Sept. 2012 Gestart met de 1e ronde! deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rica, 28 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibo

Bibo Actief lid

10 okt 2010
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Smurffin, hier alles z'n gangetje hoor. Helaas nog wel veel misselijk en spugen. Hoe voel jij je?

@ Kiraa, wij hebben altijd ratten gehad. Toen mijn dochter ging kruipen en de een na laatste overleed hebben we de laatste met veel pijn toch maar herplaatst. Vond het toch wel vies, ze plasten altijd naast de kooi, vielen regelmatig poepjes uit enzo. Maar als de kinderen hier groter zijn komen er wel weer ratjes terug hoor! Mis het nu echt.

2. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Bekijk bijlage 296092

Kijk, misschien snappen jullie zo waarom ik ze niet de deur uit kan doen :D *snif*

3. lely27

lely27 Niet meer actief

Ik ben ook zo'n muts hihihi :p
    Ik had op internet een intake formulier ingevuld voor de vk. Maar kreeg geen bevestiging ;) ik als control freak hou daar niet van, dus hup, bellen. Kon ik meteen vragen waarom zij voor de 12 weken kiezen en niet 8 weken :D
    8 weken doen ze alleen maar als er een medische indicatie is, miskraam, bloedverlies, enz
    Ook omdat je dus maar 2 echo's vergoed krijgt.
    denk dat ik naar Belgiƫ verhuis ;) elke maand een echo heb ik gehoord..

Ik vind het wel moeilijk, inderdaad die verhalen die je hoort, "uw kindje is ziek, heeft geen kwaliteit van leven, blabla.." maar ook geloof, en eigen overtuiging.. Ook een ziek kindje is het waard.
    Maar ik heb makkelijk praten want we hebben beiden geen risico factoren, zijn jong, en zijn samen.
    Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben als ik alleen was

Raket thanks voor je opbeurende woorden :) je hebt wel gelijk, met 12 weken is het een mensje! Maar toch.. de bevestiging van dat knipperlichtje zou ik niet afgeslagen hebben ;)

Kiraa wat balen dat je je toch zo slecht gaat voelen :( Ik hoop echt dat je snel opknapt. En als je van de gerbril af wil, inderdaad een ander huisje zoeken geen optie? Ipv steeds een nieuwe halen :p

Hier niet voor de eerste keer urine opgevangen.. wat een gedoe zeg :)
    Volgens mij doe ik het helemaal niet goed met die opvangbakken..
    Iemand tips?

4. Wonnie

Wonnie Actief lid

21 nov 2012
    235
    0
    0
    Juf
    Gelderland
    Uhm...Ik krijg er 1 met 8 weken en 1 met 12 weken...
    Hoezo krijg je er maar 2 vergoed dan?

5. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ahh het lijken net ratten haha
    nee ik ken het!!
    ik heb het met cavia's, heb ze jaaaren gehad en elke keer kijk ik weer maar dan denk ik neeeee niet doen, je hebt er geen tijd voor! Maar ooooh vind ze zo leuk!
    kiraa dat wordt dus toch kijken naar een nieuw gerbil vriendje, misschien een herplaatser? of kunnen oudere gerbils niet met een andere vreemd volwassen gerbil?

6. lely27

lely27 Niet meer actief

euh dat had 2 of 3 moeten zijn..
    Dat is wat ze tegen mij zeiden

7. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    wat gaan jullie eten dames??
    iemand een idee???
    ik weet het even niet....wel groente maarja wat!

8. nouck85

nouck85 Niet meer actief

Ik ook Wonnie.
    Ik vind dat wel heel fijn, eerst kijken of er een hartje klopt.

9. Wonnie

Wonnie Actief lid

21 nov 2012
    235
    0
    0
    Juf
    Gelderland
    Waar hebben jullie dat gehoord dan?
    Zit toevallig even te kijken bij mijn zorgverzekering en daar staat in het vergoedingenoverzicht; Echoscopie 100%
    Verder niks qua hoeveelheid!?

10. Bibo

Bibo Actief lid

10 okt 2010
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ah hoe schattig die kleine gerbils!!

Qua verzekering weet ik niet precies hoe het zit. Wij hebben vorigen keer ook 3 echo's gehad, 8wkn, 12 en 20wkn, werd toen wel allemaal vergoed.
    We hebben toen ook met 26wkn een 3D echo laten doen bij zo'n pretecho buro. Meer mensen die dit gaan doen?

Wij eten vanavond verse tagliatella met brocolli en zalm met een sausje van kookroom, kaas en peper. Lekker simpel dus.

11. Wonnie

Wonnie Actief lid

21 nov 2012
    235
    0
    0
    Juf
    Gelderland
    Wij eten stoofpotje van rundvlees, ui en champignons :)

12. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Ik ga even naar de dierenwinkel.. Die hebben ze alleen niet zo vaak.. En dichtsbijzijnde fokker is 40 minuten rijden en dat is niet echt een pretje als je ziek bent ;) Mijn overgebleven gerbil is nog maar een half jaartje, zijn vader is dood.. Maar maakt in principe niet zoveel uit waar je ze mee koppelt :)

@ Wonnie; je krijgt idd maar 2 echo's vergoed; termijn en 20-weken.. Dus zou dat wel ff checken voor je straks een mooie rekening krijgt :D

En wat mijn stemming betreft, ik hoop dat het snel weer over gaat.. Komt misschien ook omdat ik me niet zo lekker voel.. Mijn hele lichaam was al van slag na die nachtdienst met oud&nieuw dus hoop dat het daar een nasleep van is.. Maar nu ik het gedeeld heb voel ik me al wel iets beter.. :) Vanavond even lekker met manlief knuffelen en vroeg op bed, hopelijk knap ik daar van op :)

13. lely27

lely27 Niet meer actief

Dat is wat de vk tegen me zei.. dat er maar 2 of 3 vergoed worden
    Ik heb verder nergens nagekeken of het klopt.

Hier eten we pannenkoeken vanavond!

14. nouck85

nouck85 Niet meer actief

Ik bedoel, ik krijg ook een echo met 8 weken en 12 weken.
    Ik weet ook niets van hoeveel echo's er vergoed worden.
    Ik heb de vk gebeld voor een afspraak en de 1e echo werd gepland op 4 januari en de intake op 15 januari.

15. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Ik heb vanmiddag lasagne gegeten :)

16. nouck85

nouck85 Niet meer actief

Geen idee wat we vanavond eten. Ml heeft nog vakantie, dus hij kookt. Wordt dus een verrassing.

17. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja ga maar kiraa, ennuh foto verplicht he ;) en naam suggestie rico?? ;);)

nou ik ga even boodschappen doen....

18. Smurffin

Smurffin Bekend lid

11 sep 2012
    923
    0
    0
    zwemonderwijzeres
    NULL
    @bibo hier gaat het eigenlijks best goed, sinds ik floradix drink 2x op een dag neemt de vermoeidheid ook af zal wel aan ijzer gebrek liggen. Ben daar sowieso erg gevoelig voor. Momenteel niet eens misselijk alhoewel dat vaak pas s'avonds kom en ik dus geen zin in eten heb.
    Kiraa ik heb vanmiddag ook lasanga gegeten was nog over van gisteren aangezien ik maar klein beetje heb gehad. Gerbils geniale diertjes zijn dat heb ze gezien bij een vriendin ben er ook helemaal fan van:D Hier momenteel geen huisdieren, tenzij je ml bedoelt (sssssssssssssssstttttttttttt;))

19. lely27

lely27 Niet meer actief

Vergoeding zwangerschap

hier staat wat genoemd over de vergoeding van de echo's..
    maar ik ben zelf bij unive verzekerd en daar kan ik dus helemaal niks duidelijks vinden :(

20. Wonnie

Wonnie Actief lid

21 nov 2012
    235
    0
    0
    Juf
    Gelderland
    Het echo-verhaal is me duidelijk!
    Alles wat de vk aanraadt wordt (bij mij iig) vergoed :)

Deel Deze Pagina