10 maanden heftige diarree

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Paprikaas, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paprikaas

Paprikaas Bekend lid

16 jun 2013
    555
    5
    18
    L. Van 10,5 maand heeft al sinds nieuwjaarsnacht waterdunne diarree (1jan 17 luiers!!) En ni dagelijks 6-10 luiers... hij drinkt erg goed en ben gisteren bij de hap geweest..hij is niet uitgedroogd en heeft dus 2 virussen verkoudheid en buikvirus. Ik zie nu telkens zijn eten terug komen in de luiers en zelfs deel van het melk wordt niet verteerd (melkvlokken)... ik geef hem beschuitje en cracotte en soepstengels.m avondeten en fruit wilt hij niet echt... ook de rest eet hij maar de helft... hij krijgt nu 3 a 4 flessen... wat kan kk nog meer doen om de diarree te stoppen..zijn hele billen zijn stuk... en het is al niet z n zwaar mannetje (8kilo)

2. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    waarom niks gekregen bij de HAP?, rond die leeftijd hadden wij ook dat probleem, alleen duurde het hier al bijna 2 weken. Ik heb toen poederzakjes gekregen van de huisarts, die kun je ook bij de apotheek en drogist krijgen, maar op de verpakking staat dat het pas vanaf 2 jaar is. Mijn huisarts schreef het wel voor en kon volgens hem niet kwaad

3. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    medicijn was om de darmen rustiger te krijgen trouwens, als ze eenmaal zijn geprikkeld dan kan het soms best wel een tijdje duren

4. Paprikaas

Paprikaas Bekend lid

16 jun 2013
    555
    5
    18
    Ze zeggen virus niks aan te doen en zolang hij niet uitdroogt nkks aan de hand.. (dat is hier btw het standaard antwoord

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik heb dag advies ook gekregen toen onze jongste 2 weken diarree had. Niets doen tenzij ik vermoeden had van uitdroging. Overigens was zijn ontlasting wel getest en hij had een virus.

Voor de billen; kokosnootolie.

6. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Hier geen tips voor de diarree helaas, maar wel voor de billetjes.

Laagje Bepanthen smeren en daar overheen Dr. Swaab zinkolie. Die zinkolie blijft super lang zitten en vormt een laagje. Daardoor kan de Bepanthen goed zijn werk doen om te genezen. Normaal gaan al die zalven er door de luier en urine/ontlasting al weer super snel af, maar zo dus echt niet. Potje is wel prijzig maar werkt super goed!

7. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh man man wat zielig! Zal wel pijn doen zijn billetjes. Soms kregen wij het advies, minder melk, meer wit brood, meer sap, minder sap, ik wist het dus ook nooit. Het gaat meestal vanzelf over en het enige wat wij telkens konden doen was laten drinken drinken drinken. Maar ik snap je frustratie. Sterkte!

8. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    ORS is dat geloof ik.

Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon morgen naar je ha gaan.

9. Paprikaas

Paprikaas Bekend lid

16 jun 2013
    555
    5
    18
    Tjx dames!

Inmiddels gaat het sinds vandaag eindelijk weer goed en had î weer wat dikkere poep!!
    Heb eigenlijk niks gedaan verder behalve veel beschuit en crackers en drinken blijveb aanbieden

Heb talkpoeder parfumvrij gebruikt smeren mocht echt niet meer maar de poeder lijkt goed te werken evengoed als bephadan!

Deel Deze Pagina