Ja ik ben iedere maand bang om zwanger te zijn. niet voor mij want ik wil wel al kinderen, maar mijn vriend niet. Ik slik ook de pil en als mijn vriend zeker weet dat de pil zijn werk doet komt hij in mij klaar en anders voor het zingen de kerk uit. Ik heb hem vorige week streng toegesproken van: jij wil geen kinderen maar je loopt wel veel risico, want als mijn pil een keer niet goed werkt en we klussen op het goede moment dan heb je kans dat het raak is. en als het zo is kan ik geen abortus plegen heb ik al tegen hem gezegt. Raar vind ik dat dat hij geen kinderen wil maar wel risico loopt. Maar ja het is gewoon vreselijk irritant om steeds weer bang te zijn voor een zwangerschap, nu heb ik ook al meer als een week bruinverlies en nog wat kwaaltjes. dus ga ik maar weer een testje doen. Als ik ooit op deze manier zwanger zou zijn is het kindje van harte welkom bij mij teminste, en krijgt het alles wat het nodig heeft, met of zonder hem. Sorry maar moest eff mijn verhaal kwijt. XXX Gusam
Het lijkt mij dat je in een lastige positie zit. Als je de pil slikt, waarom zou die dan niet goed werken? Ik heb ruim 10 jaar de pil geslikt en hij heeft altijd goed gewerkt! Misschien lijkt het alsof jouw man een risico neemt terwijl hij gewoon op de pil durft te vertrouwen.
Als je netjes je pil slikt, lijkt mij er weinig aan de hand! Niets is 100% betrouwbaar, maar de kans is wel erg klein.. Denk dat je vriend daar op vertrouwt en ik zou het niet als een "risico" willen omschrijven.
Als je gewoon netjes de pil slikt, is de kans héél klein dat je zwanger wordt hoor. De stoffen in de pil zorgen ervoor dat je geen eisprong hebt, dus die vruchtbare periode heb jij niet. Alleen als je hem een keer vergeet of ziek wordt, moet je een beetje uitkijken. Maak je maar niet teveel zorgen.
zo kan ik het ook zien, zo had ik er nog niet over nagedacht, mischien dat ik dat maar eens ga proberen. dank je. XXX Gusam
Ik heb negen jaar de pil geslikt en dat is altijd voldoende bescherming geweest. Pas als je hem gaat vergeten wordt het gevaarlijk. Wel jammer voor je dat je vriend geen kinderen wil en jij wel. Lijkt me moeilijk.
Inderdaad, de pil slik ik ook al sinds mijn 15e ofzo, en als je hem elke dag trouw inneemt, wordt je echt niet zwanger hoor, no worry's.
Mijn tijd om zwanger te worden komt nog wel. Hij wil wel, maar nu nog niet, en tot die tijd blijf ik gewoon meekletsen hier. XXX Gusam
Je kunt op de pil vertrouwen als je 'em goed gebruikt, dus ik zou me niet teveel zorgen maken, maar het kan er altijd tussendoor glippen. Een klasgenoot van mij is tijdens pilgebruik zwanger geworden zonder zich noemenswaardig ziek te hebben gevoeld ofzo. En bij de 'tienermama's' lees je er ook over. Dus 't kan wel. En hoe en wanneer weet jouw vriend trouwens of de pil nu wel of niet werkt? Gemeenschap hebben betekend dat er, hoe dan ook, een kindje kan komen. Dat is je gezamenlijke verantwoordelijkheid die je op je moet durven nemen. Ik vind het anders een beetje makkelijk: wel seks willen hebben, maar niet de gevolgen. Ik ben zelf ook (voor een paar maanden) aan de pil, maar een kindje zou hier absoluut welkom zijn zowel bij mijn man als bij mij. En als het dat niet was, hadden we gewacht met trouwen en dus ook met gemeenschap. Heeft natuurlijk wel met ons geloof te maken. Ten slotte hebben wij in de kerk beloofd kinderen van God te willen ontvangen toen we zijn getrouwd. Sorry als ik heel hard overkom Gusam, ik wil jullie echt niet zwartmaken ofzo. Maar ik vind dat aan gemeenschap hebben een stuk verantwoordelijkheid vastzit, of je nu wel of geen voorbehoedsmiddelen gebruikt. Als je die niet op je kan of wil nemen, begin er dan gewoon ook niet aan. Verder lijkt het me voor jou niet echt leuk zo, om seks te hebben. Ik zou het echt niet leuk vinden als mijn man, omdat hij het niet vertrouwd, niet in mij zou willen klaarkomen. En ook niet dat ik iedere maand met de angst zou lopen zwanger te zijn, terwijl hij wel gewoon lekker iedere keer wil seksen. Nee, dan zou ik zoiets hebben van: blijf dan maar van me af tot een kindje wel een plekje heeft in jouw wereld. Je hebt het 'em zelf ook al gezegd: ,,Je wil geen kinderen, maar wel seks, dus je loopt wel het risico.'' Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt. Ik hoop dat jij het zelf anders ervaard, maar ik zou het echt niet kunnen op die manier. Ik wil je gewoon even zeggen dat jij en je vriend goed moeten bedenken wat jullie willen en dat een kindje altijd kan komen, ook als je de pil gebruikt. En wat dan? Bescherm jezelf tegen pijnlijke situaties Gusam...
Als ik jou hele verhaal zo lees, dan komt het op mij eerder over dat je iedere maand bang bent hoe je vriend zou reageren als je zwanger bent. En niet dat je iedere maand bang bent om zwanger te zijn
Het is erg moeilijk, ik herken dit ook. Maar ik ben het wel met patries eens. Maar hou je taai, en mocht het wel per ongeluk raak zijn kan jij er ook niks aan doen. Het is ook zijn verantwoording! Verder heel veel succes! Groetjes Esther
Biologieles:Met zingen voor de kerk voorkom je geen zwangerschap hoor, voor het klaarkomen krijg je al wat voorvocht binnen en daar kunnen ook spermacellen inzitten.Kans is er dus altijd dat je alsnog zwanger raakt, mits je netjes de pil slikt.Dan is de kans op zwangerschap heeeeeel erg klein, maar er zijn uitzonderingen.
Ik ga mijn vriend niet belazeren om toch zwanger te raken, hij wil niet en dat respecteer ik. en ik wacht tot voor hem de tijd rijp is. Dat somige mensen mijn zin veranderen of anders oppakken is jammer. Ik weet hoe het zit, en ik belazer mijn vriend en ook mezelf niet.
Even een vraagje Gusam, ben jij hier eerder onder een andere naam geweest? Je verhaal komt me zo bekend voor. Ik hoop dat je je vriend toch zover kan krijgen om het veiliger te gaan doen, als hij geen kinderen wil. Maar het lijkt mij toch ook zijn verantwoording om daarvoor te zorgen als hij het niet wil. Waarom zou jij elke maand bang moeten zijn? En hij gewoon zijn gangetje gaan? Succes.
Mis ik iets? Je wordt er toch niet van beschuldigd dat je je vriend belazert? Volgens mij staan er hier voornamelijk reacties van mensen die je willen geruststellen wat betreft het slikken van de pil...