Zoo, ik ga weer eens rustig alles doorlezen en goed reageren haha Amely wat fijn dat je nu toch ongesteld bent geworden! Spannend met clomid starten! Ik hoop dat je snel een mooi roze resultaat mag hebben Zwangerschapskleding.. bij miss etam heb je ook leuke kleding, die iets minder duur is. Ik ga vanmiddag even kijken.. ik weet wel waarom mn buik zo mega was (ik kon niet naar de wc haha, vanmorgen dan eindelijk wel) maar spijkerbroeken zitten alsnog niet fijn.. Even opzoek naar een wat makkelijkere broek! Rica nog steeds niet getest? Knap hoor! Mn tuurbrilletje ligt al wel klaar, dus mocht je vandaag plots de behoefte krijgen Nouck, morgen je echo! Spannend! Veel plezier alvast! Kiss hoe gaat het met je? Smurfinn mooi buikje! 1e echo: ik krijg de mijne pas echt met 12 weken heb ik vandaag gehoord baal er echt enorm van.. dus dames met een echo rond de 8 weken, ik ben jaloers! Kikker, ochtendmisselijkheid is een verkeerde benaming eigenlijk het zou zwangerschapsmisselijheid moeten zijn.. en dat kun je op elk moment van de dag krijgen. Hoe voel je je nu dan? Nic wat balen zeg van je cyclus.. gelukkig was je al wel zo vroeg gestopt met de pil en hoef je nu dus minder lang te wachten Ik hoop dat ik nu weer netjes gereageerd heb, voor degenen die ik gemist heb sorry
En voor mezelf, ik heb de vk gebeld.. ben totaal van mn roze wolk gestuiterd.. de 16e hebben we de intake.. en omdat daar een uur voor gerekend wordt, was dat eigenlijk de enige optie.. Maar ML heeft die ochtend een vergadering en het is dus niet 100% zeker of hij het red.. Een week later hebben we counseling gesprek, hierin worden alle onderzoeken besproken en moeten we aangeven of we dit willen. (dat willen we niet want het maakt geen verschil..) Na dat gesprek wordt de eerste echo afgesproken. Die is rond de 12 weken (PAS!) Dus nog 6 weken wachten.. Moest trouwens wel lachen, de vk vroeg of ze mijn naam mocht doorgeven aan mvm.. ik zeg ja dat mag wel, maar ze komt over een half uurtje al hier haha lol Toen kwam mvm.. nou ja test is mooi, gesprekje, uitleg. Ja en we hebben een mooi nieuw cadeautje, alsjeblieft! Een omslagdoek. Die echt heel mooi is hoor.. Maar ik wilde de ketting Klinkt een beetje verwend en dat weet ik wel, maar ik had de ketting willen gebruiken om het te vertellen.. Maar goed, de omslagdoek is heel mooi en zacht dus die gaat nu de kast in.. voor over 8 maanden.. Al met al.. beetje een gekke ochtend.. ik baal echt enorm van die echo Ik heb gister avond wel een nieuwe buikfoto gemaakt.. dus hierbij mn buik en mn test van mvm Let wel, mn buik is dus nu weer de helft hahaha Bekijk bijlage 296061 Bekijk bijlage 296060
Lely anders naar een pret echo bureau gaan. Sommige doen dat omdat ze niet zo lang willen wachten. Voordeel van 12 weken is wel dat je al echt een kindje ziet.
Tegen mij werd alleen gezegd in ziekenhuis dat ik na moet denken over de combinatie test en kreeg een folder mee over zwanger zijn, die ik al had waar summier wat info er over in staat. De 22 ate in het Erasmus maar meer info vragen denk ik. Al zullen ze hem met mijn leeftijd wel adviseren.
Hey Dames, Vanmorgen een temperatuurstijging van 1.4 graden, wrs heeft dit te maken met mijn verkoudheid of zal mijn eisprong dan eindelijk geweest zijn ?? hoop het zo ! ben benieuwd hoe mijn temp morgen is! Welkom Roos!!
bij stijging is het vaak je ei maar dan moet hij wel zo hoog blijven. Mocht hij gaan schommelen is het vast een virusje. lely nu si echt nog veel te vroeg. Rond de 7 jan is echt mijn nod. En zoveel dagen voor je nod testen heeft toch geen zin voor mij want dan kan er nog van alles gebeuren en moet eerlijk zeggen dat ik bij beide zwangerschappen op mn nod al een licht streepje had, dus geen duidelijke laat staan zoveel dagen voor mn nod. maandag ben je de eerste maaaaaar ik vermoed dat mn ongi eraan komt vanwege verschillende symptomen. Ik heb ook voor mn ongi en erna vreselijke hoofdpijn (best erg) en witslijm dus het zal wel niet raak zijn. lely mooie buikfoto!! en mooie knaller zeg, echt een duidelijke!! en niet van je wolk af donderen, je bent zwanger!!!
thanks Ik baalde enorm van die 12 weken.. maar goed.. mn test knalt inderdaad.. dus het zal wel goed zitten.. daar kan een echo met 8 weken ook niets aan veranderen.. Dus we gaan niet naar zo'n echocentrum.. krijg ik ml toch nooit mee naar toe Bij mij was de test 4 dagen voor NOD wel posi.. vandaar dat ik vroeg of je al niet stiekem testen gaat maar ik snap dat je wacht Ik heb geen verstand van tempen sorry love, maar ik hoop dat het een goed teken is! Tila, ik had al gehoord over de combinatietest, maar omdat het voor ons niks uitmaakt gaan we het niet doen, ML en ik waren daar allebei gelukkig direct duidelijk over..
kunnen ze dan dat counseling gesprek niet cancellen en de echo eerder doen? haha ja voor mij is het wel een puntje, ik sta er alleen voor en als het een kleine afwijking is, dan is dat geen probleem, maar als het meervoudig gehandicapt zou zijn wel. maar dat is heel persoonlijk voor iedereen.
ja is ook persoonlijk en leeftijd speelt ook een rol hiereen mee lijkt mij? Wij hebben het bij mn dochter niet gedaan, we zijn jong en hebben geen gekkigheid in de familie e.d. en vonden het risico dan op een miskraam groter dan dat het kind daadwerkelijk wat zou hebben. Ookal zou er uit de test een kansberekening komen is het nog niet 100% zeker. Wij zouden een kindje met een handicap wel laten komen tenzij ze mij kunnen zeggen dat het echt hopeloos wordt en geen kwaliteit van leven zou hebben. maar het is ook erg persoonlijk. ik begrijp je punt wel tilaena! ja ik baal er ook wel van, er spookt wel regelmatig door mn hoofd wanneer zou het raak en zijn en goed ook?
Wij doen ook de extra testen niet alhoewel manliefs schoonzusje wel down heeft.. Ik vraag me altijd af wie beslist wat geen "kwaliteit van leven" is.. Ik werk zelf met (meervoudig) gehandicapten.. Ook jonge kinderen waarbij veel ouders te horen kregen dat hun kindje kasplantje zou zijn en veel pijn ed.. En achteraf valt dit vaak zo mee! Als ik die mensen dan nu zie, dan kun je je niet voorstellen dat ze er misschien niet hadden kunnen zijn omdat een dokter zoiets zegt.. Hoe gehandicapt iemand ook is, je merkt gewoon zo vaak dat deze mensen ook genieten, maar gewoon van heel andere dingen dan dat wij doen! Ik zet een clientje bij me in de keuken terwijl ik kook en ondertussen stop ik allerlei lekker dingen in haar mond die ze mag proeven, nou die grijnzen die ik dan krijg! Of als we haar in bad doen op de douchebrancard, af en toe even een lekkere plens water over haar gezicht, oooh wat giert ze dan! Geweldig om te zien!! En dat had geen kwaliteit van leven?? Waarom? Omdat ouders meer moeite en aanpassingen moeten doen voor dit kindje? Omdat zoveel mensen het idee hebben dat gehandicapte mensen ongelukkig zijn? Nou dat vind ik dus echt de grootste vergissing ever! Tuurlijk uitzonderingen daar gelaten.. Ik vind het ook altijd heel moeilijk om die berichten hier te lezen van ouders die het af laten breken omdat het down heeft.. Wat voor mij sowieso al moeilijk is aangezien schoonzusje down heeft.. Ik kan me dat totaal niet voorstellen want dat zijn toch echt wel hele leuke mensen haha.. dat er dan zoveel mensen reageren met respect en goed dat je voor je kindje kiest ed.. Ik geloof vast en zeker dat als je je kindje laat kiezen, dat die er echt niet voor kiest om gedood te worden.. Want dat is het in principe, hoe hard dat ook klinkt en mensen vast niet willen horen.. Maargoed, misschien moet ik dit wel helemaal niet zeggen.. maar dat is iig mijn mening en de reden dat ik niet voor die extra testen kies.. Daarnaast heb ik ooit eens een verhaal gelezen van een koppel waarvan het kindje ook geen levenskansen zou hebben enzo, toch geboren laten worden en ondertussen een gezond meisje van 2.. Oeps foute diagnose.. Het moet jou maar net overkomen..
Welkom Roos! @ Lely: Mooi testje en buikje! @ Amely: Da's mooi, nu gaat het ook voor jou beginnen! En nu maar hopen op een springend ei binnen enkele weken! Even in reactie op de 2 dames die met 12 weken pas hun eerste echo krijgen: Ik heb zelf ook met 12 weken de eerste echo gehad, in mijn geval was dat een bewuste keuze. Ik werd soms wel ongeduldig als ik de vroegere echo's van de andere meiden zag, maar ik kan je zeggen dat ik uiteindelijk blij ben met mijn keuze! Het was het wachten zooo waard, en ik vond het tevens een waardevolle les in loslaten en vertrouwen erin hebben dat mijn lichaam weet wat het doen moet. Het was zo'n schattig klein mensje in mijn buik, en het kon al helemaal de armpjes en beentjes bewegen en zo! Vroege echo's zijn handig als je je termijn niet weet, of als er dingen gebeurd zijn zoals bloedverlies, of bij vermoeden van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. En ook bij een kunstmatige bevruchting worden vroege echo's gedaan. Maar voor wie dat allemaal niet aan de hand heeft, kan ik het van harte aanbevelen om tot 12 weken te wachten! Zelf heb ik 14 januari de 20 weken echo. Vind het spannend worden hoor!
En om nog ff op de rest te reageren na mijn ellenlange emo-hormonen-bericht haha.. @ Raket, spannend de 20 weken echo! Daar heb ik ook zo zin in @ Rica; hopelijk geen ongi voor jou meid!! Wij zijn weer toe aan een posi-testje hoor! En jij vast ook hihi.. @ Amely; ben benieuwd meid! Hopelijk is 't gelijk raak nu voor jullie! @ Lely; mooi buikje! en mooie knaltest! En die weken vliegen echt voorbij! Al zou je je echo eerder krijgen, dan ben je na een week alweer toe aan nog een echo haha! Eigenlijk zouden we allemaal een echo-apparaat thuis moeten hebben dat we af en toe ff kunnen gluren! @ Love; goed geklust voor het geval het je ei was? Ego; vandaag weer behoorlijk beroerd.. Heb ook het idee dat ik weer een beetje last krijg van het depressieve.. Heb gewoon zo'n zwaarmoedig gevoel! Vanmiddag er even lekker op uit met de hondjes, een lange wandeling maken en daarna een nieuwe gerbil kopen (soort van muis/rat) aangezien die beestjes niet alleen kunnen en er eentje op oudejaarsdag de geest heeft gegeven.. Eigenlijk wil ik een beetje van die beesten af maar kan het niet over mijn hart verkrijgen om het kereltje een eenzame dood te laten sterven haha.. Zo gaat het al een aantal jaar, de ene gaat dood en ik koop weer een nieuw maatje.. Emo-muts..
oehh gezellig Raket dan heb ik mijn (als het goed is) 10weken echo Kiraa snap jou wel hoor. Ken ook een paar verhalen waren van ze zeiden dat het kindje niet levensvatbaar was en uiteindelijk toch helemaal gezond bleek te zijn. Bij een kennis werd verteld omdat ze behoorlijk op leeftijd was dat het kindje zwaar gehandicapt te wereld zou komen of doodgeboren zou worden. De kans was zelfs zeer groot dat haar leven ook in problemen zou komen het kindje is inmiddels 2jaar. Zelf vind ik dit onderwerp erg moeilijk vanuit christelijk oogpunt zou ik het nooit weg kunnen halen. Maar als je echt zeker weet dat het niet goed komt tja wat dan........... Daarom kiezen wij ervoor om ook geen testen te laten doen. En wij geloven dat het gebed ook werkt en mocht het toch bij de geboorte blijken dat iets niet goed is dan krijgt het net zoveel liefde mee als een "gezond" kind.
Ja kiraa is ook zo, maar het zijn niet altijd leuke mensen. Het is ook welleens heel zwaar. Mijn vriendin heeft ook gewerkt in de handicapten zorg en daar zaten ook echt wel kastplantjes of heeft veel met agressie te maken gehad. Ik denk dat je zelf als ouder moet beslissen wat kwaliteit van leven is, als het alleen maar op de operatietafel moet liggen en echt gewoon veel pijn zou hebben vind dat dus geen kwaliteit van leven hebben maargoed wie kan mij die zekerheid geven, niemand toch? Daarom hebben wij ook besloten het niet te doen, ik zou het ook niet kunnen omdat ze die garantie gewoon niet kunnen geven. Ik zal er altijd van houden wat het ook heeft. 12 weken is idd mooi, maar als het eerder kan nog beter vind ik Om dat knipperlichtje te zien vond ik al super byzonder. Mochten ze mij aanbieden om een 8 weken echo te maken ga ik dat zeker niet afslaan Maar de 12 weken echo is dan wel byzonder omdat er gewoon meer te zien is dat is wel waar.
kiraa heb je niet een kennis die hem wil overnemen en er eventueel 1 bij wil kopen? Of even op het internet vragen? (huisdierenforum ofzo?) lastig he, ik zou het ook niet kunnen maar ik wil ook liever geen beesten in kooitjes weer. Teminste niet nu en al helemaa niet binnen.
Haha Rica, gehandicapten met agressie zijn mijn favorieten Ach ik vind gehandicapte mensen gewoon geweldig en kan bij al mijn 24 clienten + wat ik daarnaast nog ken, heel veel positieve punten vinden die totaal niet opwegen tegen de negatieve kanten Is waarschijnlijk dus gewoon echt persoonlijk iets dat ik gewoon in me heb En idd, het blijven ouders eigen keuze.. Ik kan het helaas toch gewoon niet opbrengen om te zeggen dat ik respect heb voor die keuzes.. Alleen maar dat ik het heel erg vind, en dan voornamelijk voor het ongeboren kindje.. Maar zoals ik al zei, dat is MIJN mening En wat mijn gerbil betreft, nee, want kan het niet over mijn hart verkrijgen hem de deur uit te doen Als het er dan op aankomt vind ik ze zelf toch ook wel erg leuk.. Ze hebben nl al es op marktplaats gestaan Verkoop bijna rond maar toch weer afgezegd Al heel wat meegemaakt met die beesten.. Want zouden 2 mannetjes zijn totdat ik opeens 4 kleintjes in de kooi zag liggen.. Oeps.. Dus nu hebk 2 vrouwtjes en 2 mannetjes apart (vond manlief heel leuk ahum ) en 2 jonkies zijn helaas dood.. Eentje was te zwak en 2 kleintjes had ik aan kennis gegeven die zijn zoontjes wilden ze graag! Toen was er eentje ontsnapt en toen wilden ze hem met een emmer vangen maar dat ging niet helemaal goed.. Gevolg een bloedend spartelend beest wiens kopje helemaal stuk was, kids trauma, en het overgebleven jonkie weer terug gegaan naar mij.. Dus erg huiverig om ze de deur uit te doen
Goedemiddag meiden, alles goed met iedereen? @Lely, kan me voorstellen dat je even baalt als je hoort dat je pas met 12 wkn echo hebt. Het is natuurlijk bijzonder om al eerder een knipperlichtje te zien. Maar het zegt idd helemaal niks, ze kunnen nog geen termijn vaststellen en geen garantie geven dat het niet meer mis gaat. Wat Raket al zegt, met 12 weken zie je al echt een mensje! Hmm, wij hebben ook geen counseling gesprek gehad, gewoon folders en ze vroegen tijdens de intake of we meer wilde weten. Wij doen ook geen extra tests, wel 20 wkn echo. @Kiraa, balen dat je je weer wat rotter gaat voelen. Pfff die hormonen ook he... Kun je de gerbil niet ergens anders plaatsen? @ Amely, fijn dat je ongesteld bent geworden en nu dus eindelijk kan beginnen met de clomid enzo. Hoop dat het snel raak is! @ Rica, spannend hoor, aftellen tot 7 jan. En krampen kan een symptoom zijn he, hadden meerder dames hier! @ Zwangerschapskleding. Ik heb nu heel charmant een stiekje rond mijn knoop, geeft net wat extra ruimte. Mijn positiebroeken pas ik nog laaaaaaaaaaang niet. H&M heeft ook leuke dingen en niet zo duur. Kreeg met oudjaar trouwens voor het eerst de vraag van een kennis of ik zwanger was, wordt nu dus al zichtbaar Vandaag weer naar verlos geweest en voor heet eerst het hartje horen kloppen Kan ik m'n angelsound weer uit het stof trekken om mijn man te laten luisteren. @ Nouck, spannend hoor de eerste echo! Veel plezier alvast. @ Roos, welkom!