spatader bij de man

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door elke, 4 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elke

elke Lid

22 aug 2007
    26
    0
    0
    mijn man heeft een spatader(s) op zijn teelballen. Mijn vraag is zijn hier mensen zwanger geraakt ook al had hun man spatader(s)? Ik ben zo onzeker en hij wil natuurlijk nog wat afwachten. Wij zijn inmiddels in ronde 6 beland. Wat denken jullie?

2. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Mijn schoonvader is er aan geopereerd toen het na 4 jaar nog niet gelukt was... 2 maanden later waren ze zwanger. Het kán de vruchtbaarheid dus beïnvloeden, maar hoeft niet. Anders eens een arts naar laten kijken...

3. Rosa74

Rosa74 Lid

8 aug 2007
    91
    0
    0
    Hoi

Niet om je bang je maken, maar in mijn omgeving 2 niet al te beste ervaringen met spataders op de ballen. Mijn beste vriendin haar man had ook een spatader, die is verwijderd toen hij 20 was en uiteindelijk hebben ze kindjes gekregen via IVF toen hij 32 was. Een andere vriendin en haar man kunnen, ook al is een jaar geleden de spatader weggehaald, nu ook na diverse ICSI pogingen nooit kindjes krijgen.... :cry:

Mijn tip zsm weg laten halen die spatader :)

Liefs en succes

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Spataders zijn niet goed voor de vruchtbaarheid.
    Zij verhogen de temperatuur in de ballen waardoor zaadkwaliteit sterk afneemt.
    Ik zou er mee naar de dokter gaan.

groetjes

5. mommy to be

mommy to be Bekend lid

4 dec 2006
    549
    0
    0
    hoi hoi
    ook mijn man had een spatader op zijn bal en die is afgelopen juli verwijderd. de kwaliteit is niet super veel verbeterd maar hij is van 0 goede zaadcellen naar 350000 gegaan . dat is beter als niks toch!
    wij gaan nu voor ivf/icsi(krijgen we in januari te horen) en ik heb hele goede hoop dat de kwaliteit nog meer is verbetrerd de afgelopen maanden.
    ik ga er nog steeds van uit dat ook wij kindjes gaan krijgen.

maar laat die spatader zo snel mogelijk verwijderen wat rosa al schreef het kan alleen maar beter worden.
    succes

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Spatader is slecht nieuws. Zou gelijk naar de dokter gaan.

7. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    jeetje is dat echt zo erg? mijn vriend heeft er ook een maar HA zegt dat dat de vruchbaarheid slechts met 10% vermindert :(
    heb nooit gedacht dat dat voor een probleem zou gaan zorgen...

hoop ook op enkele positieve verhalen nu

8. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    een vriendin van mij haar man had het ook, ze hebben het vroeger laten verwijderen en de eerste keer dat ze het terug moechten toen die cyclus was ze zwanger, de 2 volgde zeer snel en een 3 de 4 jaar later.
    Zou toch overwegen hem te laten verwijderen

9. Mirza

Mirza Actief lid

17 sep 2007
    159
    0
    0
    Nou - geen paniek hoor, Elke. Het klopt wel dat het een invloed heeft op de vruchtbaarheid, maar de mate waarin, dat kan alleen een arts bepalen. Het hoeft helemaal niet erg te zijn!
    Ik kan je alleen maar aanraden je vriend eens naar de huisarts te sturen! Plezant is anders natuurlijk - maar even op je (zijn!) tanden bijten; en je onzekerheid zal weg zijn!
    Veel goede moed!

Deel Deze Pagina