vraagje over foliumzuur en krampen

Discussion in 'Zwanger worden' started by ml80, Oct 28, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ml80

ml80 Actief lid

Oct 21, 2007
    221
    0
    0
    Bij Arnhem
    Hallo allemaal,

Iets meer dan 2 weken geleden zijn wij voor het eerst gestopt met de pil!
    Een maand daarvoor ben ik begonnen met het slikken van foliumzuur. Dit heb ik van een huismerk gekocht met extra vitamines erbij in. Maakt het veel uit van welk merk je het koopt? En wel of niet met extra vitamines?

Afgelopen zaterdag had ik last van lichte krampen in mijn onderbuik. Dit zal rond mijn eisprong zijn geweest (2 dagen eerder dan gepland). Kan het zijn dat je dit voelt? Zijn er nog dingen waar je verder op moet letten? Spannend zon 1ste ronde..

Bedankt, groetjes Marleen

2. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Hallo Marleen,

Foliumzuur is foliumzuur denk ik. Extra vitamines zijn nooit verkeerd alleen weet je zelf of je ze nodig zult hebben denk ik. Ook wel een beetje afhankelijk van hoe gevarieerd je eet etc.
    Die lichte krampen zouden best je eisprong kunnen zijn geweest. Ik heb ook krampen rond mijn eisprong. Verder gewoon gezond leven.

Groetjes Sam

3. ml80

ml80 Actief lid

Oct 21, 2007
    221
    0
    0
    Bij Arnhem
    Bedankt Sam voor je reactie.
    Nu vraag ik me alleen af voor welk soort foliumzuurtabletten jullie keizen. Heb al Etos en VSM voorbij zien komen. Maar het zal toch niet veel uitmaken welke je slikt?

Groetjes

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,815
    3,343
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Maakt volgens mij niet zoveel uit... Ik heb 2 verschillende gehad nu, en de hoeveelheid vitamines en zo verschilde per merk, maar de hoeveelheid folium zuur was het enige dat exact gelijk was... 200% van de ADH (als ikhet goed heb hoor, ik zou eigenlijk even op het potje moeten kijken)
    Ik heb nu voor gravitamon gekozen, eigenlijk onzin ;) ik weet het, maarja, ik voel me er (psygisch) goed bij, dus laat ik het maar zo ;)

5. ml80

ml80 Actief lid

Oct 21, 2007
    221
    0
    0
    Bij Arnhem
    dank je anthina.
    En als je zwanger bent,
    blijf je deze tabeltten dan ook slikken met foliumzuur?
    of kun je dan beter over gaan op andere tabletten?

thnxs

6. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    je kan foliumzuus tabletten slikken tot 12 weken van je zwangerschap daarna kan je over gaan op vitamine voor de zwangere vrouw

en het maakt niet uit welke foliumzuur tabletten je slikt ik heb ook gewoon de huismerk van de apotheek

7. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Ik slik de Femnatal van Davitamon.
    Waarom? Geen idee, dat merk ken ik van andere vitamines.

Share This Page