2 placenta's, 1 baby

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door kimlovesbobby, 17 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimlovesbobby

kimlovesbobby Actief lid

16 okt 2013
    180
    0
    0
    heerlen
    Vanmorgen hebben we de 20 weken echo gehad, met de baby is alles goed, alles zit erop en eraan, omdat ik met 13 weken een hele erge bloeding gehad heb waarbij ik een heel groot stolsel verloren ben had de vk gevraagd om de placenta extra na te kijken of daar misschien uit zou blijken waar het bloedverlies vandaan kwam.
    Nou zag de echoscopiste 2 placenta's, dus kunnen we er van uit gaan dat het toch een tweeling zwangerschap geweest is en we 1 kimdje verloren zijm.
    Op zich kan het allemaal geen kwaad voor de baby maar ik maak me nu wel zorgen of dit tijdens de bevalling kwaad kan, en of de tweede placenta dan ook gewoon los laat na de bevalling.
    Ik moet het nog met de vk overleggen of het dan niet misschien beter is om in het ziekenhuis te gaan bevallen.
    Heeft er iemand wel eens van gehoord dat je 2 placenta's kan hebben??

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Nee nooit gehoord! Heeft de echoscpiste niks gezegt of overleg gehad met een gyn.
    Je gedachten lijken mij logisch. Komt die ene ook los??

3. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik heb ook 2 placenta's eentje aan de voorkant en eentje achter. Overigens niet zwanger van een tweeling (geweest). Volgens de echoscopiste en de verloskundige kan het geen kwaad, als het maar niet voor de uitgang ligt.
    Het is alleen een beetje voller daarbinnen :)

4. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik had het ook, kan gevaarlijk zijn als hij laag ligt.
    Hier zat hij hoog en kwamen ze er pas na de bevalling achter, terwijl ik veel echo's heb gehad.
    Het hoeft overigens niet te betekenen dat het in 1e instantie een tweelingzwangerschap was, maar in jouw geval is dat wel voor de hand liggend.

Deel Deze Pagina