Dieet/voeding tijdens zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by Moli, Oct 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moli

Moli Niet meer actief

Ik weet dat ik niet op dieet moet/kan ivm de zwangerschap maar ik wat ik daarmee bedoel is het volgende:

sinds ik zwanger ben kan ik niet tot nauwelijks vlees verdragen, en dan vooral "vet" vlees doet mij kotsen..
    zoals stampot met spekjes/pannenkoeken/patat/jus/roombote enz laat mijn maag omdraaien.

iemand misschien tips/recepten met dingen die ik wel kan eten behalve een maaltijd salade?
    Ben namelijk al extreem moe door de zwangerschap en door de misselijkheid krijg ik natuurlijk ook niet genoeg binnen waardoor ik nog vermoeider wordt.

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    Alle magere producten kan je proberen. Kip is mager vlees, rundvlees is ook redelijk mager. Verder veel verse groente. Vooral geen sauzen want die zijn over het algemeen vet.
    Ik heb op het moment geen zin in warm eten en eet veel fruit en probeer iig groente te eten.
    Ik ben ook heel erg moe en probeer ook zoveel mogelijk gezonde dingen te eten en zo min mogelijk toegevoegde suikers te eten. Die geven je namelijk wel energie, maar van korte duur zodat je je daarna nog vermoeider voelt.

veel sterkte ermee, hopelijk voel je je snel weer wat beter.

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Bij mijn dochter tot dertien weken alles eruit moeten kotsen
    . Niets bleef erin... en zin in eten was er ook niet.
    mijn advies van de gyn was om idd lichte dingen te nemen ookal moet je erna spugen. Het kindje pakt toch wel wat ie nodig heeft.

ik was 7kg afgevallen (en woog maar 53) en toch een zeer gezonde baby eruit gepoept ;)

De vermoeidheid hoort nou eenmaal bij het eerste trimester. Daarna vorl je je meestal een stuk anders. Daar ga ik tenminste weer vanuit volgende week.

wat hier soms hielp was
    fruit
    bouilon met beschuit
    geroosterd brood
    vanille vla
    en vette hap ;) zoals friet

4. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

Oct 23, 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Soep (tomatensoep, pompoensoep, broccolisoep etc. zelf maken) met droog brood of rijst/pasta erin gekookt?
    Nasi met gekookt eitje.
    Gegrilde aardappeltjes en gestoomde groenten, met gegrild stukje vlees?

5. Moli

Moli Niet meer actief

bedankt

6. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    Gewoon eten waar je wel trek in hebt en het komt vanzelf weer terug...na 12 weken gaat het meestal beter en dan ben je misschien wel weer gek op stamppot met spekkies.
    Ik at de eerste weken vooral vezelcrackers en rijstwafels en appels..en zo nu en dan warm eten of iets vets als ik er trek in had..

7. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

Apr 9, 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Maak je niet te veel zorgen over wat je eet. Ik kon aan het begin ook geen avondeten verdragen. Na een paar happen was ik klaar. Na verloop van tijd verandert je eetlust wel weer.

Misschien is soep een idee? En met salades kun je ook prima gevarieerd eten. De ene dag met rucola en tomaatjes, de andere dag met gerookte kip en paprika. Bijvoorbeeld. Ik zeg maar wat. Als je goed varieert kun je elke dag een andere salade eten.

8. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik heb ook een hele tijd geen avondeten gegeten, maar gewoon brood, avonds ook gewoon brood...

Share This Page