kleine baby?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Musss, Nov 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Musss

Musss Lid

Jul 9, 2011
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik ben paar keer in het ziekenhuis geweest voor groeiecho. Verloskunde zei dat zij volgende afspraken wilde afwachten ivm groeiecho. Als kindje te klein zou zijn dan zou ik overgenomen worden door het ziekenhuis en zou ik met 38 weken ingeleid worden. Vandaag was ik dus naar het ziekenhuis. Volgens de arts loopt baby 1 week achter in de groei… Ik ben 33+4 weken en baby is op 32 weken.

Maar op de vraag hoeveel baby weegt zegt ze, 2000 gram. Maar als ik op internet kijk , is het heel normaal dat de baby rond 2000 gram weegt rond deze tijd?

Of moet ik me zorgen maken? Ik snap het allemaal niet meer, ik ehb weer over 3 weken afspraak.

2. flower28

flower28 Actief lid

May 13, 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het zelf niet echt schrikbarend klein hoor met 32-33 weken zijn ze gemiddeld 2 kg dus dat kan kloppen.

De mijne loopt ook steeds iets achter in groei (benen en buikomtrek 1 weekje) maar de gyn vind het prima!

Ik heb a.s dinsdag vast wel weer een groeiecho (zoals bij elke controle haha) ik ben dan ook 33 wkn en 4 dgn als ik het gewicht weet dan laat ik het wel even weten hier in het topic!

3. Musss

Musss Lid

Jul 9, 2011
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Okej ik hoor het graag van je!

Arts zei wel dat als kind ter wered komt dat het 3000 gram zal wegen ong.. Ik vind dat niet te klein..? Ik was zelf 2.400

4. cerberus

cerberus Fanatiek lid

Oct 19, 2011
    3,709
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik dacht (?) dat 1 week in groeiverschil helemaal niet zo erg was.... :(:(:(

Mijn jongste zou trouwens met 39 weken 3000 gram zijn...
    (paar uur later bleek hij 4240....)

vind 3000 gram netjes hoor....

5. Eef5

Eef5 Actief lid

Jul 28, 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mij lijkt 1 week ook niet zo veel hoor!
    Misschien een domme vraag, maar als de baby wat kleiner is dan "normaal", waarom gaan ze de baby dan met 38 laten komen? Is het dan niet beter om tot 40 weken uit te dragen?

6. Musss

Musss Lid

Jul 9, 2011
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    ja dacht ik ook! Kan die dan neit beter in de buik langer blijven en groeien...?

7. Susanne87

Susanne87 Lid

Nov 9, 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap het ook allemaal niet hoe het nu zit met het gewicht en achterlopen of voorlopen.
    Ik vind ze maken je allemaal zo ongerust ik moest vandaag voor een groeiecho omdat ze de baby groot inschatte maar wat is groot??
    Ik ben nu 33.3 zwanger en de baby woog 2600 gram.
    Is dit extreem?

8. Iefie

Iefie Niet meer actief

Ik denk dat ze de baby eerder gaan halen als ze denken dat het een betere groeikans heeft buiten de baarmoeder (denk aan verminderde werking placenta oid), maar als je zegt dat je kindje nu al zo'n 2 kilo is is dat helemaal niet gek. En 3 kilo bij de geboorte is ook niet gek. Mijn kindje was ook 3 kilo en er was niets aan de hand, helemaal gezond en de placenta was ook in orde. Mijn partner en ik zijn ook niet groot dus ik maakte me niet druk. Wel goed dat ze het in de gaten houden. Denk dat je het zo maar moet bekijken en je niet heel druk maken hoor! succes!

9. jvd1

jvd1 Actief lid

Aug 3, 2009
    287
    0
    0
    thuis :)
    een aantal weken geleden heb ik de 20 weken echo gehad.. Onze baby liep 5 dagen achter op groei! Dit mocht 3 weken zijn!!!! Daar stond ik ook van te kijken! Dus 1 week lijkt mij ook helemaal niet erg!!!!

10. flower28

flower28 Actief lid

May 13, 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is goed hoor, als ik het gewicht weet laat ik het even weten ;)

11. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

Oct 8, 2009
    641
    0
    0
    o joh, 1 week is toch niets?! ik zou me daar echt niet druk om maken joh!!!!!
    de eerste van mij liep constant 1 week achter, uiteindelijk ben ik ingeleid met 42+weken en woog ze 3200 gram en was 50cm.
    deze tweede loopt met het buikje 3 weken achter en dit is wel echt te klein! zit tegen de ondergrens, als hij/zij er onder gaat meer /volledige rust. dinsdag mag ik weer op controle en ben hier best zenuwachtig over kan ik je zeggen...
    jij heoft je echt geen zorgen te maken hoor. (snap de zorgen van de vk ook niet zo hoor, 1 week stelt echt niet veel voor... maar wel goed dat ze je even heeft doorgestuurd, mag je nu weer naar je vk??)

12. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Niets om je zorgen over te maken! Hier begon de kleine vanaf 26 weken ook achter te lopen en met 34 weken (laatste groeiecho) was dit zelfs 2,5 week. Met 38 weken precies is ze gehaald (keizersnede, maar niet om de rede te klein hoor, hier heeft de gyn zich nooit druk om gemaakt enkel gewoon goed in de gate houden) en ze woog 2950, helemaal niet belachelijk klein!
    Vergeet ook niet mee te nemen hoe jullie bouw is. Wij zijn beide rank (bmi net te laag of net voldoende) en dan verwacht je ook geen 8 ponder! Ons meisje groeit nog steeds mee onderin de curve maar daar is niets mis mee, ze volgt gewoon haar lijn. Een lange slanke dame, ik hoop voor haar dat dat nog zo is als ze straks 20 is ;).

Probeer er van te genieten, het is zonde om hier wakker van te liggen want het is een schatting en zodra de groei niet stagneert en de kleine straks minimaal 2500 weegt hoeft het niet in de couveuse en mag het zo goed als meteen mee naar huis :)

13. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

groeiecho's zijn maar schattingen he? Hier elke week groeiecho om de groei goed bij te houden,verleden week met 33,6 weken gaf de groeiecho aan dat ze al 3350 gram weegt en de lengte die ze berekenden was 48 cm. Terwijl dat ze dus dik een kilo lichter hoort te wegen,ik zie het over 3 weken wel of de groeiechos klopten want met 38 weken word ik ingeleid vanwege suikerziekte type 2.

14. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

Jun 20, 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Mijn baby weegt nu ongeveer 2100 gram en dat met 33/34 weken. Mijn gyn vindt het prima (heb zwangerschapsdiabetes dus ze zien bij mij liever een wat kleiner baby dan te groot) dus ik vind je baby echt niet te klein. Ik en mijn vriend wogen ook allebei 3 kilo bij onze geboorte en we zijn nu eenmaal niet zo groot gebouwd. Dus een groot kindje verwachten we gewoon niet, zelfs met mijn diabetes (volg goed mijn dieet).

15. flower28

flower28 Actief lid

May 13, 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meid!

Ik heb vanochtend weer een meting gehad met hetzelfde termijn als jou en de kleine is nu 2 kg dus net zo als jou....hij groeit precies volgens het termijn dus helemaal goed.

Groetjes

16. Musss

Musss Lid

Jul 9, 2011
    79
    0
    6
    NULL
    NULL

Hè wat raar. Tegen mij zei ze dat het hoofdje klein is .... En dat ik 1 week achterloop (baby dan). Op hoeveel weken zit je nu dan ?

17. flower28

flower28 Actief lid

May 13, 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai,

Ik was met de meting 33 wkn en 4 dgn...;)

18. Musss

Musss Lid

Jul 9, 2011
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Vandaag ben ik weer voor groei echo geweest. Baby weegt 2300 gram...

Ik zei aan de gynaecoloog dat ik op internet overal tegen kom dat rond 35 weken baby 2400 gram weegt... Volgens haar is baby iets aan de kleine kant..? En moet ik rond 40 weken weer komen om te kijken of er genoeg vruchtwater is...?

Ik snapte haar niet zo, ze pratte iedere keer overheen als ik vroeg of baby nog echt klein is..? Weet niet wat ik hiervan moet vinden..

19. MariaC

MariaC Fanatiek lid

May 4, 2008
    2,185
    56
    48
    Female
    Education
    Noord Holland
    Weet je al meer?
    Ik ben wel benieuwd.
    Wij kregen gisteren namelijk hetzelfde bericht: ze loopt een week achter bij ons...

Xx

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Mijn zoontje woog met 32 wk rond de 1800gr Met 35wk 2100gr en met 37wk 2700gr. Geboren met 37.1 wk en wOog 2740gr en was 44cm. Klein maar kern gezond

Share This Page