Streepjes op zwangerschapstesten blijven licht

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Nen87, Mar 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Hoi meiden,

Ik ben inmiddels al 18 dagen overtijd en heb al heel wat testen versleten :oops: Nu krijg ik op heel veel testen lichte streepjes.. Kruidvat 2 voor 5, sensitest dipstick en vanmorgen ook op babyboomshop cassette met pipetje. Wat moet ik hier nu mee? Zijn het allemaal indroogstreepjes?

De streepjes op de sensitest lijken een fractie donkerder te worden, maar dat is alleen met het blote oog te zien.

Morgen ga ik maar een urinetest laten doen bij de ha. Heb last van mijn bm (soort ongikrampen, maar lang niet zo erg. Normaal lig ik krom), opgezette buik, last van mijn darmen, moodswings (soms een heel 'verliefd' gevoel en soms ook opeens kwaad om iets kleins) en ontzettend veel afscheiding al bijna 3 weken....

Heeft iemand dit ook gehad die toch echt zwanger was?

Liefs,

Nen

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

hoi meid
    Waarom een urinetest bij de ha? Die doet ook gewoon een zwangerschapstest en je moet die zelf betalen ( iets van 12 euro)
    Je kan beter om een bloedtest vragen, hierin kunnen ze precies het hcg meten, in je urine niet.. Sommige meiden blijven idd negatief of licht , daarom bied een bloedtest zekerheid/uitsluitsel.. Je zou nu dan bijna 7 weken zwanger moeten zijn. Dus ik zou echt om een bloedtest vragen
    Succes!
    Liefs Daantje

3. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Hey Daantje,

Goeie vraag, had ik er even bij moeten zetten. Ik had de ha al eens gebeld. Hij wil dat ik eerst daar een urinetest doe voordat hij me voor een bloedtest stuurt. Hij beweert namelijk dat zijn testen gevoeliger zouden zijn dan die je kunt kopen. Maar ik ga er wel even naar vragen hoor morgenochtend, want ik vind het idioot om ervoor te moeten betalen, terwijl ik thuis al tig testen heb gedaan. Als ik zwanger blijk, ben ik idd al 6 weken en 3 dagen..

Liefs

4. SeaShell

Hey meid, ik heb vaker zwangerschapstesten vd huisarts hier op het forum gezien en die hebben ook 20/25 hcg nodig, net als de kruidvat en andere testen. Maar bijna iedereen hier moest de test achteraf zelf betalen omdat het ziekenfonds dat niet vergoed. Ik zou dus toch een bloedtest vragen, want je zal dan daar ook wel licht positief of negatief testen, sommige meiden blijven dit dien,vandaar de bloedtest. En als je bij de ha negatief test, of heeel licht, wat dan? Dan zal hij waarschijnlijk nog geen bloedtest doen en schiet je er nog niets mee op..
    Hopelijk wordt je morgen wijzer meid ( de uitslag vd bloedtest heb je trouwens ook dezelfde dag nog)

Liefs daantje

5. SeaShell

Ik lees trouwens dat je duphaston gebruikt, als je zwanger bent mag je dit absoluut NIET slikken, omdat het in zeldzame gevallen aangeboren afwijkingen veroorzaakt in de eerste 4 maanden ( volgens de gebruiksaanwijzing) dus je dokter MOET wel een bloedtest doen, stel je blijkt wel zwanger terwijl hij zegt van niet, dan slik je de duphaston wel door wat dus niet mag..

6. kweb

kweb Fanatiek lid

Oct 14, 2008
    2,010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Het ligt eraan hoe ze een zw.test bij de ha declareren. Als ze niet de code gebruiken voor "zw.test op eigen verzoek" wordt het gewoon vergoed.

Werk bij een declaratieservice en wij hebben ongeveer 1500 ha als klant.

Tevens was ik 3/4 jaar geleden bij de ha voor pijnlijke lage buikpijn. De ha vroeg of ik zwanger kon zijn. Ik was wel aan de pil maar gut tja alles kan. Dus ha heeft op eigen initiatief een zw. testje gedaan (nega) maar ik heb daar nog nooit een factuur voor thuis gezien. En alle declaraties van die dag (consult, zw test e.d.) zijn gewoon door de zorgverzekeraar vergoed. Mijn ha is ook aangesloten bij ons en ik kan dus gewoon mijn eigen gegevens inzien :)

7. SeaShell

Een paar jaar geleden werden die idd vergoed, alleen heb ik hier in de afgelopen maand meer dan 10 meiden gezien die meteen contant moesten afrekenen bij de ha zelf, omdat het sinds kort niet meer vergoed wordt

8. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    @ daantje, ik vroeg ook specifiek om een bloedtest, maar hij wilde eerst urinetest. Ik vraag morgen eerst of ik daarvoor moet betalen, want anders maar in 1x een bloedtest hoor. Vind dat hij me dat niet mag weigeren.

En over de duphaston.. Ik heb dat gekregen van de gyn en die beweert dat het niet schadelijk is wanneer je zwanger bent. Daarom heb ik juist Duphaston gekregen in plaats van een ander opwekmiddel.. In de bijsluiter staat zelfs dat het wordt gebruikt om een miskraam te voorkomen.. Waar heb jij gehoord dat het schadelijk is?

LIefs

9. SeaShell

Als ik google op dat middel staat er in veel gebruiksaanwijzingen online dat het in de eerste 4 mnd niet gebruikt mag worden, daarna wel. Maar je ha zal het wel weten lijkt me..

10. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Hmm maakt me wel onzeker :( Eerst morgen maar even afwachten wat er gaat gebeuren en mocht ik zwanger blijken, dan bel ik gelijk de gyn op..

11. SeaShell

Bij efama staat dat het aangeboren afwijkingen kan veroorzaken in de eerste 4 mnd en bij consu staat dat her veilig te gebruiken is, lekker duidelijk ;)

12. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Ja ik zie het... Ze zijn het niet met elkaar eens. In mijn bijsluiter staat dat het gewoon gebruikt kan worden. Maar dat is geloof ik een bijsluiter die voor het laatst is herzien in '99.....

Ik ga er nu vandoor. Ik laat het weten als ik meer duidelijkheid heb! Bedankt voor je antwoorden :)

Liefs

13. SeaShell

Op apotheek.nl staat ook dat het niet mag in de eerste 4 mnd omdat er in zeldzame gevallen toch een afwijking veroorzaakt ook al voorkomt het mk's, dus morgen idd maar goed navragen waarom dat in de gebr aanwijzing staat als hij zegt dat het geen kwaad kan. Deze gebruiksaanwijzing is in oktober 08 herzien en is een stuk nieuwer

Liefs daantje

14. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Ga ik zeker doen! Neem er voor de zekerheid morgen nog eerst maar geen....

Nu ga ik echt ;)

15. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Helaas.... gisteren ongesteld geworden.. Of miskraam.. Ik weet het eigenlijk niet

Share This Page