Ik ben vandaag voor het eerst begonnen met ovulatietesten, maar snap er nog niet veel van! Ik begreep dat je eigenlijk op een vast tijdstip moet testen, maar dat is bij mij erg lastig door onregelmatig werk. Ik wilde daarom kijken of het tijdstip verschil maakt, met evenveel tijd ongeveer tussen gedronken te hebben en te plassen. De test 's ochtends was 9.00u ongeveer en 's avonds was zo'n beetje 20.30u. Het gekke is dat ik 's avonds helemaal geen streepje had, terwijl mijn urine geconcentreerder leek(was donkerder). Zou dat kunnen betekenen dat mijn eisprong al geweest is? Of weet je dat pas als je verder test? Mijn vorige cyclussen waren 31-32 dagen, ik zit nu op dag 12, dus een eisprong zou dan wel vroeg zijn maar ben deze maand begonnen met tarwekiemolie(ik heb wel al een paar dagen vruchtbaar slijm en behoorlijke buikpijn). Sorry voor de op z'n kop foto! Met streepje(en datum) is dus 's ochtends, de andere 's avonds.
Je moet zoveel mogelijk op dezelfde tijd testen, zodat je je piek niet zult missen. Het kan zijn dat het ene moment het streepje wat donkerder is dan het andere moment, LH schommelt wat. De test is positief als de streepjes gelijk zijn, of als de teststreep donkerder is! De ene dag 's ochtends testen en de andere dag 's avonds lijkt me niet zo handig. Kun je niet op je werk testen?
Anders doe je het toch elke avond voordat je op bed gaat en als je een nachtdienst hebt dan neem je toch een teststrip mee of je doet het voordat je de deur uit gaat.