Goeiemorgen allemaal! Hier beginnen we de dag rustig. Wat sneu voor je meisje Mex. Hoop dat ze gauw haar vingertjes weer helemaal gebruikt. We willen vanmiddag nog even naar Ikea. Vindt ons meisje ook altijd zo leuk En ik denk dat we vanavond lekker gaan bbq-en!
Amy, is je man vrij vandaag? Of hebben jullie de vakantie al gehad toen in Portugal? Jummie, bbq! Je brengt mij op ideeën! Hoe is het met je zwangerschap? Voel je je al zekerder?
Mijn man moet wel werken vandaag, maar hij is op tijd thuis. Dan rijden we eerst ff naar Ikea. Lief dat je het vraagt Mex! Het is allemaal nog zo onwerkelijk! Echt! Ik weet nog heel goed dat ik bij onze dochter van 6 tot 13 weken heel erg misselijk was 's ochtends, maar kan me niet meer herinneren wat ik voelde van week 4 tot week 6... Ik voel heeeeeeel weinig. En dat maakt mij erg onzeker. Vanmorgen af en toe heel licht ongikrampjes en net tussen de middag en nu weer met vlagen licht misselijk gevoel (heel licht, dus niet dat ik naar de wc moet hoor) Ik heb wel zoiets van, laat de sypmtomen maar komen, want dan heb ik 'houvast' he... Hoe komt het meis dat je meis en jij 'van slag' (lees: geen goed humeur) hadden? Nu weer alles goed?
Hihihi, goede vraag dat we geen goed humeur hadden! Ik denk dat mijn meisje weer even moest wennen na 2 drukke dagen op het kdv, dan is ze eigenlijk altijd wat opstandig. En ik, misschien wel de eerste vakantiedag? Ik was echt niet te genieten, maar dat is nu wel beter. Moet wel zeggen, wat ik al eerder schreef, manlief is op zaterdag zo aan het proberen alle gemiste uren in te halen,dat ie zo druk is... En ik word er soms gek van, laat staan mijn meisje. Ik probeer alles zoveel mogelijk hetzelfde te doen in het weekend en hij trekt een heel ander plan. Het is mij al vaker opgevallen dat ze dan echt niet weet wat ze moet. Maar, gisteren was het al veel beter, vandaag ook, maar.... ze blijkt 2 kiezen te krijgen! Nogal wiedes dat ze wat humeurig is. Aan beide kanten bovenin komen ze dan eindelijk door! Weet je, ik kan mij ook nauwelijks herinneren hoe ik mij van week 4-6 voelde, weet wel voornamelijk een zweverig gevoel, alles onwerkelijk en niets belangrijk behalve ik en de baby in mijn buik. Ik had wel knallende borsten, maar dat was ook de ene dag erger dan de andere, net als de krampen in mijn buik. Zo te lezen is er echt wat gaande in je lijf, geniet nog maar dat er niet zoveel is, want als dat doorzet zou je bijna willen dat je nog 5 weken zwanger bent Maar wat je zegt, als je symptomen hebt of erger worden, geeft dat wel degelijk houvast!
Hoihoi, ben even minder aanwezig op het forum. Lees wel bij af en aan, maar niet altijd tijd om te reageren, sorry. Druk weer aan het werk, en maak langere diensten ivm de vakantie. Mex, jij zit toch nog op de wachtbank? Wat is je gevoel?? En Amy zwanger, zoo leuk!! Gaat het goed met je? Baby, ik weet even niet waar jij zit momenteel, excuses daarvoor. En Amy82 hebben we nog, ook op zoek naar ei als ik het goed heb. Ik zit geloof ik op cyclus dag 5, dus heb nog 10 dagen te gaan voor er weer een ei dichterbij komt. Ik merk dat ik soms me even druk maak van, oh als het dit keer ook maar goed gaat met afspreken met de donor. En probeer dat gelijk weer los te laten want nu is nu, en dan komt nog wel. Verder druk met werken en genieten van het mooie weer. Dus de laptop gaat haast niet aan en das ook wel even lekker. Ik wens iedereen een mooie week! Groetjes, Joos
Ja, het is inderdaad prachtig mooi weer en wij zijn ook veel buiten! We hebben een heerlijke tuin, daar ga ik straks het zwembad in opzetten en dan maar hopen dat meisjelief er wel in gaat en niet alleen met een gieter planten water geeft Mijn gevoel? Is Nee. Maar wat kan ik er over zeggen op 7dpo? weinig eigenlijk he? Ben er behalve tempen nog niet veel mee bezig, vanmorgen was temp 36.9, dus gaat nog lekker, maar ook dat zegt nog helemaal niets op 7dpo. Ik ga uit van een LF van 13 dagen, dus dat is nog bijna een week. Wel vind ik het knap lastig, vorige ronde had ik helemaal nergens last van, nu heb ik af en toe pijnlijke borsten en krampen. Maar ja, dat heb ik al eerdere rondes gehad, vandaar dat ik nergens meer 'in trap' en het wel zie tegen die tijd Vandaag doen we weinig. Gisteren was ons meisje weer wat mopperig en ik dacht ineens... donderdag/vrijdag kdv, zaterdag druk, zondag druk, gisteren veel weg.... misschien is ze wel toe aan rust. Dus dat doen we vandaag ook. En daarbij, ze heeft echt pijn aan haar handje, dus even rust kan met deze warmte helemaal geen kwaad. Morgen neemt mijn man waarschijnlijk de middag vrij en dan gaan we lekker naar de zee!
Joos, nou ik ben niet meer op zoek naar mijn ei.. Denk dat ik vorige week zonnedag eisprong heb gevoeld. Had woensdag een eitje van 20 mm.. Gisteren wat ongi kramp en 's avonds heel klein beetje bruin verlies.. Dus is afwachten nu... mexicang, hoop dat je gevoel het mis heeft! Amy, heerlijk hoor, zwanger! Joos, mag ik vragen waarom jullie met donor werken? Ken jullie situatie niet
Hallo, hele verhalen worden gedeeld met elkaar hier zie ik. Ik heb dan ook niet alle 183 pagina's gelezen. Maar ik heb wel een vraag over ovtesten. Ik gebruik ze sinds een tijdje. Ik ben vorig jaar eind juli gestopt met de pil. Redelijk snel was ik al weer in het gewone ritme. (en dat nadat ik 4 jaar geen menstruatie heb gehad ivm prikpil en minipil.) Na 3 maand ging het mis. Ik had om de week mijn menstruatie. 1 daarvan 5 dagen en 1 daarvan 3 dagen en zo ging het door tot november, ik naar het ziekenhuis, jaja een gewone cyclus gehad. Daarna ging het weer mis. In febr '12 weer naar het ziekenhuis en heb ik een cyclusanalyse gehad. Ik had een prima cyclus van 28 dagen. En een hele mooie ei sprong. Niks aan het handje (in eerste instantie) alleen ging het daarna mis. Ik ben in april gestart met de ovulatie testen, paar maanden ging dit goed. Want waar kwam ik achter door die testen: dat 1 van de bloedingen een eisprong bloeding was. Weg al die keren dat ik dus wel een eisprong had, maar ik dus dacht een menstruatie. Geen intimie gehad, dus geen kans. Vorige maand had ik weer een bloeding, maar toch wil ik geen pret in bed als ik bloed. Mijn cyclus was ook een week langer. Zeg maar 5 week ipv 4. Nu ben ik sinds vorige week maandag weer aan het testen, aangezien ik (kijkend naar mijn 4 weken cyclus) vorige week mijn ei had. Alleen als ik kijk naar de 5 weken cyclus, zou dat deze week moeten zijn. Elke dag test ik met testen van sensitest. Normaal kon ik ongeveer wel zien dat wanneer de testen donkerder werden ik mijn eisprong zag aankomen. Alleen nu weet ik het allemaal niet meer. Ik had ineens een lichtroze streepje, dag daarna niet meer, daarna 2 dagen wel en zelfs 3e dag iets donkerder (nog lang niet zo donker als controle streepje) en dan weer dag niet. Zondag weer iets donkerder en nu weer niks.... ik kan er niks mee. Daarnaast heb ik voor de zekerheid ook de gevoelige gebruikt, maar als ik die mag geloven heb ik om de dag een eisprong. Wat moet ik hiermee dames? Kennen jullie dit??? Ik weet, wees er niet mee bezig, alleen wil zo graag weten wat dit allemaal is.... Lang verhaal geworden en hoop jullie niet te storen in jullie gesprekken. En natuurlijk hoop ik dat ik het duidelijk heb kunnen verwoorden...
Hoi Anne1984, Natuurlijk stoor je niet in 'onze' gesprekken. Iedereen is hier welkom. Inmiddels kennen wij de 'vaste schrijvers' hier best goed, dus wordt het een heerlijk theekransje hihi. Enjoy the club zou ik zeggen In 2009 heb ik de gewone testen van sensitest gebruikt en toen kon ik er goed mijn ei mee vinden. De test was òf duidelijk positief òf duidelijk negatief. Dit keer kon ik met de gewone niet goed mijn ei mee opsporen dus ben ik over gegaan op de gevoelige. Deze zijn pas positief als ze echt knallen. Ze geven namelijk altijd een 2e streep! Helaas heb ik geen antwoord op je vraag, maar misschien kun je hier al wat mee! Succes!
Misschien staat het hier ergens hoor, ben gewoon te lui om alle te lezen Maar ik had n vraagje.. Ik heb vandaag de vierde cyclusdag. Wil gaan beginnen met ovu testen. Om te kijken hoe t werk heb ik er een geprobeerd vandaag. Nu was de tweede streep licht te zien? Betekent dit dat m'n ei eraan komt? Lijkt me erg vroeg namelijk.. Of is een lichte streep net zo negatief als omowit? Alvast bedankt
Smnee, in principe is een lichte test idd met zo negatief als omowit.. Welke testen gebruik je? Die hele gevoelige vaak sensitest schijnen altijd een 2e streepje te geven.. Hoelang is je cyclus?.want lees dat je op dag 4 bent begonnen als het 28 dagen is, is dat wel vroeg om te beginnen
Ja klopt, dit is dag 4. Ik wilde even kijken hoe t ging. Maar ik beschouw m gewoon als negatief? En dat tweede streepje betekent eigenlijk niks?
Smnee... Welke testen gebruik je? Over het algemeen is dag 4 vroeg om te beginnen,maar om te zien hoe je cyclus werkt kan het handig zijn. Maar het moet natuurlijk geen onzekerheid geven. Anne,test je wel iedere dag op hetzelfde tijdstip?
Goedemorgen! En weer prachtig weer vandaag! Gisteren toch weggeweest,gezwommen bij zwager en schoonzus en lekker barbecuen! Mijn moppie genoot volop =D. Ze heeft nog veel last van haar handje en vd doorkomende kiezen,sneu! Ik had vanmorgen 36.7, laag dus. Is dpo 8. Ik had tot gisteravond nog een redelijk positief gevoel,maar dat was ineens helemaal weg... Heb ook weer meer pukkeltjes en ik kan dat wijten aan de zonnebrandcreme,maar weet heel goed dat dit waarschijnlijk niet de oorzaak is... We wachten af. Ik heb wel heel sterk het idee dat ik wel zal testen om het zeker te weten. Is vandaag denk ik nog even te vroeg voor. Twee dagen wachten misschien,al zal ik dan wel een duidelijke daling in temperatuur hebben waargenomen. Zo,ik ga-ondanks het teleurgestelde gevoel- proberen er een mooie zomerse dag van te maken.
Amy82 hopen dat het raak is nu even wachten op het wachtbankje Amy jij bent echt wel zwanger hoor!!! Mex balen van de temp hopen dat het niks te betekenen heeft maar bijna altijd heeft je gevoel het goed! Joos jij wachten op het ei? Hier cd 14 geen ovutesten en geen temp dus gewoon om de dag aan de klus ben er nu ook niet heel veel mee bezig We hebben vakantie en lekker aan het genieten van het mooie weer Hier ook al een aantal dagen een mopperig mannetje hoor en ik merk dat ik er zelf ook niet vrolijker van word Vanmiddag lekker badje op en na het eten vanavond nog even met de hond en de kleine man naar het strand! Morgen een dagje camping ben benieuwd hoe hij dat vind Jullie ook lekker genieten van het mooie weer!!!
Yep, elke dag rond 12 uur. Gisteren maar 2x getest. 12 en om 18.00 uur,helemaal omowit. Heb echt deze week niet mn eisprong. Ga er dus vanuit dat ik deze vorige week dan moet hebben gehad... en dus een cyclus deze ronde van rond de 28 dagen moet hebben. Ben zeer benieuwd. Heb nu ook witte afscheiding. Heb eigelijk deze maand zeer weinig slijm gehad, anders veel meer...weet niet wat het betekend. Vorige week wel 2 dagen veel pijn in rug en onderbuik,maar de testen gaven lichte streep aan en had niet echt slijm. Heb altijd tussen mijn ei en mijn menstruatie borsten die me toch pijn doen, nu ook niet. Beetje apart allemaal... Heb alleen last van mijn buik af en toe.
Welke testen heb je? De 'gewone' witte of de gevoelige groene? Ik had, net als Amy, moeite om met de gewone mijn ei te vinden en ging toen over op de gevoelige. Die geven namelijk altijd een tweede streep, die pakken ieder beetje LH al op, dus als ik het zo lees, test jij met de gewone?
Baby, ook heerlijk vakantie!! Geniet ervan meid! Lekker naar het strand! Wij gaan ook altijd aan het einde van de dag, dan neemt de zonkracht af ipv toe en dan gaan de meesten naar huis en ik persoonlijk vind het einde van de middag veel leuker om naar het strand te gaan. Ik las dat er vandaag en morgen een hoge zonkracht is, 6 en 7 en 7 is wel heel erg hoog.... een echte verbrandingszon, dus goed insmeren! Ik heb de tubes al klaar staan. Zo even naar de supermarkt, het drinken is al op en dan meteen nadenken over het eten vanavond. Heb nog genoeg in huis, maar zin om in de keuken te staan?? Nee... . Ik heb echt de vakantieblues over mij heen gekregen, de luie modus draait op volle toeren !