Sept. 2012 Gestart met de 1e ronde! deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rica, 28 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Nee geen echo helaas! ;) Wel hartje luisteren en controle vk :)

*ikwilslapenmaarkannietslapen!:(*

2. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Hier het zelfde...

3. lely27

lely27 Niet meer actief

Ik had t omgedraaid, moest wakker worden en t wilde niet :p

Succes met ei jagen floor!

Kiraa succes bij de vk, en veel plezier met hartje luisteren!

Ik ga t vandaag op mn werk vertellen. We zijn met weinig collega's (team van totaal 5) en t is gewoon makkelijk als ze t weten. nu ik weet dat de eerste echo nog 6 weken duurt ga ik voor mn werk daar niet meer op wachten

4. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Veel plezier met vertellen :) Dat vond ik heel lastig om die 3 woorden eruit te krijgen hahaha :D

5. nouck85

nouck85 Niet meer actief

@ Lely, veel plezier met vertellen!! Lijkt mij wel lastig. Ben blij dat ik dat nog even niet hoef te doen.

@ Kiraa, veel plezier met hartje luisteren!

@ Floor, Succes met je ei zoeken!

@ Madeliefste, dat klinkt echt niet goed! Ben je al bij de ha geweest voor medicatie tegen de misselijkheid? Want volgens mij hoeft het niet zo te gaan. Straks ben je helemaal depressief.

Ik heb vanmiddag om 15.00 uur de eerste echo. Ik ben nu al zooooo zenuwachtig. Haha. Hier nog steeds weinig kwaaltjes. Wel wat gerommel in mijn buik, gevoelige borsten en af en toe erg moe. Maar het is nog goed te doen!

6. Kikker85

Kikker85 Bekend lid

25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Thanks meiden, het is wel zwaar inderdaad, maar gelukkig zijn er behalve mij nog twee vriendinnen die 't weten dus we hebben ook steun aan elkaar. Ben gelukkig momenteel al zo lekker emotioneel stabiel ;)

Sterkte vandaag Kiss!

En veel plezier Kiraa! Genieten! :)

Ik word ook al een paar nachten elke keer wakker midden in de nacht! Zwaar irritant! En dan kan ik er 's ochtends haast niet uit komen idd... En was met mn slaperige kop vanmorgen al bijna vergeten in de beker te plassen, haha. Is wel even wennen hoor. Van de geur van die flessen (dat conserveringsmiddel of zo) word je trouwens ook niet echt vrolijk; stond daarna half te kotsen :(. Vanaf nu maar proberen mn adem in te houden :p

Veel plezier met vertellen Lely! Ben benieuwd naar de reacties :)

En nogmaals heel veel plezier met je echo Nouck! Ik hou het hier in de gaten voor een foto hoor! ;)

7. Mouserin

Mouserin Lid

12 okt 2012
    71
    0
    6
    Noord-Brabant
    Kiss, veel sterkte vandaag.
    Kira, wat fijn om het hartje weer te horen ;)
    Nouck, veel plezier bij de echo.

Zelf ga ik de echo denk ik nog proberen te verzetten. Ml vindt het echt verschrikkelijk als ik een inwendige echo zou moeten. Hij vond het zelfs zo erg dat ie er vannacht niet van kon slapen, zo'n verdriet deed het hem. :(

Twee jaar geleden moest ik een volledig onderzoek ivm de reuma en zelfs daar heeft ie nu nog waanbeelden van... Zolang het dus niet medisch noodzakelijk is wilt ie het dus liever niet... Pffff.... *heb zo'n vermoeden dat dit dan is waarom ze hem vroeger de sticker autisme hadden willen opplakken..?*

Heb trouwens contact gehad met de verzekering, voor de zekerheid even nagevraagd. Ik heb zo'n verzekering dat echt alle echo's vergoed worden... *yes!*:D

8. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Inwendige echo lijkt mij ook 10 x niks haha.. Zit je dokter van onderen in je te porren, no thanks :D

Nouck, veeeeeel plezier!! :) & geniet ervan, maar dat gaat vast wel lukken :)

En hier is het hartje van mijn grote kleine trots: https://www.dropbox.com/s/70nka8e2bp4ut79/recording730120627.3gpp .. :) als ie het niet doet, boven zie je zo'n knop met [Download] > [Direct Download] en dan doet ie het wel :) Ik kan weer een poosje vooruit ;)

9. Mouserin

Mouserin Lid

12 okt 2012
    71
    0
    6
    Noord-Brabant
    Hahaha! Inderdaad niet een erg prettig idee. Mij lijkt het ook niets, maar had wel zoiets van: alles om de kleine te zien.... Haha.

Wat geweldig om te horen Kira, echt supergaaf.. :D

10. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    Kiss sterkte vandaag

Nouck veel plezier

Kiraa mooi hartje

@inwendig heb er geen last van, je voelt er vrijwel niets van. De enige keer dat ik er wel wat van voelde was na het plaatsen van de mirena maar toen lag ik ook heel erg te bloeden in die stoel en hadden ze net wat in mijn baarmoeder gedouwd wat er niet hoort. Heb er nu in totaal 4-5 gehad. Enige waar ik tegen op zie is dat ik altijd vrouwelijke artsen had en dus vanaf de 22ste een mannelijke heb. Maar daar kom ik ook wel overheen. Het is tenslotte voor een goed doel. En gezien mijn gewicht ga ik er van uit dat de 20 weken echo ook inwendig gaat zijn zodat ze beter zicht hebben. Ga er eigenlijk vanuit dat tot die tijd alles inwendig gaat, kan het alleen maar meevallen als het niet zo is.

11. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    @kiss: heel veel succes meis!
    @kiraa: mooi hartje!
    @Kikker heftig meis, sterkte!
    @Nouck: veel plezier!
    @Floor: spannend!! Succes met het vinden van je ei! Moet eerlijk bekennen, ik ben "blij" dat ik niet de enige ben die nog niet zwanger is en nu ongesteld is! (Sorry dames!)

Inwendige echo doet inderdaad geen pijn. Je voelt je waarschijnlijk alleen wat ongemakkelijk omdat je met je benen wijd (en je bent van onder naakt) in een stoel ligt. Althans, dat vond ik wat ongemakkelijk. Je voelt niet alleen wat druk tegen je baarmoeder, dat is misschien het enige wat je voelt! En gewoon proberen te ontspannen, dan doet het echt geen pijn!

Ik heb afgelopen september voor het eerst een inwendige echo gehad om te onderzoeken of ik pcos heb. Aanstaande donderdag krijg ik een fm en dan doen ze ook een inwendige echo.
    Echt grappig, manlief was bij de eerste echo mee, maar hij durfde nergens naar te kijken behalve naar de grond. Volgens mij heeft hij er meer moeite mee dan ik! :D

12. kiss2012

kiss2012 Niet meer actief

Hey meiden ben net terug uit het ziekenhuis en gelukkig goed nieuws m'n baarmoeder was schoon dus ze hoeven niks meer te doen mag ook gelijk opnieuw beginnen :)

Ga straks verder reageren moet nu eerst nog wat opruimen

13. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Dat is mooi Kiss! Scheelt weer een hoopellende extra :(

Hoe voel je je er verder onder nu?

14. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Mijn man heeft precies het zelfde. Nu moet ik zeggen dat ik een inwendige echo ook niet zo zie zitten... Dus dat hebben we mede daarom gewoon niet gedaan. :)

@ Kiss: "Gelukkig" dat je schoon bent! Dat scheelt een hoop extra gedoe lijkt me!

Ik moet naar mijn werk, maar wil wel nog even snel op Madeliefste reageren:

@ Madeliefste: Wat iedereen al zegt, ga naar de huisarts! Want ik vermoed dat jouw heftige misselijkheid jouw depressiviteit versterkt/in stand houdt. Ik weet dat deze zwangerschap heel erg gewenst is, dus feit dat je je nu denkt dat het misschien beter is als het mis gaat, duidt aan dat het echt niet goed met je gaat! Laat je helpen, en laat je niet afschepen!

15. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    Kiss dat is fijn! SUCCES met de nieuwe pogingen

16. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Ik vraag me af of Madeliefste onze tips wel terug leest eigenlijk...

17. Kikker85

Kikker85 Bekend lid

25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Heb helaas nog niet kunnen luisteren Kiraa; geen geluid op de compu op mn werk ;)

Inwendige echo lijkt me idd vooral niks vanwege de ongemakkelijkheid. Denk dat ml hier er net zo op zou reageren Amely :p

Dat is fijn Kiss! Gelukkig maar! :)

Even ego - kan mn hoofd er vandaag helemaal niet bijhouden op het werk, komt niks uit mn handen. Heb veel last van mn rug vandaag en mn hoofd is er totaal niet bij. TGIF! ;) - einde ego

18. Madeliefste

Madeliefste Niet meer actief

Uiteraard! Ben alleen te misselijk om vaak online te zijn of fatsoenlijk te reageren ;)

Vl heeft vanmorgen overal aan de bel getrokken (huisarts, gynaecoloog, verloskundigen van het zkh) en uiteindelijk kwamen ze allemaal in actie en ben ik met spoed bij de gyn geweest. Baby'tje gekeken: hartje klopt nog steeds, babytje is nu zo'n 1,1cm en alles lijkt in orde. We hebben het gehad over hoe ziek ik ben en heb nu medicatie (emesafene? Lees er alleen weinig positieve dingen over, maar who knows). En we hebben het gehad over dat ik hier psychisch stuk aan lijk te gaan. Afspraak op de POP-poli is een 'spoedje' geworden a.s. maandag en voorlopig 2x per week een echo te geruststelling (al denk ik dan: ter bevestiging dat het toch echt mis zal gaan). Dus ze handelen op zich wel snel en goed, erg fijn! Nu hopen dat ik me fysiek snel wat beter voel, want denk indd dat ik me dan ook mentaal wat sterker ga voelen. Dit is zo gewoon niet te doen...blegh :(

(Sorry dat ik zo negatief ben trouwens, ik vind dit zelf ook helemaal niet leuk...)

19. Wonnie

Wonnie Actief lid

21 nov 2012
    235
    0
    0
    Juf
    Gelderland
    Vraagje!

Wanneer hebben jullie aan jullie ouders/schoonouders verteld over de zwangerschap?

Wij hebben besloten de eerste echo af te wachten, maar kan gewoon mn mond niet meer houden?!

20. Wonnie

Wonnie Actief lid

21 nov 2012
    235
    0
    0
    Juf
    Gelderland
    Madeliefste, wat fijn dat men zo snel reageert!
    Jammer dat je zo in het negatieve zit, maar aan de andere kant ook begrijpelijk... Kom op he! *knuffel*

Deel Deze Pagina