Nou even twee topics achter elkaar, maar goed, ik lees net bij mijn verzekering dat ze de sensormatje volledig vergoeden, nu vroeg ik me af of meer mensen een sensormatje hebben en of willen aanschaffen. En de ervaringen hiermee.
Ik ken iemand die zo'n matje had, maar die vond het toch niets. Vals alarm enzo (dat is goed schrikken). Tenminste ik ga er nu vanuit dat je zo'n matje bedoelt die bij het stoppen van ademhalen een alarm geeft?
Klopt, om je te waarschuwen als de ademhaling ermee stopt.... Ik ken het niet vandaar dat ik ook benieuwd ben naar de ervaringen hiermee.
Nou dat is het enige wat ik hoorde van haar En heb dat ook wel eens gelezen. Zat er zelf ook aan te denken, maar vond het te duur Maar ja, jij krijgt het vergoed. Dus dan zou ik hem nemen en gewoon kijken of het bevalt. Zo niet, dan berg je hem weer lekker op.
Ik zou even goed nakijken dan of het in elk geval wordt vergoed want het wordt vaak aangeraden in het ziekenhuis bij een prematuur kindje namelijk. Voor de rest is het matje een keus die jezelf moet maken. Als jij je er fijn bij voeld om het te hebben als het jou geruststeld zou ik het vooral doen. Zoniet niet doen. Over het algemeen is het matje ook voor een hele korte tijd want zodra (vaak met een maand of 3 soms al eerder) kruipen ze het hele bed door in hun slaap en zodra het lijfje er niet meer op ligt gaat dat ding af omdat er geen hartslag meer waargenomen wordt. Vandaar ook ideaal voor prematuurtjes die kans hebben op bepaalde complicaties die kindje liggen stil op 1 plek.
Jewe bedankt voor deze uitleg.... Ik krijg hem dus vergoed van de verzekering vandaar dat ik ermee bezig ben.
Ik heb het overwogen (tijdens het oppassen bijna mijn nichtje aan wiegendood verloren en mijn dochter in het begin er regelmatig op betrapt dat ze niet adem haalden), maar uiteindelijk niet gedaan juist om de reden dat ze precies op het matje moeten blijven liggen. Ondanks dat mijn dochter ingebakert lag, vond ik haar altijd aan de andere kant van haar bed terug. Hierdoor geeft het dus vals alarm.
een andere tip als je het echt in de gaten zou willen houden: een babyphone met camera of een babyphone waarvan het geluid zo hard kan dat je je kindje kan horen ademhalen. Die 2dingen kunnen nooit een vasl alarm geven xxx Overigens zou ik het ook niet kopen. Onze zoon ging met 2maanden al zn hele bed door. Ikz ie mezelf al 100x in paniek naar boven rennen omdat dat ding afgaat. Ik ging altijd gewoon even om het hoekje spieken en even luisteren of alles nog wel goed ging xxx
Ik heb de babysense Luvion | Veiligheid | Baby-Dump en ben daar erg tevreden over. Omdat het 2 matjes zijn kunnen ze er niet naast liggen. Nooit vals alarm gehad! Mijn dochter wilde alleen maar op haar buik slapen en met de babysense durfde ik dat ook
Wij hebben ook de baby sense II èn de luvion (babyfoon met camera) aan geschaft. + nu gebruiken we de aerosleep hoes met hoeslaken. Wij waren er zeeeeeeeeeeeeer blij mee. Ons kindje is veel te vroeg geboren, dus was het heel erg spannend toen hij eindelijk na 3 maanden naar huis mocht. Maar thuis dus zonder veilige toeters en bellen. De baby sense II (eerst met 1 matje in het wiegje. Later met het 2e matje die je er bij krijgt. Staat ook in de gebruiksaanwijzing.) hebben we heel lang gebruikt, naar alle tevredenheid. Er knippert een ledje bij iedere ademhaling, zodat je niet steeds met je oor er boven hoeft te hangen om iets te kunnen horen. Wij hebben geen valse alarmen gehad. Alleen alarm als we zelf vergaten om het uit te zetten, als we Castiël uit z'n bedje haalden. Na 16 seconden hoor je per seconden een soort harde tik/klik en als je dan binnen 4 sec. het niet uit zet, klinkt er een hard alarm. De luvion babycam gebruiken we nu nog steeds. Alleen maar ff op het schermpje kijken al je iets hoort. Zie je meteen of hij lekker ligt of wat er dan ook maar aan de hand is. Hoef ik niet de krakende trap op. De aerosleep matrashoes met bijbehorende hoeslaken gebruiken we nog steeds. Maar goed, het is wat je zelf het prettigste vindt. Wij waren natuurlijk erg bang ivm ons prematuurtje met long problemen e.d. Mijn zus heeft 3 kids en heeft al die dingen nooit gebruikt, behalve een babycam. Succes met je keuze! Grtjs, Aleida
Je kan het matje (baby sense II) tot ongeveer het 1e levensjaar gebruiken. Als ze nog heel klein zijn en nog niet van hun plek komen, gebruik je 1 matje. Later als ze meer gaan bewegen en er dus vanaf gaan, sluit je het 2e matje er bij aan en maakt het dus niet uit. Het matje is uiterst gevoelig. Voorkom Wiegendood - Luvion Babysense - Wiegedood en SIDS Grtjs, Aleida
mijn nichtje heeft hem gehad en die heeft hem na 3weken weg gedaan. ondanks de 2 matjes heeft ze 6x vals alarm gehad in die tijd. de rede dat ik er nooit een zal aanschaffen. ik heb bij fynn een aerosleep gehaald omdat hij op zijn buik sliep. en de alecto dbx88 daar kun ik iedere ademhaling op horen
Je kunt hem idd tot het 1ste levensjaar gebruiken maar zodra baby's gaan kruipen door het bedje wordt de kans op een vals alarm wel groter. Omdat de 2 matjes aan elkaar geen afmeting hebben van 60x120. Dat wil niet zeggen dat hij bij iedereen af zal gaan maar in de winkel veel boze klanten gehad die zich helemaal het leblazerus waren geschrokken vanwege vals alarm en dat ding wilden terug brengen. Maar in jou geval met een prematuur kindje kan ik het heel goed begrijpen dat je zoiets hebt aangeschaft, heb ik in mijn eerste post ook al gezegd dat het vaak ideaal is voor prematuurtjes en dat zoiets vaak gepaard gaat met een advies van een arts.