Wat ben ik onzeker. Eigenlijk wilde ik het niet plaatsen hier want tsja, het kan zoveel zijn maar ik moet het toch even kwijt. Vandaag eerste echo gehad. Ik ben 6 weken en 5 dagen zwanger. Klopte ook helemaal. En wat nog beter klopte was het hartje. Geweldig! Maar nu heb ik al de hele avond bloed. En het maakt me echt zo ontzettend onzeker en bang. Kan het door de echo komen? Deze was inwendig en mijn baarmoeder ligt laag. Ik heb geen krampen zoals bij de miskramen maar bloed is geen goed teken, toch? Of hoeft het niks te betekenen? Ik kan natuurlijk de gyn weer bellen maar enige wat ze kan doen is een echo. En tsja, als dat juist de reden van het bloeden is..
Het kan idd door de echo komen, alles is van binnen nu meer doorbloed. Als het veel is of je twijfel moet je gewoon bellen hoor!
Bij 50% van de bloedingen is er niets aan de hand en bij 50% is het een beginnende miskraam. Hoeveel was het? Enkel bij afvegen, of meer? In het eerste geval loopt het meestal wel los. Maar als het teveel spanning oproept, moet je gewoon bellen met je VK hoor! Dan kun je met haar even bekijken of een tweede echo handig is.
Bij een inwendige echo kun je bloedingen krijgen aangezien je baarmoedermond/hals extra doorbloed is. Ik heb ook zo vroeg een echo gehad en ook de avond/dag erna bloedingen. Het mocht van de vk geen maandverbandje vol zijn. Daarna nog een paar dagen bruin bloedverlies gehad. Niets aan de hand. Als je echt krampen hebt en het maar door blijft bloeden gewoon bellen. Ook als je blijft twijfelen gewoon bellen. Vinden ze absoluut niet erg! Enne gefeliciteerd met je zwangerschap