet alleen beter voor haar, ook voor een toekomstig kindje. En als jij graag zwanger wilt zijn en zij zijn dit wel, maar denken er heel makkelijk over dat als er iets is dat ze dan kiest voor zichzelf, dan is dat voor iemand die wenst zwanger te zijn, keihard. En, hoe kun je zo makkelijk denken dat je dan niet voor het kindje kiest? Op het moment van bevruchting en de positieve test, ben je zwanger, er groeit een klein mensje in je buik! Wij kregen toen ik 10.5 weken zwanger was, de eerste echo. De echoscopiste vroeg toen of wij al een 3d plaatje wilden. Ja natuurlijk wilden we dat. Echt, DAT beeld, dat blijft mij ontroeren. Ze kon de kleine er helemaal opzetten, al zag je dat een deel nog aan het ontwikkelen was, maar wat zo goed te zien was bij ons, was dat ons meisje dus haar vuistjes voor haar ogen had, en zo lekker lag. En ze heeft bijna de hele zwangerschap zo gelegen! Met 10,5 week was dit al zo goed zichtbaar, prachtig! Dat plaatje zouden zij eigenlijk moeten zien bij hun kindje. Ik zit op dag 10, had net vruchtbaar slijm. Dat kan zijn dat over een dag of 2 ei springt, kan ook zijn dat het nog een week duurt. Dus eigenlijk moeten we vanaf nu gaan klussen om de dag. Ik heb nog testen, maar liever doe ik ze niet. Ik heb wel enorme pijnlijke steken in mijn borsten, vooral links. Maar deze is sinds de laatste menstruatie erg gevoelig, misschien even naar laten kijken? Had net ook behoorlijke steken onderin mijn buik,geen idee wat dat betekend nu. Baby, al de 3e dag zo'n koorts? Goed in de gaten houden hoor, als hij morgen nog koorts heeft echt even de dokter bellen! Ze mogen vaak niet langer dan 3 dgn hoge koorts hebben, dus dan kan je er beter even naar laten kijken.
Hoihoi, jee, wat een lastig dilemma! Maar zo te lezen denken ze wel vrij makkelijk over een kindleven meer of minder om maar grofweg te zeggen. Persoonlijk zou ik in die situatie denken even te wachten met zwanger raken om eerst de laatste kuur te ondergaan. Misschien niet zo handig van deze mensen om deze uitlatingen te doen bij iemand die maar zo al te graag zwanger wil worden! Goed dat je even je verhaal hier hebt neer gezet! Hier nog steeds spannend! Gister stiekum test gedaan maar nog niets te zien. (ga er nog niet door twijfelen, was dag 9...) Vanmorgen braaf 37,0!! Heb nogmaals de lijsten bekeken met tempen rond de ongesteldheid. Eigenlijk altijd is de temp gedaald rond de 12e dag. Om daarna ook ongesteld te worden. Dus nog 2 nachten wachten en vrijdag weer opnieuw testen. Kan het ook zijn dat je wel zwanger bent, dus niet ongesteld wordt rond je nod, maar nog niet positief test?? Groetjes!
Ooooooooh joos je houd het spannend!! Vond het heel fijn om even mijn verhaal hier kwijt te kunnen! Ze stak ook nog dood leuk een sigaret op en zei ach hij of zij merkt hier toch nog niks van vind het moeilijk om te stopen! Mijn kleine mannetje nog steeds niet koorts vrij vannacht 40,5 vanmiddag dus even met hem langs de huisarts Mex hoe is het met jou kun je de test en temp drang een Beetje in houden??
Jee Baby, 40.5!! Dat is wel heel hoog, zeker voor de nacht! Hopelijk word je wat wijzer bij de huisarts, goed dat je gaat! En dan ook nog een sigaret opsteken?? Ik ben in shock! Hoe kun je er zo makkelijk over denken, en zeker als je zo ziek bent geweest. Zij is nu verantwoordelijk voor het leven in haar buik, hoe zou zij het verdomme vinden als de artsen zo onverantwoord met haar leven om zouden gaan?? Joos, je houdt de spanning hoog! Ja, het kan zo zijn dat je rond nod nog geen positieve test hebt maar wel zwanger bent. Dit kan omdat je dan misschien toch een later ei had, de innesteling later was of dat je nog niet voldoende hcg aanmaakt. Toch, veel vrouwen testen tegen beter weten in een paar dagen voor nod en dan is er wel wat zichtbaar. Hcg wordt aangemaakt zodra het in is genesteld en dan verdubbeld het zich om de dag. Na een aantal dagen is het meetbaar. Je zit nu 9 dagen na ei, het kan nog te vroeg zijn geweest. Als ik op 9dpo omowit test, dan stel ik mij in op menstruatie en dit is iedere x ook zo geweest, behalve dan in juni 20009. Toen testte ik een aantal dagen voor nod(volgens mij 3 of 4 dagen) positief. Laten we hopen dat het bij jou wel positief wordt!! Maar lieve Joos.... vergeet niet dat je lichaam je enorm in de maling kan nemen en dat in de loop van de jaren alles rondom je menstruatiecyclus veranderd. En dat is nu net het verraderlijke... klachten na je eisprong en zwangerschapskwaaltjes lijken zo ontzettend veel op elkaar...
Ik heb zelf nog geen testdrang, al had ik gisteren zo'n kramp dat ik er vandaag denk ik wel even één doe, om te kijken waar het zit zeg maar. Ik zit op dag 11, dus verwacht er nog weinig van. Ik ga mij meisje naar bed brengen en zelf even voor de infrarode lamp, heb vannacht verkeerd gelegen en ben zo stijf als een plank.
Hoihoi, ja, je hebt helemaal gelijk Mex! Het lijkt allemaal best op elkaar denk ik. Vind het zo spannend deze keer, spannender als vorige keer. Durf amper te poepen want meestal begin het dan te bloeden hihi. Net ook weer klein beetje bruinige afscheiding...kan inderdaad begin ongesteldheid zijn...of toch niet. Heb wel beetje zelfde klachten nu als ongesteld worden. Tegelijk het beetje misselijke en opboer gevoel is er ook en dat is mij nieuw. Tja misschien simpelweg last van mijn maag? En verder niets bijzonders? Maar men, kan de spanning haast niet aan. Nu dag 10 en gelukkig moet ik werken, afleiding tot 23.00. En dan snel naar bed, morgen weer een test. Op hoeveel zal de thermometer dan staan?? Morgen meer! Wens ik iedereen een mooie dag verder. Groetjes, Joos.
Hmmm... Moest net hard drukken op de wc...en toen kwam er ook bloed mee.... Dus wellicht hoef ik geen test meer te doen vrijdag...?? Ligt er natuurlijk aan of het doorzet...maar ondanks mijn echt duidelijke betere gevoel...wellicht toch niet... Maar eens zien of dit doorzet...want is dan eigenlijk 3 dagen te vroeg als ik vergelijk met patroon wat ik gewend ben. Morgen eens zien wat de temp doet... En dat op mijn werk...pfff..moet me even vermannen. Groetjes!
En dan stopt het weer met licht bloeden.... Oh ik wou dat ik dit los kon laten! Nou, snel nog wat dingen afmaken en voetbal kijken met de jongeren. Groetjes, Joos
Helleu! Vanmorgen weer vroeg wakker...temp was nog netjes hoog: 37,0! Moest naar de wc en bij het drukken (moest grote boodschap, maar was wel duidelijk denk ik ) inderdaad weer wat bloed, vrij helder rood. Maar is dan 2 tellen later ook weer over en dan verder niets. Ik weet niet meer wat ik ervan moet denken. Het bloeden zet zich niet door, geen buikpijn, alleen zere boobs. Dus ik wacht maar af. Ik weet dat mijn lichaam altijd al anders heeft gedaan dan de bedoeling is. Dus wat het ook is...ik kon er vast binnen een paar dagen wel achter. Ik schrik gelukkig nu niet meer van het even bloeden zoals gisteren. Kan het dus eindelijk wat meer loslaten. Al baal ik wel dat ik weer zo vroeg wakker was en niet meer kon slapen. Hopelijk na het broodje en even tv kijken, val ik zo toch nog in slaap. Als dit zo blijft, ga ik morgen toch maar gewoon testen. Zit vandaag op 11 dpo, morgen dus op 12. Geen doorgezette ongesteldheid....ben ik misschien toch nog in de running. Heb er gek genoeg nog steeds wel een goed gevoel bij. Ondanks mijn paniek, hoe vreemd is dat? Hoop dat jullie een fijne dag hebben. * wordt vervolgt *
Hoihoi, hoe gaat het met jullie? Hier stijgt de spanning. Temp nog steeds hoog (36,9). Geen ongesteldheid te ontdekken. Maar test vanmorgen negatief. Het weekend zal mijn nod dagen zijn als ik het goed heb. Dus ik wacht wat mijn lichaam gaat doen en als ik maandag nog niet ongesteld ben, dan maar weer testen. En jullie? Groetjes, Joos.
Joos, Jeetje wat spannend! Ik duim voor je... Tja wat zal ik zegge..ik heb gisteren eens een ovu testje gedaan en had weer z'n rare test met meerdere streepjes...weird..we klussen vorlijk verder
Hey meiden! Joos, nog altijd negatief? Hoeveel dagen na inseminatie zit je nu? 12 toch? Hopelijk weet je snel waar je aan toe bent. Heb je nog vage klachten of wordt dat minder? Hier alles goed, had vd week een ovutest gedaan, die was nog erg licht, dus morgen misschien weer één. Vruchtbare slijm wordt wel meer, dus de vruchtbare dagen zijn aangebroken. We hebben een druk weekend, 4 verjaardagen en dan ook nog vaderdag. Die van mijn schoonvader slaan we over,mijn vader is ook jarig, dus die heeft mazzel. Maar eigenlijk heb ik weinig zin in dit weekend, even te druk naar mijn idee en ik kan er nu al onrustig van worden. We moeten boodschappen halen, ik moet nog met mijn dochtertje bakken voor vaderdag (ze heeft zelf aangegeven een cake te willen maken voor papa), dus ja....druk....!
Hoihoi, ja, hier nog negatieve testen, tegenover mijn gevoel die ja zegt. Heel verwarrend, maar tegelijk te leren loslaten, geduld etc. Zit inderdaad op dag 12. Dag 14 is in principe mijn uiterste nod. Heb vreemd kleurige afscheiding, gisteren zelfs beetje donker paarsachtig en vandaag hele dag heel donkerachtig bloed. Maar niets dat lijkt op ongesteldheid. En ook minimaal, inlegkruisje makkelijk voldoende. Dus tja....zit niks anders op dan lief zijn tegen mijzelf. Blijven geloven in mijn lichaam en afwachten wat er gaat gebeuren. Morgen ga ik nog wel testen halen en wacht tot sowieso zondag voor ik weer ga testen. Ik weet even niet of ik nog wel wil tempen, want elke morgen met bonkend hart dat ding in me (piep) stoppen met de hoop dat de temp hoog blijft is ook niet wat. Aan de andere kant is het misschien wel goed om bij te blijven houden hoe mijn lichaam reageert.... Dus ja, ik voel me nog zeker niet uit de running, maar het blijven geloven in mijn kwaaltjes en lichaam valt dan niet mee. Oh verdere klachten zijn beetje pijn aan borsten, maar niet erg eigenlijk, opboeren af en toe en maagzuur. Nog steeds wat zeurende pijn in onderbuik zo af en toe. Dus kan nog steeds 2 kanten op. Volgens een tijdslijn zou ik de 17e kunnen testen, tja...wie weet werken de vroeg testen bij mij niet? Ik heb zelf het idee dat als het raak is, ik de innesteling gehad heb bij mijn verlaging van temp afgelopen maandag. Maar vanaf welk moment begint het hormoon zich eigenlijk te vermenigvuldigen? Vanaf de eisprong of de bevruchting of de innesteling? Nou dat was um zo'n beetje. Maar Mex, dat wordt dus lekker gebakjes overal eten? Succes en sterkte waar nodig het weekend maar boven al natuurlijk ook veel plezier! En euh..sorry naam even kwijt...gebruik je nog de gewone van sensitest? Die werken bij mij in principe wel maar maken mij ook in de war als ze spontaan weer meer strepen laten zien dan moet. Aan de andere kant als ik de gevoeligere gebruik geeft deze weer een paar dagen piek aan bij mij, terwijl de normale duidelijk is in wel of niet. *wordt vervolgt* Groetjes, Joos
Oh ja, mijn klachten zijn wel minder als de vorige dagen. Voel me eigenlijk blij vlagen heel normaal als je vergelijkt voor een ongesteldheid hoe ik me voelde. Dus ook net zo verwarrend en kan er niets mee haha. Groetjes!
<breekt in> @Joos, helaas kan je lijf je soms ook heel erg voor de gek houden, ik had ook alle typische vroeg zwangerkwaaltjes, maar negatieve testen en ongi is doorgebroken. ook ik had een erg goed gevoel bij de ronde, alsof het wel eens raak kon zijn, maar helaas dus. Ik hoop wel dat het bij jou wel goed nieuws is! oh en hormoon wordt afgegeven vanaf de innesteling, ook zijn er genoeg dames die pas positief testen aantal dagen na nod, trage hormoonaanmaak dan waarschijnlijk. geen bloed geeft moed <breekt weer uit>
Hoihoi, thanks je antwoord. Ja, ik weet dat je lichaam van alles kan, dus ik kan niets anders dan wachten. Inderdaad, geen bloed geeft moed haha, erg passend. Geen pijn is ook fijn lol. Ik ben er vast binnen een dag of 4 wel achter, en laat het weten!