Amy, weet je nog dat ik tijdens de Lf een keer vreselijk schrok en dacht dat het kwaad kon? Nou.... precies... wie is hier dus de muts? Ik begrijp juist goed dat je schrikt, je ziet het niet aankomen en dan ineens boem! Dan is een schrikreactie normaal, en ook je gedachten. Want je bent net zwanger en dan zijn je gedachten nu eenmaal hoofdzakelijk gericht op het kindje in je buik. Dat is nu je zorg, dat moet goed gaan. Maar het kan wel tegen een stootje hoor, echt waar! Daarom zit de kleine in je baarmoeder, veilig ver weg en heeft het 'stootwater'. Of ik mij anders voel? Geen idee eigenlijk. Ik heb vakantie en merk dat ik echt Go with the Flow ben. Ik had vannacht toen ik eruit moest, wel zware borsten toen ik uit bed stapte. En hoe gek het ook klinkt, ik kan mij niet herinneren of ik dit andere cyclussen ook had . Vanmorgen na het wegbrengen van ons moppie was ik thuis even misselijk, maar dat was volgens mij van het slecht ontbijten, slechts 2 crackers. Ik baal alleen vreselijk van de plekjes/ontstekingen, dat is gewoon geen goed teken, helaas. Ik probeer dan maar te denken dat het van de zonnebrandcreme komt, of van de andere shampoo die ik gebruik (zit ook wat in mijn haar/haargrens), of dat ik een goedje in mijn haar smeer tegen de hitte van de föhn (gebruik ik weer sinds een week, vanwege het warme weer) enz enz. Toen ik vanmorgen even lui op de bank zat, zware borsten had en kramp in mijn buik/steken rechterkant schaambeen, heb ik dus op het punt gestaan te testen. Maar 5 voor nod is gekkenwerk (okee, dat ben ik ook, ooit 7 voor nod getest ). Daarbij, ik zit niet op een witte test te wachten! Heb net een witte was gedaan vandaag, genoeg wit gezien dus!
haha. Ik begijp je heel goed hoor Mex dat je niet op omo-witte testen zit te wachten. Ik zou goed op je lijf letten en bij twijfel morgenochtend vroeg of overmorgen ochtend vroeg een testje wagen. Spannend he meis. Maar je weet het... het komt vaak wanneer je het niet verwacht! Btw.. zou de kleine nu ook al 'stootwater' hebben dan?
Weet ik eigenlijk niet, of er nu al stootwater is.... dacht ik ook toen ik het schreef. Maar, de kleine zit veilig hoor, daar is de baarmoeder voor gemaakt, die zit niet voor niets wat dieper weg gestopt Ja, misschien waag ik morgen wel een testje, weet het nog niet. Maar je zal zien, morgen 9dpo en dan keldert de temp vast weer tot vriespunt
Mexicang, nee joh, je temp gaat heus niet zakken. Wij volgen Amy gewoon netjes ik heb trouwen hem verstand van temperaturen, maar klinkt goed toch? Amy, wat schrikken zeg! Uitkijken hoor! Bruinverlies is geloof nog steeds hetzelfde, alleen steeds sliertjes bij het afvegen..
Even een vraagje van sensitesters Mijn NOD is c. 30-31 juli. Ik was vandaag 10 DPO, ochtend getest: test blauw (die kreeg ik gratis bij ovulatie testen). Negatief: toen dacht ik nou ja lekker, weer andere ronde tegenmoet.. In de avond 12 uur later wilde ik nog naar test kijken en ja als ik heel goed ga kijken dan zag ik toch een heeel kleine grijze streepje... Ik liet het aan mijn man zien maar zei niks over de plek of hoe en wat (zijn eerste test in handen) - hij zei ook gelijk ja ik zie wel wat grijs op dit plek. Het was dus precies wat ik zag... Ik ga nog 12 DPO testen (a.s. zaterdag), maar ik twijfel zal ik veer die sensitest gebruiken of beter Kv5. Heb ergens gelezen dat sensitest hebben grens van 20ml en kv5 van 8 wat is gevoeliger... Ik zelf voel mij wel zwanger: heb sinds 4 DPO opgezette dikkere buik tegen de avond en steekjes door mijn hele buik links rechts, midden, onder, boven - meer oppervlakkig en seconde kort , anders dan ongi.. borsten en tepels zijn ook pijnlijker dan normaal..
Als het een grijs streepje is, zou ik ook denken aan een indroog lijntje.. Hoop wel voor je dat je zwanger bent!
Zo, omo heeft vandaag weer zijn/haar best gedaan! Ik geloof dat ik er maar aandelen in ga nemen, misschien word ik rijk Ik had vanmorgen 37.0 en op 10 dpo dacht ik eens een test te wagen. Omo dus. Gelukkig ben ik dan zelf wel zo nuchter dat ik dan ook verder niet meer ga testen, wit is wit, zeker met een kruidvat 2v5 test, die toch al gevoelig zijn. 10dpo is voor mij 4 voor nod, maar toch zou het dan zichtbaar moeten zijn. Ben wel eerlijk, ben even alle vertrouwen kwijt. Ik heb nu 9 rondes bij FF staan,maar we waren al één of 2 maanden eerder begonnen. Dus dit is ronde 10 of 11. Dus slaan er ook twijfels toe, ligt het aan mij? Ligt het aan mijn man? enz enz. Wil ik er mee naar de dokter? Wil ik het laten onderzoeken? enz enz Als ik dan 's morgens dat nog slaperige koppie van mijn meisje zie, dan ben ik zo ontzettend dankbaar dat wij haar hebben, dat ze dus echt een groot wonder is! Ik hoop echt dat zij een broertje of zusje mag krijgen,maar ik heb er nu even een hard hoofd in. Toch, met opgeheven hoofd verder, kan moeilijk onder een steen kruipen, life goes on.
Hee meis, ik kom je even oppeppen! Ik vind het zo erg voor jullie! Als je het zooo graag wilt, dan zijn die omo-witte testen niet waar je op zit te wachten... Het is en blijft altijd een wonder! Ik kan ook altijd boos worden als mensen praten over: we nemen een kind. Een kind neem je niet... Dikke knuffel van mij!
Ja dat zou kunnen indroogsteepje hoor! Maar 10dpo is te vroeg 12dpo kan je pas iets zien echt.. Ga gewoon wachten wellicht heb ik geluk en zijn we zwanger Tha twijfels of het aan hem of aan mij ligt had ik nooit. Eerst 6 mnd geleden dachten we dat het snel gaat lukken omdat gyn zei dat cyste hoeft geen probleem te zijn. Toen lukt niet en ik had altijd zovan het komt door cyste en endometriose etc van mij maar... Niks gevonden cyste weg... Na de operatie gyn zei dat het niet aan mij ligt.... Dus wat mij betreft konden ze beter iets vindeb dan wisten we tenminste de oorzaak en nu is die onbekend... Gaan in oktober zaad testen...
Amy, wat lief!! Dank je wel!! Ik kan wel zeggen dat ik hoop dat ik te vroeg heb getest enz enz, maar in 2009 had ik ook voor nod een duidelijke test van kruidvat. Dus ik hou het op omowit en zal weer de nodige pakken maandverband in slaan. Piccolina, mijn NOD is 31juli/1 aug. Mijn LF is meestal 13 dagen, kan soms langer zijn, tot 16 dagen, maar korter niet. Het gemiddelde wat FF aangeeft is een LF van 14. Mijn ei was op CD 13, ik heb dus getest op DPO 10, net als jij, maar ik had zelfs geen indrooglijntje hoor! 10 dpo, Dat is of 4 of 5 dagen voor NOD. Toch, het zint mij niet helemaal, is zo'n onderbuik gevoel. Maar goed, hoofd op en doorgaan, zal wel moeten he?
mexicang Ik heb LF van 14-15 dagen altijd al 6 maanden, mijn ongi komen altijd dezelfde dag als ovulatie of later 1 dag (ovulatie testen laten zien meestaal 2 dagen zeker dikke streep dus daarom hou ik altijd 2 dagen voor.. Mijn ovulatie was zondag en maandag - dus dat betekend dat ik niet eerder dan maandag ongi wordt.. dat is dan 30e... dan heb ik dus 4-5 dagen voor getest, op 10 dpo! Morgen is zeker 12 dpo en als Kv5 zelf omo wit is dan ben ik bang niet zwanger te zijn... Heb net Kv5 gekocht nu even morgen afwachten )
Zo, ik ben inmiddels alweer aardig over de omotest heen, morgen of maandag maar even de winkel in voor de maandelijkse benodigdheden. Wel dacht ik vandaag, 'op welke dag testte ik nu eigenlijk in 2009 positief?'. Ik was toen 17 mei voor het laatst ongesteld en had 13 juni een positieve test. Dat was CD 27. Ik zit nu op CD 23. Dat geeft misschien nog een beetje hoop, maar ik ben te nuchter om te gaan zitten dromen, Ik voel mij totaal niet anders, voel mij vandaag echt prima, geen krampen, geen pijnlijke zware borsten, niets. Was een warme dag vandaag, ik heb erg veel gedaan, dus zit nu uitgeteld op de bank. Zo nog even douchen en op tijd mijn bed in!
Mexicang, dikke knuf voor de omotest, hopelijk toch te vroeg getest hoor!! *knuf* hier vanmorgen wéér bruinverlies gehad, eind van de middag weer over... ben benieuwd hoor...
Dank je wel Amy82! Ik ben benieuwd naar jou! Wanneer wil je testen? Vanmorgen 5.25 36.9, dan zou de temp licht dalen. Normale tijd 7.20 (iets later) en na 5.30 echt nog goed geslapen, 37.1 De eerste temp zou met de omowitte test kloppen. De laatste temp niet. Afwachten maar, ga ervanuit dat de eerste temp klopt, voel en merk helemaal niets, had gisteren ook het omobewijs in handen. Gelukkig iets afgekoeld, straks denk ik even naar de speeltuin met ons lieve schatje!
jij maakt het ook spannend mexicang! donderdag is denk ik mijn nod, ga volgende week zondag pas testen... maar denk niet dat het nodig is... Ik had maandag bruin, dinsdag niet, en daarna vanaf woensdag elke dag bruin. dus heb er ook een hard hoofd in hoor. maar goed, heb nog een kleine week te gaan..
Amy82, kan het zijn dat je lijf het restbloed naar buiten werkt? Of dat dit al je ongi is? Nou, ik verwacht er zelf weinig van hoor, komt ook door de omowitte test van gisteren. Heb nergens,maar dan ook nergens last van. Sterker nog, ik voel mij hartstikke goed! Overigens ook opvallend, want dat is ook vaker niet dan wel. En volgens mij is het progesteron ook al aan het dalen, want ik begin ook weer beter te slapen, vannacht als een blok! Ik voelde vanmorgen rond 7.10 ineens een handje op mijn schouder, stond ons lieve meisje naast mijn bed! Te schattig! Zit met één oog naar de OS te kijken, maar tot nu toe weinig prestaties van het NL kamp. Hoop straks wat actie bij het zwemmen!
Hallo dames, ik hier ook weer even. Gisteren toch maar weer even een ovulatie testje gedaan. Aangezien ik tot dus ver altijd pijnlijke borsten had tussen mijn ei en menstruatie en dit nog steeds niet heb. De gevoelige gaf bijna een dikke rode streep aan... toch ook weer de gewone gedaan, die gaf nu ook een streep aan, niet dezelfde als de controle streep,maar wel een streep. heb ik nu zovaak het stofje in mijn lichaam, aangezien ik 2 week terug ook al dit had... ik heb de controle over mn lichaam niet meer. Had net ineens bruin bloed,ietsje rood,maar veel oud... als ik ga voor een cyclus van 28 dagen zou ik pas woensdag mijn menstruatie moeten hebben. Als ik ga voor een langere kan ik nu ook niet mijn eisprong hebben. Ik snap er helemaal niks meer van.... Of ik heb nu ineens mijn menstruatie. ben benieuwd of het door zet. Moest dit even kwijt,maakt me zo onzeker allemaal.... Of het is oud bloed, het is mijn menstruatie of toch een héle late eisprong.
Dames, het is niet mijn eisprong. heb net testje gedaan... toch weer met allebei. Gevoelige geeft lichte streep aan(zoals altijd wanneer er niks is,de helft van de kleur van de controlestreep) en de gewone tegen omo wit aan (zie iets heeel lichts)... Dus waarschijnlijk mijn menstruatie? heb natuurlijk de teunisbloemcapsules gehad, zal het daardoor komen dat het zo snel al is? Heb net wat meer erover gelezen, helpt ook de kwaaltjes rondom je cyclus wat te verminderen, daarom misschien geen pijn in mijn borsten gehad? Nu zeurderig gevoel soms in mijn buik en rug en lies... We zullen zien of het bloeden doorzet en ook rood word of alleen oud bloedverlies.
Mexicang, ja zou kunnen, maar wel heel toevallig dat dit 4 dagen na mijn eisprong is begonnen.. Dacht eerst aan misschien een mogelijke innesteling, maar dat duurt toch niet zo lang....
Anne, welke testen van sensitest had je ook alweer? De gevoelige geven altijd een tweede streep, ook vlak voor je NOD, helaas ervaring mee. Amy, ja, ik denk dat als het innesteling zou zijn dat het wel lang duurt ja. Maar je weet nooit he? Al is 4 dagen na ei wel vroeg voor een innesteling, meestal is dat toch later. Anders zouden we al veel eerder kunnen testen, aangezien het HCG direct na innesteling wordt aangemaakt en iedere 2 dagen verdubbeld. Vanmorgen na een redelijk goede nacht slapen, riep ons moppie mij om 7.15 en toen kwam ze bij mij liggen. Ik denk een kwartiertje later getempt, 37'C , Dpo 12. Vandaag veel hoofdpijn en ik lijk al iets humeuriger te worden, dus het zal toch echt de kant van de ongi opgaan. Ik ben al over de teleurstelling van de omotest heen, nu nog even de eerste teleurstelling van de ongi en dan kunnen we weer verder.