clomid

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jinky, May 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jinky

Jinky Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,500
    20
    38
    Female
    Ik lees steeds vaker over clomid.
    Hoe zit het daarmee?
    Mag je dat al gebruiken na een paar keer een lange cyclus.
    Ik heb altijd wel lange cyclussen gehad.
    Zou ik het dan ook mogen gebruiken?

en wie is er zwanger geworden na het gebruiken van clomid.

Groetjes Jinky

2. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    hoi Jinky ik ben gisteren naar de ha gegaan om te vragen over clomid en duphaston omdat ik er hier veel over heb gelezen maar zij heeft mij gezegd dat ze dat niet zomaar kan voorschrijven hoewel ze weet dat ik erg lange cyclussen heb omdat het nu al eenjaar is dat ik ebn gestopt met de pil heb ik eindelijk een verwijs briefje gekregen naar de gyn na onderzoeken kan de gyn clomid voorschrijven de ha heeft mij verteld dat clomid een erg zwaar hormoon is wat er eigenlijk voor zorgt datje eisprongen krijgt maar daar voor moet de gyn eerst inwendige echo's enz maken

3. Jinky

Jinky Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,500
    20
    38
    Female
    Dankjewel!
    Dat is een erg duidelijk antwoord!

Groetjes Jinky

4. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    geen dank hoor meid veel succes

5. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

Mar 23, 2007
    254
    0
    0
    Vriendin van mij had er ook moeite mee...
    Ging ze naar de gyn. Kreeg ze dat voorgeschreven.
    Tot verbazing was het meteen raak en ze is nu al 12 weken zwanger.

Zelfs de gyn vond het erg apart, want meestal duurt het dan nog even, bij mij was het meteen raak !

6. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    ohh prachtig dat lijkt mij echt te gek kregen jullie gewoon na het eerste bezoek bij de gyn de clomid voorgeschreven?

7. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

Mar 23, 2007
    254
    0
    0
    Is niet van mij, maar van vriendin ;)

Weet niet precies hoe het ging, maar wel dat ze erg lange cyclussen had en al een tijdje bezig was.

Dus naar gyn, kreeg ze dat voorgeschreven en binnen maandje moest ze terugkomen om kijken hoe het gaat en toen was ze dus zwanger...

8. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Clomid word vaak voorgeschreven bij pco (geen eisprong) of bij vruchtbaarheids behandelingen als extra stimulans.
    Je zult naar de huisarts moeten, die je door kan verwijzen naar de gyn en die zal je onderzoeken enz of clomid voor jou het medicijn is wat nodig is. Misschien is er wel wat anders aan de hand.

9. Jinky

Jinky Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,500
    20
    38
    Female
    Heel erg bedankt!
    Nog even geen clomid voor mij dus.
    Ik wil nog niet aan onderzoeken gaan beginnen.
    en ik hoop dat het nooit nodig zal zijn natuurlijk!

Groetjes Jinky

10. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    zijn er nog andere hormoon behandelingen, want van clomid heb je dan ook niet een kans op een meerling?

11. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

Mar 23, 2007
    254
    0
    0
    Kan, hoeft niet...
    In elk geval krijgt ze er maar 1-tje

12. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    De kans op een meerling met Clomid is inderdaad wat groter dan normaal. Maar wel kleiner dan met hormonen die je moet spuiten. Tijdens dit soort behandelingen worden er dan ook regelmatig echo's gemaakt. Tijdens een Clomid-behandeling vaak niet, dit hangt van je arts af.

13. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    Bij een eerste ronde met clomid worden er meestal wel echo's gemaakt volgens mij hoor! Ivm de kans op overstimulatie. Indien ze achter de juiste hoeveelheid zijn, hoef je inderdaad meestal niet meer naar het zh voor de echo's.

Succes!

14. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Niet altijd, hoor. Ik heb twee periodes Clomid geslikt (1 x 50mg en 1 x 100mg, zonder resultaat helaas) zonder echo's. Op dag 21 moest ik wel bloed laten op Progesteron. Más nada!

Nu met Gonal-f moest ik voor de eerste echo komen op dag 7/8.

15. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik heb wel altijd echo's maar ik krijg ook nog een vervolg op de behandeling natuurlijk.

Er groeien wel vet veel eitjes hoor. heb meestal aan beide kanten 4 stuks ofzo. maar meestal zijn er 1 of 2 (in mijn geval telkens 2) eitjes het grootst.

16. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    Natas dan wordt het spannend voor je, ja had die vraag omdat we in juni naar de gynocoloog gaan, denk dat ik het niet ga krijgen omdat we al 2 kindjes hebben, doch heeft het nooit zolang geduurt bij de vorige, ik was te vruchtbaar toen en nu lukt het niet.....doch bij het zelfde ventje nog steeds dus daar kan het ook niet aan liggen he

Share This Page