Hallo lieve mensen Ik hoop dat dit hier goed staat! Mijn zoontje van 4.5 plas weer met regelmaat in ze broek. Is vaak te laat. We hebben eigenlijk alles al geprobeert. Hij was vrijsnel zindelijk. Begon dat die de nachten al droog bleef. En poepen ging gelijk goed. Nu ging het afgelopen keren op school al mis. Dus we wilde in deze vakantie het langzaam weer oppakken op een leuke manier. Dat ging goed. Nu heeft die nog wel af en toe een ongelukje .Maar die poepte die gisteren 2 x ze broek vol en vanochtend had die voor het eerst in ze bed geplast. Nu zijn we natuurlijk niet boos geworden. Maar we zijn wel benieuwd of dit normaal is of dat we actie moeten ondernemen? Wie ow wie heeft er tips or tricks. Of kan mij helpen waar dit vandaan kan komen Alvast bedankt!!!
Jahoor een terugval kan altijd een keer gebeuren. Merk je geen angst of grotere veranderingen of iets? Is hij ziek geweest? Misschien overgang van school weer naar huis. Er kunnen tal van oorzaken zijn. Teruggaan naar de basis. Structuur bieden. Uit bed plassen en elke 2 uur even sturen en prijzen als hij zelf gaat. Kijk het een paar weken aan, kan zo weer over zijn.
We gaan binnenkort wel beginnen met verbouwen. Dus we zijn nu wel in de weer met spullen regelen enzo. En hij wilt de laaste tijd vaker bij ons slapen. Hij vraag ook steeds savonds of ik hem bescherm als die gaat slapen.?! Ik heb nu idd een wekker gezet voor om de 2 uur naar de wc.. ergste vind ik dat hij . vraag aan mij of ik boos ben op hem als die een ongelukje heeft gehad.
Het klinkt toch of hij even onzeker is. Soms gaan ze een ontwikkeling door en dan staat iets anders even stil. Proberen rustig te blijven, is het mogelijk dat hij tijdens de verbouwing in jullie buurt kan slapen? Niet elke dag maar bijvoorbeeld op een afgesproken dag als dat voor jullie beter is? Voldoende spullen klaar leggen en anders zelf op laten lossen.laten zien waar hij het in mag doen en de spullen in de buurt dat hij het zelf kan pakken. Als het goed gaat aangeven dat hij goed zijn best doet. Even vervelend maar waarschijnlijk gaat het vast beter wanneer de verborgen achter de rug is. (Weet hij trouwens wat jullie gaan doen en wat hij kan verwachten, soms geeft die onzekerheid spanning en kun je een terugval krijgen)
We zijn er nu goed mee bezig. Hij heeft sinds maandag maar 1 x een ongelukje gehad. Nu werd die vanacht zelf wakker om te plassen. We laten hem nu om de dag bij ons slapen. We leggen dan ze eigen matras naast ons bed neer. En sturen hem elke 2 uur naar de wc. En savonds voordat wij naar bed gaan maak ik hem nog even wakker om te komen plassen