Wow zou dat echt kunnen door de teunisbloemolie? Waar haal je die? Ik gebruik Etos zwanger worden, maar mag je de teunisbloemolie daarnaast ook gebruiken?
Tja, je zou het bijna denken he? Ik heb ze bij de DA gehaald,waar ik meestal vitaminen enzo haal. Zover ik weet mag je ze naast multi vitaminen gebruiken, omdat het iets is wat niet in multi's zit. Heb het gehaald vanwege de ongemakken tijdens de cyclus en de menstruatie, en lees nu ook dat het onregelmatige en lange cyclussen kan helpen. Dus ja, toeval of?? Maar, heb ook gelezen dat je, als je zwanger wilt worden, geen teunisbloemolie na je eisprong mag slikken. geen idee wat hiervan waar is en wat de reden ervan is. Ik heb trouwens capsules.
Hihihi...dank je wel ! Als ik een positieve test heb, dan moet er geklust worden hoor! En straks nog maar een test doen en dan vanavond maar weer. Alleen zit altijd tussen mijn oren, 'is dat wel goed voor het zaad??'. Maar ja.... je wilt geen kans onbenut laten he?
Zelf heb ik ook de sensitest gebruikt, sensitive versie, die schijnt gevoeliger te zijn. Bij mij waren de streepjes op de dagen van de LH piek zeer donker! (ongeveer 48 uur) De dagen in aanloop er naartoe en daarna zag je heel duidelijk de kleuring afnemen. Er is een hele duidelijke handleiding en op de site van sensitest is heel duidelijk te zien hoe je het moet gebruiken. Er is niet voor niets een handleiding
Draakje, ik heb ook de sensitest sensitive, die lopen inderdaad op en zijn bij de LH piek echt superduidelijk positief! De handleiding heb ik ook gelezen, al was dat niet echt meer nodig vanwege ervaring voor de eerste zwangerschap, maar dan nog... je wilt geen kans onbenut laten, tenminste...ik niet
Ha Mex: ik heb zelf niet zo veel vruchtbaar slijm, dus voor mij zou een aantal dagen achter elkaar heel bijzonder zijn. Maar met zo'n positieve test zou ik niet twijfelen. Ik zou ook maar aan de klus gaan als ik jou was . Rond je eisprong zou ik gewoon iedere dag klussen, die paar dagen maakt volgens mij voor de kwaliteit niet enorm uit. Je moet dat natuurlijk niet de hele maand volhouden . spannend Mex! Ik merk dat ik een stuk minder mee bezig ben. Ik ben zaterdag wel gestart met de ovu-testen, maar die was nog zo licht, dat ik er vandaag pas weer een gedaan heb. Ook nog maar een heel licht streepje. Ik heb ook de gevoelige testen van sensitest, dus een streepje heb je dan al vlug. Nu ga ik wel iedere dag testen. Afgelopen maand had ik een positieve test op cb13 en dat is vrijdag, dus nu even bijhouden of het nu weer zo is. Hoe is het trouwens met je dochtertje? Heeft ze nog last van de val?
Kreeftje, denk ook dat het wel zo werkt ja, dat als de test nog licht is, dat je er minder mee bezig bent. Misschien maar goed ook, toch? Bij mij meestal ook zo, en als het dan donkerder wordt, dan wordt het weer wat serieuzer. Ik dacht gisteren al een knaltest te hebben, was de test vanmorgen nog donkerder! Dat vind ik dan wel weer een 'nadeel' van die hele gevoelige. Zou er eigenlijk ook een andere naast moeten doen, maar ja, dan kan ik wel een aparte kast gaan inrichten voor ovutesten . Hoop voor je dat je snel een +test hebt, ik vind het eigenlijk best leuk dat ik al zo vroeg een +test heb! Een vroeg ei is weleens fijn . En ja, dat klussen, het is ook net hoe mijn pet staat. We hebben nu 2 avonden geklust, gezien de enorm knallende test van vandaag, zal het wrschlk nog 24u duren eer ei springt, dus denk morgen(ochtend) aan de klus. We hangen nu ook languit op de bank. Met mijn dochtertje gaat het goed! Ze heeft er weinig last van gelukkig. Ze kan op haar manier, als ik vragen stel, goed vertellen wat er is gebeurd en wat de dokter heeft gedaan. Ze pulkt alleen onder de pleister! En dat is voor het litteken niet bevorderlijk, dus dat hou ik maar even in de gaten. Moest maandag langs, maar zowel de assistente als de huisarts gaf aan dat het er langer in moest blijven dan de huisartsenpost had gezegd, dus konden we weer naar huis.
tja, dan kun je inderdaad blijven testen... ben blij voor je superpositieve test! Bij mij nog steeds maar een licht streepje. Wat raar dat ze op de HAP dat dan doorgeven.... ben je voor niks geweest. Heb je wel de nieuwe huisarts ontmoet dan? nou maar hopen dat die kleine meid ervan af blijft, want een litteken op haar gezicht, daar zit je natuurlijk niet op te wachten!
Kreeftje, de hechting is er inmiddels uit en in het begin was het echt schrikken, nu trekt het bij en raken we eraan gewend. Ik smeer het iedere dag goed in en dan maar hopen dat het litteken goed wegtrekt. Omdat ik de vorige cyclus hier kwam omdat de ovu's een duidelijke streep gaven aan het einde van de cyclus, ben ik dit x na de positiefste test verder gegaan met testen. En ze worden beduidend lichter en dus is er wel degelijk afname van LH. Wat er de vorige x dan 'misging', geen idee, maar ik denk dat ik blijf doortesten om te zien wat er gebeurd. En ach, misschien was het vorige x wel zo dat er wel wat was gebeurd, maar dat het vroeg mis ging. Maar, dat is achteraf, we gaan weer vrolijk verder. De klus zit erop en ik ben inmiddels weer op het welbekende wachtbankje gaan zitten. Als het goed is 4 dpo, dus het duurt nog wel even. Ik verwacht dit x een cyclus van 25 dagen! vorige x was het 34 dagen! Scheelt nogal niet? Groetjes, Mex
Hoi meiden, Hoe gaat het met jullie?!? Ik heb even een vraagje, want ik begrijp er niks van... Vandaag is cd22. Ervan uitgaande dat ik deze maand weer een cyclus van 35dgn heb, heb ik getest met een sensitest ovutest. Vanmorgen om 9.50u was er een licht streepje te zien (half zo licht als de controlestreep) - met blote oog duidelijker te zien dan op de foto... Ik dacht, dan zal mijn ei er wel aankomen en e test later op de dag donkerder zijn. Om 17.30u getest en weer een licht streepje te zien, maar wel wat lichter dan 's ochtends. Het gevoel in mijn buik lijkt alsof er een eisprong aankomt (of ik beeld het me in), maar mijn vraag is... Komt mijn ei er nou aan of niet? Lfs, Amy.
Het ziet er voor mij een beetje hetzelfde uit...dus ik denk dat je gewoon morgenochtend miss nog eens moet testen...
Hoi Amy, ik vind het moeilijk om te zien hoor. Mijn testen zien er "in het echt" donkerder uit, echt van die knaltesten. Maar misschien dat jouw foto het lichter maakt. Ik zou inderdaad morgen ook nog even een nieuwe test doen. Mex, spannend! Wat een verschil in je cyclus! Dus nu nog een dag of 9 wachten? Ik neem samen met jou plaats op het wachtbankje. Idd ook mijn eisprong gehad, 2 dagen donkere testen en daarna werd de test weer lichter. Dus ook goed geklust en nu maar duimen ook voor jullie natuurlijk!
Amy, dit had ik ook met de normale sensitesten en zo kon ik mijn piek niet vinden. Dus toen over op de gevoelige. Heb je vandaag al weer een x getest? Ben benieuwd. heb je geen andere tekenen van eisprong, zoals vruchtbaar slijm? Kreeftje, als het goed is, is mijn nod nu 1 februari, dus dat gaat al lekker opschieten. Ik heb geen idee verder, zo vreemd dit. Maar ook wel weer fijn, een korte cyclus. Na de positieve testen werden ze lichter, de kramp bleef wel in mijn onderbuik. Zaterdag ook nog behoorlijk, maar ik had vorige week dinsdag mijn knallende ovutest!! Dan had ik toch niet pas zaterdag mijn eisprong?? Heb ook veel pijnlijke borsten, maar ik maak mij geen illusies,die heb ik de laatste tijd vaak na mijn eisprong, ook één van de veranderingen. Ik heb nog steeds geen uitslag van mijn bloed!! vandaag 2 weken geleden.heb straks wel een afspraak bij de dokter, mss is het nu binnen. Kreeftje, gezellig samen op de wachtbank! wanneer is jou NOD? Laten we hopen dat het klussen voldoende is geweest!!
Vanmorgen weer getest en deze ovutest was veel lichter dan die van gisteren... snap er niks meer van... In 2009 had ik òf een omo-witte test of ik zag dat mijn eisprong naderde, maar dit heb ik zo nog niet eerder meegemaakt. Afwachten maar
ff een vraagje: ik heb wel eens gelezen dat je ovu-testen eigenlijk niet 's ochtends vroeg moet doen (met de eerste urine), maar waarom niet?!?
Amy, ik heb ooit eens gelezen dat je LH het beste zichtbaar is tussen 12-18, omdat het zich in de loop van de dag meer aanmaakt ofzo. In ieder geval nooit met ochtendurine! Ik test meestal tussen 13-14 en op de 'piek'dagen ook tussen 17-18u. Maar dit komt ook vanwege mijn werk, dan kan ik pas om 17.30 testen. Straks nog eens testen?? Wel vreemd trouwens...heb jij je ei niet al gehad?
Hoi Mexicang, Ja gek he. Zou ik `m gemist hebben dan?!? Geen idee. Ik heb eigenlijk nog geen rekbaar slijm kunnen waarnemen. Vorige maand had ik dat heel duidelijk en toen getest en was knal positief. Of mijn cyclus is deze maand van slag, net als wat LadyLaura06 had?!? Ik begrijp er ff niks meer van haha... Bedankt voor je uitleg Mexicang!
Amy, ja, een cyclus kan zomaar ineens van slag zijn, weet er zelf alles van , maar het is niet leuk! Ik zou als ik jou was toch even doortesten. Heb je nog getest in de late middag? Knap balen dat je niet iets van vruchtbaar slijm hebt gespot, ik ga voor je duimen dat je nog je ei krijgt! Heb je evengoed wel geklust of ben je net als ik, voornamelijk aan de klus rondom ei en dan is het wel weer even mooi geweest .?
Hoi Amy, wat een gezoek he, naar dat ei. Lastig dat je cyclus zo van slag is. Het maakt je zo onzeker he? Ik herken het hoor, ik snap soms ook helemaal niks meer van mijn lijf Heb je nog getest? Ik test alleen 's avonds. Precies wat Mex zegt: blijkbaar maak je pas later op de dag LH aan. Dus ik zou het zekere voor het onzekere nemen en later op de dag testen. Ik zou het liefste ook meteen met ochtendurine testen, want ik vind het altijd moeilijk om 2 uur vantevoren niet te drinken. Ik smokkel altijd een klein beetje, maar probeer het drinken te beperken. Alles voor een positieve en duidelijke test toch?! Mex, hoe was het bij de dokter? Heb je al wat duidelijkheid? Mijn NOD is 31 januari, dus we mogen ongeveer gelijk gaan testen . Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je zaterdag pas je ei had als je dinsdag je zo'n knaltest had. Gaat je lijf je weer dingen wijs maken ? Zo herkenbaar, die gevoelige borsten had ik vantevoren (voordat ik met de pil stopte) ook niet. Deze keer valt het mee, vorige maand en de maand ervoor dacht ik echt: nu is het raak en had ik zoveel klachtjes. Nu nog niet, maar misschien is het daar ook nog te vroeg voor. Dit weekend zal het vast wel weer een ander verhaal zijn, want dan wordt het toch wel weer spannend. Idd hopen dat het klussen goed gelukt is, hahaha